הי חברים, זקוקה לעזרתכם

lihi30

New member
הי חברים, זקוקה לעזרתכם

ברצוני להתייעץ בבקשה עם בעלי הניסיון אז ככה... חתמנו על זיכרון דברים (חוזה טיוטה כזה) וקבענו לחתום חוזה שבוע הבא, הבעיה היא שהתברר שהמוכרים קנו את הדירה לפני 5 שנים ועדיין לא העבירו אותה לא במשרד המקרקעין ובעקבות זה גם לא בטאבו. בקיצור הדירה לא רשומה. מה עושים במקרה כזה קבענו איכלוס לחודשיים שלושה והבנתי שרק התהליך של הרישום לוקח זמן. מה עושים במקרה כזה ? והם עוד בשביתה ... מה ניתן לעשות כדי לקדם תהליך זה.... בתודה רבה רבה לכולכם.
 

lihi30

New member
ו...

וכמובן שבלי הרישום והערת האזהרה אי אפשר לקחת משכנתא...
 

ציפי ג

New member
מה אומר עוה"ד?

למה הדירה לא נרשמה? כעקרון אם הבית בית משותף ויש את כל האישורים הנדרשים, זה לא לוקח הרבה זמן.
 

lihi30

New member
העו"ד אומר....

שהמוכרים קיבלו את המסמכים לרשום את הדירה כמו שצריך במשרד המקרקעין אבל הם גרו בדירה ולא מיהרו לעשות את זה. והוא אומר שעכשיו הם גם בשביתה וזה גם יכול לקחת בשקט 4 חודשים ועד אז אנחנו אמורים כבר לעבור לדירה....
 

ציפי ג

New member
בזה הוא צודק

כל עוד יש שביתה זה מצב לא ידוע, אבל מרגע שמסתיימת השביתה זה לא זמן ארוך.
 

lihi30

New member
ציפי הוא אומר...

שמהרגע שבו מסתיימת השביתה, רק תהליך הרישום במשרד המקרקעין ובטאבו יכול לקחת 4 חודשים (ואולי את יודעת משהו אחר שהוא לא יודע...??) בכל אופן אם זה נכון זו בעיה. הוא אומר שלמשרד המקרקעין אפשר לפנות רק דרך הדואר ולדבר איתם אי אפשר...אלא לדבר ללמפות....והוא אומר שאין טעם לרשום אותם אם אנחנו אלה שעומדים לרכוש את הדירה.....מה עושים??
 

ציפי ג

New member
מחליפים עו"ד

או בודקים שמה המדובר לא בטאבו, אלא במנהל מקרקעי ישראל מחוז מרכז. הוא מייצג את שני הצדדים?
 
אז תסמוך עליו ... או החלף אותו !!!

העו"ד שלך (ואני מקווה שהוא מייצג רק אותך ולא את המוכרים) ראה את המסמכים ואמור לדעת את סטטוס הרישום יותר טוב מאיתנו. אתה בכלל לא מבין על מה מדובר ולא מצליח להסביר לנו מה הסטטוס: - האם מדובר ברישום ראשון או שהמוכרים למוכרים שלך היו כבר רשומים? - היכן רשומות זכויות המוכרים כרגע? - ועוד ... ועוד ... קודם בודקים מה קורה ואחר כך חותמים חוזה. זכרון דברים זה בכלל דבר רע שכן יש לו תוקך של חוזה והוא נערך בידי אנשים שלא מבינים מספיק בחוזים ובמקרקעין. לגבי עורך דינך - סמוך עליו או החלף אותו. ולגבי השביתה - פשוט תצטרכו להסתגל ואין הרבה מה לעשות.
 
אפשר....../images/Emo104.gif

מהפרטים בשאלה אני מבין שעדיין לא נעשה ולו גם רישום ראשוני בטאבו. במקרה כזה, הדירה צריכה להיות רשומה ברישומי החברה שבנתה את הבניין. ניתן לרשום הערת אזהרה בפנקסי החברה, ובמקביל על המקרקעין עצמם בטאבו, וזאת בתנאי שיתר בעלי הדירות אינם מתנגדים, או שהיה סעיף בחוזה המכר המקורי שלפיו הם מנועים מלהתנגד. ואם מדובר בדירה שכבר רשומה בטאבו, אלא שהיא רשומה על שם מי שמכרו את הדירה לאלו שמכרו לכם, בכלל אין בעיה, ועל סמך שני החוזים (שלהם ושלכם) אתם יכולים להעביר את הדירה ישירות על שמכם.
 

lihi30

New member
הי אני רוצה שוב להסביר

את כל הדברים שנאמרו אמר עורך הדין של המוכרים... 1. המוכרים עדיין לא רשמו את עצמם לא במשרד המקרקעין ולא בטאבו. 2. הדירה בת 5 שנים ונמכרה ישירות מהקבלן למוכרים של הדירה. 3. כולם שובתים ויש בעיה לבדוק את כל הפרטים. 4. עו"ד הדין של המוכרים אמר שהוא מטפל בזה וירשום אותם הוא רק אומר שזה יכול לקחת המון זמן. 5. אמא של בעלי עו"ד והיא מייצגת אותנו, והיא אומרת שזו לא צריכה להיות בעיה ושכדאי שנחתום איתם חוזה למרות השביתה והיא אומרת שבחוזה נתנה את העיסקה כולה בכך שאין שום בעיות עם הדירה כי המוכרים צריכים לקנות דירה אחרת והם לוחצים ובעצם גם אנחנו רוצים את הדירה ולא לפספס אותה. 6. אני ובעלי לא כל כך רוצים לחתום חוזה לפני שהשביתה תגמר אבל המוכרים לוחצים ומבטיחים שאין שום בעיות עם הדירה. מה עושים ??? תודה רבה רבה רבה לכולכם.
 
סוף סוף את מסבירה ../images/Emo9.gif

אם הרישום עדיין ע"ש הקבלן אז הסיפור קצת שונה. כנראה שהבית אינו רשום עדיין כבית משותף וזה יכול לקחת הרבה יותר מ-4 חודשים. יתכן שהדירה רשומה ברישומי החברה שבנתה את הבניין ואולי ניתן לרשום הערת אזהרה בפנקסי החברה.בניתיים אפשר לבדוק את המצב הרישומי על סמך נסח טאבו ישן יותר. אני לא רואה מניעה ממשית מלחתום חוזה - אבל לא מספיק לרשום התניות בחוזה - אין לשלם למוכרים כסף עד לסיום השביתה - כל התשלומים צריכים להיות מופקדים בנאמנות אצל עו"ד שלכם עד שיומצאו כל המסמכים הדרושים מהטאבו והעיריה. לגבי משכנתא, אפשר לעשות את כל הסידורים אבל כסף לא תקבלו כנאה עד שתסתיים השביתה בטאבו. כדאי לנהוג בזהירות ועם ייצוג מתאים, לא מספיק שאמא של בעלך עו"ד - היא גם צריכה להיות מומחית במקרקעין
 
רישום ../images/Emo104.gif

המדובר הוא אכן בהעדר רישום ראשון בטאבו - ראי תשובתי הקודמת בעניין זה. לא צריכה להיות בעייה ברישום הערת אזהרה וקבלת משכנתא. יחד עם זאת, כדאי שתבדקו היטב למה אחרי 5 שנים עדיין אין רישום בטאבו, וליתר בטחון השאירו כ 10% ממחיר הדירה בנאמנות עד לרישום.
 
למעלה