היי, חדשה בתחום וצריכה קצת עזרה!

Chloe1988

New member
היי, חדשה בתחום וצריכה קצת עזרה!

שלום לפורום חתולים! פעם ראשונה שלי פה וזה מכיוון שעד אתמול לא היה לי חתול..ככה שאני ממש חדשה בתחום גידול החתולים ויש לי כמה שאלות אליכם! אימצתי אתמול חתולה פרסית לבנה יפהיפייה(!!!!) בת שנה. איך שהיא נכנסה לדירה החדשה שלה היא חיפשה מקום להתחבא בו ועד עכשיו..אם לא מוציאים אותה משם לבד.. היא נכנסת לשם- המחבוא הוא או מתחת לספה (שם היא גם ישנה את הלילה וממש צפוף שם), או עמוק מתחת למיטה. מה עושים במקרים כאלו? נותנים לה להיות שם לבד או מוציאים אותה ומרגיעים אותה. לא משנה כמה ליטפתי אותה וניסיתי להרגיע אותה היא רוצה להתחבא ולהיות עם עצמה:( זה זמני? השאלה השנייה היא אם כדאי לשטוף לה את הצעצועים והכלים שקיבלתי איתה או שעדיף להשאיר אותם כמו שהם כי אולי היא איכשהו רגילה לריח שלהם והאם זה בסדר להחליף לה את הקערות מים ואוכל? או בכלל להחליף פריט שאולי היא רגילה אליו? חבר שלי אמר שקערת המים/אוכל שקיבלנו גדולה מידי והחליף לה לקערה חדשה קטנה יותר. זה בסדר? כי מאז שהיא הגיעה נדמה לי שהיא לא אכלה ולא שתתה ואני קצת מודאגת. שאלה שלישית זה לגבי הנשירה שלה, היא מנשיר ה-מ-ו-ן פרווה. חבר שלי אמר שאם מסרקים אותה כל יום היא תנשיר פחות זה נכון? יש תקופות שהיא מנשירה יותר?זמנים מסויימים? שאלה רביעית זה קודם כל, כל כמה זמן לנקות אותה..ואיך? אם בכלל צריך.. מישהי שיש לה חתול אמרה לי שהיא לא מנקה בכלל את החתולה שלה כי היא דואגת לעצמה לבד, לעומת זאת הבחור שמסר לנו אותה אמר שהוא מנקה אותה ממש עם מים באמבטיה פעם בחודש בערך..., אה והאם מותר לנקות אותה קצת עם מגבון לח? מרוב שהיא מתחבאת מתחת ספה היא נמצאת באזורים מלוכלכים עם אבק והתלכלך לה הצוואר.. האם אפשר להחליף לה שם? הם מתרגלים לשם שהביאו להם כמו כלבים או שאפשר לתת לה שם אחר? שאלה אחרונה, אני גרה בקומה רביעית. עוד מעט אלך לעבודה והיא תישאר לבד בבית. אפשר להשאיר את החלון פתוח? אני מפחדת שהיא תנסה לברוח או שתטפס לשם ותסכן את עצמה.. זהו,בטח יצוצו לי עוד שאלות במהלך היום.. תודה:)
 

sadju

New member
קודם כל תתחדשי!

מה אם תמונה? דבר ראשון אי אפשר להשאיר את החלון לגמרי פתוח זה הכי חשוב כי כן היא יכולה לברוח לא כדאי לשטוף את הצעצועים שלה וזה שהחלפתם לה את הכלי למים גם בסדר המעבר חדש לה ולכן היא מסתתרת זה נורמלי לגמרי אבל אני כן הייתי ממשיכה כמו שעשית ומנסה להראות לה שהכל בסדר ומשכנעת אותה לצאת חשוב שתיראה גם את המיקום של הארגז חול ממש להביא אותה לשם ולהכניס אותה פעם אחת ואז היא תדע החלפת שם אפשר אבל כדאי להשאיר את אותו הצליל אם היא התרגלה לשם הקודם לא צריך לקלח אותה חתולים מנקים את עצמם לבד, להבריש אפשר ואת יכולה להשתמש במגבונים לחים ללא בישום כדי לנקות אותה אבל לא באיזור הפנים. וזה נורמלי שהיא עדיין לא שתתה או אכלה היא צריכה להתרגל למקום החדש בהצלחה
 

dimitrygo

Active member
מנהל
קודם כל ברוחה הבאה ומזל טוב!

