היחס לאבות האומה בתנ"ך ואצל חז"ל

התולעת 1

New member
הגמרא גם לא התבישה לגנות את שלמה

המלך,בזה שהוא הרבה סוסים ונשים עד כדי כך שהחכמים נישו להוציא אותו מגן עדן לגהינם ולמה זה? כדי ללמד אותנו שאין משוא פנים לאף אחד אפילו לא לאבות ונביאים
 

masorti

New member
סתם שאלה...

האם בת שבע היתה נשואה לאוריה החיתי בזמן שדוד ראה אותה על הגג ושכב איתה?
 

masorti

New member
שאלתי את התולעת.

אני יודע לקרוא תנ"ך בעצמי, ולא זאת הנקודה.
 

התולעת 1

New member
איפא כתוב שהוא שכב איתה על הגג?

בתקופת דוד המלך ,היו החילים כותבים גט כריתות לנשותיהם שאם במקרה הם לא יחזרו מהמלחמה,שתהיה מותרת לאחרים וזה מה שהיה אם אוריה החיתי מכיוון שהוא לא חזר מהמלחמה הביתה,מצה דויד נכון לעצמו להתחתן אם בת שבע,לכן הוא לא מצה שום פסול בזה לאחר שנתן הנביא הוכיח את דויד שזה גם היה איסור מכל מיני סיבות קיבל דויד את התוכח וצם 22שנים על אותו העוון,עד שהוא העיד על עצמו ונפשי חלל בקרבי.
 

Governor

New member
זה מה שמאפיין חסידים שוטים - הגנה

מטופשת ועיוורת על דמויות המקרא. תולעת 1, אתה פשוט brainless. בת-שבע היתה אשתו של אוריה החתי, כעולה מן הפשט `ויאמר, הלוא-זאת בת-שבע בת-אליעם--אשת, אוריה החתי` (שמואל ב יא ג). אוריה החתי היה חיל מסור שלא הסס לחרף נפשו למען דוד מלכו, ועבד נאמן לו. אין שום רמז למרדנות או אי-ציות מצדו, זולת סרובו לסור הביתה, לשכב עם אשתו, ענין שדוד קווה כי יתרחש, וההריון ייוחס לאוריה. לא צריך לפרט דברים ידועים. דוד שמבין כי תקוותו להסוות את ההריון נכזבה, מחליט להמית את אוריה בקרב, בתחבולה שפלה. התנהגות דוד מזויעה בשפלותה, ולא יעזר שום טריק של חסידים שוטים לרככה. אפשר רק אולי לומר דבר אחד בשבח המקרא: כותב המקרא כלל את הספור הלא מחמיא הזה בטקסט, למרות שלבטח יכול היה להשמיטו, כדי שילמד ממנו לקח. 0284392761
 

התולעת 1

New member
אתה פשוט brainless

בשביל זה אתה צריך ללמוד קצת יותר מהרמה של כיתה א` שקוראים פסוקים לפי הבנה פישטית, התורה נדרשת בארבע דרכים פשט רמז דרש סוד והתורה הזאת נמסרה בהר סיני והיא ובאוריה, הואיל משה ביאר את התורה והתורה צריכה באור, מי שלא למד לא מבין, בפיזיקה ובכימיה יש מושגים שמנוסחים באותיות לטיניות A פלוס B שווה C, אז אתה אומר A פלוס B שווה C אבל A זה מגדיר משהו, B מגדיר משהו, והתוצאה מגדירה משהו אתה אומר לא, כתוב A פלוס B שווה C, אבל אלה שעוסקים בתחום הזה מבינים שזה רק הגדרות מקוצרות, אצלנו ביהדות בלי מסורת א``א להבין את הלשון העברית גם, לכן צריך הקדמות לכל דבר, אתה צריך לדעת שמה שאתה טוען זה טענה שאפשר לטעון על כל תחום שהוא ולהבין מה שרוצים, לתורה יש מסורה שנמסרה במשך 3300 שנה ולא יבוא governorאחרי 3300 שנה ויגיד לכולם חברה תהיו רציניים מה אתם לא מבינים מה כתוב פה? פה כתוב מה שאני אומר ז``א כל הנביאים לא הבינו, התנאים הקדושים בכלל על הפנים לא יודעים כלום, הרמב``ם בכלל דילג על הפסוק, רש``י לא עבר את הבגרות, וכן הלאה עד עכשיו, תודה רבה לך שהגעת הערב להציל את היהדות משגיונות.
 

