היום עמדתי בפתח של מחסני סטימצקי

  • פותח הנושא Boone
  • פורסם בתאריך

Boone

New member
היום עמדתי בפתח של מחסני סטימצקי

עמדתי בפתח בשוק והאמת, כולי מחוייך. זה היה מיני שוק לספרים חדשים והיו שם לפחות 300 אנשים שהצטופפו, בקופה היו כ 30 איש שממתינים לשלם עבור ספרים בודדים וכולם מלאי סבלנות. אישית נבהלתי והחלטתי לוותר על חיפוש וקניה זולה. אני חייב לציין שאני מצדיע לכל אלה שעמדו בחום הכבד רק בשביל כמה ספרים. עכשיו יש לי שאלה: אומרים לי כל הזמן שאין לנו בארץ תרבות קריאה, אז מה קרה שם בדיוק? מה שכן, למרות שלא נכנסתי, היו לי כמה רגעים מהנים ביותר לעמוד ולהביט בכל אותם אנשים.
 

ג רפאל

New member
תרבות קניה. קנייה בהזדמנות.קנייה בזול...

מזה יש לנו בשפע....
 

Boone

New member
‫יש לך כרטיס מועדון?

בלעשות קניות אנחנו אלופים, זה ידוע ממש ממזמן. אבל בכל מקום אומרים, שלקרוא אנחנו לא, שתרבות קריאה אין לנו. במקום ספרים ויציאה לטיולים אנחנו יושבים כעציצים מול הטמבלויזיה והמחשב. בכל פעם שאני נכנס לחנות ספרים וזה לא משנה אם חנות לחדשים או משומשים, אני נתקל בלא מעט מבקרים שמחפשים וגם קונים. גם לי היית חנות והלך לי לא רע בכלל, סגרתי אותה לא מסיבות כלכליות. אז אנחנו קוראים או לא, יש איזה ניצוץ תקווה?
 

ג רפאל

New member
הציור מקסים

בידוע שלא כל הספרים שנקנים - נקראים. כבר יצא לי לקנות ספרים יד שנייה, עם אקסליבריס, עם חתימות בעלים קודמים [לפחות שנייפ[לפעמים יותר] כאשר הדפים בפנים היו עדיין מחוברים. [לא חתוכים] כמו שיצאו ממכונת הדפוס. גם ספרים עבריים, וגם לועזיים. יש אחוז מסוים של 'אספני ספרים' ויש אחוז גדול יותר של 'קוני ספרים'. כמה קוראים, מה קוראים ובאיזה גילאים - לא יודע. מהתקלות עם 'הבורים האקדמאים' אני משער שיש המון שלא קוראים ולא יודעים. הקריאה הנפוצה היא של הבסט סלרים.לחילופין המעטים שגולשים בפורומים מתחרים זה בזה בכמות הקריאה. רובם בכל זאת קוראים רק את הספר החדש שבכותרות. עם משפטן או רופא או אדריכל קוראים ספרות מקצועית הם לא בגדר קוראים. בתכנית בטלביזיה לפני שבועות מספר על רחוב אלנבי, על סוחרי ספרים ואספני ספרים אמר הקריין בקול סמכותי שיש 100 אספנים, זו כמובן שטות.כמה יש באמת? לא יודע. אבל זה לא רק אצלנו. אני חבר במספר אגודות 'ביביליופיליות' בארצות אירפה השונות, שנחשבות 'מעוזי קריאה' בכל אגודה יש מספר מצומצם זעום ביחס לאוכלוסית המדינה של חברים, כתבי העת והספרכים המוענקים לחברים יוצאים במהדורות 'פיצפוניות' וחלק עוד הולך למכירה חופשית...ואני מדבר על מהדורות שבין 250 ל400 עותקים. הרבה ניצוצות. אש אין
 
הייתי שם פעמיים

במשך השבוע ב-2 ערבים שונים והיה אכן מאוד תרבותי. ביום ראשון חלקו שם שלגונים חינם, כל מי שרצה יכול היה לגשת לצד ולקחת ולא היתה התנפלות והם אפילו לא נגמרו עד שיצאתי בשעת הסגירה. כנראה שיום שישי זה יום רע לבוא לשם כי כולם באים... אני אישית קניתי שם המון ספרים ובזיל הזול והיה שווה לבוא, וחיכית רק כמה דקות לשלם בקופה.
 
למעלה