היי אני שמה מעיין הקדמה של הספר(אין שם עדיין)

פנדורה5

New member
היי אני שמה מעיין הקדמה של הספר(אין שם עדיין)

' איינג'ל התגנבה במורד הרחוב החשוך, היא הרגישה את הערפדית בסביבתה, פיתאום איינג'ל קפצה הצידה. כאשר הסתכלה על המקום בו עמדה לפני רגע וראתה שם את הערפדית, הן הביטו לרגע זו בזו ואז תקעה איינג'ל בלב הערפדית יתד, איינג'ל מיהרה לפנות 5את הערפדית לביוב לפני שההשפעה המשתקת של היתד תחלוף. כאשר הערפדית התעוררה היא מצאה את עצמה קשורהנ באזיקי כסף בידיים וברגליים, פיתאום ציידת הערפדים הופיע לפניה, התקרבה ושאלה בקול שקט "איפה נמצא המהיג שלכם?" הערפדית חייכה וצחקה "למה שאומר לך?" ענתה, אמרה ציידת הערפדים "את תעני בגלל זה..." ושפכה מים קדושים על ידה של הערפדית, עברו כמה שניות ואז התחילה הערפדית לצחוק ואמרה "באמת חשבת שזה ישפיע עלי? מי שהוטבל לפני הפיכתו לערפד חסין בפני מים קדושים!", ציידת הערפדים חשבה כמה דקות ואז אמרה "אממ... טוב שאמרת לי אז אולי אני אנסה עם אש!" אז היא הדליקה גפרור והתחילה לשרוף את היד של הערפדית עד שהיא התחילה לצרוח, ציידת הערפדים הפסיקה ושאלה "הספיק לך? עכשיו ספרי לי איפה המנהיג שלכם!", הערפדית צחקה שוב ואמרה "אני מעדיפה להשרף ולמות מאשר לגלות לך!" "כרצונך" ענתה לה ציידת הערפדים והלכה לפינה שם לקחה ציידת הערפדים חבית דלק ושפכה על ערמת העצים שהכינה קודם, הדליקה גפרור נוסף וזרקה אותו לערמה שנדלקבה מייד, ואז ציידת הערפדים הרימה את הערפדית הציבה אותה לצד המדורה, הורידה לה את אזיקי הכסף ושאלה אותה "מה שמך?" ענתה הערפדית "שמי הוא מריה" ושאלה "מה שמך?" ענתה ציידת הערפדים "שמי איינג'ל" ודחפה את מריה לתוך האש. איינג'ל צפתה במריה מתכלה לאפר, אספה את האפר והכניסה לכד, שאותו הניחה בתוך שקע בקיר, חתמה אותו וחרטה על החותם:"מריה-ערפדית" ויצאה מן החדר. ' אשמח לקבל תגובות, דעות ועצות לשיפור. אה וגם איך לכתוב שיחה בין בנות בתיכון שמדברות על נושאים רגילים? אין לי ניסיון בשיחות כאלה חוץ מכאלה של פרחות ולא בא לי לכתוב שיחות כאלה.
 

