היום הראשון לניסוי בתחבורה

מצב
הנושא נעול.

trilliane

Well-known member
מנהל
לא מצאתי בהודעתך דברים רלוונטיים, צר לי

אני לא מדבר כמו שמדברים באקדמיה
אני מדבר כמו שמדברים ברחוב . "לדעתי" זה מנר אוף ספיץ' , כלומר "אני חושב שזה ככה" , כדי להדגיש שאני לא בטוח בזה, ומשום מה דווקא על זה נתקעת , במקום להתייחס דברים הרלבנטים .
לא מצאתי בהודעתך דברים רלוונטיים, צר לי
כתבת עובדה שגויה, תיקנתי אותה. יכולת להגיד "אוקיי, תודה" או להתעלם, אבל בחרת אחרת... שא בהשלכות.
 

droriko

New member
היה לי מה להגיד על זה

לא מצאתי בהודעתך דברים רלוונטיים, צר לי
כתבת עובדה שגויה, תיקנתי אותה. יכולת להגיד "אוקיי, תודה" או להתעלם, אבל בחרת אחרת... שא בהשלכות.
היה לי מה להגיד על זה
אבל מכיוון שעמית הזהיר אותי בפרטי אני אשתוק.
 

trilliane

Well-known member
מנהל


היה לי מה להגיד על זה
אבל מכיוון שעמית הזהיר אותי בפרטי אני אשתוק.
 

trilliane

Well-known member
מנהל


זה נכון בתנאי אחד חשוב:
שלא מדובר בשעות הבוקר של יום א'. אז באמת, אני פשוט לא מאמין שאינך מכיר את הבעיה העיקרית שממנה סובלת הרכבת, הבעיה שכותבים עליה כמעט מדי יום בפורום במשך כל השנים לקיומו... חייבים למצוא פתרון לאנומליה הזו של בוקר יום א', שאין כדוגמתה בשום מקום בעולם, לפני שמדברים ברצינות על "רכבת יעילה ומהירה שמחברת בין הפריפריה למרכז". מה לעשות, בארץ קיים מצב מיוחד עם נסיעות החיילים, שכרגע פשוט לא מאפשר לנצל את יתרונות הרכבת למדינה כולה (לא רק "לעשירים" כפי שרמזת). מציאת פתרון תטיב עם כולם. אז מה יש לנו? משרד בטחון שבמשך כל השנים הצליח להתחמק מאחריות, ולהפיל את כל כובד משקלה של הבעיה הזו על מערך הרכבות הכלל-ארצי. באמת שהגיע הזמן שהמצב יחזור לסוג של שפיות יחסית. סוף-סוף הצליחו להכריח את מערכת הבטחון לשתף פעולה; ממהלך זה עשויה לצמוח תועלת גם לחיילים (שגם מצרכיהם המערכת התעלמה במשך כל השנים, ולא רק מצרכי האזרחים!). וכרגע זה הפתרון האפשרי היחיד, כי המערכת עדיין לא מוכנה לדחות/לפרוס את שעות ההתייצבות... אז נקווה שיהיו כמה שיותר שיפורים בשבוע הבא, ושגם המודעות בקרב החיילים והציבור כולו תשתפר (למרות שאותם פוליטיקאים ועיתונאים יעשו הכל כדי להטעות אותנו שוב), ונסיים ברשותך את הדיון עד אז.
 

