היום הראשון לניסוי בתחבורה

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
ומה לך נגד כפר שלם?


מה לך ולקו 16? מה יש לך לחפש בכפר שלם?
אני מקווה שלא את הזהב הלבן?
האמת שלקו 16 אין אלטרנטיבה רכבתית אז אין ברירה אלא ליסוע איתו . אבל מה לגבי 149? שיכול לעמוד 40 דקות בפקק בין צומת רעננה לגלילות? ושבקניון ערים הוא כבר לא קולט נוסעים? ושבשביל אית להגיע למרכז תל אביב צריך ליסוע דרך גלילות , כאילו לא בנות את גשר אם המושבות . מי שנוסע בקו הזה זה מי שממש ממש מוכרח . אני למשל כשאני צריך להגיע לכרמלית , אני לוקח רכבת לאלרלוזורוב ומשם 18. כל העסק הזה לוקח לי , תקשיב טוב, בדיוק שעה. אם הייתי עושה את זה עם 149 זה היה לוקח לי כמעט שעתיים . אז כן רכבת היא כמה רמות מעל אוטובוס, לא משנה איך תסובב את זה.
ומה לך נגד כפר שלם?

אבל לא, זה לא היעד שלי ולא ארחיב ברשותך. וצודק: אחרי הרפורמה אני פחות נוסע בקו הזה דווקא, במסלולו החדש והמפותל. יש קווים אחרים כמו 204 (16 לשעבר) שאותה אוכלוסייה קשת-יום משתמשת בהם באותה המידה. לענייננו: נכון להיום, רכבת לבאר שבע היא רמה אחת מתחת לאוטובוס. רכבת מנהריה לבאר שבע היא כבר כמה רמות מתחת לאוטובוס... ונסיעה ברכבת של בוקר יום א' בישיבה על הצ'ימידן (במקרה הטוב, או בעמידה) לבאר שבע, היא אינספור רמות מתחת לנסיעה באוטובוס ישיר ומהיר דרך המנהרות וכביש 6, בישיבה ובנמנום נעים כשהתיק מאובטח לו בתא המטען... איך שלא תסובב את זה. ולא רק בקו לבאר שבע.
 

droriko

New member
תראה אני לא מומחה לרכבת ישראל

ומה לך נגד כפר שלם?

אבל לא, זה לא היעד שלי ולא ארחיב ברשותך. וצודק: אחרי הרפורמה אני פחות נוסע בקו הזה דווקא, במסלולו החדש והמפותל. יש קווים אחרים כמו 204 (16 לשעבר) שאותה אוכלוסייה קשת-יום משתמשת בהם באותה המידה. לענייננו: נכון להיום, רכבת לבאר שבע היא רמה אחת מתחת לאוטובוס. רכבת מנהריה לבאר שבע היא כבר כמה רמות מתחת לאוטובוס... ונסיעה ברכבת של בוקר יום א' בישיבה על הצ'ימידן (במקרה הטוב, או בעמידה) לבאר שבע, היא אינספור רמות מתחת לנסיעה באוטובוס ישיר ומהיר דרך המנהרות וכביש 6, בישיבה ובנמנום נעים כשהתיק מאובטח לו בתא המטען... איך שלא תסובב את זה. ולא רק בקו לבאר שבע.
תראה אני לא מומחה לרכבת ישראל
אני כן מכיר טוב את פינת האלוהים הקטנה שלי שזה הרכבת פרברית שהיא ביי פר שיפרה את הנגישות של השרון לתל אביב . לא נסעתי בהן , אבל אני יודע שהרכבות לפרדס חנה ולמודיעין כל כך שיפרו את הנגישות שלהן לתל אביב שהם הובילו לעלייה בערך הדירות , וזאת למרות שכבר היה אוטובוס משם לתל אביב . לא סתם אנחנו שומעים על שועי עולם שנוסעים מדי יום ברכבת .
 

easylivin

New member
זה נכון בתנאי אחד חשוב:

תראה אני לא מומחה לרכבת ישראל
אני כן מכיר טוב את פינת האלוהים הקטנה שלי שזה הרכבת פרברית שהיא ביי פר שיפרה את הנגישות של השרון לתל אביב . לא נסעתי בהן , אבל אני יודע שהרכבות לפרדס חנה ולמודיעין כל כך שיפרו את הנגישות שלהן לתל אביב שהם הובילו לעלייה בערך הדירות , וזאת למרות שכבר היה אוטובוס משם לתל אביב . לא סתם אנחנו שומעים על שועי עולם שנוסעים מדי יום ברכבת .
זה נכון בתנאי אחד חשוב:
שלא מדובר בשעות הבוקר של יום א'. אז באמת, אני פשוט לא מאמין שאינך מכיר את הבעיה העיקרית שממנה סובלת הרכבת, הבעיה שכותבים עליה כמעט מדי יום בפורום במשך כל השנים לקיומו... חייבים למצוא פתרון לאנומליה הזו של בוקר יום א', שאין כדוגמתה בשום מקום בעולם, לפני שמדברים ברצינות על "רכבת יעילה ומהירה שמחברת בין הפריפריה למרכז". מה לעשות, בארץ קיים מצב מיוחד עם נסיעות החיילים, שכרגע פשוט לא מאפשר לנצל את יתרונות הרכבת למדינה כולה (לא רק "לעשירים" כפי שרמזת). מציאת פתרון תטיב עם כולם. אז מה יש לנו? משרד בטחון שבמשך כל השנים הצליח להתחמק מאחריות, ולהפיל את כל כובד משקלה של הבעיה הזו על מערך הרכבות הכלל-ארצי. באמת שהגיע הזמן שהמצב יחזור לסוג של שפיות יחסית. סוף-סוף הצליחו להכריח את מערכת הבטחון לשתף פעולה; ממהלך זה עשויה לצמוח תועלת גם לחיילים (שגם מצרכיהם המערכת התעלמה במשך כל השנים, ולא רק מצרכי האזרחים!). וכרגע זה הפתרון האפשרי היחיד, כי המערכת עדיין לא מוכנה לדחות/לפרוס את שעות ההתייצבות... אז נקווה שיהיו כמה שיותר שיפורים בשבוע הבא, ושגם המודעות בקרב החיילים והציבור כולו תשתפר (למרות שאותם פוליטיקאים ועיתונאים יעשו הכל כדי להטעות אותנו שוב), ונסיים ברשותך את הדיון עד אז.
 

droriko

New member
שני דברים

זה נכון בתנאי אחד חשוב:
שלא מדובר בשעות הבוקר של יום א'. אז באמת, אני פשוט לא מאמין שאינך מכיר את הבעיה העיקרית שממנה סובלת הרכבת, הבעיה שכותבים עליה כמעט מדי יום בפורום במשך כל השנים לקיומו... חייבים למצוא פתרון לאנומליה הזו של בוקר יום א', שאין כדוגמתה בשום מקום בעולם, לפני שמדברים ברצינות על "רכבת יעילה ומהירה שמחברת בין הפריפריה למרכז". מה לעשות, בארץ קיים מצב מיוחד עם נסיעות החיילים, שכרגע פשוט לא מאפשר לנצל את יתרונות הרכבת למדינה כולה (לא רק "לעשירים" כפי שרמזת). מציאת פתרון תטיב עם כולם. אז מה יש לנו? משרד בטחון שבמשך כל השנים הצליח להתחמק מאחריות, ולהפיל את כל כובד משקלה של הבעיה הזו על מערך הרכבות הכלל-ארצי. באמת שהגיע הזמן שהמצב יחזור לסוג של שפיות יחסית. סוף-סוף הצליחו להכריח את מערכת הבטחון לשתף פעולה; ממהלך זה עשויה לצמוח תועלת גם לחיילים (שגם מצרכיהם המערכת התעלמה במשך כל השנים, ולא רק מצרכי האזרחים!). וכרגע זה הפתרון האפשרי היחיד, כי המערכת עדיין לא מוכנה לדחות/לפרוס את שעות ההתייצבות... אז נקווה שיהיו כמה שיותר שיפורים בשבוע הבא, ושגם המודעות בקרב החיילים והציבור כולו תשתפר (למרות שאותם פוליטיקאים ועיתונאים יעשו הכל כדי להטעות אותנו שוב), ונסיים ברשותך את הדיון עד אז.
שני דברים
דבר ראשון , אני מסכים עם מה שאמרת דבר שני , כמה שהמצב ברכבות הוא גרוע בראשון בבוקר , זה כלום לעומת מה שהולך באוטובוסים . לרכבת עוד לפחות יש מקום , 567 מפסיק לקלוט נוסעים כבר בתחנה הרביעית!! ותחשוב גם מה זה ליהות דחוס בפקקים של כביש 4 (שאגב הלכו והוחמרו עם הקמת גשר אם המושבות) .
 

easylivin

New member
אבל לא מעבירים את החיילים לאוטובוסים האלה

שני דברים
דבר ראשון , אני מסכים עם מה שאמרת דבר שני , כמה שהמצב ברכבות הוא גרוע בראשון בבוקר , זה כלום לעומת מה שהולך באוטובוסים . לרכבת עוד לפחות יש מקום , 567 מפסיק לקלוט נוסעים כבר בתחנה הרביעית!! ותחשוב גם מה זה ליהות דחוס בפקקים של כביש 4 (שאגב הלכו והוחמרו עם הקמת גשר אם המושבות) .
אבל לא מעבירים את החיילים לאוטובוסים האלה
אלא להסעות שמובטח בהן מקום ישיבה לכולם, כפי שכבר הזכרנו כמה וכמה פעמים... נקווה שאותם החיילים שנסעו עד כה ברכבת ועלו הבוקר על קווים אחרים, לא יחזרו על הטעות בשבוע הבא. לילה טוב.
 

olli3

New member
מנהל
תקשיב, למרכז זה משהו אחד. לדרום/צפון - אופרה

שני דברים
דבר ראשון , אני מסכים עם מה שאמרת דבר שני , כמה שהמצב ברכבות הוא גרוע בראשון בבוקר , זה כלום לעומת מה שהולך באוטובוסים . לרכבת עוד לפחות יש מקום , 567 מפסיק לקלוט נוסעים כבר בתחנה הרביעית!! ותחשוב גם מה זה ליהות דחוס בפקקים של כביש 4 (שאגב הלכו והוחמרו עם הקמת גשר אם המושבות) .
תקשיב, למרכז זה משהו אחד. לדרום/צפון - אופרה
אחרת לגמרי. קפיש? מה הטעם להיכנס לת"א כדי להגיע הצפון לדרום? מהשרון לדרום? וגם להיפך... הרכבת לא מתאימה למי שצריך לנסוע בין הדרום לצפון, לא רק לחיילים - גם לאזרחים. אתה מדבר כאן כל הזמן על המרכז והמרכז והמרכז. הצבא לא ממש חיי במרכז, הוא חיי בדרום ובצפון ומה שיש במרכז זניח לעומת הצפון והדרום. אז אולי מספיק? מערך הסעות בין הצפון לדרום זה הדבר הכי טוב שחיילים יכולים לבקש, מערך הסעות בין השרון לצפון או בין השרון לדרום זה פשוט מעולה. ועוד משהו, החיילים נטשו את הרכבת מת"א לב"ש מאז ש370/380 התחילו לנסוע דרך כביש 6 ומה קורה באוטובוסים? עומסים גבוהים יש עליהם עוד לפני יום ראשון הזה. אהה ועוד משהו, זה פשוט מעולה שאתה יכול להגיע למחנה נתן בלי לרדת במרכזית באר שבע ולהחליף לעוד אוטובוס שייקח אותך למחנה נתן. איך שאתה הולך עם הראש בקיר, מדהים.
 

droriko

New member
מה אתה רוצה נודניק

תקשיב, למרכז זה משהו אחד. לדרום/צפון - אופרה
אחרת לגמרי. קפיש? מה הטעם להיכנס לת"א כדי להגיע הצפון לדרום? מהשרון לדרום? וגם להיפך... הרכבת לא מתאימה למי שצריך לנסוע בין הדרום לצפון, לא רק לחיילים - גם לאזרחים. אתה מדבר כאן כל הזמן על המרכז והמרכז והמרכז. הצבא לא ממש חיי במרכז, הוא חיי בדרום ובצפון ומה שיש במרכז זניח לעומת הצפון והדרום. אז אולי מספיק? מערך הסעות בין הצפון לדרום זה הדבר הכי טוב שחיילים יכולים לבקש, מערך הסעות בין השרון לצפון או בין השרון לדרום זה פשוט מעולה. ועוד משהו, החיילים נטשו את הרכבת מת"א לב"ש מאז ש370/380 התחילו לנסוע דרך כביש 6 ומה קורה באוטובוסים? עומסים גבוהים יש עליהם עוד לפני יום ראשון הזה. אהה ועוד משהו, זה פשוט מעולה שאתה יכול להגיע למחנה נתן בלי לרדת במרכזית באר שבע ולהחליף לעוד אוטובוס שייקח אותך למחנה נתן. איך שאתה הולך עם הראש בקיר, מדהים.
מה אתה רוצה נודניק
אני דיברתי על רכבות לבאר שבע? אמרתי במפורש שאיפה שאני גר הרכבת נותן שירות יותר טוב אני לא יודע מה נקרא אצלך זניח , אבל תל השומר שהוא הבסיס לדעתי הכי גדול בארץ נמצא במרכז וצריפין נמצא במרכז והקריה נמצא במרכז וגלילות נמצא במרכז והשלישות נמצאת במרכז. זה מבלי לדבר בכלל על כל הבסיסי שנמצאים ביהודה ושומרון .
 

olli3

New member
מנהל
כי ליהודה ושומרון יש רכבת.

מה אתה רוצה נודניק
אני דיברתי על רכבות לבאר שבע? אמרתי במפורש שאיפה שאני גר הרכבת נותן שירות יותר טוב אני לא יודע מה נקרא אצלך זניח , אבל תל השומר שהוא הבסיס לדעתי הכי גדול בארץ נמצא במרכז וצריפין נמצא במרכז והקריה נמצא במרכז וגלילות נמצא במרכז והשלישות נמצאת במרכז. זה מבלי לדבר בכלל על כל הבסיסי שנמצאים ביהודה ושומרון .
כי ליהודה ושומרון יש רכבת.
ועדיין עם כל הבסיסים שדיברת עליהם במרכז, הם מיעוט לעומת מה שפזור בדרום ובצפון. ומשרתי תל השומר,צריפין, קריה, גלילות, שלישות שבוודאי עושים שימוש ברכבת ביום יום, הם לא אלו שסותמים את הרכבת. היה מדובר כאן על החיילים שלא שבים לביתם כל יום או כמעט כל יום ובבסיסי המרכז הדבר שונה לחלוטין מבסיסי הדרום והצפון שהם ככלל בסיסים סגורים מה שנקרא. לטעמי, הרכבת יעילה עבור בסיסי המרכז, אבל בזה מסתיים תפקידה. צריך לחשוב על איך לאפשר לחיילים שמשרתים במרכז להגיע ביעילות לבסיסים וגם אם תהיה הסעה מחיפה ישירות לתל השומר דרך כביש 6 וכביש 471 זה יהיה מעולה, ללא צל של ספק. וזה יהיה עדיף על הרכבת - חד משמעית. בין השרון למרכז זה משהו נקודתי, חייל שלא צריך להגיע דרומה או צפונה, לא יצטרך להשתמש ברכבת הזאת, אבל חייל שכן משרת במרכז עם דגש עיקרי על הקריה, שלישות וגלילות - לטעמי יש צורך בשירות רכבות לשם עבור החיילים. הם גם ככה ברובם לא נשארים בבסיס, אז העומס שיהיה - יהיה זניח כי הוא כמו כל יום רגיל בעצם. אתה פשוט תקפת מערך הסעות שלם והתעלמת מהאיזורים הכי גדולים שצה"ל שולט בהם וזה הדרום והצפון. כל מי שנוסע בדרום או בצפון מכיר את השלטים משני צידי הכביש לאן שלא תיסע - "שטח אש, הכניסה אסורה". לא סתם קיימת תחנה מרכזית מחנה נתן בבאר שבע בכל יום ראשון מזה כמה עשרות שנים. משם יוצאות הסעות בתדירות מטורפת לבסיסי הדרום השונים. זאת מכיוון שהמאסה הכי גדולה של חיילים ביום ראשון היא לדרום או לצפון. מה יש במרכז כבר? הים הוא האוייב? יש שם גבול כלשהו? יש מוצבים במרכז? יש בסיסי טירונים קרביים? יש אימונים? מה יש? משרדים, וזה לא רוב צה"ל. רק בסיסי חיל האוויר בדרום עוקפים את תל השומר יחד עם צריפין מבחינת הגודל ומספר החיילים.
 

droriko

New member
אולי זה מיעוט , לא יודע

כי ליהודה ושומרון יש רכבת.
ועדיין עם כל הבסיסים שדיברת עליהם במרכז, הם מיעוט לעומת מה שפזור בדרום ובצפון. ומשרתי תל השומר,צריפין, קריה, גלילות, שלישות שבוודאי עושים שימוש ברכבת ביום יום, הם לא אלו שסותמים את הרכבת. היה מדובר כאן על החיילים שלא שבים לביתם כל יום או כמעט כל יום ובבסיסי המרכז הדבר שונה לחלוטין מבסיסי הדרום והצפון שהם ככלל בסיסים סגורים מה שנקרא. לטעמי, הרכבת יעילה עבור בסיסי המרכז, אבל בזה מסתיים תפקידה. צריך לחשוב על איך לאפשר לחיילים שמשרתים במרכז להגיע ביעילות לבסיסים וגם אם תהיה הסעה מחיפה ישירות לתל השומר דרך כביש 6 וכביש 471 זה יהיה מעולה, ללא צל של ספק. וזה יהיה עדיף על הרכבת - חד משמעית. בין השרון למרכז זה משהו נקודתי, חייל שלא צריך להגיע דרומה או צפונה, לא יצטרך להשתמש ברכבת הזאת, אבל חייל שכן משרת במרכז עם דגש עיקרי על הקריה, שלישות וגלילות - לטעמי יש צורך בשירות רכבות לשם עבור החיילים. הם גם ככה ברובם לא נשארים בבסיס, אז העומס שיהיה - יהיה זניח כי הוא כמו כל יום רגיל בעצם. אתה פשוט תקפת מערך הסעות שלם והתעלמת מהאיזורים הכי גדולים שצה"ל שולט בהם וזה הדרום והצפון. כל מי שנוסע בדרום או בצפון מכיר את השלטים משני צידי הכביש לאן שלא תיסע - "שטח אש, הכניסה אסורה". לא סתם קיימת תחנה מרכזית מחנה נתן בבאר שבע בכל יום ראשון מזה כמה עשרות שנים. משם יוצאות הסעות בתדירות מטורפת לבסיסי הדרום השונים. זאת מכיוון שהמאסה הכי גדולה של חיילים ביום ראשון היא לדרום או לצפון. מה יש במרכז כבר? הים הוא האוייב? יש שם גבול כלשהו? יש מוצבים במרכז? יש בסיסי טירונים קרביים? יש אימונים? מה יש? משרדים, וזה לא רוב צה"ל. רק בסיסי חיל האוויר בדרום עוקפים את תל השומר יחד עם צריפין מבחינת הגודל ומספר החיילים.
אולי זה מיעוט , לא יודע
אבל זה בטח לא "כמות זניחה של בסיסים" . בוא איתי היום ברכבת ,שאין הגבלה על החיילים, ותראה כמה חיילים יורדים בקריה. "מה יש במרכז כבר? הים הוא האוייב? יש שם גבול כלשהו? יש מוצבים במרכז? יש בסיסי טירונים קרביים? יש אימונים? מה יש? משרדים, וזה לא רוב צה"ל." דבר ראשון , יש שם איזה מטה זניח ולא מוכר , קוראים לו המטכ"ל, אה כן וגם משרד הביטחון אם שמעת . דבר שני , יש שם מערך עצום שהוא אמנם לא-לוחם אבל הוא חיוני לצהל ובלעדיו אין צהל. לגבי גבול , עם כל הכבוד לגבולו ישראל-לבנון וגבול ישראל- עזה, אין גבול יותר מסוכן מגבול יפו-בת ים
 

olli3

New member
מנהל
אני לא מזניח את חשיבות בסיסי המרכז.

אולי זה מיעוט , לא יודע
אבל זה בטח לא "כמות זניחה של בסיסים" . בוא איתי היום ברכבת ,שאין הגבלה על החיילים, ותראה כמה חיילים יורדים בקריה. "מה יש במרכז כבר? הים הוא האוייב? יש שם גבול כלשהו? יש מוצבים במרכז? יש בסיסי טירונים קרביים? יש אימונים? מה יש? משרדים, וזה לא רוב צה"ל." דבר ראשון , יש שם איזה מטה זניח ולא מוכר , קוראים לו המטכ"ל, אה כן וגם משרד הביטחון אם שמעת . דבר שני , יש שם מערך עצום שהוא אמנם לא-לוחם אבל הוא חיוני לצהל ובלעדיו אין צהל. לגבי גבול , עם כל הכבוד לגבולו ישראל-לבנון וגבול ישראל- עזה, אין גבול יותר מסוכן מגבול יפו-בת ים
אני לא מזניח את חשיבות בסיסי המרכז.
אבל באותה עת, העומס של יום ראשון לא קשור לבסיסי המרכז. זה לא סוד שרוב חיילי בסיסי המרכז יוצאים יומיות, מכאן שהם נוסעים גם ברכבת בכל יום ויום, אז אם יום שני לא עמוס במיוחד והרכבת עומדת בעומס, אין סיבה שמשרתי המרכז יסעו ביום ראשון ועדיין לא יהיה עומס. לזה בדיוק התכוונתי. ולכן המאסה הגדולה של החיילים נוסעת הן לצפון והן לדרום, מה שיש במרכז מבחינת כח אדם הוא זניח לעומת הצפון והדרום - זה הכל.
 

droriko

New member
אז בוא תיסע ב-567 במהלך השבוע

אני לא מזניח את חשיבות בסיסי המרכז.
אבל באותה עת, העומס של יום ראשון לא קשור לבסיסי המרכז. זה לא סוד שרוב חיילי בסיסי המרכז יוצאים יומיות, מכאן שהם נוסעים גם ברכבת בכל יום ויום, אז אם יום שני לא עמוס במיוחד והרכבת עומדת בעומס, אין סיבה שמשרתי המרכז יסעו ביום ראשון ועדיין לא יהיה עומס. לזה בדיוק התכוונתי. ולכן המאסה הגדולה של החיילים נוסעת הן לצפון והן לדרום, מה שיש במרכז מבחינת כח אדם הוא זניח לעומת הצפון והדרום - זה הכל.
אז בוא תיסע ב-567 במהלך השבוע
ואחרי זה תגיד לי שה"מסה של החיילים במרכז היא זניחה".
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תל השומר אינו הבסיס הכי גדול בארץ.

מה אתה רוצה נודניק
אני דיברתי על רכבות לבאר שבע? אמרתי במפורש שאיפה שאני גר הרכבת נותן שירות יותר טוב אני לא יודע מה נקרא אצלך זניח , אבל תל השומר שהוא הבסיס לדעתי הכי גדול בארץ נמצא במרכז וצריפין נמצא במרכז והקריה נמצא במרכז וגלילות נמצא במרכז והשלישות נמצאת במרכז. זה מבלי לדבר בכלל על כל הבסיסי שנמצאים ביהודה ושומרון .
תל השומר אינו הבסיס הכי גדול בארץ.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מדובר בעובדה ולא בדעה...

בגלל זה הוספתי "לדעתי"
בכל אופן זה לא רלבנטי למה שכתבתי
מדובר בעובדה ולא בדעה...
אם אתה מציין עובדה שאינך בטוח בה אתה יכול לציין "למיטב ידיעתי" או אם זו השערה "להערכתי" וכו' אבל אם לא מדובר בדעה, אז "לדעתי" פשוט לא רלוונטי.
 

droriko

New member
כאן זה פורום תחבורה ציבורית

מדובר בעובדה ולא בדעה...
אם אתה מציין עובדה שאינך בטוח בה אתה יכול לציין "למיטב ידיעתי" או אם זו השערה "להערכתי" וכו' אבל אם לא מדובר בדעה, אז "לדעתי" פשוט לא רלוונטי.
כאן זה פורום תחבורה ציבורית
פורום שפה עברית זה פה http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ForumPage.aspx?ForumId=1072
 

trilliane

Well-known member
מנהל

droriko

New member
אני לא מדבר כמו שמדברים באקדמיה

רק שזה לא קשור לשפה וגם לא לשפה העברית
לדעת להבדיל בין עובדה לדעה זה חלק חשוב מהיכולת לנהל דיון ולא משנה באיזו שפה.
אני לא מדבר כמו שמדברים באקדמיה
אני מדבר כמו שמדברים ברחוב . "לדעתי" זה מנר אוף ספיץ' , כלומר "אני חושב שזה ככה" , כדי להדגיש שאני לא בטוח בזה, ומשום מה דווקא על זה נתקעת , במקום להתייחס דברים הרלבנטים .
 

droriko

New member
מצטער אני לא אוהב קטנוניות

אני לא מדבר כמו שמדברים באקדמיה
אני מדבר כמו שמדברים ברחוב . "לדעתי" זה מנר אוף ספיץ' , כלומר "אני חושב שזה ככה" , כדי להדגיש שאני לא בטוח בזה, ומשום מה דווקא על זה נתקעת , במקום להתייחס דברים הרלבנטים .
מצטער אני לא אוהב קטנוניות
וכשאנשים מתחילים ליהות קטנונים איתי אני הופך לציני ומגעיל .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה