הימור חייהם-כתבה על מרוצי סוסים nrg

oferplone

New member
הימור חייהם-כתבה על מרוצי סוסים nrg

הימור חייהם היכונו למאבק הבא בנוגע לזכויות בעלי החיים: מירוצי סוסים NRG עדי כץ 1/11/2005 11:08 מה דעתכם?
 

סידניי

New member
שקודם יקימו בתי ספר להתנהגות

הישראלי המצוי במסלולי מרוצים ואחר כך יבנו היפודרומים.. אנשים פה "מנחשים" איך לאמן סוסים למרוצים.. לא פעם מת במסלול בפרדס חנה סוס (לאחרונה מת שם סוס שעוד לא נכנס להתחרות ונאלצו להרדים אותו עקב סמים שהכניסו לו לגוף) עד שלא היו חוקים ברורים לגבי סוסי מרוצים מה מותר ומה אסור ויפתחו בית ספר שיעניק תעודות אמיתיות הן לג'וקים והן למאמנים ולמנהלי חוות של סוסי מרוץ.. (סתם לידע כללי במרוץ האחרון בפרדס חנה הייתה אלימות של סכינים וכמה מרוצים לפני כמעט הרגו שם ג'וקי וזה עוד בקטנה ) לדעתי הקמת היפודרומים נוספים בארץ = רצח בטוח לסוסים ואנשים!
 

oferplone

New member
חבל שסוסים סתם מתים....

כל הסיפור הזה של תעודות למאמנים וג'וקים יקח שנים אם בכלל. גם ככה היום בכדורסל היה את המקרה של מאמן בלי תעודה... לא תמיד שמים פה על החוקים ותמיד מנסים איזה קומבינה (המאמן על תקן עוזר מאמן) למה אתה חושב שזה יגרום לעוד סוסים למות?
 

סידניי

New member
למה?

זה לא רק העניין של התעודה.. זה העניין של הקפדנות שתעודות כאלו לא יגיעו סתם לאנשים.. כמו ש(וחלילה אני לא מכלילה אני מדברת על 2 מקרים ספציפיים שאני מכירה) בשנתיים האחרונות הכרתי והתחברתי עם 2 אנשים שמחזיקים בידיים שלהם תעודות מהקורס של אורי פלג.. גם להדרכה וגם אילוף.. אנשים שהרכיבה שלהם בקושי מגיעה לרמה של בסיסית.. אני לא אומרת שבקורס של אורי מחלקים סתם תעודות כי כף פעם לא הייתי בקורס הזה לא ראיתי ואין לי שום מושג איזה שעורים וחומר הם מעבירים בקורס הזה ואיזה מבחני סיום צריכים לעבור שם.. אבל העובדה מדברת בשטח.. לפחות ב 2 המקרים האלה.. ה 2 הספציפים האלה לא אמורים להחזיק תעודת הדרכה ו/או אילוף ביד.. אז יותר מזה... כמו שצריך לא לתת לכל אידיוט רישיון "להרוג" (נהיגה) צריך גם להרים את הרף בענייני סוסים.. במיוחד במרוצים.. תשאלו היום ג'וקי מה הוא צריך לעבור בשביל לקבל תעודת ג'וקי... נראה מה הוא יגיד לך.. ומה מאמן צריך לעבור?? תתפלאו.. מאמן לא צריך כלום.. מאמן פה בארץ זה רק השם של בעל הסוס או החווה ממנו הוא יוצא.. הוא לא באמת מאמן את הסוס.. בדרך כלל הג'וקי הוא זה שגם מאמן... ומי משגיח על הג'וקי? ומי משגיח שהסוס באמת יקבל את מה שהוא צריך כדי לרוץ ולא לקבל נזקים?? אז נכון שגם משרד התחבורה לא מצליח לסנן מטורפים מהכבישים.. וגם פה בטוח יהיו נפילות.. אבל לפחות לתת לאנשים רציניים שיעברו גם הם מבחנים והכשרה בתנאים מאוד מדוייקים להיות אלו שיתנו אישורים ותעדות לאנשים הפחות או יותר מתאימים אחרי מבחנים מתאימים ולא לאל אחד שמתאים במשקל להיות ג'וקי ולכל פלוץ שהוא בעל סוס להיות מאמן... ועוד סיפור קטן.. יש לי חברה טובה שהיא ג'וקית.. אחת מהרציניות.. עכשיו היא הולכת להמשיך ללמוד את המקצוע לאמן סוסים בחו"ל ולהתקדם.. מאחת הסיבות שהרמה פה דיי על הפנים (כמעט בכל המובנים - ואני לא מדברת על שיאים וכאלה) לפני יותר משנה היא אימנה לאיזה בחור אחד סוסה... הבחור שהחשיב את עצמו למאמן.. הכתיב לה מה לעשות עם הסוסה כל פעם שהיא הוציאה אותה לאימון.. באחד הימים הוא אמר לה.. בואי.. הולכים לעשות פתיחה בחוף הים.. היא אמרה לו שהסוסה לא מוכנה וחבל.. הוא התעקש והיא קצת.. הייתה טיפשה ואיפה שהכסף דיבר לשם היא הלכה.. הם הגיעו לחוף הים ירד גשם.. כשהוא הפסיק החוף היה קשה מידי לעשות עליו פתיחה.. היא אמרה את זה לבעל הסוס.. והוא.. אמר לה אין ברירה.. לא יקרה כלום.. היא מבחינתה הזהירה אותו שהסוסה עלולה למתוח גיד ולהתפס.. הוא לא ויתר.. הכינו לה את הסוסה.. היא עלתה מדדו לה את המרחק והיא יצאה.. לקראת סוף הריצה היא הרגישה משהו כמו "קראק" כזה מ 2 הרגליים הקישמיות של הסוסה... כשסיימה את המטרים האחרונים היא הסיטה אותה לתוך הים והלכה איתה במים והסבירה לבעלים שלה שכנראה היא מתחה גידים.. והוא בשלו.. תצאי מהמים נראה.. היא יצאה.. בדקו אותה.. הסוסה לא צלעה.. בדקו לה את הגידים ולא ראו כלום..(פחות מ 10 דקות אחרי המקרה) קיררו אותה ונסעו הביתה.. ומה אתם חושבים היה יום אחר כך בבוקר?? הסוסה לא עמדה על הרגליים.. גידים 2 רגליים קדמיות.. ונתפסה בכל הגוף.. נראה לכם שהיא התחרתה אחר כך?? לא כל פלוץ צריך לקבל תעודה.. ולא לכל פלוץ מותר לאמן סוסים.. ובטח לא למרוצים..
 

סידניי

New member
שכחתי..

למה נראה לי שזה יגרום לעוד סוסים למות..? פשוט מאוד.. אם התעשייה תגדל ולא יהיו חוקים כמו היום..(יש חוקים מסויימים וגם אותם עוברים) מן הסתם זה פתח ואפשרות יותר גדולה לפורענות שכבר קיימת..
 
מה שאת אומרת

זה שלא ענף המירוצים כענף ספורטיבי הוא הבעייה, אלא שכשמשלבים כסף, עם ישראליות, עם האחריות לדאוג לשלומם של הסוסים - התוצאה עלולה להיות רעה מאוד. אני בהחלט מסכימה עם זה. ולכן - הפתרון הוא בהתמקצעות של הענף, ופתיחתו להימורים רק תחת תקנות ברורות, פיקוח נחוש ונאות - ולפי חוק - על בריאות הסוסים, פיקוח, כפי שאת מציעה, על ג'וקים ועל מאמנים וכיו"ב. שלא כמו פליפרית, אני לא חושבת שצריך לפתוח, ואז לנהל חקירות ולחכות שיוכיחו לנו שהיתה התנהגות מזיקה ולא נאותה כלפי הסוסים. אני חושבת שלא צריך להתיר, אלא אם יהיו מנגנונים ראויים שיבטיחו את שלומם של הסוסים. אגב, זה רק אחד מהדברים שצריך לפקח עליהם. תעשיית הימורים היא דבר מסוכן מאוד. זה פתח לפשע מאורגן בכסות חוקית, ועוד לא אמרתי כלום על זה שהימורים בפני עצמם הם רעה חולה והתמכרות מהסוג הנקלה ביותר.
 

סידניי

New member
זה לא שהיום אין הימורים..