MoonFairy

New member
כל הכבוד ../images/Emo13.gif

אני רואה לאן זה מתקדם. בהחלט יש פוטנציאל אבל כן חשוב לי מאודדד להציע כמה הערות בונות על הכתיבה בכללי: - יותר מדי "פתאום". זה כבר לא פתאומי כ"כ... חח גם לי הייתה אותה בעיה בדיוק, למדתי למתן ת זה עד לכדי "פתאום" אחד ב3 פסקאות ארוכות באמצע קטע מפתיע במיוחד.... וגם לגוון עם מילים אחרות יכול לעזור, כמו "לפתע" ושות'. בכול מקרה, חזרה על מילים, בעיקר אם זה באותה פיסקה או משפט, זה ממש מציק לקוראים ולא נשמע טוב. - שיטת הצגה נכונה של הטקסט תעזור לך מאוד. נקודות, פסיקים, שורה חדשה, במקומות הנכונים זה איפשהו חוקי ברזל בכתיבה, כדאי לך לעבוד על כך. גם מומלץ שורות נפרדות לכול משפט שנאמר מדמות אחרת (אך לחא בהכרח אם זה המשך משפט של אותה דמות) לדוגמה:
"את פשוט...מקרה אבוד." היא אמרה משועשעת אל לילי, ונענעה את ראשה מעט. "הי, את לא יכולה להגיד שהוא לא נראה טוב." אמרה לילי, מנסה להצדיק את עצמה. "אבל," אמרה רייבן, שלגמה קצת מכוס השמפניה הנוספת שלקחה. "אני כן יכולה להגיד שהוא פשוט אידיוט." (רייבן ולילי, פרק 1 "סודות הירח"...
)
- דבר אחד נוסף, לפעמים חוץ מלתאר את מה הדמות עושה באותו רגע ("כאשר היא התעוררה מצאה את עצמה קשורה באזיקי כסף") מומלץ להוסיף (ברגעים מתאימים, כן?) תיאור של רגש או מחשבה שעוברת על הדמות או משהו שלא יגרום לקורא לחשוב שהכול טס בסיפור ושהם די רובוטיים. כי בתור ערפדית כלואה קשורה באזיקים וחסרת אונים, גם אני הייתי מופתעת כועסת ואולי קצת פוחדת, ואלה דברים שכדאי להעביר לקורא.
ושיחה בין בנות בתיכון..... וואו, זה די קשה למצוא עומק בדברים האלה
בעיקרון זה שיעורי בית, בנים חתיכים, מורים מעצבנים, בנים מגעילים שניסו להתחיל איתן, הדיסק החדש של X, בנים בנים בנים, החצאית המעלפת של ההיא מי"א 5, עוד קצת בנים, עקיצות קנאה בלתי פוסקות על מלכת השכבה הסנובית המושלמת והזנותית, החצ'קון שצץ ביום של מסיבת הכיתה שם יהיה הקראש האחרון. ובנים. הרבה בנים...... he said / she said כאלה. אל תחפשי יותר מדי עומק
וזהו! אם תרצי עוד קצת עצות / הערות בונות וכאלה אשמח לתת (או אם תרצי לסקול אותי על הביקורת את גם מוזמנת חחחח)
 

פנדורה5

New member
תודה על ההערות

אני מעולה בלשון אבל הבעיה שלי היא בסימני הפיסוק, ותודה על העצה עם ה"פיתאום" אני אנסה משהו אחר. יש לי העיות עם סימני פיסוק קשה לי לדעת איפה אני צריכה לשים אותם. ואת בטוחה שאין משהו אחר שהבנות מדברות עליו? אני לא אוהבת דמויות שיטחיות כל כך. אה ואני צריכה שמות יוצאים דופן גם של בנים וגם של בנות בשביל הספר. (במיוחד ב-א' כי לשמות בישראל יש התנגדות להיות קצרים ופשוטים - בלי להעליב מישהו עם שם כזה) אני כנראה אלך על כל שם אבל יש לי העדפות לשמות מסדרות מצויירות עם מכות (לדוגמא: אקס מן, צבי הנינג'ה וכו'...) וגם מאנימה (בליץ', נארוטו, אינויאשה וכו'...) אבל אני גם אקבל שמות מקוריים או תירגומים של שמות מעיברית ללועזית ומלועזית לעיברית.
 

MoonFairy

New member
תראי, אם הדמות שלך ממששששש עמוקה

אז תיכון הוא גם בערך הגיל שלנוער (הפחות שטחי) מתחיל להיות אפכת מדברים שדפוקים בעולם הזה. איכות הסביבה, הפסקת התעללות בבע"ח, לא לסמים, די לאלימות... כאלה את יכולה לעשות שהדמות תעבוד בעיתון בית הספר, או מתנדבת איפשהו, או משהו כזה. זה יתן לה יותר עומק וגם סיבה מספיק טובה לדבר על הדברים "החשובים יותר".... יש גם דברים פחות שטחיים מבנים איפור בגדים ושופינג שבנות מדברות עליהם. הם לא הכי עמוקים בעולם חחח אבל זה יותר נורמלי. כמו למשל רישיון נהיגה (זה הגיל שכבר בשנייה שאפשר להוציא מתחרים מי יוציא ראשון או לפני סיום י"ב וכאלה חח) או עבודות זמניות שהם קורעים את התחת בשביל כמה פרוטות.... כדי לתפוס את הדברים כאלה תנסי אולי לראות סרטי נעורים כמו למשל "10 דברים שאני שונאת אצלך" או סדרות כמו בנות גילמור (העונה הראשונה והשנייה לגמרי מלאות בנושאים טובים
) מקווה שזה יעזור
לגבי השמות - הכי קל בעולם. כנסי לגוגל ותחפשי NAMES. יש יותרררר מדי אתרים מעולים שיציעו לך מבחר גדול של שמות עם משמעות
אני אישית ממליצה על האתר הזה: http://www.behindthename.com/ בשביל הספר שלי עברתי על יותר מדי אתרים ועשיתי רשימה של שמות שאהבתי ואז קישרתי אותם לדמויות לפי האופי שדימיינתי לכול אחד. נושא שמות משפחה הוא קצת יותר עדין, לרוב שמות משפחה נובעים ממשמעות עמוקה יותר (מרמז על העבר ההיסטורי של הדמות או השושלת שלה או המקצוע של האבות שלה.....) את רוב שמות המשפחה בסיפור שלי אני המצאתי, או עשיתי מישמש עם שמות קיימים. זה כיף ^^- בכול מקרה.... בהצלחה!!!
 

Berethor

New member
אהבתי, וגם לי יש הערה אחת

לא הבנתי למה השפעת היתד תחלוף, בעיקרון כל עוד תקוע לה היתד בלב היא תמשיך להיות משותקת/חסרת הכרה. יש לומר שהופתעתי שיתד בספר שלך משתק ולא הורג, הגרסה שהיתד הורג נהייתה מאוד פופולרית בשנים האחרונות, אומנם הגרסה שהיתד משתק היא המקורית, ח"ח על המקוריות. אהבתי גם תחקירה והעינויים שהיו שם, ואת האכזריות של הציידת כאשר היא שאלה לשמה ואז דחפה אותה לאש, זה היה טוויסט מעניין. אני גם רואה שהדמות של הציידית פה באמת לא טובה ולא רעה, בדיוק כמו שצייד צריך להיות, בלי התחסדיות. מקטע של הלכידה(בקלות יחסית) והקטע עם האזיקים, אני משער שמדובר בערפדה חדשה(fledgling), כי אחרת בטח היה אמור להיות איזשהו מאבק בניהן ולא שהיא סתם מסכלת עליה, או כאשר איינג'ל הורידה לה תאזיקים(מהלך מסוכן) היא יכולה הייתה לנסות משהו, ככה שנראה שהיא לא כל כך הייתה מודעת לכוחות שלה. משהו אחרון, מי שהוטבל חסין למים קדושים, זה רעיון מעניין ומקורי.
 

פנדורה5

New member
תודה על ההערה

את הרעיון שההשפעה של היתד תחלוף לקוח מ"לילות אפלים" שבכמה פרקים מראים מישהו תוקע יתד בלב של מיק סנט ג'ון ואחרי כמה דקות (בדרך כלל בין 5 ל-20 דקות) הוא מתעורר ופשוט שולף את היתד מהחזה או שבת' שולפת אותו. אז הנחתי שתקיעת היתד יכולה לגרום לערפדים למעין חוסר הכרה עד שההשפעה חולפת. את הרעיון של החסינות של מי שהוטבל קיבלתי כשחשבתי שערפדים פשוט יותר מידי פגיעים ממים קדושים אז שערפד שהוטבל לפני פשוט חסין ממים קדושים וזה יוצר פשוט מורכבות ועיניין בדרך שבה ציידת הערפדים מחסלת אותם. כמו שאני מקווה ששמת לב קראתי לערפדית פשוט "ערפדית" ולא "ערפדה" משום שאני רוצה לעשות מעין קטגוריות של ערפדים שיובהרו בהמשך. כשקראתי לה "ערפדית" באמת התכוונתי שהיא תחשב יותר "צעירה" יחסית לערפדים אחרים. וחוץ מזה רציתי ליצור דרמה הרי אחרת אפילו אני הייתי נרדמת תוך כדי הכתיבה.
 

Berethor

New member
ועוד משהו בנוגע לכד

אני חושב שעל הכד היה צריך להיות כתוב "מריה", חלק מהאדיולגיה של ציידי ערפדים זה שהם מביאים 'גאולה' ומוות סופי ליצור שאמור היה להיות מת מבחינה טבעית. זה בנוסף לאידיאולוגיה של הגנה של אנשים מפני מפלצות על טבעיות 'בכל מחיר'(המטרה מקדשת תאמצעים). בכל אופן ברגע שהיא הרגה אותה, היא כביכול החזירה תדברים לקדמותם או לכפי שהם אמורים היו להיות(לו היא לא הייתה הופכת), לכן ערפדית היה מיותר לדעתי.
 

פנדורה5

New member
כן אבל ההסבר לזה יבוא בהמשך

אבל אני רק אגלה לך שיש לזה כוח מיקוח מסויים עם ערפד אחר שגם מוזכר שם.
 

MoonFairy

New member
שיחרור חטופים תמורת גופות במו"מ? ../images/Emo13.gif../images/Emo6.gif

נייס....
 

פנדורה5

New member
אולי אבל תצטרכו לחכות קצת כי

נתקעתי עם שיחה של תיכוניסטיות על נשף באמצע השנה ואין לי מושג איך להמשיך אותו. אה ודרך אגב מה לומדים בכיתות י"א-י"ב?
 

Berethor

New member
זה לא יתאים

מצד אחד ערפדה שמוכנה להקריב את עצמה, מצד שני הנהגה שנשברת בגלל 'גופה חטופה'.
 

פנדורה5

New member
לא אמרתי על הגופה המסויימת

הזו, וחוץ מזה לא אמרתי שההנהגה תשבר, יכול להיות שערפדים אחרים לא ירצו גורל דומה אשר יגרום להנהגה לצאת את להתעמת עם הציידת, או שלהנהגה ימאס מזה או שזה יפגע בכבוד ולמיטב ידיעתי אחד הדברים הכי חשובים להנהגה כלשהי זה כבוד של מי שמתחתיך כלפיכם.
 

Berethor

New member
האמת

לא נראה לי, רק ממשלת ישראל מוכנה לעסקאות כל כך "משתלמות"..
 

פנדורה5

New member
אתה צודק רק לנו יש

ממשלה שתסכים לזה, אבל זו לא הממשלה שלנו כך שצפוי שהם יהיו יותר חכמים לא? והם חיים יותר זמן אז יש להם גם יותר ניסיון לא?
 

Bartal j

New member
יפה.. אהבתי גם אבל לדעתי כל

הו' חיבור שלך במשפטים "ואמרה" "ושפכה" וכו' את יכולה לנסח זאת בצורה אחרת יותר זורמת עם סימני ניקוד ברורים ושימוש בתוספות כמו "לאחר מכן" "כתוצאה מכך" וכו' לכתוב באופן יותר תיאורי שהקוראים יוכלו לדמיין את הכתוב ולהרגיש את הטקסט.. למשל: "כרצונך" ענתה לה ציידת הערפדים והלכה לפינה, שם לקחה חבית דלק ושפכה דלק על ערמת העצים שהכינה קודם, הדליקה גפרור נוסף וזרקה אותו לערמה שנדלקה מייד. (את יכולה גם להוסיף את התגובה של הערפדית שהולכת להישרף כדי שזה ירגיש יותר אמיתי) ציידת הערפדים הרימה את הערפדית (מה עם הפאסיביות של הערפדית, תגובה שלה?) והציבה אותה לצד המדורה, לאחר מכן היא הורידה לה את אזיקי הכסף ושאלה אותה "מה שמך?" ענתה הערפדית "שמי הוא מריה" ושאלה "מה שמך?" ענתה ציידת הערפדים "שמי איינג'ל" ודחפה את מריה לתוך האש... קצת תיאורים לא יזיקו בכלל ואפילו יוסיפו ושימוש בשפה קצת יותר גבוהה גם יהיה נחמד לדעתי. אני מסכימה עם מה שמון פריי אמרה גם. בהצלחה עם כתיבת הסיפר.
 

Bartal j

New member
תיקון:

"שמי הוא מריה" ענתה הערפדית בתגובה, "ומה שמך?" "שמי הוא אינגייל" השיבה לה ציידת הערפדים...
 

פנדורה5

New member
כן אבל במקור

חשבתי שילדים בגיל התיכון יקראו את זה ולפי אלה שאני מכירה לא אוהבים שפה גבוהה ולא תיאורים. אבל אל תדאג אני אוסיף בהמשך הספר. מסיבות שאני לא חושפת אני לא יכולה לשנות את הפרק הזה אבל אני משתמשת בהערות שלכם בפרקים הבאים.
 

פנדורה5

New member
ודרך אגב מה אתם חושבים

על ציידת ערפדים טאקאנה? זה מוגזם מידי או שזה בסדר לא נדוש מידי? וממוצא אינדיאני? או שזה יותר מידי דימדומים?(ג'ייקוב שהוא ממוצא אינדיאני והופך לזאב ומחסל ערפדים).
 

Berethor

New member
אין דבר כזה נדוש בנושא הזה

חוץ מזה ג'ייקוב הוא לא צייד ערפדים, הוא איש זאב ולאנשי זאב בדרך כלל יש סיכסוכים עם ערפדים. פשוט תלכי על מה שמתאים לך לדמות ולסיפור, לא מטעמי נדושות ולפה או לשם, אין נדושות במוצא.
 
למעלה