היי שלום, יש לי פאנפיק על פרד והרמיוני, זה הפורום המתאים?

יעל ל2

New member
היי שלום, יש לי פאנפיק על פרד והרמיוני, זה הפורום המתאים?

אם לא, תפנו אותי למקום הנכון.

כתבתי כבר עשרה פרקים, כל אחד לא ארוך ביותר, והאמת היא שאת כולם כתבתי בלי שנתנו לי דעה אחת עליהם. הדעה היחידה ששמעתי עליהם הייתה מהראש שלי בעצמי, ואפשר לומר שדי פרגנתי לעצמי. אבל אשמח לדעה מקצועית.

האמת היא שאני סתם אומרת.. יותר משאני אשמח לדעה מקצועית על איך שאני כותבת, אני פשוט אשמח שיכנסו אנשים שאוהבים פאנפיקים של הארי פוטר, ובפרט של פרד והרמיוני.

תגיבו בבקשה ואל תתעלמו, תודה
 
לא יודעת אם אני אוהבת פאנפיק על

פרד והרמיוני (זה שילוב שמעולם לא שמעתי), וגם לא בטוחה שזה הפורום המתאים. אבל מבחינתי תעלי, אקרא כמה פרקים. גם ככה הפורום בסוג של גסיסה אז ההודעה הזאת היא הפיחה בו סוג של חיים.
 

יעל ל2

New member
תודה רבה רבה

http://www.tapuz.co.il/blogs/viewEntry/5428373
זה קישור לפרק הראשון
מה שמוזר זה שהיו כמה פרקים שהיו בהם מאות צפיות ואף אחד לא הגיב. אם כבר נכנסים מסקרנות, אז מה הסבירות שלפחות אחד יענה משהו?
 
טוב, קראתי שלושה פרקים

באופן כללי הכתיבה שלך נחמדה.
אם את רוצה ביקורת אז יש לי כמה הערות. הראשונה היא שיש לך "קפיצות ראש" בין הדמויות. זאת אומרת שפסקה אחת יכולה להיות מסופרת נקודת מבטו של פרד ופסקה הבאה מנקודת מבטה של הרמיוני, ואז פתאום משום מקום שורה שמתארת מחשבות של הארי. זה לא טוב. זה גורם לקוראים להתבלבל כי אנחנו לא יודעים של מי הסיפור הזה. ובגלל שאנחנו לא יודעים מי הגיבור של הסיפור אנחנו לא יודעים עם מי להזדהות ואם הקורא לא מזדהה עם הגיבור, הוא לא רוצה להמשיך לקרוא. (אם את זוכרת הספרים של הארי פוטר כתובים אך ורק מנקודת מבטו של הארי פוטר, בלי קפיצות, חוץ מכמה פעמים בודדות שהסיפור היה כתוב מנקודת מבטו של אף אחד).
נקודה שניה היא קפיצות במשלב. המשלב הוא בינוני ומעלה, לא נמוך, אבל ראיתי באיזה מקום "נקרע מצחוק". "להקרע מצחוק" זה סלנג ולא מתאים לרמה של שאר הסיפור, ולכן ביטויים כאלה יוצרים צרימה לא נעימה בזמן הקריאה.
נקודה שלישית והכי חשובה - הדמויות. הדמויות בהארי פוטר מאופינות ממש טוב (הרמיוני חרשנית, פרד וגו'ורג' המצחיקים..). כנראה שזאת הסיבה שהחלטת לכתוב עליהן. אבל הדמויות בסיפור שלך לא מאופיינות בכלל. לא הרגשתי שהמשכת עם החרשנות של הרמיוני או עם הליצנות של פרד. באותה מידה היית יכולה לקרוא להם "שרה" ו"משה" וזה לא היה משנה כלום. אם כבר יש לך דמויות אז תשתמשי באיפיון שלהן. או שתשני את האיפיון, אבל נכון לעכשיו הדמויות שלך כולן דיי זהות.

מקווה שלא נעלבת, בסך הכל נחמד.
 

