היום הראשון לניסוי בתחבורה

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
וזה כמובן מה שיימנע מהעני לנסוע ברכבת.

וזה כמובן מה שיימנע מהעני לנסוע ברכבת.
אכן, כך מתנהל ראש של עני. אני אקום מוקדם בבוקר, כדי לחסוך 60 ש"ח... אחזור מאוחר(שוב אותם 60 ש"ח הכה יקרים).... ולא, מעסיקים לא מורידים לאנשים את התשלום על החופשי חודשי, למרות שהחוק מאפשר להם. זה נקרא להיות הוגן כלפי העובדים שלך ותתפלא אבל לא מעט מעסיקים הם כאלה.
 

olli3

New member
מנהל
רוב המעסיקים לא ייגעו בתשלום החופשי חודשי

408 ש"ח מכסים 19 ימי עבודה
אם איתרע מזלו של העובד להעדר 3 ימים בחודש (למי שעובד 5 ימים בשבוע יש בד"כ 22 ימי עבודה בחודש) או שיש חגים הוא עלול להגיע למצב שהתשלום לא מכסה את הנסיעות... וכל זה נכון רק מאז הרפורמה למי שגר בגוש דן המורחב... מי שנוסע מרחובות או מיבנה זה יעלה לו יותר...
רוב המעסיקים לא ייגעו בתשלום החופשי חודשי
אתה יודע, מעסיקים רבים (בעיקר חברות גדולות), משלמים לך חופשי חודשי גם אם אתה מגיע לעבוד כמה ימים בחודש ואני מכיר כמה אנשים כאלה. אין י מושג למה משלים להם כך, אבל ככה המצב. בכל מקרה, נדיר שמעסיק מקצץ בתשלום של חופשי חודשי בשל כך שהיו חגים. אבל יודע מה עוד כתוב בהרבה חוזי עבודה? עד 14 יום, משלמים לך נסיעות בודדות לשני הכיוונים. מ15 יום ומעלה משלמים לך חופשי חודשי. נתקלתי בסעיף הזה בהרבה חוזי עבודה. אתה באמת חושב שמעסיק כלשהו יגיד לעובד שלו, 3 ימים לא עבדת החודש לכן אני מוריד לך סכום כזה או אחר מהחזרי הנסיעות? הרי חודש לפני כן יכול להיות שהוא עבד יותר... זה מתקזז... מעסיקים לא יכנסו לפינות האלו, כי זה מיותר. בכל מקרה, זה כלל לא דבר שמתקבל על הדעת שאדם עני לא יסע ברכבת רק בשביל העניין הזה של החזרי נסיעות וגם אם נניח המעסיק לא יסכים לשלם לו על 3 ימים וכך הוא יפסיד 60 שקלים על חופשי חודשי.... לא, כמובן זה ישבור אותו ולכן הוא יסע באוטובוס. זו הייתה טענתו של דרור לפחות.
 

nitsansh

New member
אני יודע על מעסיקים שלפני הרפורמה לא רצו לקבל

רוב המעסיקים לא ייגעו בתשלום החופשי חודשי
אתה יודע, מעסיקים רבים (בעיקר חברות גדולות), משלמים לך חופשי חודשי גם אם אתה מגיע לעבוד כמה ימים בחודש ואני מכיר כמה אנשים כאלה. אין י מושג למה משלים להם כך, אבל ככה המצב. בכל מקרה, נדיר שמעסיק מקצץ בתשלום של חופשי חודשי בשל כך שהיו חגים. אבל יודע מה עוד כתוב בהרבה חוזי עבודה? עד 14 יום, משלמים לך נסיעות בודדות לשני הכיוונים. מ15 יום ומעלה משלמים לך חופשי חודשי. נתקלתי בסעיף הזה בהרבה חוזי עבודה. אתה באמת חושב שמעסיק כלשהו יגיד לעובד שלו, 3 ימים לא עבדת החודש לכן אני מוריד לך סכום כזה או אחר מהחזרי הנסיעות? הרי חודש לפני כן יכול להיות שהוא עבד יותר... זה מתקזז... מעסיקים לא יכנסו לפינות האלו, כי זה מיותר. בכל מקרה, זה כלל לא דבר שמתקבל על הדעת שאדם עני לא יסע ברכבת רק בשביל העניין הזה של החזרי נסיעות וגם אם נניח המעסיק לא יסכים לשלם לו על 3 ימים וכך הוא יפסיד 60 שקלים על חופשי חודשי.... לא, כמובן זה ישבור אותו ולכן הוא יסע באוטובוס. זו הייתה טענתו של דרור לפחות.
אני יודע על מעסיקים שלפני הרפורמה לא רצו לקבל
עובדים מחוץ לאזור של חופשי-חודשי מקומי... החוק לא מחייב לשלם לפי מחיר נסיעה ברכבת אלא לפי נסיעה בתחבורה ציבורית... אם הרכבת יותר יקרה המעסיק יכול לשלם לפי מחיר של אוטובוס, וזה במקרה הנ"ל הבדל של כ-150 ש"ח בחודש...
 

