היי, רציתי לדעת

בקצרה, הכול התחיל במסופוטמיה - בבל ובמצריים העתיקה -

- לאחר מכן היוונים, במידה זו או אחרת, הושפעו מהמצרים. הם העניקו לכוכבים שמות אלים מיתולוגיים, אליהם סגדו. הרומאים אימצו את הסמלים ההלניסטיים, קראו לכוכבים בשמות לטיניים...למשל זאוס...הפך ליופיטר או ...הרמס...שליח האלים (בהסבה...) הפך לכוכב מרקורי...ועוד.
אז...'יצא' שהרומאים הם האחרונים במרוץ השליחים הזה של 'ההורים המאמצים של האסטרולוגיה- וסמלייה'.
כיום מקובל שכך יהיה, כמו שבעולם מקובל...למשל שמושגים רפואיים רבים (מבלי שכולם יודעים) באו מהשפה ביוונים, מפני 'שככה- זה'....
אם ניקח זאת קצת הלאה אז ....המיתוס אודות הבריטים המנומסים...לא פעם מופר אבל בכול זאת ניתן לתמוה..."מה?! הבריטי הזה...שפורסם שהוא דיבר כך וכך אל אשיות כך וכך...ממש לא להאמין....!!!"
אז ככה זה גם לגבי המיתוס האומר שאוכל הצרפתי הוא הכי הכי....שבינתיים יש מקומות ששם אולי לא מבלשים פחות טוב, אבל בכול זאת התואר של הטובים בבישול, עדין מיוחס לצרפתים- כמעט בלעדית.
כך גם לגבי האיטלקים היודעים לתפור ולהתלבש.......
אז אפשרי לתמוה "מה?! ...למה אומרים עליהם כך בו בשעה שממש לפני שבועיים טיילתי ברומא וראיתי כמה איטלקים הלובשים סמרטוטים! למה עדין טוענים שהם יודעים הכי הכי טוב להתלבש?!"
התשובה הטובה ביותר לשאלה ....היא ככה זה.......אבל למרות זאת התאמצתי קצת כדי לרענן את התשובה ולהשקיע בה קצת יותר.
 

מתלמד8

New member
אודי-חסר לנו מיתוסים ישראליים ראה אצלנו-כל פרסי,,,,

קמצן,זה בנתיים הועבר לתימנים.
כל מרוקאית-זו.., הועבר לרוסיות.
כל רומני-זה לא עדה-זה מקצוע.
,,אז אני מכ'פת לי מאיטליה??
 
ערב טוב......אני יושב מתגלגל .....ובמקרה...מראה את זה לאשתי

שבאה מטרנסילבניה רומניה...(טוב זה חלק אריסטורקרטי של רומניה....הס מלהזכיר...כי הם באמת גרמנים, הונגרים...בעלי רמה....) וגם היא מודה שזה שם מקצוע אבל 'נוגע'...בטרנסילבנים' כי היא במקור גרמניה והונגריה...שבאו בעבר לרומניה...חה.חה........
וואלה אתה צריך היית להיות סטנדפיסט- שואג...מחאתי...מצליח.........

יאללה תמשיך ...לרענן אותנו בחום הכבד הזה של...סיון.......
וואלה אם אל ניניו- (הילד) ימשיך להתבגר בחום שכזה......אז....בעוד 10 שנים נשיר "אם תזכרי אותי סיון.....שפעם היה הייתי רענן..............!!!!" (בקיץ....)

יאללה ביי
 

אניה28

New member
חחחחחחחחחחחחחחח

פעם יקה אחד (מרשה לעצמי לצחוק על העדה שלי) בא לרופא . בסוף הביקור כתב לו מרשם ושאל: מר זמינהוף כותבים עם ס או עם ז? ההוא ענה לו "אני לא יודע אני כותב את זה עם עיפרון"
 

מתלמד8

New member
לאודי-טרנסילבניה?חלק אריסטוקרטי?תלוי את מי שואלים ?-

ההונגרים אומרים שדוברי ההונגרית בטרנסילבניה הם הונגרים סוג ב',(אבל מתפעמים מההונגרית הצחה שלהם).
הרומנים אומרים דברו מה שאתם רוצים,אתם רומנים,
הבעיה שכך מתייחסים גם יהודי הונגריה ורומניה ליהודים מחבל טרנסילבניה(שמעתי במו אוזניי יהודי יוצא הונגריה אומר שהטרנסילבנים הם הונגרים סוג ב') .
לא שמעתי אף אחד שאומר שהם אריסטרוקרטים,אממה?,כשהעותומנים כבשו את חצי אירופה הם שלטו על רומניה ועל הונגריה כ-150 שנה,אבל לטרנסילבניה הם לא הגיעו,
ההתנשאות(אריסטוקרטיות) של תושבי חבל טרנסילבניה כנראה באה מתוך 2 סיבות:-