חייםש1

New member
האוכלוסיות החזקות נוסעות ברכב פרטי

רכבת , כמה שיהיה עליה ביקורת
היא עדיין כמה רמות מעל אוטובוס . אנשים ישלמו פי 2 כסף רק בשביל ליסוע ברכבת . אני עצמי , בכל הזדמנות שיש לי נוסע עם רכבת לכפר סבא, 149 הנוראי הוא ממש ברירת מחדל בשבילי . אותה רוצה לראות מה זה אוכלוסיות חלשות ? בוא תעשה איתי מחר ספירות בקו 16 ותראה מה זה אוכלוסיות חלשות , תיהיה בטוח שאת האנשים האלה אתה לא תראה ברכבת ישראל .
האוכלוסיות החזקות נוסעות ברכב פרטי
והחלשות נוסעות באוטובוסים או ברכבות. והאבחנה שלך לא מדוייקת - נכון שככלל רכבת היא אמצעי תחבורה עדיף, אבל אנחנו לא באירופה. כאן אין תחנות רכבת זמינות בטווחים קצרים, ולכן מי שצריך להגיע מנקודה מסויימת לנקודה מסויימת לוקח בחשבון את הזמן שייקח לו להגיע עד לתחנת הרכבת (כולל עלות האוטובוס / מונית), הזמן שייקח לו להיכנס ולהמתין ברציף, וכנ"ל ביציאה מהרכבת ועד היעד. לאחר שיקלול כל אלה רבים מעדיפים לנסוע באוטובוס, שאמנם הנסיעה בו פחות נוחה, אבל הוא יותר זמין. וכן, מה שכתבתי לא חל על מי שגר בסמוך לתחנת רכבת
 

droriko

New member
אישית יצא לראות כמה אנשי עסקים מוכרים ברכבת

האוכלוסיות החזקות נוסעות ברכב פרטי
והחלשות נוסעות באוטובוסים או ברכבות. והאבחנה שלך לא מדוייקת - נכון שככלל רכבת היא אמצעי תחבורה עדיף, אבל אנחנו לא באירופה. כאן אין תחנות רכבת זמינות בטווחים קצרים, ולכן מי שצריך להגיע מנקודה מסויימת לנקודה מסויימת לוקח בחשבון את הזמן שייקח לו להגיע עד לתחנת הרכבת (כולל עלות האוטובוס / מונית), הזמן שייקח לו להיכנס ולהמתין ברציף, וכנ"ל ביציאה מהרכבת ועד היעד. לאחר שיקלול כל אלה רבים מעדיפים לנסוע באוטובוס, שאמנם הנסיעה בו פחות נוחה, אבל הוא יותר זמין. וכן, מה שכתבתי לא חל על מי שגר בסמוך לתחנת רכבת
אישית יצא לראות כמה אנשי עסקים מוכרים ברכבת
אני גם זוכר שמישהו פה בפורום ציין עורך דין צמרת שהוא רואה אותו שם , לא זוכר אם זה היה יורם שפטל או ששי גז . לרכבת יש יתרון אחד גדול על רכב , וזה שהיא לא עומדת בפקקים .
 

חייםש1

New member
דיברתי ברמת הכלל, לא ברמת הפרט

אישית יצא לראות כמה אנשי עסקים מוכרים ברכבת
אני גם זוכר שמישהו פה בפורום ציין עורך דין צמרת שהוא רואה אותו שם , לא זוכר אם זה היה יורם שפטל או ששי גז . לרכבת יש יתרון אחד גדול על רכב , וזה שהיא לא עומדת בפקקים .
דיברתי ברמת הכלל, לא ברמת הפרט
גם אני עו"ד במקצועי ומשתמש מידי פעם באוטובוסים או רכבות. וכן, לרכבת יש יתרונות רבים, אבל גם חסרונות (כפי שציינתי בהודעתי הקודמת).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אל דאגה, היא מפצה על כך באיחורים...


אישית יצא לראות כמה אנשי עסקים מוכרים ברכבת
אני גם זוכר שמישהו פה בפורום ציין עורך דין צמרת שהוא רואה אותו שם , לא זוכר אם זה היה יורם שפטל או ששי גז . לרכבת יש יתרון אחד גדול על רכב , וזה שהיא לא עומדת בפקקים .
אל דאגה, היא מפצה על כך באיחורים...
 