olli3

New member
מנהל
בדקתי ומ1.1.2011 הסכום עומד על 24.40 ליום.

אני יודע על מעסיקים שלפני הרפורמה לא רצו לקבל
עובדים מחוץ לאזור של חופשי-חודשי מקומי... החוק לא מחייב לשלם לפי מחיר נסיעה ברכבת אלא לפי נסיעה בתחבורה ציבורית... אם הרכבת יותר יקרה המעסיק יכול לשלם לפי מחיר של אוטובוס, וזה במקרה הנ"ל הבדל של כ-150 ש"ח בחודש...
בדקתי ומ1.1.2011 הסכום עומד על 24.40 ליום.
ידעתי שזה משהו בכיוון הזה. דר"א בענף האבטחה והשמירה, נסיעות למקום עבודה מחוץ לגבולות העיר ישולמו על ידי המעביד במלואן, בתנאי שהעובד עשה שימוש באמצעי התחבורה הזול ביותר האפשרי בנסיבות. שזה אומר שאם הרכבת יעילה, אז המעסיק ישלם עליה. ועניים הרי עובדים כשומרים בעיקר... כמו כן פשפשתי עוד קצת ויש גם סעיף של חופשי חודשי וחופשות/מלות וכו', ומה הוא אומר? זה מה שהוא אומר: עובד אשר לא הגיע לעבודתו מחמת מחלה, חופשה או כל סיבה אחרת אינו זכאי לקבלת תשלום דמי נסיעות בגין אותו תקופת היעדרותו. יחד עם זאת, ככל שהמעסיק משלם לעובד לפי עלות חופשי –חודשי, הרי שחל איסור להפחית לו את החלק היחסי בגין אותם ימים, ועל המעסיק לשלם את עלות כרטיס החופשי חודשי במלואו. לגבי ההפרש של ה-150 שקלים, הצדק עימך. אך עדיין, אני חושב שיותר שעות בבית, משמע יותר חיסכון. אם צריך לקום מוקדם מידי, אז זו בעיה, אם חוזרים מאוחר מידי - גם בעיה. ומה הבעיה? יש משפחה, יש ילדים, יש דברים לעשות מלבד ללכת לעבודה... והזמן הזה שמתבזבז על נסיעות יכול בהחלט להיות יקר יותר מאשר לשלם 150 שקלים תוספת בחודש. בכל מקרה, אני עדיין לא חושב שהרכבת היא לעניים או לתפרנים גם,אחרת סטודנטים תפרנים לא היו נוסעים בה גם כן... ואני מדבר בעיקר על אלו שלא לומדים קרוב יחסית לבית, אלא אלו שנוסעים בתחילת/סוף שבוע או פעם בשבועיים וכו'.
 