לגבי חתולה - להבא בבקשה תשאלי שאלות לפני המעשה (אני מדבר על אימוץ ומעבר לבית שלכם)
אל תפריעי לה ואל תציקי לה. היא בסטרס מהמעבר וזה טבעי לחלוטין. בכלל במקרים כאלה מומלץ לסגור את החתול בחדר נפרד עם כלי אוכל, מים וארגז חול (שאמור להיות רחוק עד כמה שאפשר מכלי אוכל/מים). חשוב מאוד שכל החלונות ודלתות יהיו סגורים על מנת למנוע ממנה אפשרויות בריחה. מומלץ אפילו לא לסמוך על תריסים כי חתולים שוברים אותם ובורחים. אפשר לדבר איתה בכל רגוע ולנסות לסחק איתה עם משחקי חכה או סתם נייר כסף מקופל וקשור לחוט בשלב ראשון אני הייתי ממליץ לא לשטוף משחקים ולא להחליף כלים. הכלים הם גדולים כניראה בגלל המבנה הפחוס של חתולים פרסיים. קשה להם לאכול מקערות קטנות. חייבים לסרק חתולים פרסיים כל יום. זה ימנע נשירה והווצרות רסטות. בתקופות המעבר בין חורף לקיץ ובין קיץ לחורף חתולים נושרים יותר אבל אצל חתוליםם פרסיים זה לא משנה, חייבים לסרק כל יום. לא צריך לנקות חתולים אלא אם הם מתלכלכים ממש רצינית. הם דואגים בעצמם לנקיונם. אם בכל זאת צריך לנקות אז עם מטלית לחה (ספוגה במים). מה שכן לחתולים פרסיים צריך לנקות פינות העיניים כי מצטברות שם הפרשות. לחתולים לבנים זה ממש בולט ונדמה לי שיש חומרים מיוחדים בשביל זה. חתולים מתרגלים לשם. אני מניח שאפשר להחליף שם אבל חכו עם זה עד שהיא תרגיש אצלכם כמו בבית. כמו שאמרתי אין להשאיר חלונות פתוחים לא עכשיו ולא בעתיד. אם יש לך תריסים אז אפשר להשאיר תריסים פתוחים (שלבים). אחרת כדאי מאוד לרשת את החלונות. ולבסוף אנחנו פה. אם יהיו לך שאלות ספקות וכו' אנחנו נשמח לעזור.
 

Chloe1988

New member
תגובה לכולם!

תודה! החלונות די גבוהים..אני בספק אם היא יכולה לעלות לבד על המיטה ולהגיע לחלון. יש לנו בבית תריסים רגילים, אתה ממליץ לסגור אותן? ובחלון בסלון אין בכלל תריסים ולא סורגים ומשם אני הכי מפחדת שהיא תצא(אל אף שהוא גבוה), אם אני אסגור אותו הבית יהיה חנוק ולא יצא אויר (זו דירה קטנה של 2 חדרים) ואולי יהיה לה חם או לא יהיה לה מספיק אויר?..כמה ס"מ אפשר להשאיר פתוח? לגבי המשחקים, ניסיתי כמה משחקים אבל שום משחק לא ממש מעניין אותה והיא לא משתפת פעולה. רציתי גם לשאול: אם היא מתחבאת מתחת לספה אז להזיז את הספה ולהוציא אותה בכוח? כי לבד כשאנו קוראים לה או מנסים לפתות אותה באוכל/משחק היא לא מתייחסת. ומה שקורה שאנו מזיזים או מרימים את הספה כדי להוציא אותה משם ואז מנסים להרגיע אותה אבל היא שוב חוזרת לשם. כמה זמן יקח לה להרגיש בנוח? היא גם מאוד שקטה אה ויש משהו שיכול להוציא את כל הפרווה מהבגדים?
 

Yukita

Active member
מנהל
ההמלצה שלי

לא להזיז רהיטים ולא להוציא אותה משום מקום בכוח. זה לא משט בינ"ל... תנו לה להתחבא. היא תבוא אליכם כשתירגע ותראה שהכל בסדר. זה יכול לקחת כמה ימים. גם משחקים אולי לא מעניינים אותה כרגע כי היא מפוחדת מדי. נסו שוב בעוד כמה ימים.
 

Yukita

Active member
מנהל
מזל טוב!

מזל טוב לכבוד התוספת החדשה למשפחה! כל חתול הוא מקרה בפני עצמו, אבל יש כמה דברים שאפשר לתת לך עצות לגביהם. כמובן מדובר כאן בדעות האישיות שלי: כל דבר רפואי צריך לדבר עם וטרינר. 1. חתול חדש בבית - מפחד מאוד. הוא לא מכיר את הבית ויש ענקים מפחידים שמסתובבים מסביב ומתעקשים לגעת בו. תני לה להתחבא אם היא רוצה, ואם יש לך אפשרות - שימי אותה בחדר אחד עם דלת סגורה כדי לתת לה אפשרות להרגיש בטחון במרחב לא גדול מדי. אחרי שתתחיל להסתובב שם, אפשר לפתוח את הדלת ולתת לה לחקור את שאר הבית. יעבור לה - תוך זמן מרובה או מעט, אבל עם סבלנות והבנה יעבור. 2 אוכל ומים - אני אישית כל פעם שאני מחליפה מים לא שמה ישר מי שתייה אלא עושה שטיפה (על מים בלבד) ככה מהר שהקערה תהיה נקייה. את קערת האוכל שאצלי הוא אוכל יבש בלבד אני שוטפת פעמיים בשבוע בערך. את קערית הפינוקים - האוכל הרטוב שאני לא נותנת כל יום - אני שוטפת כל פעם. כדאי לך לשים לב כמה אוכל יבש שמת לה ולשים לב למפלס המים וכך תדעי אם היא אכלה ושתתה. את קערות המים והאוכל צריך לשים במקום שלא יפחיד אותה - לא בלב התנועה של האנשים בבית אלא במקום שהיא יכולה לגשת בלי שיידבקו אליה ובלי להרגיש חשופה לגמרי - באיזו פינה שקטה. זה חשוב במיוחד בהתחלה כשהיא עדיין מפחדת מכל המקום החדש. 3. נקיון - אף פעם לא נהגתי לרחוץ חתולים. זה לא מומלץ כי זה הורס להם את שכבת השומן ששומרת על העור והפרווה במצב בריא. רק אם יש איזו טינופת רצינית כמו בוץ שהתקשה או משהו כזה יש עילה לשטיפה. חתולים בריאים מסוגלים בהחלט לנקות את עצמם ורק ארוכי השיער זקוקים לסירוק. נשירה - טבעית למדי בעונה החמה והברשה (במידה והיא נהנית מזה, יש חתולים שלא סובלים שמברישים אותם לעומת אלו שחולים על הפינוק) לא בדיוק מפחיתה נשירה אלא פשוט נותנת לך לאסוף את השערות לפני שהן מתעופפות בבית. 4 שם - אפשר להחליף. חתולים וכלבים בדרך כלל מתקשרים יותר לטון ולקול של האדם מאשר למלים ספציפיות. הם לא ממש מדברים עברית, אנגלית או סינית - כמו שאנחנו לא מדברים כלבית או חתולית... ולכן את יכולה לקרוא לה בשם, אבל התמידי עם השם הזה והשתמשי בו לעתים קרובות כדי שתלמד להגיב אליו. לדוגמא החתולה שלי: "שופי, לא!" "שופי, רוצה לאכול?" "שופי חמודה שלי" :) שתדעי, בעמותה ממנה אימצתי אותה הדביקו לה את השם המזעזע מתילדה... גם היא בהחלט מרגישה מרוצה יותר עם השם שופי.
 
למעלה