Governor

New member
אתה פשוט חסר-בושה על גבי היותך

חסר-מח. הרי המקרא עצמו מודה כי מעשה דוד היה רע מאד בעיני אלהים. מיד תסביר לנו כי המלה `וירע` אשר בפסוק `וירע הדבר אשר-עשה דוד, בעיני יהוה` (שמואל ב יא כז) פרושו `ויטב` ברמז/דרש/סוד, וכך הוא עם המלה `הרע` אשר בפסוק `מדוע בזית את-דבר יהוה, לעשות הרע בעינו (בעיני), את אוריה החתי הכית בחרב, ואת-אשתו לקחת לך לאשה; ואתו הרגת, בחרב בני עמון` (שמואל ב יב ט), אשר פרושה ברמז/דרש/סוד הוא `הטוב`. מדוע האיזאקיאנים (הומינידים שהם קהל היעד הטפוסי של אמנון איזאק, חסידים פוטנציאלים של אמנון איזאק, מבחינת מנת-המשכל) אינם ממש בני-אדם, אלא שלב ביניים בין קופי-אדם לבין אדם? ותשובתך אינה פרי-עטך, שכן אינך מסוגל לכתוב משפט תקין אחד, וגם במקרה הנדיר שנפלט אחד כזה מקולמוסך - אין בו קוהרנטיות. מנין העתקת זאת? מי המושך בחוטיך? למי אתה משמש פומית? האם אתה בובה בשרות אמנון איזאק? 0284392761
 

התולעת 1

New member
אתה פשוט חסר-בושה על גבי היותך

חסר-מח. נכון שהמעשה מעיד שהיה רע בעיני אלקים אבל לא בעיני דוד ישנם הרבה דברים שאנחנו עושים וחושבים לטובה,אבל בעיני אלוקים זה רע כמו שהסברתי לך קודם ע"פ הלכה היא לא היתה נשואה לאוריה כל עוד שהוא היה בקרב,ראה את ההסבר של רש"י והרד"ק מדוע האטאיסטים (הומינידים שהם קהל היעד הטפוסי של שנוי,חפש, חסידים פוטנציאלים של הבלבולוציה, מבחינת מנת-המשכל) אינם ממש בני-אדם, אלא שלב ביניים בין קופי-אדם לבין אדם? ותשובתך אינה פרי-עטך, שכן אינך מסוגל לכתוב משפט תקין אחד, וגם במקרה הנדיר שנפלט אחד כזה מקולמוסך - אין בו קוהרנטיות. מנין העתקת זאת? מי המושך בחוטיך? למי אתה משמש פומית? האם אתה בובה בשרות "דעת אמת",וחפש?
 

Governor

New member
`ע"פ הלכה היא לא היתה נשואה לאוריה

כל עוד שהוא היה בקרב` זו לא ההלכה. זו המצאה שלך, brainless Isaac משמע, מותר לכל שומר מאהל לבעול את אשתו של הנלחם בחזית. מתאים לך,צדקן, שטוף תאוות בעילה, חומד אשת רעהו. לא מתאים לי... 0284392761
 

masorti

New member
מנין לך שהוא נכנס לגן עדן?

מישהו חזר משם לספר שהוא פגש בו?
 

התולעת 1

New member
קדיש לעילוי נשמת הנפטר

יום אחד השאלה מתעוררת בכל חריפותה... האדם מורכב מגוף ונשמה. שלושה שותפים באדם: ההורים היוצרים את הגוף, ואלוהים הנופח את הנשמה כאמור ''וייפח באפיו נשמת חיים'' (בראשית ב,ז), נשמת האדם היא חלק אלוה נצחי ממעל, כשם שכאשר אדם מנפח בלון , האוויר שממלא את הבלון בא ממנו, כך גם ה' נפח בנו נשמה וחלק נצחי ממנו נמצא בנו שנאמר ''ויברא אלוהים את האדם בצלמו, בצלם אלוהים ברא אותו'' (בראשית א ,כז). בשביל מה ירדה הנשמה לעולם הזה? איזה אושר היא מוצאת פה? האור האלוהי גנוז בקיום מצוות התורה. כשם שיהלום אינו יכול להינזק אלא רק להתלכלך חיצונית כך גם נשמת האדם טהורה ולא יכולה להינזק או להיפגע אלא רק להתלכלך חיצונית על ידי העבירות שאדם עושה. את הלכלוך הזה תצטרך הנשמה לנקות במכונת כביסה הקרויה גיהינום. כמו שאת מכונת הכביסה מכוונים לטמפרטורה של 40 או 60 מעלות בהתאם לרמת הלכלוך, כך קיימים שבעה מדורים בגיהנום. כל נשמה תקבל את העונש בהתאם לגודל וחומרת העבירות שעשתה. יום בהיר אחד מחליט אלוהים לפרק את השותפות בינו לבין ההורים. הוא לוקח את החלק ששייך לו, את הנשמה, וחלקם של ההורים נשאר מוטל לפניהם, כמו שנאמר ''ה' נתן וה' לקח, יהי שם ה' מבורך'' (איוב א,כא). השאלה היא מיהו האדם, הגוף או הנשמה? אדם שמת יש לו עיניים אך הוא אינו רואה, יש לו אוזניים והוא לא שומע. מכאן שהחלק הקריטי בשותפות היא הנשמה. לאמיתו של דבר מדובר במסקנה פשוטה ומתבקשת. הגוף הרי עשוי מעפר, העפר דומם ודומם זה מת. הנשמה היא זו שנותנת חיים לאדם. דומה הדבר לתאטרון בובות. בתיאטרון יש חתיכת בד בצורת בובה והבמאי מכניס את אצבעותיו לתוכה ומניע אותה לצלילי המוסיקה. הילדים הצופים בהצגה סבורים שהבובה חיה ופועלת, אך בתום ההצגה שולף הבמאי את אצבעותיו והבובה נשכבת. הבמאי אומר לילדים שההצגה נגמרה והבובה הלכה לישון, הילדים אכן מאמינים שהבובה יושנת ומחר תקום, אך אנו המבוגרים יודעים שהבמאי הוא זה שחי ולא הבובה. גוף האדם הוא הבובה, אבל אם הבמאי, הנשמה, עוזבת - 'פיניטו לה קומידה'.... לפיכך ביהדות אומרים 'לפנינו מוטלת גופת המת וכעת נאמר קדיש לעילוי נשמת הנפטר'. מה ההבדל בין מת לנפטר?? נפטר זה לא מת. אדם שעבד בבנק לאומי ולאחר פיטוריו עבר לעבוד בבנק דיסקונט בודאי לא מת, הוא רק נפטר מהבנק ההוא ועבר לבנק אחר (או שהבנק נפטר ממנו). כך גם הנשמה לא מתה, היא הרי נצחית, היא רק משנה מקום אך ממשיכה להתקיים. מסיבה זו מדליקים נר נשמה ואומרים קדיש לעילוי נשמתו של הנפטר - המוות אינו סוף הדרך, הנשמה ממשיכה להתקיים.
 

masorti

New member
נא לא לדקלם תשובה לא רלוונטית.

מאיפה אתה יודע ששלמה נכנס לגן עדן?
 

התולעת 1

New member
השאלה לא רלוונטית

חז"ל גילו לנו זאת ואם ת'שאל מאיפא חז"ל יודעים זאת....ימשיך כבודו
 

masorti

New member
אני מבין שלך אין תשובה.

אין לך שום מושג מהיכן ידעו חז"ל ששלמה הגיע לגן עדן, וממילא ברור שאין לך שום הסבר משלך לטענה הזו. כל מה שהינך יודע הוא שחז"ל קבעו ללא שום הסבר/נימוק/ראייה שהגיע לגן עדן.
 
חז"ל לא מנסים ליצור מהם צדיקים ללא

רבב!!! יש מספיק מדרשים ומקראות ברורים שמראים אחרת! משה- לא נכנס לא"י בגלל חטאים שלו דוד- חטא בת שבע שלמה- המקרא והמדרש ממש קוטלים אותו בקשר להרבה הנשים שהיו לו ויש עוד הרבה פשוט אלה הדברים שעולים לי לראש כרגע מה שכן חז"ל מנסים לעשות זה ללמד אותנו מוסר ולקחים מהסיפורים האלה זה לא אומר שהאבות לא חטאו!!!
 
למעלה