היי

אסתר84

New member
היי

האם נכון כי קריסטלים שמצטברים בגוף הינם חומצה אורית? תודה שבוע טוב אסתר
 

0 אור 0

New member
נדמה לי שענו לך בפורום עיסוי

ואני חושבת כמו הבחור שענה - אם אני לא טועה (ובאמת שאני לא מגיעה מהגישה הרפואית) אז זו חומצה לקטית.
 

אסתר84

New member
כן הוא ענה לי

רק שהתשובה שלו קצת לא סיפקה אותי... כשאת עושה טיפול רפלקסולוגי בכפות רגליים ומגלה קריסטלים באזור הריאה.. זה לא כ"כ מסתדר לי עם חומצה לקטית... פרט לכך שהוא התייחס למצב בו השריר לא מצליח לפנות את החומצה שנוצרה כתוצאה ממאמץ... אכוון את זה כך - האם נכון שקריסטל הינה חומצה אורית? (ידוע למשל שחומצה זאת יכולה לשקוע בפרקים ולגרום לדלקות ומחלות כמו מחלת הגאוט...).
אסתר
 

0 אור 0

New member
כי דיברת על עיסוי ואל על רפלקסולוגיה

בשרירים בגוף יש גושים /הידבקויות הרבה יותר גדולים, שיש כאלה שקוראים להם קריסטלים, ואני חושבת שהם נובעים מהתגבשות של החומצה הלקטית. ויש את הקריסטלים שאנחנו עובדים עליהם ברפלקסולוגיה, שהם משהו שונה לגמרי, ובכלל לא קשורים לשרירים. האמת היא שאין לי מושג מה הם בראיה המערבית - אם כי את צודקת שכל דבר שניתן למישוש ולאבחנה ברורה, חייב להיות לו הסבר פיזי גם כן. הניחוש שלי זה שבדומה לדורבן, שדנו עליו פה בדיון אחר, מדובר בהתגבשות של איזה מינרל (אבל זה ניחוש פרוע, אולי לא קשור למציאות בכלל)
 

אסתר84

New member
זהו שהתאמתה השערתי

ברפלקסולוגיה זה חומצה אורית.. פשוט היה לי ויכוחון עם איזה רופא שטען שאנחנו אנשי הרפואה המשלימה הוזים הזיות .... וכן זה מוכיח טוב יותר שהרבה בעיות אם לא כולם קשורים בכליות.
אסתר
 

0 אור 0

New member
לא כולן ../images/Emo13.gif

נכון שבעיות רבות קשורות לכליות, בעיקר בעיות הגיל המבוגר, אבל יש גם בעיות שקשורות למקורות אחרים
 

אסתר84

New member
זה נושא מאוד עמוק

גם ברפואה הסינית הכליות נחשבות למשכן ה jing .. לא שהתעמקתי ברפואה סינית יותר מידי אבל זה מעניין... אגב גם דורבן קשור לכליות. יש שם הרבה. יום טוב אסתר
 
הנה אתם רואים?

למה? מדוע? מה הקשר? איך מצאו קשר בין דורבן לכליות? ומדוע הפרופסורים המלומדים של הרפואה המערבית מבטלים השערות כאלו? האם הם טיפשים ואנו חכמים?
 

אסתר84

New member
לא זה ולא זה

הגישות שונות... התייחסות לאברים ותפקידם הפיזי/מנטלי זה התייחסות שלא קיימת במערבית. אל תנסה גם לחפש כי לא תמצא. מה שכן אני יכולה להגיד לך שלפעמים מבצבצת ובאה התקרבות בין מערבית אלינו. למשל כמו מערכת העיכול. עד לפני כמה שנים חשבו ברפואה המערבית שמערכת העיכול היא מערכת "טיפשה" היום הם כבר יודעים שיש לה מעורבות לא קטנה במערכת החיסון כלומר היא כבר לא איבר שעומד בפני עצמו אלא בסינרגייה עם שאר האיברים... לאט לאט. שוב לילה טוב אסתר
 

0 אור 0

New member
ולא לשכוח שגם הרבה מהנושא של השפעת איברים

בכלל לא מגיע מהרפלקסולוגיה הקלאסית, אלא נשאב אלינו מהרפואה הסינית. ושם , כשמדברים על איבר מסויים בכלל לא מתכוונים לאיבר הפיזי, אלא למשמעות האנרגטית שלו.
 
את אותו המשפט

שהבעיות נובעות בעיקרן מהכליות, שמעתי המון פעמים, רק שבהקשר של כבד... בעיות יש כשתפקוד של כל איבר שהוא נפגע. זו אמירה סינית, כוללנית, ולא מדוייקת- כל מקרה לגופו, למרות שברפלקסולוגיה זה הכליות הן איבר שחשוב לעבוד עליו. ורופאים ואנחנו לא דוברים את אותה השפה, ויש לזה את ההשפעות של זה. הם לומדים רפואה אחרת משלנו, והחיבור ההזוי הזה, בין קונבנציונלי לטבעי יוצר בלבול, כאילו שיש בסיס רחב משותף, שעליו ניתן לבנות שיח רציני, אמיתי ומעמיק (בד"כ זה לא פשוט מול רופאים, זה לא אומר שאין רופאים שעוסקים בשני התחומים, או שלא מפנים לרפואה משלימה. פשוט החיבור אחר, ולא מדובר באותה "רפואה", או התסכלות בשני המושגים)
 

אסתר84

New member
היי

אם תצלול לעומק תראה שלכליות יש "יד בכל ויד כל בו". אני לא חושבת כמוך.. אני דווקא חושבת שרפואה משלובת תתרום הרבה יותר מאשר בנפרד. אבל איש איש ואמונתו. יום טוב
אסתר
 
רפואה משולבת

זה מושג רחב מאוד, ומין הסתם יכול להתבצע במינוים שונים. מן הסתם כל טיפול ראוי שיסתמך על לפחות בדיקות, אם לא קשר עם הרופא המטפל.עם זאת, השפה היא אחרת, ומילים שנראות לך לגיטימיות יקפיצו רופא מכסאו. בעיה בכליות, למשל, תתורגם אחרת אם תגידי למטפל ברפואה סינית או לנפרולוג... ברור שהכליות משפיעות על כל מערכות הגוף, אבל הריאות, המח, הכבד והמעי הגס לא?
 
למעלה