nitsansh

New member
נוסח החוק שאני מכיר הוא שהמעסיק מחויב בתשלום

בדקתי ומ1.1.2011 הסכום עומד על 24.40 ליום.
ידעתי שזה משהו בכיוון הזה. דר"א בענף האבטחה והשמירה, נסיעות למקום עבודה מחוץ לגבולות העיר ישולמו על ידי המעביד במלואן, בתנאי שהעובד עשה שימוש באמצעי התחבורה הזול ביותר האפשרי בנסיבות. שזה אומר שאם הרכבת יעילה, אז המעסיק ישלם עליה. ועניים הרי עובדים כשומרים בעיקר... כמו כן פשפשתי עוד קצת ויש גם סעיף של חופשי חודשי וחופשות/מלות וכו', ומה הוא אומר? זה מה שהוא אומר: עובד אשר לא הגיע לעבודתו מחמת מחלה, חופשה או כל סיבה אחרת אינו זכאי לקבלת תשלום דמי נסיעות בגין אותו תקופת היעדרותו. יחד עם זאת, ככל שהמעסיק משלם לעובד לפי עלות חופשי –חודשי, הרי שחל איסור להפחית לו את החלק היחסי בגין אותם ימים, ועל המעסיק לשלם את עלות כרטיס החופשי חודשי במלואו. לגבי ההפרש של ה-150 שקלים, הצדק עימך. אך עדיין, אני חושב שיותר שעות בבית, משמע יותר חיסכון. אם צריך לקום מוקדם מידי, אז זו בעיה, אם חוזרים מאוחר מידי - גם בעיה. ומה הבעיה? יש משפחה, יש ילדים, יש דברים לעשות מלבד ללכת לעבודה... והזמן הזה שמתבזבז על נסיעות יכול בהחלט להיות יקר יותר מאשר לשלם 150 שקלים תוספת בחודש. בכל מקרה, אני עדיין לא חושב שהרכבת היא לעניים או לתפרנים גם,אחרת סטודנטים תפרנים לא היו נוסעים בה גם כן... ואני מדבר בעיקר על אלו שלא לומדים קרוב יחסית לבית, אלא אלו שנוסעים בתחילת/סוף שבוע או פעם בשבועיים וכו'.
נוסח החוק שאני מכיר הוא שהמעסיק מחויב בתשלום
עלות הנסיעה בתח"צ מבית העובד למקום העבודה, כאשר לוקחים בחשבון את ההנחה המירבית (כרטיסיות או חופשי-חודשי וכו'). למיטב זכרוני עלות חופשי-חודשי באוטובוס מחושבת לפי 35 נסיעות בודדות, שזה 42 נסיעות עם הנחת כרטיסיה.
 

חייםש1

New member


רוב המעסיקים לא ייגעו בתשלום החופשי חודשי
אתה יודע, מעסיקים רבים (בעיקר חברות גדולות), משלמים לך חופשי חודשי גם אם אתה מגיע לעבוד כמה ימים בחודש ואני מכיר כמה אנשים כאלה. אין י מושג למה משלים להם כך, אבל ככה המצב. בכל מקרה, נדיר שמעסיק מקצץ בתשלום של חופשי חודשי בשל כך שהיו חגים. אבל יודע מה עוד כתוב בהרבה חוזי עבודה? עד 14 יום, משלמים לך נסיעות בודדות לשני הכיוונים. מ15 יום ומעלה משלמים לך חופשי חודשי. נתקלתי בסעיף הזה בהרבה חוזי עבודה. אתה באמת חושב שמעסיק כלשהו יגיד לעובד שלו, 3 ימים לא עבדת החודש לכן אני מוריד לך סכום כזה או אחר מהחזרי הנסיעות? הרי חודש לפני כן יכול להיות שהוא עבד יותר... זה מתקזז... מעסיקים לא יכנסו לפינות האלו, כי זה מיותר. בכל מקרה, זה כלל לא דבר שמתקבל על הדעת שאדם עני לא יסע ברכבת רק בשביל העניין הזה של החזרי נסיעות וגם אם נניח המעסיק לא יסכים לשלם לו על 3 ימים וכך הוא יפסיד 60 שקלים על חופשי חודשי.... לא, כמובן זה ישבור אותו ולכן הוא יסע באוטובוס. זו הייתה טענתו של דרור לפחות.

