הייי.....

yoni©

New member
הייי.....

אני חדש בפורום וזו ההודעה הראשונה שלי
הבעיה שלי היא די פשוטה: ההורים שלי לא מוכנים לתת לי פרטיות. המחשב נמצא אצלי בחדר, אז בבוקר כשאני עוד ישן הם נכנסים לחדר שלי כדי להשתמש במחשב ובכלל לא מתחשבים בי. זה בעצם הקש ששבר את גב הגמל, יש עוד הרבה דברים. הם אף פעם לא דופקים בדלת. הם ממשיכים להתייחס אליי כמו אל ילד קטן אבל אם אני צריך עזרה במשהו או משהו כזה הם אומרים שאני גדול מדי לקבל עזרה בזה. זה כבר מעבר לשלב של וויכוחים וריבים פשוטים... פשוט נמאס לי מזה ואני לא יודע מה לעשות... ואח"כ הם באים כאנשים נחמדים שרוצים לעזור, ואני אומר להם שיעזבו אותי אז הם אומרים שזו חוצפה ושהם לא מוכנים לזה. אני פשוט נגעל מהם ומתבייש בזה שהם ההורים שלי (למקרה ששכחתי להגיד - הם גם עושים לי בושות...). אני יודע שנתקעתי איתם וצריךם לחיות עם זה, אבל אחרי 13 שנים שסבלתי את זה אני לא יכול עוד.
 

shiri_b

New member
מוכר..../images/Emo13.gif

תבקש מנעול לחדר... תגיד להם שאתה צריך פרטיות ואם יש לך אחים קטנים תגיד שאתה רוצה פרטיות בגללם.. כדי שההורים לא יעלבו אם לא אז תצטרך לדבר איתם. תגיד שאתה גדל וזקוק לפרטיות.
 

yoni©

New member
הבעיה שאני הכי קטן

בעיניהם לסגור את הדלת שלי זה מספיק פרטיות, הבעיה שהם לא דופקים בדלת
 
יש עוד מחשבים בבית? ../images/Emo16.gif

זאת אומרת, הם בכוונה משתמשים במחשב שלך למרות שיש עוד אפשרויות? ועוד שאלה- אתה יודע מה הם עושים במחשב? זאת אומרת, אם הם עושים את העבודה שלהם... נגיד, מדפיסים מסמך בוורד, שולחים אימייל באימייל *שלהם*, או בודקים את האימייל *שלך* ואת ההיסטוריה באייסיקיו או תוכנת מסרים אחרת *שלך*?
ניר
 

yoni©

New member
*לצערי* אין עוד...

והם לא נוגעים בשום דבר שלי.... לאימייל שלי יש סיסמא מצוינת, באייסיקיו שלי ביטלתי כל אפשרות של שמירת היסטוריה, דברים ממש חשובים אני מסתיר בתיקיות שהם לא יוכלו למצוא אף פעם, ויש דברים שפשוט לא יגרמו להם להתעניין כל כך כי הם לא נראים להם משהו... בקשר למה שהם עושים במחשב... זו הבעייתיות... רוב הזמן זה כל מיני אתרי חדשות ומניות ודברים כאלה, אבל לפעמים כשאני בודק את ההיסטוריה אחריהם אני מוצא כל מיני אתרים שטותיים, כאילו הם נכנסו אליהם רק כדי להעביר את הזמן... זה מה שכל כך מעצבן אותי...
 
אני לא מבין מה הבעיה... ../images/Emo16.gif

נגיד וזה היה בזמן שאתה היית צריך את המחשב. מילא. אבל זה בזמן שאתה ישן ולא קרוב למחשב, מה אכפת לך מה הם עושים בו כל עוד הם לא פוגעים במחשב (ולא מחטטים בדברים שלך)?
ניר
 

*neta*

New member
ישנה אפשרות להעביר את המחשב חדר?

ככה זה היה אצלי עד שפשוט העברנו את המחשב חדר יש לזה חסרונות אבל גם יתרונות
וברוך הבא
 

yoni©

New member
לא....

הייתה אפשרות אבל ויתרתי עליה והיום כבר אי אפשר... הבעיה הכי גדולה - אני גולש לכל מיני אתרים שאני לא רוצה שההורים שלי יראו (ולא, אני לא מתכוון לפורנו וכאלה), והשיחות שלי באייסיקיו הן לא הדבר שהכי הייתי רוצה לחלוק, אז אני בבעיה....
 

*neta*

New member
ההורים מבינים במחשבים?

אמא שלי ממש לא יודעת להשתמש באיסיקיו אז אני לא דואגת להיסטורי, ובקשר לאתרים גם אצלי זו בעיה, במיוחד שהמחשב במזווה ואמא עושה מידי פעם גיחות ואז אני ממזערת את הדפדפן והיא צועקת לי מה את בורחת בלה בלה בלה...
 
תמיד אפשר

לשבת להם על הראש עד שהם יבינו שהם צריכים את הפרטיות שלך יותר ממה שאתה צריך אותה או סתם להגזים קצת עם הקטע של ההתבגרות-אם תגיד לאבא שלך שאתה רוצה שהוא ידפוק על הדלת למקרה שאתה מאונן יקרו שני דברים: א- הוא לא ייכנס לחדר שלך שהדלת סגורה משהו כמו שנתיים שלוש, ואחרי זה הוא תמיד ידפוק עליה. כמו כן אם תשאיר אתרי פורנו פתוחים ושיחה מבויימת שכוללת דיבורים על סקס פרוע באיסיקיו, הם יחשבו פעמיים לפני שהם מסתכלים לך במחשב. אבל כול אלה רק דרכי פעולה של המוצא האחרון תמיד עדיף להסביר להם שאתה כבר לא ילד קטן, תשאל מה הם היו בגילם עם ההורים שלהם,אם הם מתארים מצב גרוע משלך תכניס את הקטע שזה כבר המאה העשרים ואחת והם אמורים להיות דור נאור יותר(שזה רמיזה עבה ל-אל תהיו כמו ההורים שלכם).לדבר תמיד עדיף,אבל אם זה לא פועל נתתי לך דרכי פעולה לטפל בזילזול וחוסר הפרטיות.
 

Moranus

New member
אני מזה מבינה אותך...

גם אצלי זה ככה אין לי טיפת פרטיות הם לא נותנים לי מפתח כי הם טוענים שזה לא רק החדר שלי אז אני צריכה להתחשב בשותפי לחדר ולא לנעול הם נכנסים לי בכל הזדמנות ולא רק ההורים שלי גם האחים שלי הם לא שמעו על המילה לדפוק בדלת אני מתלבשת נכנסים לי אני עם חברות נכנסים לי אני באינטרנט נכנסים לי ואז אני ממזערת את כל החלונות יש שיחות שהם לא צריכים לראות...לא שאני סוטה פשוט דברים שהורים לא צריכים לדעת...ואפילו לעצב את החדר כמו שאני רוצה אני לא יכולה כל החדר עם פאזלים בובות ניירות ובלאגן של השותף הקטן...צעקתי צרחתי בכיתי הצקתי להם מה לא ניסיתי כלום לא עוזר הנחמה שלי שבקרוב יהיה לי חדר משלי ואז תיהיה לי הפרטיות כי כשיש חדר לבד אז הם נותנים נותנים פרטיות אז תנסה לצעוק למרוד להציק אולי ככה הם יקישבו לך
 
תצרח עילהם תגיד שאם הם אומרים שאתה

ילד גדול מספיק כדי לא לקבל עזרה אז אתה גם ילד גדול מספיק כדי לקבל פרטיות
 
למעלה