הילד לא התקבל לכיתה שרצה
בזמנו התייעצתי לגבי בית ספר: רגיל או מיוחד יותר, עם עומס לימודי גדול יותר. הילד רצה, ואנחנו הסכמנו, לנסות את בית הספר התובעני יותר. עבר בקלות את הראיון, עכשיו הייתה המכינה. כל הזמן אמר שהולך מצויין , היה מרוצה ולא דאג. היום הגיעה התשובה.
לא התקבל למופ"ת, התקבל לכיתה מדעית. מעולם לא שמענו על אופציה כזאת. באמת הופתענו שבמכנה היו שתי קבוצות, ממש קראו להם מופ"ת 1 ומופ"ת 2. עכשיו מסתבר שהם רצו לפתוח שתי כיתות, אבל במופ"ת יש כלל שיש רק כיתה אחת בשכבה. אז לקחו את החלשים יותר ושמו בכיתה נפרדת וקראו לה מדעית. לטענתה, החומר הלימודי זהה וגם הצוות החינוכי. רק ששם שמו מי שלא עבר את המבחן בהצטיינות.
הייתי בכל המפגשים של חשיפה וכד', מעולם לא הזכירו אופציה כזאת. יותר מזה, אמרו שכמעט כל מי שמגיע למכינה, עובר אותה והולך למופ"ת.
זאת גם הולכת להיות כיתה קטנה יותר, כי ממלאים את המופ"ת עד המקסימום, בגלל השם. שזה אומר בכיתת מופ"ת יהיו 34 ילדים, ואצלו 22-24.
לכאורה, זה אפילו עדיף. כי הילד באמת לא גאון על במתמטיקה. וכן היה חשש איך יסתדר בכיתה שבה כולם טובים ממנו. וגם כיתה קטנה זה מצויין כי יקבל יחס אישי (שזאת אחת הסיבות בגללה בחרנו את בית הספר, כי ברגיל יש 39-40 תלמידים).
וגם טוב שהילד יבין שהוא חייב באמת לשבת וללמוד כדי להצליח.
אבל מה עושים עם האגו של הילד? ומה שיותר חשוב, מה יהיה היחס אליהם לעומת הכיתה השנייה? האם הם יהיו מופ"ת סוג ב'? כי כשיש כיתה אחת מיוחדת וכל השאר, זה פחות נורא. אבל כאן יש רק שתי הכיתות האלה ועוד כיתה שבה יש דגש על מדעי הטבע (שהיא בטח בכלל "לא נחשבת" בעיני הילדים של מופ"ת - אגב ,בזמנו הילד אמר שאם יתקבל רק לכיתה הזאת, של מדעי הטבע, הוא יעדיף לחזור לבית הספר הרגיל).
בזמנו התייעצתי לגבי בית ספר: רגיל או מיוחד יותר, עם עומס לימודי גדול יותר. הילד רצה, ואנחנו הסכמנו, לנסות את בית הספר התובעני יותר. עבר בקלות את הראיון, עכשיו הייתה המכינה. כל הזמן אמר שהולך מצויין , היה מרוצה ולא דאג. היום הגיעה התשובה.
לא התקבל למופ"ת, התקבל לכיתה מדעית. מעולם לא שמענו על אופציה כזאת. באמת הופתענו שבמכנה היו שתי קבוצות, ממש קראו להם מופ"ת 1 ומופ"ת 2. עכשיו מסתבר שהם רצו לפתוח שתי כיתות, אבל במופ"ת יש כלל שיש רק כיתה אחת בשכבה. אז לקחו את החלשים יותר ושמו בכיתה נפרדת וקראו לה מדעית. לטענתה, החומר הלימודי זהה וגם הצוות החינוכי. רק ששם שמו מי שלא עבר את המבחן בהצטיינות.
הייתי בכל המפגשים של חשיפה וכד', מעולם לא הזכירו אופציה כזאת. יותר מזה, אמרו שכמעט כל מי שמגיע למכינה, עובר אותה והולך למופ"ת.
זאת גם הולכת להיות כיתה קטנה יותר, כי ממלאים את המופ"ת עד המקסימום, בגלל השם. שזה אומר בכיתת מופ"ת יהיו 34 ילדים, ואצלו 22-24.
לכאורה, זה אפילו עדיף. כי הילד באמת לא גאון על במתמטיקה. וכן היה חשש איך יסתדר בכיתה שבה כולם טובים ממנו. וגם כיתה קטנה זה מצויין כי יקבל יחס אישי (שזאת אחת הסיבות בגללה בחרנו את בית הספר, כי ברגיל יש 39-40 תלמידים).
וגם טוב שהילד יבין שהוא חייב באמת לשבת וללמוד כדי להצליח.
אבל מה עושים עם האגו של הילד? ומה שיותר חשוב, מה יהיה היחס אליהם לעומת הכיתה השנייה? האם הם יהיו מופ"ת סוג ב'? כי כשיש כיתה אחת מיוחדת וכל השאר, זה פחות נורא. אבל כאן יש רק שתי הכיתות האלה ועוד כיתה שבה יש דגש על מדעי הטבע (שהיא בטח בכלל "לא נחשבת" בעיני הילדים של מופ"ת - אגב ,בזמנו הילד אמר שאם יתקבל רק לכיתה הזאת, של מדעי הטבע, הוא יעדיף לחזור לבית הספר הרגיל).