היי, ה ת ג ע ג ע ת י .....

היי, ה ת ג ע ג ע ת י ......./images/Emo98.gif

זוכרות שאמרתי ביום חמישי שאני רק הולכת לחדר כושר וכבר חוזרת? אז זהו, שכשחזרתי המחשב פשוט הפסיק לעבוד. אז עכשיו אחרי שתוקן, אני מודה שלא הספקתי לעבור על כל מה שהיה כאן (כמובן רק בדקתי מיד מה קורה עם שמופית והבנתי שהיא ילדה בקיסרי.....אז קודם כל מזל טוב, ודבר שני - מה שלומה?) הסוגיה שאני רוצה להעלות היום היא מסיבות יום הולדת שאנשים מארגנים לעצמם בבית קפה ומסעדה, ומזמינים בדר"כ אנשים שאין קשר בינהם (מזמינים את כל החברים שלהם, שהם לא בהכרח חבורה? מה אתם אומרים? לפעמים זה ממש מבאס כי צריך ללכת למקום שקבעו עבורך, לפעמים יש מינימום הזמנה, לא מכירים את רוב האנשים ועוד צריך להביא מתנה. אני אישית חושבת שזה לא מתחשב, ומי שרוצה לחגוג צריך להזמין אליו הביתה או משהו כזה. מה דעתכם?
 

אתי@

New member
קודם כל - טוב שחזרת ../images/Emo9.gif

שנית בקשר לשאלתך - אני מה-זה מסכימה איתך... אין לנו הרבה חברים שעושים את זה, אבל יש חברה שבכל שנה עושה את זה וזה די מעצבן. היא קובעת ב-23:00 באמצע השבוע (מה? אנשים לא עובדים?) באיזה מקום במרכז ת"א בלי חניה (הלכו 20 ש"ח על חניה), עם מינימום הזמנה (בפעם האחרונה זה היה 50 ש"ח לאדם!) ובנוסף לכל אנחנו לא מכירים שם אף אחד
ממש מעצבן.
 

yoyo10

New member
זה מה שהיה לי יום שישי

זה בהחלט מבאס כי חייבים לביא מתנה אין חניה ולא מכירים אף אחד
 
זה בעיה כשזו חברה אבל

לא כשזה חבר. חבר של בעלי חגג באיזה פאב. הרעיון היה ההתאספות, לא המתנות. זה מה שטוב אצל בנים. הם לא מרגישים מחויבות לנושא. אבל זה בסדר. אני קונה מתנות לכל שאר העולם ואחותו, אז זה מתאזן.
 

תוכי

New member
מוכר לי מאוד ../images/Emo31.gif

הייתה לי חברה שבכל יום הולדת הייתה לוקחת אותנו למקום אחר והרי אי אפשר לשבת סתם חייבים להזמין משהו או שיש מינימום הזמנה בהרבה מהמקרים, הייתי ממציאה תירוץ ומגיעה לבד ללא חיים וכך גם חברה נוספת ואז היינו הולכות ביחד גם לשלם במסעדה וגם מתנה ממש פשיטת רגל
 

דפי26

New member
היי ונצואלה...

סוגיה בעייתית את מעלה. אני חושבת שאם זה נעשה בהרכב קבוע,לדוגמא 4 זוגות שנהוג אצלם שביום הולדת הולכים יחד למסעדה או יוצאים למקום אחר ועושים את זה ביום ההולדת של כולם אז זה בסדר.זה נהיה מרגיז שרק אנשים מסויימים בחבורה עושים את זה ואז מה מרגיז:
מזמינים מליון אנשים שלא קשורים כי "מה אכפת להם,הם לא טורחים"
לא שמזמינים למקומות עם מינימום הזמנה זה שיא החוצפה!
צריך לשלם חניה
את לא מצליחה לדבר עם אף אחד בגלל צורת הישיבה,רק עם זה שלימינך וממולך
לי יש חברה שתמיד "עושה" לעצמה ולבעלה ימי הולדת ביום שישי בערב ,בבתי קפה/מועדנים עם מינימום הזמנה,למרות שכולנו באים אחרי ארוחת ערב
 
ברוכה השבה../images/Emo23.gifוהנה דעתי...

אם אנחנו מזמינים כמה וכמה אנשים שונים לבית קפה אנחנו מודעים על כך מראש. חוצמזה אורמים שלא צריך להביא מתנה!ואם יש במקום מינימום הזמנה אנחנו אומרים על כך מראש. אבל בדר"כ אנחנו לא מערבבים בין חברים שבכלל בכלל לא מכירים!
 
גם אנחנו התגעגענו../images/Emo24.gif

וגם אני כמו כולן שונאת את המנהג הזה מאותן סיבות בדיוק! ובדיוק מחר אנחנו מוזמנים לאירוע דומה - מפגש של הרבה זוגות שלא מכירים אחד את השני (רק את הזוג המזמין) ונאי עדיין חוששת לשמוע באיזו מסעדה הם יעשו לנו את זה... (פעם שעברה שאותו זוג ארגן כזה "מפגש" זה היה במקום יקר...)
 

year of the cat

New member
מסתבר שזאת בעיה נפוצה.

יש לנו כמה חברים כאלה וגם אני חושבת שזה לא יפה. אבל משום מה זה הפך להיות מאוד מקובל. וזכורה לי פעם אחת גרועה המיוחד: אשתו של חבר החליטה לעשות לו מסיבת הפתעה באחת המסעדות היפניות היקרות מאוד מאוד במרכז תל אביב. אז אין חנייה ויש מחיר מינימום ואני בכלל לא סובלת את האוכל הזה וגם לא את הסגנון. בסוף הם עוד הזמינו יין ואפילו את זה לא שילמו בעצמם. והפיאנלה הייתה הכי טובה : היה חסר כסף בחשבון הכללי, כנראה שמישהו ניצל את ההמולה ולא שם את כל מה שהוא צריך. במקום לשלם כבר את ההפרש בעצמם הם עברו חשבון חשבון (היינו איזה עשרה אנשים) ועשו חישובים מסובכים, בסוף גם ההפרש התחלק בין כולם.
כשעשיתי לבעל מסיבת הפתעה, הזמנתי לבית של אחי ,הכנתי את הכל לבד, וזה היה בסופשבוע כדי לא "להציק" יותר מדיי. זאת הדרך היותר יפה לדעתי.
 

yoyo10

New member
זה באמת ממש מעיק

אפשר לעשות פיקנית אם אין מקום בבית אפשר לשבת בחוף הים לא חייבים ללכת למסעדה ושכל אחד ישלם על עצמו ובאמת משום מה תמיד חסר כסף בחשבון הסופי
 
קרה לי מקרה דומה אבל עם החבר לשעבר

אשתו של חבר שלו חגגה יומולדת ואיפה בעלה בחר לעשות את זה ??? במלון הילטון, ארוחת צהריים ביום שבת. לידע כללי המנה שם עולה 250$ לזוג !!! ממש חוצפה !!! קטע הוא שאני ועוד חברה ממש לא היינו רעבות והחברים שלנו לא הפסיקו להציק לנו שעם כזה סכום כסף שהם שילמו אנחנו חייבות לאכול. אצלנו לעומת זאת אנחנו לפעמים חוגגים בחוץ אבל רוב החברים שלנו מכירים טוב אחד את השני ובכלל אנחנו משתדלים לעשות את זה ביום שמתאים לכולם וכמובן מחפשים מקום עם מינימום מאוד נמוך.
 

T r i l i a n

New member
אנחנו תמיד הולכים לחגוג בחוץ

בבית זה מבאס נורא למי יש כוח לנקות, לבשל, שוב לנקות? זה חגיגה זה? אז יוצאים לחגוג בחוץ, בד"כ לא במקומות בהם יש מינימום הזמנה, אבל גם אם כן - לא נורא. אנחנו חבורה קטנה, אם מישהו לא ורצה - אפשר לשנות את המיקום וללכת למקום אחר, שרמת המחירים שלו והסגנון שלו יתאים לכולם.
 
אם זו חבורה שמימלא יוצאת לבלות יחד

אז אין בעיה. מה שמרגיז זה שמזמינים אנשים מפה ומשם וחייבים ללכת אחרת אתה יוצא לא בסדר שלא באת ליום הולדת של חבר/ה טוב/ה. טוב, אני רואה שהנושא נפוץ ולא מרגיז רק אותי. אני פשוט חושבת שיש יותר מדי אנשים שחושבים רק על ההנאה שלהם. לא שאני כזאת צדיקה, אבל כשלי יש יום הולדת גם אני אשמח שכל מי שאני מכירה יבוא ויחגוג לי ויביא לי מתנה, אבל אני פשוט אותר על הרעיון אם אני חושבת שזה "תיק" עבור רוב האנשים.
 

T r i l i a n

New member
אני עושה כל פעם כמה "חגיגות"

כל פעם עם חבורה אחרת הכי כיף וגם קל למצוא שעה נוחה לכולם כשמדובר ב5-6 אנשים, כשזה 15 איש זה כבר סיפור.
 

Scarlett

New member
תלוי...

אם סתם הולכים לבית קפה, זה דווקא נחמד לי. אבל כבר היו חברים ש"הזמינו" אותנו למסעדה סינית יקרה, וזה לא לעניין... וגם אני שונאת כשהולכים בחבורה ענקית עם הרבה אנשים שאני לא מכירה... בכלל, הכי כיף לי ללכת עם עוד זוג אחד, אולי שניים (טוב, האמת שהכי כיף שזה רק אנחנו, אבל אני אנטיפטית ידועה
).
 

שקדייה

New member
את צודקת../images/Emo70.gif

גם לדעתי זה חוסר התחשבות. לא רוצים בלאגן בבית ורוצים לחסוך כסף אז מפילים את התיק על החברים. פעם אחת חגגנו ,לא זוכרת כבר מה זה היה, בבננה ביץ' אבל אנחנו שילמנו על הכיבוד. אגב, אני אספר לך יותר מזה... כשחברה שלי התחילה לארגן לי את מסיבת הרווקות אני התעקשתי לתת לה סכום כסף לכיסוי ההוצאות כדי שלא תבקש מהבנות. בהתחלה היא ממש לא אהבה את הרעיון וטענה שזה לא מקובל ואני התעקשתי ללכת נגד המקובל כי זה נראה לי הדבר הנכון לעשות. הרי צריך להביא צ'ק לחתונה וצריך להביא מתנה למסיבת רווקות- נראה לי טירוף גם להטיל עליהן קנס של עוד איזה 100ש"ח. מה גם שבתוך כל העלויות המטורפות של החתונה סכום של 1000-1500 ש"ח הוא ממש לא מורגש. תדעי לך שהפידבקים על זה היו מ-ע-ו-ל-י-ם, כל הבנות כבר הודיעו שגם במסיבות שלהן הן יעשו ככה וממשיכות ומפיצות את הבשורה גם לחברות אחרות. זה פשוט מנע את כל ה"קטרת" על הקנסות והתיקים וכולן באו בכייף ומאהבה.
 
למעלה