היכן לומדים יותר פר שעה בקורס או בתזה ?

היכן לומדים יותר פר שעה בקורס או בתזה ?

שלום לחברי הפורום ! השאלה שלי היא : ביחס לקורס שעושים בתואר שני ,שקשור לעבודת התזה, שנלמד נניח שלוש שעות בשבוע + שעה בשבוע שלומדים בבית סה"כ ארבעה שעות בשבוע לבין ארבע שעות שמשקיעים בעבודת התזה איפה רוכשים יותר ידע במהלך הארבעה שעות הספציפיות הללו ? אני שואל את זה כי אני חושב שבמהלך התזה לומדים לבד ובדרך כלל למנחה אין סבלנות ללמד אותך ולימוד לבד הוא איטי יותר מלימוד בכיתה עם מרצה ולפי זה אני חושב שאולי בתזה משקיעים הרבה מאמץ ומקבלים פחות התקדמות מהמקרה של משקיהשקעת המאמץ הזה רק בקורסים תיאורטים ומעשיים שקשורים לתחום הנ"ל, האם לפי דעתכם זה נכון ?
 

tulkin

New member
השאלה פשטנית קצת, אבל בכל זאת...

התשובה היא: תלוי. תלוי באיזה מצב בתזה. יש חלקים שבהם לומדים הרבה ויש חלקים שבהם לא לומדים כלום. תלוי בקורס. יש קורסים שפותחים לך את הראש לתחום חדש ואז לומדים המון, ויש קורסים משעממים שכל מה שרוצים זה לעבור את המבחן וזהו - ואז גם לא לומדים כלום. יש קורסים שבםה לומדים 3 שעות בכיתה ושעה בבית. ואילו אני, למשל, לוקח עכשיו קורסים שבהם לומדים 3 שעות בכיתה ועוד לפחות 8 שעות בבית, וגם זה לא תמיד מספיק. ויש קורסים שבהם אם תלמד שעה בבית זה אמנם יספיק כדי לעבור את המבחן, אבל לא תלמד מזה הרבה, אבל אם תלמד 3-4 אז תרחיב ותעמיק ותחכים. והכי תלוי, זה המטרה שלך. למה אתה מתכוון כשאתה אומר ללמוד. ללמוד פריטי מידע חדשים? להכיר עוד מחקרים שנעשו? ללמוד לכתוב טוב? ללמוד לבצע מחקר טוב? לשפר כישורי חשיבה? בגדול בתחילת התזה לומדים הרבה, וככל שמתקדמים בה הלימוד יורד. בשבועות האחרונים כל מה שעושים זה עריכה, ועריכה מחדש, ותיקון שגיאות והגהות והכנסת עוד פסקה פה ופסקה שם מהערות שמקבלים מהמנחה - ואז לומדים מעט מאד. בקורס, קצב הלימוד פחות או יותר קבוע (ותלוי בקורס עצמו). בסוף הקורס יש מבחן או עבודה, וגם אלה נותנים ערך מוסף ללמידה.
 
הכוונה לקורסים מעניינים וידע שעוזר לתעשייה

תודה על תשובתך אכן השאלה קצת פשטנית הכוונה היא לקורסים "שפותחים לך את הראש לתחום חדש ואז לומדים המון" המטרה בגדול היא ידע שיעזור בתעשייה ולא באקדמיה
 

מממאיה35

New member
רוב החומר שלי לתזה

לא למדתי בקורסים שאני לוקחת (היו כלליים מידי) אלא ממאמרים ועבודת שפורסמו בתחום, וכמובן מהמנחה שלי ומסטו' אחרים בקבוצה.
 
למעלה