היתר שייט וביטוח

menlim

New member
היתר שייט וביטוח

אם אנחנו קונים ביטוח אבל אין לנו היתר שייט עדיין, וקורה משהוא, הביטוח תופס? והאם יש הבדל אם קורה משהוא בחוץ לארץ או בארץ? ומצד שני, אפשר לקבל היתר שייט אם אין ביטוח? אשמח לשמוע איפה יש מקורות מידע בעניינים אלו.
 

zina71955

New member
זה הדדי. דהיינו. אין ביטוח - אין כושר/היתר שייט.

אין כושר/היתר שייט - אין ביטוח. ו - זה תקף גם בצידו האפל של הירח.
 

gb228

Active member
אילן, נראה לי שהתכוונת במקרה שמדובר בדגל ישראלי

מהשואל לא ניתן להבין האם הכוונה לסירה בדגל ישראלי או לא, אבל אם מדובר בכלי שייט בדגל זר שנמצא בחו"ל, למיטב ידיעתי היתר שייט של משרד התחבורה הישראלי כלל לא רלוונטי.
 

zina71955

New member
ודאי שהתכוונתי לדגל ישראלי. אבל. במקרה של דגל זר

נושא היתר/כושר שיט כפוף לדגל. ולפי זה גם הביטוח. כלומר, דרוש כושר שיט הביטוח כםוף לו. לא דרוש , הביטוח ניתן בלעדיו.
 

menlim

New member
דגל זר

מדובר ביאכטה עם דגל זר שנמצא רוב הזמן בארץ - לפעמים בחו"ל. אם למשל קנינו ביטוח אבל אין לנו עדיין היתר שייט, האם הביטוח תופס בחו"ל ? אני מבין מהתגובה למעלה שהוא לא תופס בארץ.
 

רגזית

New member
ביטוח

גם אני מתקשה לקבל מחברת הביטוח תשובה לשאלה פשוטה- כאשר סירה בדגל זר מפליגה מחוץ למימי ישראל- האם חל עליה החוק הישראלי בנושאי ימאות (חברת הביטוח ישראלית והשייט אזרח ישראלי)
 

רגזית

New member
ביטוח

לפתרון פשוט- עשו ביטוח בחברה שאינה ישראלית. הם ידרשו שתקיימו את החובות שחלות במדינת הדגל .
 

menlim

New member
תשובה יפה

עכשיו אבל בוא נגיד שיש דגל זר עם ביטוח מאותו מדינה. האם ייתנו היתר שייט בישראל ?
 

מאיר ריבא

New member
ביטוח - כשר שייט

קודם כל, בפוליסה כתוב מתי היא מכסה ומתי לא.
שנית - כל ספינה, על מנת להיות מבוטחת (וכך כתוב בד:כ בפוליסה) חייבת לקיים את:
א. חוקי מדינת הדגל שלה
ב. חוקי המדינה בה היא משייטת.
למקרה הנדון: אם אתה תחת דגל זר, אבל נמצא בארץ, יש כללים לאחר כמה זמן אתה מחוייב לקבל היתר שייט ממשרד התחבורה. כל עוד הזמן הזה לא חלף, אינך חייב בכושר שייט (וכנראה - שוב עיין בפוליסה הספציפית שלך) אתה מבוטח (ובלבד ועמדת בכללים הנדרשים ממדינת הדגל שלך!)
אם הזמן לקבלת כושר שייט חלף וטרם קיבלת - רוב הסיכוויים שאינך מבוטח.
בחו"ל - מה שיידרש ממך זה כללי מדינת הדגל, ושוב - כללי המדינה המארחת - באירופה אינני מכיר דרישה כמו בארץ להוציא התר שייט מקומי (אלא אם אתה עוסק בשייט מסחרי)

מומחי הביטוח מוזמנים להעיר.לתקן.להרחיב.
 

אילנא

New member
שלח למבטח את השאלה במיל בכתב ודרוש תשובה בכתב

בביטוח מה שכתוב קובע בעת הפעלה. אם אין תשובה, שקול מבטח אחר. התשובות שלנו בפורום לא מחייבות את המבטח שלך.
 

גל קדר

New member
ביטוח והיתרי שיט למיניהם = טרנזיט לוג

מאיר ריב"א ענה די נכון, אך תיקון אחד.
גם ביון וטורקיה יש דרישה להיתר שיט, או בשמו הנפוץ יותר, טרנזיט לוג. הפלגה בלי היתר זה, וגרימת נזק לאדם או רכוש עלולה להסתיים באישום פלילי באותה מדינה.
כך גם בישראל. הפלגה ללא היתר שיט לאחר התקופה שקבועה בחוק וגרימת נזק עלולה להביא לאישום פלילי.
מכיון שביוון וטורקיה אף אחד מאיתנו לא חושב להפליג ללא טרנזיט לוג כחוק, וחידושו במועד הנקוב, כך אני לא חושב שיש בעיה לחדש או להוציא היתר שיט בישראל, הרי לכולם יש בספינות את כל ציוד כושר השיט הנדרש ואף מעבר לכך. אף אחד מאיתנו לא יסכן את חייו בעבור כמה מאות שקלים, לא?
(כל האמור מבלי להיכנס למהות הבדיקה, נחיצותה או מעמדה)

והערה כללית- כל חברת ביטוח בעולם דורשת עמידה בתנאי החוק של מדינת הרישום ומדינת השהייה. לכן, גם אם חברת הביטוח אמריקאית והיאכטה מפליגה ביוון, עדיין צריך לעמוד בדרישות היווניות גם אם היאכטה רשומה בהולנד.
 

zina71955

New member
הערה קטנה

יוון - ביוון הטרנזיט לוג הוא יומן הפלגה. בנפרד מקבלים היתר שיט לתקופת הטרנזיו לוג.
תורכיה. בתורכיה הטרנזיט לוג הוא גם היתר הפלגה (הדף הראשון)
 
למעלה