א.חבל טרנסילבניה היה בשליטת הממלכה האוסטרו הונגרית ממחצית המאה ה-19 עד אחרי מלחמת העולם ה-1 ,
הממלכה האוסטרו הונגרית נחשבה בזמנה כאימפריה אירופאית צבאית ותרבותית(הבירה וינה נחשבה ערש התרבות של אירופה)

טרנסילבניה,אע"פ שהייתה פריפריה של הממלכה,הייתה חלק מהאימפריה ,
לכן יוצאי טרנסילבניה בעיני עצמם הם אריסטוקרטים,
כי הם ממשיכי הממלכה האוסטרו הונגרית הגדולה והמפוארת,כשהם רוצים להגיד שמישהו קיבל חינוך טוב,הם אומרים הוא קיבל חינוך מ-וינה(בירת הממלכה)ומבטאים וינה עם י' בסגול.

ב. בעוד ששליטת העותומנים על הונגריה השפיעה על השפה והמנהגים בהונגריה, תושבי טרנסילבניה ההונגרים שמרו על ההונגרית הטהורה .
צ'אוצ'סקו-מאז עלייתו לשלטון ברומניה,עד מותו(המרד נגדו התחיל בטרנסילבניה) גרם להגירתם של מאות אלפי רומנים לחבל טרנסילבניה כדי למחוק את הלאומנות ההונגרית/גרמנית,,,וזה לא הצליח לו.
גם אשתי נולדה בטרנסילבניה(טימשוארה)לאמא טרנסילבנית ואבא מבוקרשט,
הלאומנות ההונגרית מושרשת חזק גם ביהודי טרנסילבניה לכן במשפחת אימה של אשתי יש שמות כמו,אטילה-מלך ההונים,אילדיקו והניקו(נשותיו).
אישתי קיבלה הנחייה מהסבתא ההונגריה(ילידת סאטמר) לא לשכוח בחיים את ההונגרית ,
לכן כשאנו מטיילים בהונגריה-היא מלמדת הונגרית(מקורית),את ילידי הונגריה .
,,,,,אלה היו-60 שניות על טרנסילבניה.

על הפירגון שלך ל"רענון" שלי אענה לך בהונגרית "קוסנם סיפן",
(רבקה מיכאלי אמרה פעם ב"ניקוי ראש" "קוסנם בזק"-זה קרוב).

,,,יותר חשוב- תגובות שלך לפירושים האסטרולוגים שלי-אני לא מקבל.
 
ערב טוב לך,

התשובה שלי היתה בהומור שלי, וממבוססת על דעה שהיא סובייקטיבית שלי. "כול אחד בעניי חברו שוטה". אם אתה מעוניין שאסביר את בדיחות- הדעת שלי, אז בדיחות לא מסבירים, כך הן יותר מצחיקות. את החלק היותר רציני בתשובה שלי סיפקתי.
לא הייתי צריך לטרוח לספר לי היסטוריה שלמדתי בכיתה ט'. בכול אופן לא יודע מדוע אתה מתרעם ועל מה, ועוד לא מקבל דברים ברוח- החג ובדרך ההומור. מקווה שלא פגעתי ברגשותיך באשר לרומנים הונגרים גרמנים וכול תושבי אירופה. משפחתה של אשתי היו באמת אנשים על רמה מאוד גבוהה, מכול הבחינות, קלוג'- נפוקה משם באה אשתי היא עיר אוניברסיטאית והשניה בגודלה ברומניה. האוניברסיטה שלה נחשבת במידרוג עולמי במקום טוב מאוד. באים אליה מכול העולם ללמוד והעיר יפה ובעלת הערכה לאמנות ולהשכלה, כך התרשמתי מהאנשים איתם באתי במגע. אתה נתפס להגדרות של אריסטרקרטיה, ולוקח ברצינות בדיחות. בואנה לא האמנתי עליך. ממש- לא. אניה הבינה את רוח הדברים ואפילו הפליגה ותרמה הומור שהיה מצוין ומשחרר.
המום ממך.
וכעת לגבי מה חשוב לך ומה לא חשוב לך כאן בפורום.
אז חסכת לי תגובה ארוכה לנושא שאלתך האחרונה לגבי השיחזורים והכול.
ובכן בלי כול קשר לתגובה שלא לא ציפיתי ממך לרשום כאן, אני תמיד אומר למי שבא אלי עם עובדות מוגמרות...לאחר מסע שחזור שעת לידה- על פי אירועים משמעותיים בחייו- לא נוגע בעבודות 'חסרות שעת לידה'. אם כן אומר לך באופן חד וחלק, אם הגבתי פה ושם לאיזו פניה, היה זה כי היתה בנימצא שעת לידה. אז כדי להבהיר היטב, אני מודעי בזאת שכול מי שיפנה אלי עם שעת לילדה שנולדה כתוצאה של שחזור אירועים- ולא משנה כמה הם היו, או מבינים בנושא שיחזורים, לא אשיב מאומה לגבי שאלותיהם. זהו. (אחרים יכולים
השבתי לך בעברית ולא בסגנון בו השתמשה רבקה מיכאלי - בתוכנית הומוריסטית כזאת או אחרת.
אז מתלמד יקר, אכן רעננת את דעתי לגבי אופן הבנת ההומור, מצדך.
הרגשתי כאן חופשי להשתמש בהומור, ואל תדאג, יתכן שאעשה זאת שוב , אי פעם בהמשך, גם אם מישהו בפורום לא יבין שהוא לא היה העיקר, אלא 'כצבע'- המתלווה אליו.

חג שבועות לך ולבני ביתך.
אגב, מקווה שלא פגעתי במישהו, הן בהומור והן בתגובתי לתגובתך.
 

מתלמד8

New member
לאודי ! סליחה,סליחה ! מצטער,לא התכוונתי לפגוע-

באף אחד,פרשתי את "הבעייתיות" הכפולה של יוצאי חבל טרנסילבניה מנקודת מבט אישית שלי ,מה שאני רואה מבפנים .
גם כאן עובד (שעות נוספות)המיתוס העדתי הפנים אירופאי, אבל כפול,

למרות ההיסטוריה המפוארת של חבל ארץ זה,גם ההונגרים והרומנים וגם "הנשמות הטובות"-יהודי הונגריה ורומניה מסתכלים על תושבי חבל ארץ זה כתושבים פחות נחשבים תוך התעלמות מיתרונותהם הרבים-מה לעשות,זה המיתוס הכפול.
מקווה שהבהרתי,,,,ושוב סליחה אם פגעתי.
חג שמח.
 
ידידי, בתשובתי המנומסת לגבי השאלה שנשאלה כן מכוון צד זה או

אחר...
שילבתי הומור, אבל גם השבתי בצורה קצרה, אך מאוד מקצועית.
לא היתה לי כוונה לכיסחף עד כדי מאמר,
מצד שני יכולתי לקצר וציינתי זאת בפני הגברת (או כול מי ששאל את השאלה)

לאחר התגובה שלך לתשובה שלי האחרונה, קראתי את מה שאתה כותב שוב
ועדין לא מבין למה אתה יורה מן המותן...
בשמיעה ראשונה אהבתי את מה שרשמת כאן
אבל לאחר שהבנתי שאתה מעביר ביקורת על דברים שבמקור לא באו כדי לפגוע במישהו ובוודאי לא בך, אז ...זה לא נשמע כבר כמצחיק.

הערה כללית שלי: שים לב שאני מאוד שקול בתשובות שלי ומשתדל מאוד שלא לפגוע באף אחד (אלא אם מראים לי את הסדין (את המולטה) האדום)
אז חבל שנפרדת מההומור שלזמן מסוים, שבה את ליבי.
 

אניה28

New member
כמו שאני קולטת את אודי...

היחס שלו עדות,דתות,גזעים ושאר ירקות מהסוג הזה מעסיקים אותו ברמת הסקרנות והעניין שבשוני בין העדות, שלא קשורות בכלל לרמת הנשמה ולא עושה אחד שאוהב סחוג (ולי אישית יש באמת חולשה הזויה לתימנים) לנעלה או פחות ערך מאחד שאוהב פירושקי. אני רואה אותו בעניי רוחי יושב ומנגן עם פועל פלסטיני ושר פריד אל אטראש, ויושב עם לייבוביץ לשיחה מעמיקה על הדת ביחס לאבולוציה. כשאתה אדם אוניברסלי כל שטיפות המוח למיניהן עוברות פשוט לידך.....
 

מתלמד8

New member
נכון-דווקא בגלל זה נכנסתי לנושא "המיתוסים" ושאלתי מדוע אנו

מחפשים דוגמאות להדבקת מיתוסים של חו"ל כשלנו בארץ ההגירה "המשוגעת"(במובן החיובי) שלנו יש מיתוסים לרוב ופתחתי דווקא בארץ מוצאי וארץ מוצאה של אישתי שתחיה,
יתר על כן, אם כתבתי שרומני זה לא עדה-זה מקצוע,אשתי מחדדת את זה יותר וטוענת ,,,,"רומנים-זה עם שמח,מה שרואה לוקח".