חייםש1

New member
רכב פרטי יהיה מהיר יותר כמעט תמיד

אל דאגה, היא מפצה על כך באיחורים...
רכב פרטי יהיה מהיר יותר כמעט תמיד
ולכן ככלל, מי שיכול להרשות לעצמו (ואלו אנשי המעמד הגבוה בד"כ) ישתמשו ברכב. באירופה זה לא כך, כי שם יש תחבורה ציבורית יעילה - אתה יורד לתחתית או החשמלית שמגיעה כל כמה דקות, מתחבר איתה לתחנת רכבת וממשיך הלאה ליעד, וכל זה פעמים רבות באותו כרטיס. כאן אתה צריך לחכות לאוטובוס, לנסוע לתחנת רכבת, לקנות כרטיס נפרד, לחכות שתגיע רכבת (התדירות אצלנו לא משהו) וחוזר חלילה בהגעה ליעד. בואי נאמר, שעד שאני בכלל יגיע מהמשרד שלי לתחנת הרכבת אני כבר יוכל להיות במחצית הדרך לחיפה
 

droriko

New member
יכול ליהות שרכב עדיף על רכבת

רכב פרטי יהיה מהיר יותר כמעט תמיד
ולכן ככלל, מי שיכול להרשות לעצמו (ואלו אנשי המעמד הגבוה בד"כ) ישתמשו ברכב. באירופה זה לא כך, כי שם יש תחבורה ציבורית יעילה - אתה יורד לתחתית או החשמלית שמגיעה כל כמה דקות, מתחבר איתה לתחנת רכבת וממשיך הלאה ליעד, וכל זה פעמים רבות באותו כרטיס. כאן אתה צריך לחכות לאוטובוס, לנסוע לתחנת רכבת, לקנות כרטיס נפרד, לחכות שתגיע רכבת (התדירות אצלנו לא משהו) וחוזר חלילה בהגעה ליעד. בואי נאמר, שעד שאני בכלל יגיע מהמשרד שלי לתחנת הרכבת אני כבר יוכל להיות במחצית הדרך לחיפה
יכול ליהות שרכב עדיף על רכבת
אבל עדיין,כמו שאמרתי, השכבות החלשות לא נוסעות ברכבת . אדם עני לא יכול להרשות לעצמו לשלם 30 שקל לתל אביב הלוך חזור כל יום .
 

חייםש1

New member
נכון, אם כי הבאת דוג' לא מציאותית

יכול ליהות שרכב עדיף על רכבת
אבל עדיין,כמו שאמרתי, השכבות החלשות לא נוסעות ברכבת . אדם עני לא יכול להרשות לעצמו לשלם 30 שקל לתל אביב הלוך חזור כל יום .
נכון, אם כי הבאת דוג' לא מציאותית
אדם עני שגר במרכז לא עובד בחיפה (אם בכלל יש לו עבודה) וגם מי שעושה את הדרך הזו יום יום לעבודה וחזרה מקבל החזרי נסיעות מהמעסיק.
 

droriko

New member
מי דיבר על חיפה

נכון, אם כי הבאת דוג' לא מציאותית
אדם עני שגר במרכז לא עובד בחיפה (אם בכלל יש לו עבודה) וגם מי שעושה את הדרך הזו יום יום לעבודה וחזרה מקבל החזרי נסיעות מהמעסיק.
מי דיבר על חיפה
היום מכפר סבא לתל אביב הלוך חזור זה 30 שקל .
 

droriko

New member
ואם אתה רוצה להחליף אוטובוס לתוך תל אביב.

מי דיבר על חיפה
היום מכפר סבא לתל אביב הלוך חזור זה 30 שקל .
ואם אתה רוצה להחליף אוטובוס לתוך תל אביב.
זה יעלה לך עוד כסף . בן אדם עני פשוט יאלץ ליסוע עם 149 הנוראי .
 

חייםש1

New member
עובד מקבל החזרי נסיעות מהמעסיק

ואם אתה רוצה להחליף אוטובוס לתוך תל אביב.
זה יעלה לך עוד כסף . בן אדם עני פשוט יאלץ ליסוע עם 149 הנוראי .
עובד מקבל החזרי נסיעות מהמעסיק
וזה מגובה בחוק. אני מאמין, שאת האדם שהוא עני (כהגדרתך) הדבר האחרון שיעניין הוא הלוקסוס בנסיעה ברכבת במקום אוטובוס. אם מדובר בנסיעה פרטית - אתה צודק, אבל זה לא קורה על בסיס יומי כך, שפערי העלות יהיו זניחים.
 

droriko

New member
הוא מקבל החזר על אוטובוס, לא על רכבת

עובד מקבל החזרי נסיעות מהמעסיק
וזה מגובה בחוק. אני מאמין, שאת האדם שהוא עני (כהגדרתך) הדבר האחרון שיעניין הוא הלוקסוס בנסיעה ברכבת במקום אוטובוס. אם מדובר בנסיעה פרטית - אתה צודק, אבל זה לא קורה על בסיס יומי כך, שפערי העלות יהיו זניחים.
הוא מקבל החזר על אוטובוס, לא על רכבת
ומה מעניין את העני אני לא יודע, וזה בטח שונה מעני לעני , אבל בשורה התחתונה עניים לא נוסעים ברכבת , וזה מה שאמרתי מההתחלה .
 

olli3

New member
מנהל
עד לפני כעשור הייתי עני ונסעתי ברכבת.

הוא מקבל החזר על אוטובוס, לא על רכבת
ומה מעניין את העני אני לא יודע, וזה בטח שונה מעני לעני , אבל בשורה התחתונה עניים לא נוסעים ברכבת , וזה מה שאמרתי מההתחלה .
עד לפני כעשור הייתי עני ונסעתי ברכבת.
מה הקשר בדיוק? החוק בישראל קובע שעל המעסיק לשלם לך הוצאות נסיעה עד גבול של 23 פסיק כמה אגורות או 24 פסיק כמה אגורות - פר יום. שזה אומר שכשאתה קונה חופשי חודשי ברכבת בין כפר סבא לתל אביב הכולל גם חופשי חודשי באוטובוסים בגבול שבין כפר סבא לראשל"צ, אתה משלם 408 ש"ח. תחלק 408 במחיר ליום שעומד נניח על 23 ש"ח ותקבל מספר שקרוב ל18 ימים. מכיוון שגם אם מדובר על 25 ימי עבודה, המחיר של החופשי חודשי נשאר זהה ואילו המחיר פר יום בו מחוייב המעסיק לשלם נשאר על סך 23 או 24, אז חישוב מהיר של 25 ימי עבודה, כפול 23 שקלים ליום ייתן לנו סכום ל 575 ש"ח לחודש בעבור החזרי נסיעה. זה הסכום שכל מעסיק מחוייב בו, במידה והעובד שלו מגיע ל25 ימי עבודה בחודש. אז שוב, על מה אתה מדבר? מה הקשר בין קו 149 לבין קו הרכבת? המעסיק מחוייב לשלם הוצאות נסיעה עד תקרה של 575 ש"ח בעבור 25 ימי עבודה. החופשי חודשי משולב אוטובוסים של הרכבת בין כפר סבא לת"א עומד על מחיר של 408 ש"ח. אין כאן שום בעיה. דר"א בכפר סבא יש גם המון עניים, זה ידוע. והייתי עני, אמא קיבלה רק 1,500 ש"ח מביטוח לאומי וגם מקרר לה היה לנו וגם גרנו במקלט של בניין אחרי שפינו אותנו מהדירה ששכרנו כי לא היה כסף, זה עדיין לא מנע מאיתנו לנסוע ברכבת לבקר את אחותה של סבתי שהיא דודה של אמי בחיפה - 5 דקות הליכה מתחנת בת גלים.
 

nitsansh

New member
מי שעובד 5 ימים בשבוע לא מגיע ל-25 ימים בחודש

עד לפני כעשור הייתי עני ונסעתי ברכבת.
מה הקשר בדיוק? החוק בישראל קובע שעל המעסיק לשלם לך הוצאות נסיעה עד גבול של 23 פסיק כמה אגורות או 24 פסיק כמה אגורות - פר יום. שזה אומר שכשאתה קונה חופשי חודשי ברכבת בין כפר סבא לתל אביב הכולל גם חופשי חודשי באוטובוסים בגבול שבין כפר סבא לראשל"צ, אתה משלם 408 ש"ח. תחלק 408 במחיר ליום שעומד נניח על 23 ש"ח ותקבל מספר שקרוב ל18 ימים. מכיוון שגם אם מדובר על 25 ימי עבודה, המחיר של החופשי חודשי נשאר זהה ואילו המחיר פר יום בו מחוייב המעסיק לשלם נשאר על סך 23 או 24, אז חישוב מהיר של 25 ימי עבודה, כפול 23 שקלים ליום ייתן לנו סכום ל 575 ש"ח לחודש בעבור החזרי נסיעה. זה הסכום שכל מעסיק מחוייב בו, במידה והעובד שלו מגיע ל25 ימי עבודה בחודש. אז שוב, על מה אתה מדבר? מה הקשר בין קו 149 לבין קו הרכבת? המעסיק מחוייב לשלם הוצאות נסיעה עד תקרה של 575 ש"ח בעבור 25 ימי עבודה. החופשי חודשי משולב אוטובוסים של הרכבת בין כפר סבא לת"א עומד על מחיר של 408 ש"ח. אין כאן שום בעיה. דר"א בכפר סבא יש גם המון עניים, זה ידוע. והייתי עני, אמא קיבלה רק 1,500 ש"ח מביטוח לאומי וגם מקרר לה היה לנו וגם גרנו במקלט של בניין אחרי שפינו אותנו מהדירה ששכרנו כי לא היה כסף, זה עדיין לא מנע מאיתנו לנסוע ברכבת לבקר את אחותה של סבתי שהיא דודה של אמי בחיפה - 5 דקות הליכה מתחנת בת גלים.
מי שעובד 5 ימים בשבוע לא מגיע ל-25 ימים בחודש
נ.ב. בפעם האחרונה שבדקתי סכום הגג היה 21 ומשהו ש"ח ליום...
 

olli3

New member
מנהל
לקחתי מצב קיצון של 25 ימי עבודה

מי שעובד 5 ימים בשבוע לא מגיע ל-25 ימים בחודש
נ.ב. בפעם האחרונה שבדקתי סכום הגג היה 21 ומשהו ש"ח ליום...
לקחתי מצב קיצון של 25 ימי עבודה
כדי להגיע לסכום הגבוה ביותר שמעסיק חייב לעמוד בו. אתה צודק,בדקתי וזה 21.14 ש"ח ליום. בחישוב של 25 ימים, כפול תשלום של 21.14 עבור יום נסיעה. המעסיק מחוייב לשלם על הוצאות נסיעה עד לתקרה של 528.50 ש"ח. בכל מקרה סכום של 408 בעבור החופשי החודשי המדובר עדיין נכלל בחובת המעסיק לתשלום הוצאות נסיעה.
 

nitsansh

New member
408 ש"ח מכסים 19 ימי עבודה

לקחתי מצב קיצון של 25 ימי עבודה
כדי להגיע לסכום הגבוה ביותר שמעסיק חייב לעמוד בו. אתה צודק,בדקתי וזה 21.14 ש"ח ליום. בחישוב של 25 ימים, כפול תשלום של 21.14 עבור יום נסיעה. המעסיק מחוייב לשלם על הוצאות נסיעה עד לתקרה של 528.50 ש"ח. בכל מקרה סכום של 408 בעבור החופשי החודשי המדובר עדיין נכלל בחובת המעסיק לתשלום הוצאות נסיעה.
408 ש"ח מכסים 19 ימי עבודה
אם איתרע מזלו של העובד להעדר 3 ימים בחודש (למי שעובד 5 ימים בשבוע יש בד"כ 22 ימי עבודה בחודש) או שיש חגים הוא עלול להגיע למצב שהתשלום לא מכסה את הנסיעות... וכל זה נכון רק מאז הרפורמה למי שגר בגוש דן המורחב... מי שנוסע מרחובות או מיבנה זה יעלה לו יותר...
 

droriko

New member


408 ש"ח מכסים 19 ימי עבודה
אם איתרע מזלו של העובד להעדר 3 ימים בחודש (למי שעובד 5 ימים בשבוע יש בד"כ 22 ימי עבודה בחודש) או שיש חגים הוא עלול להגיע למצב שהתשלום לא מכסה את הנסיעות... וכל זה נכון רק מאז הרפורמה למי שגר בגוש דן המורחב... מי שנוסע מרחובות או מיבנה זה יעלה לו יותר...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה