בעבר היותר רחוק, קנינו פינת ישיבה. קיבלנו עליה אחריות ל-3
שנים וזה כלל (באמירה בע"פ) גם נזקי תולעים. לאחר קצת יותר משנה, גילינו שיש תולעים בעץ
התחתון של אחת הספות, ופנינו למוכר. האיש השיב, שאנו גרים בקומת קרקע, ולכן אין שום אחריות
כנגד חדירה של החיפושית מבחוץ. זמן מה לאחר מכן, חמי החליט לרכוש פינת ישיבה ודווקא בחנות
הזו, למרות מחאותיי. החלטתי להוציא מתוק מעז, וכשהוא רכש את הפינה שלו, בקשתי שתינתן אחריות
בכתב כנגד נזקי תולעים. המוכר, שרצה מאד למכור, הנפיק תעודה כזו עם חתימה שלו, ואז, מספר ימים
לאחר מכן, בקשתי שהרהיט שלי יטופל, כי לא יתכן הרי, שאני אביא להם לקוח שיקבל שירות X, בו בזמן
שאותי הם ידחו. בעל העסק גיחך וטען שאני "בעייתי" ולי אישית לא ניתנה שום תעודה שכזו אלא רק לחמי
ולכן לא מגיעות לי שום זכויות כפי שדרשתי. בייאושי, פרסמתי כתבה במקומון האזורי וכותרתה הייתה
"פינת התולעת" מעין שיר הלל למוכר שהונה אותי.
והנה,הגיע למוכר לקוח שהציג בפניו את הכתבה שלי. המוכר רתח מכעס, הרים אלי טלפון, צעק וזעם
ואמר שיום נקם ושילם יגיע. מספר ימים לאחר מכן, קיבלתי מכתב רשום מעוכר דינו של המוכר, בו הוא
איים לתבוע ממני 200,000 ש"ח על הוצאת לשון הרע ופגיעה בפרנסה של בעל העסק. אשתי כמעט התעלפה,
ואני הצעתי לה שבמקום שתתעלף, היא תשלח פקס לחנות ותטעו ש"אמת דיברתי": ברשותי תעודת אחריות
חתומה של בעל החנות עם חותמת החנות, ואני הייתי זה שהביא לאותה חנות את הלקוח שקיבל את התעודה
הזו. בעל החנות דחה את פניותיי למרות שהובטחה לי אחריות למשך 3 שנם, ולכן, איני חושש מתביעה מצידו.
מזכירת החנות יצרה עמי קשר ואמרה לי במתיקות, שעדיף שהיא תשוחח עמי ולא בעל החנות שעדיין "חם עלי".
היא הציעה לי שפינת הישיבה תיאסף ע"י שליח מטעמם, תימסר למדביר ותוחזר שוב לביתי, וזאת תנאי שאוציא
"כתבת התנצלות" על מה שכבר כתבתי. השבתי לה, שהיות שההצעה באה באיחור רב ומה שנותר כעת זה רק
טעם מר, אסכים להוציא כתבת הבהרה על המשך הטיפול, אבל אין בכוונתי להביע שום נכונות להתנצל. היא אמרה
שגם זה טוב, והרהיטים נלקחו מביתי והוחזרו לאחר 10 ימים.
לאחר שהכל שב למקומו לשביעות רצוני, הוצאתי כתבה בה סיפרתי על כך, שנציג החנות יצר עמי קשר, לקח את
הרהיטים לטיפול והחזירם כשהם מטופלים לשביעות רצוני המלאה. ובקיצור, מוטב מאוחר מאשר אף פעם.
ומה? לאחר שנה וקצת, שב רחש התולעים. אז כבר הזמנתי מדביר, שעשה אוהל אידוי בחצרי ושוב לא פניתי לחנות,
כי הסיפור החוזר בא לאחר שחלפו כבר 4 שנים מיום הרכישה. המדביר טען, שמדובר בעץ "מושך חרקים", והיות
שהאידוי ממית רק את מה שיש, אבל לא מונע חדירה מחודשת של המזיקים, הרי שהאפשרות שחדרו מזיקים חדשים
בהחלט מתקבלת על הדעת, בדיוק כשם שיתכן שבעוד תקופה אגלה שוב שהרהיט נפגע. גם האידוי של המדביר היה
כמובן יעיל, אבל לאחר עוד תקופה, שוב חזרו המזיקים. אז כבר נשברנו והשלכנו את פינת הישיבה לאשפה, אבל זה
היה "בלב שלם" כי גם הריפוד שלה התבלה ולא מצאנו לנכון להשקיע בריפוד חוזר של המערכת.
אז הנה לך ההסבר מהיכן הידע שלי.... לא נעים. לא נחמד אבל....
1. לגבי דלתות: התולעים באות בעיקר ל"הלבשות", כי חלק מהנגרים קונים הלבשות מוכנות ולא מייצרים אותן לבד.
ההלבשות הקנויות עשויות מעץ אוביצה, ולעץ זה יש כנראה טעם שערב לאותן תולעים ארורות. מדובר בעץ רך, שממנו
מייצרים גם מסגרות לתמונות. וכידוע, התולעים הללו תוקפות גם את מסגרות התמונות, ממש מאותה סיבה.
2. גם עץ אורן נפגע לעתים מתולעים, והיו כבר גגות ומשקופים מאורן שנפגעו קשות ע"י תולעים ש"מסתדרות" גם עם
שרף האורנים.
3. עץ בוק הוא עץ די עמיד, אבל היות שבפינת הישיבה, היה עץ בוק שתרם לעיצובה, ובחלקו הפנימי נותרה גם קליפה
של העץ (שאינה יפה לעין, אבל הנגר שייצר את הרהיט רצה לחסוך ולא הסיר את אותה קליפה), הרי שהתולעים באו
וכירסמו באזור הקליפה - שהייתה בצד הפנימי של הרהיט. התולעים התמקדו תמיד באותו אזור של הקליפה.
4. מסתבר שעץ מייפל הוא עץ די ערב לתולעים, וכבר שמעתי על כמה אנשים שהתלוננו על נזקי תולעים בדלתות
ממייפל או בחלקי ריהוט שיוצרו מעץ זה. דווקא המייפל נחשב כעץ קשה, אבל נראה שהתולעים לא שמעו על כך.