נכנסתי לסיפור של חבל טרנסילבניה בגלל הכפילות של המיתוס נגד יהודים יוצאי החבל,גם מצד הגויים וגם מצד "הנשמות הטהורות" אחינו היהודים.

כאחד שבכל מקום שעבדתי בו,כל ישיבה /כינוס ,נפתח בבדיחה האחרונה על הפרסים שאני סיפרתי,אז בטח שכל הסטיגמות עוברות לידי .
 
ערב וחג שמח....לך מ/ת/למד יקר...


אחלה תגובות הגיוניות. תודה על דבריך במייל הקודם. מעריך את יכולתך לבצע ספליט (180 מעלות צפונה) לגבי דברים שרשמת כאן. צריך לכך אומץ ויכולת התעלות על כבוד/אגו - שבדרך כלל מגבילים והמקבעים - בתוכם כעסים.

ברצוני להוסיף משהו (מקווה שלא 'ייצא לי ארוך') הרי מה היתה השאלה במקור?! אם אני זוכר...היטב...אז...אנסה.... לשחזרה, "למה משתמשים באותיות לטיניות באסטרולוגיה?!"......
אז או מתוך ...שלא להישמע 'יבש' מדי ולהשאיר את השואל/ת המומה מול המשפט הקצר....שיכולתי להשחיל........והוא..."למה?!......כי ככה...את מבינה....כמו שסלט אוכלים במזלג...כי ככה....ומג'דרה.....יודעים לעשות הכי טוב (במקור) הפרסים...כי ככה....הגרמנים מומחים בואריאציות-טיגוני/בישולי הקרטופל (תפוח"א) שלהם...כך אף אחד לא שואל למה....את מבינה?....'כי ככה!' וכמו ש99 אחוז מהערביי ישראל לא מסוגלים לבטא את האות פיי...ואם ילקו בגלגול הנוכחי...בציוניות (שאין סיכוי שזה יקרה...) וישירו את השיר ......אנחנו שנינו.......מאותו הכבר....אז ככה זה ישמע......הם פשוט לא מסוגלים......וזה ככה, כי ככה זה.......
אז בבואי שלא לרשום למה ככה............החלטתי לומר ככה......עם וזלין או לחלופין עם.....רוטב אלף האיים....כזה.... (ולדמיין שאני ברחבת שרונה ת"א....אוכל ומביט בפוליטיקאים.....הממהרים...להגיב....(בסגנון הידוע והריק מתוכן ...) "אנחנו מתכננים להגיב...ומעדיפים שלא לגלות...מתי !" ולא אדע מדוע זה ישמע לי יותר כמו....לא נספר במה.... ננגב....במטפחת בד או במפיות השולחן....מאשר שיגיבו....כצעקתה.../ם וכהבטחתם !"

אז....בסך הכול הכרתי את אימא של אשתי שהיתה עד לפני עשור...ראש לשכת עורכי הדין של טרנסילבניה - משפטנית יודעה מאוד, ולא הכרתי את אבא של אשתי לצערי שסיפרתי בהקשרו תשבחות לרוב, היה פרופסור לרפואת שיניים מרצה באוניסרסיטה של קלוז' בתחום בעברו, צייר, פסל מוסיקאי ואחד מבין 3 רופאים בודדים בעיר הזאת שמנתה אז כעיר גדולה בישראל...
אז זה רק תמצות הדברים...אז כשכתבתי אריסטורקטים...לא ממש התכוונתי לשייך אותם לתואר הזה...ממש, אלא סתם לצבוע את התגובה שלי לשואל/ת ברקע 'לא מחייב' . אגב אם הייתי צריך להגיש.... עבודה בנושא סטריאוטיפים מיתוסים וכיוצ"ב, לא הייתי עושה זאת בפורום אסטרולוגי- רציני- זה.

אז.....מרים כוס לחייך ולחיי אשתך, ביחד עם אשתי...ואומר לך
בכול זאת צברת קופונים רבים שמקור צבירתם היה בזכות הרבה חיוכים שהסבת לי, מכדי שממש אמחק את כולם - בבת אחת...או באיבחה אחת.

אה, כמעט שכחתי.....ו.......
חג שבועות שמח לכם ולכול הפורום, על כול אורחיו האקראיים ובמיוחד ....לקבוע/ים/ות שבהם
 

Y. Welis

New member
רשום במובן המילה 'הורוסקופ'? - hōroskópos ביוונית קלאסית

= 'להסתכל על השעה' - לאכן את המזל העולה.
&nbsp
האיות האנגלי שאוב מהלאטיני.
 
למעלה