היכן ללמוד ל-BA במע' מידע ניהוליות?

TotalCommnader

New member
אתה קצת תמים אבל בגלל חוסר נסיון בתחום. כדי

ש"יבחנו אותי ואת איכותי כאיש מקצוע" אתה צריך לבוא עם קורות החיים הנכונים. מכיוון שניסיון אין לך אתה יכול להסתמך רק על תעודות. רוב המעסיקים יראו מכללת איפשהו ופשוט לא יזמנו אותך. עצוב, כואב ואולי לא פייר אבל זאת המציאות. למעסיקים זמן מוגבל וכמעט תמיד יעדיפו בוגר אוניברסיטה ואחר מכללה טובה ו - כן זאת אפליה - אבל יעדיפו מישהו צעיר. לא נעים ללמוד כמה שנים ואח"כ להתקע.

אז איך יוצאים מזה? תראה את הלימודים כהשקעה. בזכותם לא רק תגדיל את הסיכוי להתקבל (ולקבל זימון בכלל) אלא את הסיכוי להתקבל למקום טוב ובמשכורת טובה. אחרי כמה שנות נסיון במקום ידוע ועם ראיון יוצא מן הכלל אתה כנראה תצליח באופן די דומה לאחרים ואז יסתכלו בד"כ על הנסיון וההצלחה בראיון ולא על התעודה.
 
תודה! אם כי גם כאן אני רואה קיטוב גדול מאד:

בפסקה הראשונה, נשמע מדבריך שאין דרך לצאת מזה, בכלל. המעסיקים יעדיפו בוגרי אוניברסיטאות וצעירים, ובגלל שלמדתי במכללת איפשהו (אפילו המכללה האקדמית ת"א-יפו?) פשוט לא יזמנו אותי. בנוסף, אתה כותב "יעדיפו בוגר אוניברסיטה ואחר מכללה טובה" - למה הכוונה? יעדיפו קודם בוגר אוניברסיטה ואח"כ בוגר מכללה טובה? זה לא קצת סותר את מה שאמרת שני משפטים לפני כן?

ואז, בפסקה השניה, אתה אומר "תראה את הלימודים כהשקעה". שוב, נראה שבפסקה הראשונה אתה אומר "הסיכויים שלך קלושים", אבל אז בפסקה השניה מביא לא מעט תקווה.

בסיכומו של עניין, את רוב הדברים שאתה אומר כבר שמעתי ואני יודע. אני יודע שהקלפים שיש לי לא מזהירים, אני מתחיל מאד מאוחר יחסית, אין לי כמעט נסיון בתחום פרט לתמיכה טכנית וסקריפטינג. את הזמן אני לא יכול להחזיר לאחור, ורק לעשות את המקסימום בראייה קדימה, וזאת בהחלט אעשה. להשקיע היטב בלימודים, להתרשת, ואז לעבוד על מציאת מקום (גם תו"כ לימודים) ולקוות לטוב ולעזרה מאלה שאני מכיר. אין לי ברירה אחרת אם זה התחום בו אני רוצה להשקיע ולהתפתח.
 

TotalCommnader

New member
לך לאוניברסיטה/או"פ. עכשיו אני ברור יותר?

שכח מהגיל. תשקיע ככל יכולתך כדי להוציא ציון טוב באוניברסיטה טובה/אוניברסיטה פתוחה/מכללה טובה (בפורום פה יודעים בדיוק איזה). זאת ההשקעה שלך בעתיד הכלכלי שלך.

יש בוגרי מכללת-שקר-כלשהו שעובדים, מצאו עבודה מהר ואפילו שכר טוב. אבל כאלה עם כל ה3 יש הרבה פחות מבוגרי באוניברסיטה טובה/אוניברסיטה פתוחה/מכללה טובה. גיל עדיין קשה לשנות אבל על השאר יש לך שליטה מסוימת. עכשיו אני ברור יותר?
 
כל מה שאתה אומר נכון אז איך משתלב המשפט: "להשקיע היטב בלימודים" עם הרצון ללכת למכללת עמק-כלשהו? אני מצטרף לדעות שנשמעו פה בשרשור: אתה כבר מתחיל את המרוץ מנקודת נחיתות. לנסוע במכונית הכי איטית על המסלול לא יביא אותך לניצחון. כדי לכפר על הגיל וחוסר הנסיון אתה חייב השכלה מהשורה הראשונה - הכי טוב זה אוניברסיטה (רגילה או הפתוחה), ואם ממש אין ברירה אז אולי אפשר להתפשר על המכללה האקדמית ת"א-יפו - אבל זהו זה. רד יותר נמוך מזה, ומה שיקרה זה שתבלה שלוש-ארבע שנים קשות, יקרות, אבל מיותרות ומבוזבזות.
 
רוב העבודת במערכות מידע מרוכזות באזור המרכז

וכאן למכללה האקדמית ת"א יש מוניטין טוב יותר משאר החלופות שהעלית ומבוקשת יותר בקרב מעסיקים אם כי להערכתי האישית ההבדל לא גדול. מהיכרות לא מעמיקה עם התוכנית באקדמית ובואנ' חיפה, גם הסילבוס בנוי טוב יותר באקדמית. לכן זאת תהיה מהחינתי עדיפות ראשונה. מצד שני, אם מבחינה כלכלית ואקדמית סיכוייך יהיו טובים יותר באוניברסיטת חיפה, תוכל להרשם גם אליה ללא היסוס. על מכללת עמק יזרעאל וותר. אני לא יודע איך הרמה האקדמית אבל זה מוסד שלא יקדם אותך אצל מעסיקים.

בהצלחה.
 

Cמן רשום

New member
אוניברסיטת חיפה נשמע כמו פשרה טובה

על פי כל מה שאתה כותב.
ממליץ לנצל את הבגרות היחסית שלך ולהבין מה באמת חשוב בשלושת השנים הבאות ולהשקיע את כל כולך בלימודים ולהצטיין.
אישית אני חולק על קודמיי ואינני חושב שהגיל (כ-35) יהווה חסם רציני כשתבוא לחפש עבודה מקצועית במערכות מידע.
 

dotandvir

New member
רק לא המכללה האקדמית עמק יזרעאל

אני חושב שמכל הבוגרים שהכרתי אולי אחד או שניים (שהיה מאוד יוצא דופן כבר במכללה והיה ברור שהוא היה מצליח יפה גם בטכניון) הצליחו להתברג באיזושהיא עבודה שיש לה קשר להייטק. פשוט חבל על הזמן ועל הכסף.

דותן
 
למעלה