הם פשוט לא חוקיים... הסכומים שמתגלגלים במרוצים לא חוקיים היום... הלוואי ורבע מזה היה לי בבנק.. ככה שהפשע כרגע הרבה יותר גדול.. ומי יודע.. אולי עם כל האישורים שצצים להם עם הזמן הפשע ילך ויגדל.. וד"א.. את מוזמנת לקפה .. אני חוזרת למושב שלך לשבוע.. בטח החברה שלך שנוסעת לאמסטרדם סיפרה לך..
 
וואלה?

לא סיפרה. ואני כ"כ עמוסה, שלא הספקתי לתת לה את רשימת החנויות שמצאתי. וממילא הסתכלתי במחירונים - ואכן מגפי עור יקרים מדי עבורי, גם במחירים של הולנד. אז נוותר (גם אצלי לא מתגלג כסף מהימורים
).
 

הורסמאן

New member
נידמה לי

שבין שתיכן, סידני ואוריגמי, מיצתם תשובה די נכונה, לאמור שחשוב בארץ לשפר את המקצועיות וכדאי לנסות למשוך חומר אנושי יותר טוב. אלה היו מתרחשים אילו היו מרוצים עם הימורים מסודרים, שבאמת היו נערכים בפיקוח רציני של הרשויות הנוגעות בדבר. לצערי, לא ניתן מבחינה מעשית לקיים מרוצים כאלה בארץ, ולכן זאת היא טחינת מיים אחת ארוכה ומתמשכת. לגבי החששות של אוריגמי כלפי פשע מאורגן, רעה חולה וכדומה, אלה קיימים כבר היום בארץ, ולתלות אותם בשיפור המרוצים בארץ זה כמו לטעון שיש פיגועים בגלל שלא כולם מניחים תפילין.
 

oferplone

New member
ומה עם התחרויות שיש עכשיו?

הענפים קפיצות, דרסאז ומערבי עשו בשנים האחרונות קפיצת דרך בתחרויות לא? שם לא יכול להיות את אותו בלאגן שאתם מתארים פה?
 

הורסמאן

New member
הכל יכול להיות

בכל דבר, וקצת הגזימו בפניך לגבי הבעיות שיש בארץ בשטח המרוצים. לצערי, החומר האנושי שנמשך למרוצים בארץ, לפעמים אינו מ הממממממ הרצויים ביותר, אך זאת בעיה חברתית, חינוכית, ואי אפשר להאשים בכך את המרוצים עצמם.
 

הורסמאן

New member
תעשה חיפוש

בפורום, ותוכל למצוא חומר בנושא. הכתבה מורכבת משקר על שקר. בושה וחרפה למי שכתב אותה.
 

הורסמאן

New member
סתם כדוגמה

התמונה הזאת מוגדרת כ "תדמית אצילית, מציאות אכזרית. הנסיך צ'ארלס וסוס מירוץ." לדעתי, במקרה זה, לא מתוך רצון לשקר אלא מתוך בורות מדהימה. אבל כשאדם מגלה בורות כזאת, זאת חוצפה יוצאת מגדר הרגיל שהוא או היא מעיזים לצאת בהאשמות גסות כאלה. האשמות גסות ומכוערות, שקרים בוטים.
 

fliperit

New member
דעתי...

אני לדמרי נגד סגירת ענף המרוצים- כל עוד הוא יתנהל בורה מכובדת ואנושית... כל ענף שאינו מתנהל ככה עליו להיסגר, בלי קשר למה שהוא עוסק בו. מלבד זה...סגירת ענף המרוצים היא רק "קרש קפיצה" לנסיון לבטל את כל ענף הרכיבה בארץ- שבעיני ה"ירוקים" הוא ענף מתעלל.
 

fliperit

New member
אגב....

אני לא מכירה את ענף המרוצים- ולכן לא ארוץ לסגור אותו.. נכון שהירוקים טוענים שהוא- וגם אנשי סוסים...אבל אנשי סוסים נוטים להאמין שכל ענף חוץ מזה שהם עוסקים בו מזיק לסוסים. עד שאני לא אדע בוודאות את נזקי הענף לסוסים- אני לא חושבת שצריך לסגור אותו. כמובן- שאם יתרר לי שיש נזק לסוסים- אני כן אהיה בעד לסגור אותו.
 
למעלה