ובוא נסכם את זה, שמי שנוסע יום יום לעבודה הלוך חזור ולא דורש / מקבל החזרי נסיעות הוא לא עני אלא סתם טיפש / פראייר
 

droriko

New member
בולשיט מוחלט

עד לפני כעשור הייתי עני ונסעתי ברכבת.
מה הקשר בדיוק? החוק בישראל קובע שעל המעסיק לשלם לך הוצאות נסיעה עד גבול של 23 פסיק כמה אגורות או 24 פסיק כמה אגורות - פר יום. שזה אומר שכשאתה קונה חופשי חודשי ברכבת בין כפר סבא לתל אביב הכולל גם חופשי חודשי באוטובוסים בגבול שבין כפר סבא לראשל"צ, אתה משלם 408 ש"ח. תחלק 408 במחיר ליום שעומד נניח על 23 ש"ח ותקבל מספר שקרוב ל18 ימים. מכיוון שגם אם מדובר על 25 ימי עבודה, המחיר של החופשי חודשי נשאר זהה ואילו המחיר פר יום בו מחוייב המעסיק לשלם נשאר על סך 23 או 24, אז חישוב מהיר של 25 ימי עבודה, כפול 23 שקלים ליום ייתן לנו סכום ל 575 ש"ח לחודש בעבור החזרי נסיעה. זה הסכום שכל מעסיק מחוייב בו, במידה והעובד שלו מגיע ל25 ימי עבודה בחודש. אז שוב, על מה אתה מדבר? מה הקשר בין קו 149 לבין קו הרכבת? המעסיק מחוייב לשלם הוצאות נסיעה עד תקרה של 575 ש"ח בעבור 25 ימי עבודה. החופשי חודשי משולב אוטובוסים של הרכבת בין כפר סבא לת"א עומד על מחיר של 408 ש"ח. אין כאן שום בעיה. דר"א בכפר סבא יש גם המון עניים, זה ידוע. והייתי עני, אמא קיבלה רק 1,500 ש"ח מביטוח לאומי וגם מקרר לה היה לנו וגם גרנו במקלט של בניין אחרי שפינו אותנו מהדירה ששכרנו כי לא היה כסף, זה עדיין לא מנע מאיתנו לנסוע ברכבת לבקר את אחותה של סבתי שהיא דודה של אמי בחיפה - 5 דקות הליכה מתחנת בת גלים.
בולשיט מוחלט
דבר ראשון , המעסיק חייב לשלם לך עד 21 שקל , לא 23 דבר שני , הוא יכול לשלם לך לפי הסכום המוזל ביותר . כלומר אם נסיעה היום מכפר סבא לתל אביב באוטובוס זה 10 שקל (גם כולל מעבר) ונסיעה מכפר סבא לתל אביב ברכבת זה 15 (לא כולל המעבר) אז הוא ישלם לך 10 שקל לכל יום עבודה .
 

droriko

New member
או יותר נכון 20 שקל , להלוך חזור

בולשיט מוחלט
דבר ראשון , המעסיק חייב לשלם לך עד 21 שקל , לא 23 דבר שני , הוא יכול לשלם לך לפי הסכום המוזל ביותר . כלומר אם נסיעה היום מכפר סבא לתל אביב באוטובוס זה 10 שקל (גם כולל מעבר) ונסיעה מכפר סבא לתל אביב ברכבת זה 15 (לא כולל המעבר) אז הוא ישלם לך 10 שקל לכל יום עבודה .
או יותר נכון 20 שקל , להלוך חזור
 

droriko

New member
עכשיו אחד שעובד 20 יום מרוויח 400

או יותר נכון 20 שקל , להלוך חזור
עכשיו אחד שעובד 20 יום מרוויח 400
שזה 28 שקל פחות מרב קו רכבת+מרחבי . ואם אתה נעדר מעבודה כמה ימים הפער הולך וגדל . ואגב שכחת את הדבר הכי חשוב פה . בן אדם עני שיקבל 400 שקל על החזרי נסיעות , מן הסתם יעיף לשלם אותם על דברים חיונים , כמו ארנונה וחשמל וגז וכדומה . הוא לא ירוץ לבזבז את זה על רכבת שזה מותרות . זה שאתה עשית את זה זה לא מפתיע , כי אנחנו כבר יודעים מי אתה.
 

olli3

New member
מנהל
מי אני? ואני הייתי בן 7, כאילו שהחלטתי...

