היום שאחרי הפיגוע

היום שאחרי הפיגוע

כמי שגדל במגזר החרדי, שמעתי כמעט בחוסר אימון את הדוברים החרדיים, מזילברשלג ועד אייכלר, שלפני כל מיקרופון רענן הציגו את הציבור החרדי כפלא השמיני של העולם. נוצר הרושם שמדובר בחברה שכל עולמה סובב סביב ערכי המוסר והרוח והיא איננה חוטאת כלל ועיקר בחטאים המאפיינים כל כך את המין האנושי - פלגנות, נקמנות וכיוצא באלו. "אין בנו רגשות נקם" הצהירו אותם נציגים חסודים, "אנו יודעים שהכל מהשמים". והתקשורת, שאיננה מכירה את התככים, השנאות ומלחמות החצרות והזרמים שקיימות בחברה החרדית, נשבתה בקסם התיאור האוטופי הזה. הוצגה מצגת - ערוכה ביד אמן, יש לציין - של סולידריות בתוך החברה החרדית, כביכול כל אחד ואחד כואב את כאבו של חברו. היה כאן ניצול מחושב וציני של הפיגוע וההזדהות של אזרחי ישראל עם קרבנותיו, לשם ניהול מסע יחסי ציבור שקרי ומרושע. מדובר בחברה מסוכסכת ומפולגת (אם אתם מכירים אותה מבפנים אתם בוודאי יודעים מה הסיכוי של נערה מזרחית להתקבל למוסד אשכנזי; לחוזר בתשובה לזכות (במרכאות או שלא) בשידוך "יוקרתי" וכו') שהאמונה התמה והזכה שהיא מתהדרת בה כלפי חוץ, פשוט איננה קיימת בחיי היום-יום שלה. מבט חטוף בעיתונים כמו "יתד נאמן", "המודיע" - שלא לדבר על הצהובונים החרדיים - יגלה עיסוק אובססיבי במצב הפוליטי-מדיני-כלכלי, בדיוק כמו בכל מקום אחר. ב"פרלמנטים" הקטנים שמתכנסים בישיבות ובמקוואות הטון השולט דומה למדי לזה הקיים בדימונה, כרמיאל או תל אביב והצהרות אמוניות לוהטות מתקבלות בחיוך של ביטול שהרי בסופו של דבר צה"ל הוא זה שפועל. מצג השווא הנבזי הזה - וכואב לומר את הדברים בעוד המתים מוטלים לפנינו - הוא תעודת קלון לחברה הישראלית, שמקבלת בשלוות נפש את המונופול שנטלו לעצמם היהודים האורתודוקסים על היהדות ומעריצה אותם על אדיקותם ונכונותם להקריב, כביכול, על מזבח אמונה שהללו למעשה שיבשו ועיוותו בשנים האחרונות. צר לי, אבל חשתי צורך לפרוק את התסכול ולהביע תקווה שאולי כמה אנשים יתאגדו סוף סוף ויעלו לדיון ציבורי את שאלת הזהות היהודית של העם היהודי שפתרונה חיוני כדי שנוכל לשרוד כאן, כדי שנדע לשם מה אנו נלחמים על פיסת ארץ מדממת זו. אשמח לקבל תגובות!
 

ינקידוד

New member
יש לי סיפור על זה,

אמיתי אגב, יום אחד באה מרגרט תאצר לביקור בארץ, כשחזרה למולדתה דיווחה לאנגלים, על כך שישראל נקיה מארצה שלה, מישהו כאן חושב שישראל נקיה מאנגליה? אז מרגרט תאצ'ר אמרה, אנחנו בכלל קבוצת התיחסות שלה?
 

Governor

New member
`טוב, לא שאני רוצה להיות קטוע רגל,

אבל בכל זאת - להפיל חמישים מטוסי אויב` הוא היה קטוע _שתי_ רגלים, אותן אבד בהתרסקות בזמן טיסת להטוט _אסורה_, עקב התערבות אידיוטית, במטוס בעל מאפיינים לא מוכרים, ב- 1931. מאזן ההפלות שלו היה 22.5 אה, כמעט שכחתי. אני מסכים עם דבריך...
 

SupermanZW

Well-known member
דיון ציבורי על הזהות היהודית?

הפתרון לשאלה שלך הוא מאוד מורכב ומסובך ואני לא חושב שהעלאת הדיון תתרום במשהו להישרדותנו לצערי, משום שהשאלה הזו מגבירה את הפילוג בעם מכמה סיבות: יש אנשים הרואים עצמם שייכים לעם היהודי אך לא רואים עצמם יהודים בדתם. יש אנשים הרואים עצמם יהודים בדתם אך שייכים לעם של ארץ מוצאם. יש אנשים המגדירים "יהודי" את מי שנרדף ע"י הגויים בשל הישתיכותו האתנית ללא קשר לדת (אב יהודי, גם אם האם לא היתה יהודיה, או בגלל שהמדינה בה שהה החליטה להגדיר את לאומו יהודי גם אם היה אתאיסט, רוסיה לדוגמה). ויש אנשים הטוענים שלא קיים עם יהודי ורק הדת היהודית (ולא דתיות, אלא כל מי שמגדיר עצמו כיהודי, חילונים ודתיים כאחד) מאחדת את היהודים, שהנם בני עמים שונים ובני לאומים שונים. לפי דעתי השאלה הזאת אינה במקום במיוחד לאור המצב הקשה ומשום שהיא עלולה לגרום למלחמת אחים מוטב לדחותה לזמנים טובים יותר בהם תהיה יותר סבלנות וסובלנות בין הישראלים, ובכוונה כתבתי ישראלים מבלי להיכנס להגדרה מיהו יהודי כדי לא לעורר מחלוקות מיותרות.
 
למעלה