היי - מבקשת ייעוץ...

רונית80

New member
היי - מבקשת ייעוץ...

לפני כשנה החלטתי על הסבה מקצועית, התפטרתי מעבודתי בשנים האחרונות בתפקידי ניהול שונים והחלטתי לעסוק באחת מהאהבות הגדולות שלי - הפרחים. למדתי בזר פור יו 2 קורסים של שזירת פרחים - מתחילים ומתקדמים, עבדתי מס' חודשים עם מעצבת אירועים וזה עזר לי להבין שכרגע אני לא רוצה לעסוק בעיצוב אירועים אלא דווקא עבודה בחנות שבה אני יכולה לתת יותר ביטוי לעצמי ולהיות יצירתית כאוות נפשי. הבעיה היא שאני במבוי סתום - אני מתלבטת האם לפתוח חנות פרחים כרגע היות והבנתי שמצב השוק לא משהו, אין לי מושג למי פונים ומה עושים ואני גם לא בטוחה שזה הדבר הכי נכון לעשות. אני גרה בת"א ויש מלא חנויות פרחים אבל כשביררתי אם צריכים עובדים אז התשובה הייתה שלילית וגם השכר הוא שכר של רעב ומנסיוני הקצר בחנויות פרחים שונות, לרוב בעלי החנויות השתמשו בי לעבודות השחורות בלבד של ניקוי האשפה והחלפת מים לפרחים ולא ששים לתת לעובד להתמקצע. חלק אומר שזה "סוד" ולא מוכן ללמד אך כנראה לא מבין שמי שיודע לשזור מספיק לו להעיף מבט בסידור והוא יודע איך לעשות אותו... בכל מקרה כמו שאמרתי - אני במבוי סתום - מצד אחד שמחה על ההחלטה שלי לעשות משהו בשביל הנשמה ולהתחיל ללמוד את עולם הפרחים אך מצד שני לא מוצאת את מקומי בפרחים ולא יודעת מה כדאי לעשות כדי להיכנס לתוך התחום ממש. אשמח לדעת מה הייתם ממליצים לי לעשות. תודה רבה ויום מקסים.
 

בועז בר

New member
בעבודה בחנות השזירה עצמה היא ה"קצפת"...

מסביב יש אלף ואחד מלאכות "שחורות" כפי שציינת, מהחלפת מים, ניקיון הגבעולים והירק וכו' ורק טבעי הוא שחנות שמקבלת עובד חדש תרצה שיעשה בעיקר את העבודות האלה. עם הזמן, ואחרי כמה נסיונות טובים של עבודה מקצועית והוכחה של הכישרון יראה בעל החנות כי טוב ויתן לך גם את החלק המקצועי. אגב, יש הרבה 'טריקים' ושיטות עבודה בסידור פרחים, ולא "כל מי שמבין משהו" יכול לעשות כל סידור. אני יכול להציע לך כיוון אחר, שבו אולי גם תשתמשי בכישורי הניהול/ שיווק ממקצועך הקודם: תכיני כמה דוגמאות מצולמות של זרים וסידורי פרחים, תעברי בין לקוחות פוטנציאליים שצורכים פרחים באופן קבוע כמו מסעדות, בתי מלון, משרדים גדולים וכדו' ונסי לעניין אותם בעבודה מולך. בצורה שבה מתנהלת העבודה בארץ, יהיה קשה מאוד למצוא מקום שיתן לך לעסוק בשזירה בלבד. כל שוזר אמן כזה, כפי שרבים מייחלים להיות, צריך סביבו מערכת של כמה אנשים: אחד שישווק וימכור ועוד אחד או שניים שיעשו את שאר העבודות השחורות, קניית ושילוח הסחורה וכדו'.
 

