היי פורום שאלה לי אליכם

היי פורום שאלה לי אליכם

קודם כל שלום אני חדש כאן..

אני חרדי לשעבר נולדתי בבית חרדתי חזרתי בשאלה ולפני שנה חזרתי בתשובה כיום אני הולך עם כיפה סרוגה שחורה שומר שבת מניח תפילין וקובע עיתים לעבודה ;)
(פרנסה)
שאלתי האם יש סיכוי שאני יתחתן עם בחורה חרדיה אני מאוד אוהב את היופי והאופי הטהור במיוחד שהתחזקתי ואני רוצה להקים בית טהור האם יש לי סיכוי או שפיספסתי...
 

קליט

New member
ברוך הבא :)

יש טהורות חמודות ואציליות בכל מקום, לא הייתי ממליץ לך לצמצם אפשרויות . כרגע יש סיכוי סביר למדי שתמצא חרדית, ומותר לך כנראה להגיד שאתה שנתיים בתשובה, תשאל רב . הרב שמחה כהן סובר שמי שנמצא שנה בתשובה אז הוא רשאי לצאת לשידוכים, סוף ציטוט. נראה מדבריו ששנה זה כבר חזקה שאתה תישאר ככה, הייתי גם שוקל שתחכה עוד שנה ואז ודאי שתהיה מפוקס יותר מכל הבחינות . אם אתה שנתיים בתשובה ונולדת חרדי, אז יש סיכוי סביר שתקבל בחורה חרדית מעולה . שוב, זה הכל בראש שלך, צא לדרך, וחפש את העיקר, מצד שני יש רגשות שהם חזקים מאתנו, אז אולי תנסה לצאת עם כל מי שמתאימה, צא עם ראש פתוח - שלא על זה יפול דבר, גם לחילוניות יש קסם וזרימה חופשית וחמודה -באמת, כולן חמודות, בכל מקום יש חמודות וטהורות -שמאירות את העולם במעשים טובים . נכון חרדיות יש להן תמימות חמודה, ולא מעט פעמים יש להן טוב לב ואולי גם חריצות ומסירות שורשית ואמיתית, בסופו של דבר אין לעשות הכללות, אתה מתחיל בדיקדוקי שוא כאלה וזה עלול לצבור גובה עם השנים . צא עם כל מי שמתאימה לך מכל המגזרים המתאימים, ואז תראה מה שאתה מרגיש . בהצלחה !
 
תודה קליט

לא יכול לצאת עם בחורה מכל מגזר כי רוצה להתחתן ועם בחורה חילונית בלי דת לא רוצה להקים בית חשוב לי שתהיה דתיה ובעדיפות ראשונה חרדיה
 

קליט

New member
בחורה דתית או חרדית ?

ברור שאתה חייב לקחת מישהיא שומרת מצוות, ולהחליט איפה אתה ממוקם, כי יש הבדלים מהותיים בין מי שמכונה חרדית לבין מי שמכונה חרד"לית או דתיה, אלא א"כ אתה לוקח בחורה מאוד טובה, או שצועדת אחריך בעיניים עצומות שזה נדיר למדי, או שאתה מוכן לצעוד אחריה או לצידה מה שלא יהיה . חשוב מאוד שתיבנה את עצמך, ואז תצא לך לכרמים לבחור לך אחת כלבבך . אחי, תקשיב, מעקרי היהדות זה עבודת המידות, והתכונה הכי חשובה זה לב טוב ועין טובה, אז אל תהיה לנו חרדתי מבחורה שהיתה חילונית בעבר, "באשר הוא שם" כתוב בתורה, תבחן אותה איפה היא היום . אני בטוח שיש לך רשימה של דרישות, זה שהיא פעם היתה נוהגת לקשקש חופשי חופשי לשון הרע חלילה -זה לא מענייננו . השאלה איפה היא היום, האם היא שומרת מצוות באהבה ? . . . האם יש לה לב טוב ועין טובה ? . . . האם ההשקפה שלנו דומה ? . . . האם היא מוצאת חן בעיני ? . . . האם אנחנו מתאימים ? . . מצוין . ואו אז היא האחת והיחידה, שכיף יהיה לי לחיות איתה - אמן !
 
הבנתי

יפה מאוד קליט כתבת יפה תודה על ההשקעה...
רק דבר אחד אני לא חרדתי מבחורה שהיתה חילונית בעבר יש לי בעיה עם חוזרות בתשובה יכול להסתדר יותר עם חרדית או חילונית אבל חוזרת בתשובה זה משהו שאני לא יכול להסתדר והציעו לי בעבר.. ניפגשתי עם מישהי כזאת לא יכול לתפוס תראש למרות שאני גם כזה אבל כנראה פחות קיצוני
 

קליט

New member
אולי תקח לך חר"דלית ?

