היטל השבחה
שלום רב, אחי רוצה למכור את הקוטג' שבנה במסגרת "בנה ביתך", התברר לו שהוא צריך להגיש בקשה לבירור האם יש או אין היטל השבחה. הבעיה היא שהאדריכל תיכנן כך שיהיה עוד חדר מתחת לגג הרעפים שאמר לו בזמנו שהחדר לא מוצהר בתוכניות שהגיש ל"שרונים". אחי קיבל טופס 4 בלי בעיה הבודק לא נכנס אפילו הביתה ולא ראה את החדר... עם הזמן אחי פתח חלון מתוך הרעפים (שלא בולט החוצה אלא עם השיפוע). כעת לאחר 6 שנים אחי רוצה למכור את הדירה, ורק עכשיו נודע לו שיש דבר כזה היטל השבחה והוא מפחד מאוד שכשיעלו על זה יקרא לדין ויבקשו לבטל חדר זה ואז גם העיסקה עם הקונה תתבטל. מה קורה במצב כזה??? סליחה על האריכות ואודה לכם על תשובה מעמיקה בנושא.
שלום רב, אחי רוצה למכור את הקוטג' שבנה במסגרת "בנה ביתך", התברר לו שהוא צריך להגיש בקשה לבירור האם יש או אין היטל השבחה. הבעיה היא שהאדריכל תיכנן כך שיהיה עוד חדר מתחת לגג הרעפים שאמר לו בזמנו שהחדר לא מוצהר בתוכניות שהגיש ל"שרונים". אחי קיבל טופס 4 בלי בעיה הבודק לא נכנס אפילו הביתה ולא ראה את החדר... עם הזמן אחי פתח חלון מתוך הרעפים (שלא בולט החוצה אלא עם השיפוע). כעת לאחר 6 שנים אחי רוצה למכור את הדירה, ורק עכשיו נודע לו שיש דבר כזה היטל השבחה והוא מפחד מאוד שכשיעלו על זה יקרא לדין ויבקשו לבטל חדר זה ואז גם העיסקה עם הקונה תתבטל. מה קורה במצב כזה??? סליחה על האריכות ואודה לכם על תשובה מעמיקה בנושא.