רונית80

New member
בועז

תודה על המענה המהיר, אני אכן מבינה את זה ואין לי בעיה לעשות את העבודות ה"שחורות" אך גם שזירה כמובן וזה משהו שפחות ששים ללמד אותך או לתת לך לעסוק בו ולכן חשבתי על פתיחת חנות משלי. בכל מקרה אני צריכה כמובן לשקול זאת היטב ולתכנן לעומק ואז. בכל מקרה שוב תודה על העזרה
 

בועז בר

New member
תכניסי למערכת השיקולים שחנות פרחים זה עסק קשה

עם סחורה שחיי המדף שלה הם ימים ספורים בלבד, ועד שחנות "תופסת" ומצליחה לצבור מספיק לקוחות, את זורקת הרבה סחורה שעולה הרבה כסף. אני למדתי את זה על בשרי (וכיסי...) ועוד רבים וטובים. אני ממש לא רוצה לרפות את ידייך, אבל אם את נכנסת לעסק כזה, תדעי בפני מה את עומדת. לדעתי כדאי לפתוח חנות רק אחרי שיש איזשהו בסיס של לקוחות חיצוניים שמכניסים הכנסה קבועה שתכסה לפחות את העלויות. חנות שנפתחת ובונה על הקהל שברחוב בלבד, לדעתי סיכויי השרידה שלה נמוכים. שימי לב שהרבה חנויות פרחים עוסקות בהרבה דברים מסביב לפרחים כמו עציצים, אביזרי נוי, פרחים מלאכותיים ועוד כל מיני ומלאי הפרחים שלהן יחסית קטן. הסיבה היא שלמרות שבאחוזים הרווח גדול מאוד, הסכומים הם יחסית קטנים והבלאי עצום, ולוקח גם הרבה זמן לדעת לקנות פרחים טריים במחירים הגיוניים.
 

רונית80

New member
בועז

אני מאוד מעריכה את הכנות, אני אעשה חושבים וכשאגיע להחלטה אעדכן... תודה רבה
 

ronaytal

New member
רונית אני חושבת שכדי לדעת אם פתיחת חנות

מתאימה לך כדאי לך להתנסות בעבודה למשך תקופה כלשהי בעבודה בחנות כדי להבין אם זה מה שאת מחפשת. הפער בין הדימוי של עבודה עם הפרחים בחנות לבין המציאות מ א ו ד גדול. העבודה השחורה היא לא רק לאנשים שתעסיקי בחנות, גם בעל החנות עצמו עובד בה (אומנם פחות אבל עובד). לגבי שזירה - על פניו נראה לי שתחום עיצוב האירועים מזמן יותר יצירתיות מאשר שזירה בחנות. בהצלחה!
 

רונית80

New member
חגית

היי, תודה על התגובה ואת אכן צודקת... אין ספק שאני צריכה להתנסות יותר בעבודה בחנות. לגבי עיצוב הארועים מה שכתבת נכון לדעתי רק אם את המעצבת בעצמה. אם את עובדת אצל מעצבת הרי שהיא מראה לך סידור ואת צריכה לשכפל אותו בסטים של עשרות וזה כבר פחות מהנה ואין לך מקום להביא משהו ממך. אבל אין ספק שאם את המעצבת אז השמיים הם הגבול. מה שפחות קסם לי בעיצוב הארועים היה כל ההתעסקויות שמסביב כמו השכרת ספות, כריות, בדים, מפות וכו' - מרגיש כמו ניהול לוגיסטי-תפעולי שזה סוג הניהול שעסקתי בו לפני שעשיתי הסבה מקצועית ועזבתי את תחום הניהול כי זה בדיוק מה שלא אהבתי. בחנות יש פחות התעסקות - את בעיקר מזמינה פרחים וכלים ועושה מה שבא לך עם מלאי הפרחים שהזמנת לך. הסתכלתי בתמונות בקישור שלך - ממש יפה. בהצלחה
 

ronaytal

New member
נכון, בהפקת אירועים הלוגיסטיקה היא עצומה

ונושא הפרחים הוא רק חלק קטן מכל העניין.
 
למעלה