אם היית ממש חרדי אז לא היית מתפשר על דתיה . . דוקה כן היה מתאים לך חוזרת בתשובה שמגדירה את עצמה שומרת מצוות ואתה מזהה שאתם דומים בהשקפה וכו', הבנתי שיצאת עם בחורה אחת שהיא חוזרת בתשובה חרדית, ונכון שהרבה מהן הם רציניות/קיצוניות בדת, ועדיין ישנן גם בחורות מתונות יותר כמוך, אז חרדית זה לא שייך כמעט, וגם חרדית מודרנית נשמע שזה סיגנון אחר ממך, אז מה שנשאר זה חרדית חרדלית אדוקה, או חוזרת בתשובה בסיגנון שלך, תמצא לך שדכנית מסורה שתציע לך דברים מתאימים, תמיד אני מציע על החוברת השדכנים שנמכרת ב"פלדהיים" בכ 30 שקל ומופיעות שמה שדכניות מעולות, ברחבי הנט אין כ"כ שדכניות מעולות ומסורות, הרבה מהן קורסות תחת הנטל . בהצלחה !
 

קליט

New member
נשמע שאתה איפשהוא בין חרדי לדתי

יש חוצניקיות שמתאימות לך, אפשר למצוא, לא חסר . תנסה גם לפנות לשדכנית המומלצת אסתר בן אלי, ולא מומלץ לשלם לשדכנית עבור דמי טיפול מעבר למאה שקל, כדאי שתבטיח לה סכום יפה במקרה והיא תסגור לך שידוך בשעה טובה
 

05451

New member
הי דתי חרדתי

שם קצת עצוב, אתה לא חושב?

ברוך הבא!
בכל מקרה התשובה היא תלוי עד כמה אתה חזק בדת בן כמה אתה ואיזה סוג חרדית אתה מחפש.
קשה לי להאמין שבחורה מוולף ביג' תפגש עם בחור כמוך..
צריכה להיות פתיחות ובשלות מסוימת ע"מ לקבל את השוני במקרה שלך.
אתה לא מקרה קלאסי של בחור ישיבה שעבר מסלול רגיל וחלק.
אולי אתה לא צריך חרדית "רגילה"? אולי כדאי לך כן חוזרת בתשובה?
תזכור שזה ממש לא משנה מה ההגדרה שלה, אלא מי ומה שהיא באמת!
בהצלחה!
 
אהבתי תתשובה

דתי חרדתי זה בשביל השילוב חרדי דתי אני לא באמת חרדתי
אני בן 24 ובאתי מבית טוב לא אפרט מדוע חזרתי בשאלה
 

05451

New member
אם באת מבית טוב,

זה אפילו עלול לסבך את העניינים ..
בית חשוב וזה? אצל חרדים זה בעייתי במקרה כזה. לא מחפשים משו ברמה שלכם? הרי לא תרצה סתם בחורה מסתם בית. או חוזרת בתשובה עלומת שם. אני צודקת?
 
שאמרתי בית טוב

היתכוונתי בחינה אישית לא דתית אמנם החינוך היה תורני חרדי אבל כל אחד הלך בדרך שלו סתם אישה עלומת בית אני ודאי לא יקח משהו ברמה שלנו צריך להיות טוב... אבל יותר חרדי מהווה בעיה לכן שאלתי בפורום אם יש לי סיכוי...
 

05451

New member
חמוד, תמיד יש סיכוי!

מה זאת אומרת?! תרצה. תתפלל. תבקש. תקבל. ככה זה עובד..
ברעיון, אני מסכימה עם קליט. אבל אני לא חושבת שזה ילך לא עם דתית ולא עם חרדלי"ת. זה עולם אחר לחלוטין! נתחיל מדבר כמו ישיבה נפרדת/מעורבת בחתונה. כיסוי ראש/פאה. גרביים/לא גרביים לחגוג בעצמאות/לא הלל/לא הלל וממשיך בילדים גנים, כיפה, חולצה, בית ספר, ישיבה, הסדר, צבא, אולפנה וכו'..
רחוק מאד. בקיצור. ויש לי חברה שהתחתנה עם בחור מישיבת מעלה אדומים. שזה חזק. אבל שניהם התפשרו, ובאו אחד לקראת השני. היא ויתרה על פאה וגרביים הוא הסכים לאכול רק מהדרין. השאלה.. אם יש עניין להכנס לזה.
לא חסר בחורות חרדיות שפויות ופתוחות שתסכמנה לצאת איתך.
הרב פנגר שהוא חוזר בתשובה בעל רקע עשיר בכל תחומי הדתות והנזירויות למינה ,נשוי לבחורה חרדית מבי למהדרין. אז יש.. ואם בזה חשקה נפשך-אני בטוחה שתמצא!
 

YIM222

New member
מגעיל איך אתם מצדיקים את כל העוולות

והגזענות האלה . את וקליט וכיוצא בכם.
 

קליט

New member
יש הרבה אקדמאים שמחפשים דוקה אקדמאים

אנחנו מדברים על דברים עקרוניים, ומאוד חשוב לקחת מישהו מתאים . נראה שיש לך הרבה מה להגיד, הנך מוזמן לפתוח שירשור חדש ולהבהיר הבהר היטב מה היא דעתך בקשר לשידוכים וגזענות וכו' . בהצלחה
 

YIM222

New member
יש הרבה כסילות בעולם

ויש לי הרבה מה להגיד אבל לא יודע אם יהיה בזה תועלת.

יהודי מתאים ליהודייה זה מה שמתאים. ת"ח או בת ת"ח הוא מי שלומד כמה דקות ביום או בחורה שמכוונת את דרכה עפ"י התורה הקדושה. מעבר לזה הכל חארטה.
 

05451

New member
אז אתה בעצם אומר שכל גבר מתאים לכל אישה?

אז איך אתה מסביר את הקושי של אנשים למצוא את בני הזוג שלהם?
ואם כל גבר מתאים לכל אישה אז איך זה שאנשים חווים קשיים בחיי הנישואים שלהם? הם הרי יכולים להסתדר.
ומה עניין היהדות לכאן? וכי אני לא יכולה להסתדר עם גבר שאינו יהודי? איך הדת משמעותית פה?
 

YIM222

New member
בגדול כן

לְבַד רְאֵה-זֶה מָצָאתִי, אֲשֶׁר עָשָׂה הָאֱלֹהִים אֶת-הָאָדָם יָשָׁר; וְהֵמָּה בִקְשׁוּ, חִשְּׁבֹנוֹת רַבִּים.(קהלת ז')
היום בכל העולמות השקריים כולל החרדי ועד החלוני מחנכים אותנו לדרישות מיותרות.
וגם אם צריך להיות חוסר התאמה צריך להשאיר את זה להשגחה העליונה שתפריד בין אנשים ולא להוסיף כל מיני דרישות חסרות משמעות שייגרמו לנו לפסול.
אדרבה הדרישות החסרות טעם רק יכולות לגרום מניעה של הזווג האמיתי. לדוגמא אם בחורה חרדית פוסלת אדם שבא ממשפחה חילונית סתם ולא מוכנה להיפגש עם אחד כזה- מי אמר לה שאולי הזווג שלה לא נשלח לשם ועם אחד כזה היא צריכה להתחתן.
דרך אגב ראו בפסוק שמובא בפרק עצמו בדיוק לפני מדבר שלמה המלך על זה שהוא לא מצא אישה אחת מאלף.
בכל מקרה מה עניין היהדות? זה בדיוק העניין . להיות ענייני. בתור אנשים מאמינים אנחנו צריכים לראות מה ה' אמר לנו לפסול ולא לפסול בלי טעם. גם יש עניין להתחתן עם אדם יר"ש. אנחנו לא אלוהים. לא אמרתי שאין רצונות- לכל אחד יש את הרצונות שלו. אבל יש רצונות מובנים. ויש רצונות מוחדרים. זה שמחדירים לדור שלם לפסול את האחר ללא סיבה מוצדקת כמו שמחדירים לבנות יעקב לפסול את מי שחוזר בתשובה, או לא לומד כל היום, או כמו שמחדירים לדתילו"ת לפסול את מי שלא עשה צבא. וכיו"ב.

והאבסורד הכי גדול זה שהמדרשיות פח של החוזרות בתשובה מחקות את החרדים כמו קוף אחרי בן אדם. באה רבנית שאולי לפני שנתיים עוד רקדה על שולחנות במועדונים ומחליטה שהיא מזכירה של אלוהים - פוסלת ומונעת שידוכים- מחדירה לבחורות לראש שבחור שלא לובש או לא לומד בכולל הוא לא טוב. והבחורות עצמם שלצערנו חלק גדול מהם כבר לא שמרו על עצמם מתחילות לעשות פוזות. ואם ייפסלו אותם על חוסר בתולים- זה בעיניהם לא בסדר ופסילת שווא. (ודווקא זו פסילה שיש בה הרבה הגיון)

עולם הפוך ראיתי.
 

YIM222

New member
ולמה אנשים לא מסתדרים?-דווקא כל הדרישות האלה

שרובם הם אינטרסנטיות נקייה או חיפוש כבוד במעטה של לש"ש הם אלה שגורמות לאנשים לא להסתדר יותר. אם יחנכו את האנשים לאהבת אמת נאמנה ופשוטה החיים ייראו אחרת.
 

05451

New member
יש טעם במה שאתה אומר.

אתה בחור חכם, אך.. תסכים לי שלא להסכים עם כל מילה שלך.
 

YIM222

New member
אמת- אי אפשר לכפות...

ולא ציפיתי שתסכימי.
רק שתדעו שהכאב שנגרם לאנשים הוא מאוד גדול.
 
למעלה