היינו בחג בסרט טרויה ויש לי סקר

היינו בחג בסרט טרויה ויש לי סקר

בעקבות הסרט. אחד השליטים בסרט אומר את המשפט הבא: "מלחמה זה עניין לגברים חזקים ושלום הוא עניין לנשים ולחלשים". והשאלה היא: האם לדעתכם אם הנשים היו שולטות, האם עדיין היו כל כך הרבה מלחמות עקובות מדם לאורך ההיסטוריה ובהווה? אני יצאתי מהסרט בהרגשה שלא למדנו כלום במשך אלפי שנה, הרבה אנשים רוצים להלחם רק כדי לזכות בתהילה ומנהיגים שלנו לא שונים בכלום משליטים אכזריים וקדומים.
 
אני נתקלתי לפני שנה במלחמת בנות

על מעיל עור בקאסטרו.... זה היה מאוד מפחיד....לא חושבת שבנים היו עושים כזה עניין וכזו מלחמת עולם....
... בעיני זה לא עניין של נשים וגברים זה עניין של המין האנושי וטבעו... לכן לא משנה כמה שנים יעברו או אם מדובר בגבר או אישה, מדובר פה על טבעו של האדם
 

T r i l i a n

New member
לצערי אני לא חושבת ככה

לא חושבת שעולם שנשלט ע"י נשים יהיה שמח , עליז ונטול אלימות. אנשים זה אנשים....
 
אני מפחדת לחשוב על זה האמת...

לפחות יש לנו כבר נסיון עם שלטון של גברים... על כל חסרונותיו... אנחנו כבר יודעים מי ניגד מי ומה הבעיות - ובכל זאת נראה לי שהאנושות לומדת (לאט אמנם...) מטעויותיה ויש מגמה מסויימת של שיפור (או אשליה של שיפור?). אם עכשיו היה באופן תיאורטי מתהפך העולם היינו צריכים להתחיל את כל תהליך הלמידה מהתחלה! סתם... ברצינות? אני חושבת שהמגמה צריכה להיות בכל התחומים של "לא חשוב אם זה גבר או אישה" ו"לא חשוב מה מוצאו של האדם" ובשלטון, בעבודה ובכל מקום הלוואי ואנשים יתקבלו ויפעלו כבני אדם ולא כ"גבר"/"אישה"/"אשכנזי"/"מזרחי" וכו'.... או אז העולם שלנו אולי ישתפר!
 

תמרי30

New member
בדיוק לפני כמה ימים שוחחנו על הנושא

ואני חושבת שכל המלחמות שמנהלות וכל הסכסוכים ש"מסרבים" להפתר נובעים מכך שלאנשים מסויימים (בעמדות כוח ושלטון) יש אינטרס ברור מכך , כלומר כסף וכוח ...גם אני חושבת שלא למדנו כלום (ואולי גם לא נלמד) אם עדיין יש אנשים שיש להם תועלת ממלחמות ושנאה ולדעתי את צודקת שהמנהיגים כיום לא שונים משליטים אכזריים וקדומים ...אהה אולי הם יותר מושחתים (ובכסף שהם עשו מהמלחמות הם שוכרים את עורכי הדין הטובים ביותר שיוציאו אותם זכאים ) לא יודעת אם נשים היו מצליחות לנהל עולם ללא מלחמות , בעצם אולי כן ...
 

אמיקה

New member
ראית את ליזיסטרטה של ענת גוב?

הצגה מעוררת מחשבה, בדיוק בשאלה ששאלת לגבי נשים, גברים ותאוות המלחמה. אני רוצה להאמין שנשים הן פחות לוחמניות, אבל אני לא יכולה לומר את זה בוודאות. מה שכן, אני חושבת שלרוב הנשים שפגשתי יש איזה חוש נשי מעודן, מתוחכם אם תרצי, שיכול - בשימוש מושכל - לפתור סכסוכים שלא בדרכים הבוטות הנהוגות. תקראי לזה דיפלומטיה או רגישות או יוסי. החוש הזה לא בא לידי ביטוי בד"כ בין מפאת מיעוט הנשים בצמרת ההנהגה ובין מפאת העובדה שבעולם של היום הרגישות היא עניין נשכח, משהו שאנחנו לא רואים ככלי ולכן לא מתרגלים כמעט בכלל. הרגישות הזו, שהיא משהו שיש בכולנו, היא עניין רב עוצמה שלמצער נותר בידי מי שאנחנו רואים כ"אנשי מקצוע" (פסיכולוגים/ יועצים/ מגשרים), משהו שאנחנו משלמים עליו ורק ככזה אנחנו מוכנים - אולי - לקבל. אנחנו עשינו מרתון "שר הטבעות" אתמול, ואכן - גם אני לקחתי מהסרט/ים של החג את ההתחבטות בסוגיה "תאוות המלחמה". אני כן חושבת שזה עניין - בגדול - גברי, אבל כאמור: אני לא יכולה "לחתום על זה" כהכללה גורפת.
 

Scarlett

New member
שאלה קשה.

מצד אחד, אני מרגישה שנשים הן פחות אגרסיביות (ולדעתי יש גם מחקרים שמוכיחים זאת - בנשים רמות הטסטוסטרון נמוכות יותר, וזה קשור לרמת האגרסיביות. רק שלא ברור מה הביצה ומה התרנגולת). עם זאת, יכול להיות שזו גם שאלה של חינוך ונורמות - ואולי אם נשים היו שולטות, גם הנורמות לגבי אלימות אצלן היו שונות. אני רוצה לקוות שלא.
 

שמיצית

New member
השיחה הזו עלתה גם בפאנל עם גדעון

לוי... אני זוכרת שהוא אמר שקשה לו לענות על זה, אבל, מצד שני, סיפק לנו תאורים על דברים שעושות שוטרות מג"ב במחסומים.
 
לגבי שוטרות מג"ב, חיילות וכו'

אני חלילה לא מצדיקה התנהגות אלימה מצידן, אבל צריך לזכור שמג"ב כחלק מהצבא הוא טריטוריה גברית וחלק מהנשים שנמצאות בתוך מערכת גברית מנסות "לחקות" את צורת ההתנהגות על מנת להתקבל לחברה.
 

שמיצית

New member
זו בהחלט יכולה להיות סיבה ../images/Emo45.gif

רק הבאתי את דבריו בשם אומרם... אבל האם את יכולה להיות בטוחה שאם נשים היו שולטות, הדברים היו נראים אחרת? לא יודעת.. אולי הייתה עדיין אלימות, אבל היא הייתה שונה...
 
מה שבטוח הוא ששום דבר לא בטוח,

אבל אני גם חושבת שרגש האמהות משפיע על נשים ומרכך אותן. מצד שני אולי אני טועה, סתם יצאתי מאוד מבולבלת מהסרט והוא עדיין תקוע לי בראש.
 
למעלה