יעל ל2

New member
תודה על המענה המהיר

אגיב לשלוש ההערות שלך:
1. תודה שהפנית את זה לתשומת לבי, לא ראיתי בכך בעיה, כי לי לדוגמא לפעמים נמאס שלא יודעים מה האחרים חושבים, והכל מנקודת מבט אחת. אבל אשתדל לעשות את ההבדל ברור יותר.
2. מעניין, אני פשוט שופכת את מה שיש לי בראש ובלב, בדרך כלל זה באמת לא יוצא בשפה הכי נמוכה שיש, אבל בכל זאת בתור נערה עדיין אני מדברת בסלנג, איך לא?
3. פה מדובר בעניין רגיש אצלי יותר שאליו דווקא אני משתדלת לשים לב. אני לא יכולה לקרוא פאנפיקים על דמויות מהארי פוטר שבהם שינו לחלוטין את אופי הדמויות והפכו אותם לרגישים במיוחד או גסים מאוד. אני השתדלתי לשמור כל פרד וג'ורג' כמצחיקים ועל הרמיוני כחכמה. אולי בהמשך הפרקים זה מתבטא יותר. אני יכולה להבין מאיפה זה נובע, הרי בסופו של דבר הכל נכתב מהמוח שלי, ואני לא מנוסה מאוד בכתיבה, ולכן הדמויות באיזשהו מקום יהיו דומות לי ופחות לעצמן.
&nbsp
תודה לך מקרב הלב! את הראשונה שמבקרת את הכתיבה שלי וזה לא מובן מאליו. לא נעלבתי, ואני מקווה שתקראי את ההמשך בהזדמנות. וכל מי שקורא את ההודעה הזאת מוזמן גם הוא לקרוא, להעיר ולפרגן.
 

ויימס

New member
את כמו וולדי מהעבר, ולפרגן לעצמך זה טוב.

בחרתי להתחיל בפרק 5 כי אני לא צפויה ופראית.
הדבר הכי טוב היה הקטע הזה-
לפתע אמברידג` אמרה: "כבוד השר, לא חשבתי להחליף את מקומך, התיישבתי בכיסא שלך בטעות..ממש בטעות."
זה נהדר. זה מצחיק, כי זה ממש מתאים לאופי של הדמויות ומה היא רוצה להשיג בעולם.

מעבר לזה, אני מתקשה להתעניין בפאנפיק. אני מוצאת שבאופן כללי, פאנפיק שעוסק רק בשיפ נוטה לעניין רק את מי שאוהב את השיפ. ופרד וג'ורג' מעולם לא היו מהדמויות האהובות עליי. אפשר סיריוס ולופין במקום?


אגב- את כותבת גם סיפורים מקוריים לעתים?
 

יעל ל2

New member
בהחלט לא צפויה

חח תודה על התגובה.
את צודקת, כל עוד השילוב בין השניים לא מעניין אותך, אז כך גם הפאנפיק פחות יהיה לטעמך. (למרות שלפעמים יצא לי לקרוא על כמה פאנפיקים טובים למרות שלא התחברתי לשילוב).

אני שמחה שחשבת שזה חלק טוב, חלק ממטרת הפאנפיק היא להצחיק, ולכן פה ושם יש כמה קטעים שיכולים להעלות חיוך. (ושמו של הפאנפיק הוא "אוהב לגרום לך לחייך", אז זה מסתדר).

לגבי לופין וסיריוס-לא! חח. השילוב בינהם אף פעם לא הסתדר לי ואני לא יודעת למה כל כך רוצים שהם יהיו ביחד.
על סיריוס הייתי רוצה לכתוב פאנפיק עם דמות חדשה ומומצאת, ועל לופין עם טונקס.

בנוגע לסיפורים מקוריים- אני מתקשה לכתוב באריכות ובעקביות. יכול להיות שהדבר נובע מעצלות או מכך שאין לי באמת על מה לכתוב. היו עשרות סיפורים מקוריים שהתחלתי שירדו לטמיון. אצל פרד והרמיוני יש לי את ההתלהבות לכתוב, דבר שלא קיים אצלי במשהו שאני ממציאה.

נ.ב.מי זאת וולדי מהעבר? הכוונה לוולדמורט לשלטון? או שפשוט הרבה משתמשים אוהבים את וולדמורט מסיבה מסוימת?
 

godright

New member
כעת את וולדי מההווה (או מהעתיד)

שזה הרבה יותר טוב מוולדי מהעבר!
או שבעצם...
 
למעלה