תודה רבה והמשך השאלה
אם כך, אם הבעיה היא שההתנהגות *מפריעה* , וזה מה שמבדיל אותה מכל התנהגות "נורמלית", אז אולי הבעיה בעצם נמצאת אצל המבוגר, באופן שבו הוא "קולט" את ההתנהגות הזו. אני באמת מנסה להבין את העקרון כאן - נאמר שהאמא במקרה זה לא תרגיש אשמה על כך שהילד כ"כ רוצה להיות בבית והיא זו ש"שולחת" אותו לגן, ובמקום זה, תקבל את דברי הילד כפשוטם, ותזדהה עם הרגשות שהוא מביע = "גם לי היה מאוד טוב להשאר אתך בבית, נכון שזה כל כך כיף בשבת כשאני לא עובדת וכולנו נשארים יחד בבית? עכשיו אני הולכת לעבודה, ואתה הולך לגן, (ואולי אפשר בהזדמנות אחרת להרחיב על הדברים המעניינים שאמא עושה בעבודה, ועל הדברים המעניינים שהילד עושה בגן), ונפגש בצהריים/אחר הצהריים - רוצה שנשב אז יחד לקרוא את הספר החדש??....." לי נראה ש"התייחסות אישית" מהסוג הזה, שמשוחררת מרגשות אשמה, בכלל לא אמורה להעיק על האמא, אפילו אם אלה משפטי מעבר/פרידה שהיא תגיד בכל יום בתגובה לילד. כלומר תגובה כזו לא אמורה ליצור תחושה אצל האמא שההתנהגות "מפריעה", ובכך משחררת את עול ה"דרישת תשומת לב יתרה" מהילד, ומשאירה אותנו עם צורך של הילד באיזשהו "טקס" פרידה, לגיטימי, חיובי, כמו שמבוגרים אומרים " להתראות, אני אתגעגע אליך, נדבר" אז אולי בסך הכל הילד צריך לשמוע את ה "אני אתגעגע אליך, נדבר" שלו, וזה טבעי ומובן, ולא צריך להיות מסווג כ"בעייתי". תודה רבה מאד על ההתיחסות אפרת