עכשיו אחד שעובד 20 יום מרוויח 400
שזה 28 שקל פחות מרב קו רכבת+מרחבי . ואם אתה נעדר מעבודה כמה ימים הפער הולך וגדל . ואגב שכחת את הדבר הכי חשוב פה . בן אדם עני שיקבל 400 שקל על החזרי נסיעות , מן הסתם יעיף לשלם אותם על דברים חיונים , כמו ארנונה וחשמל וגז וכדומה . הוא לא ירוץ לבזבז את זה על רכבת שזה מותרות . זה שאתה עשית את זה זה לא מפתיע , כי אנחנו כבר יודעים מי אתה.
מי אני? ואני הייתי בן 7, כאילו שהחלטתי...
גם האוטובוס והרכבת עלו אותו הדבר, הפרש של שקל כשאני חושב על זה אם כבר... והמעסיק חייב לשלם לך עד 24.40 ש"ח ליום, בדקתי את זה עכשיו. לא רק זה, גם אסור לו להוריד לך על ימי חופשות או מחלות באם הוא משלם לך על חופשי חודשי. אבל מי אני? לאן אתה חותר? אני ממש לא מבין.
 

droriko

New member
24 זה המקסימום

מי אני? ואני הייתי בן 7, כאילו שהחלטתי...
גם האוטובוס והרכבת עלו אותו הדבר, הפרש של שקל כשאני חושב על זה אם כבר... והמעסיק חייב לשלם לך עד 24.40 ש"ח ליום, בדקתי את זה עכשיו. לא רק זה, גם אסור לו להוריד לך על ימי חופשות או מחלות באם הוא משלם לך על חופשי חודשי. אבל מי אני? לאן אתה חותר? אני ממש לא מבין.
24 זה המקסימום
אבל בדרך כלל הם מכפילים את ימי העבודה במחיר הנסיעה הזול ביותר מהמוצא ליעד . מעטים מאד משלמים על חופשי חודשי, וממילא הוא באיזה 200 שקל פחות מרכבת +אוטובוס. גם אם באיזשהיא קומבינה הכסף שאתה מקבל מהחזיר הנסיעה יכולים לכסות את נסיעות הרכבת , אם אתה עני אתה תוציא את הכסף על דברים חיונים יותר מרכבת . אז כן , אנשים עניים לא נוסעים ברכבת .
 
גם אמנון זכרוני וחיים משגב

אישית יצא לראות כמה אנשי עסקים מוכרים ברכבת
אני גם זוכר שמישהו פה בפורום ציין עורך דין צמרת שהוא רואה אותו שם , לא זוכר אם זה היה יורם שפטל או ששי גז . לרכבת יש יתרון אחד גדול על רכב , וזה שהיא לא עומדת בפקקים .
גם אמנון זכרוני וחיים משגב
היו פעם אחת על הרכבת. את משגב ושפטל ראיתי יותר מפעם אחת.
 

liorschwimmer

New member
זו סטיגמה

האוכלוסיות החזקות נוסעות ברכב פרטי
והחלשות נוסעות באוטובוסים או ברכבות. והאבחנה שלך לא מדוייקת - נכון שככלל רכבת היא אמצעי תחבורה עדיף, אבל אנחנו לא באירופה. כאן אין תחנות רכבת זמינות בטווחים קצרים, ולכן מי שצריך להגיע מנקודה מסויימת לנקודה מסויימת לוקח בחשבון את הזמן שייקח לו להגיע עד לתחנת הרכבת (כולל עלות האוטובוס / מונית), הזמן שייקח לו להיכנס ולהמתין ברציף, וכנ"ל ביציאה מהרכבת ועד היעד. לאחר שיקלול כל אלה רבים מעדיפים לנסוע באוטובוס, שאמנם הנסיעה בו פחות נוחה, אבל הוא יותר זמין. וכן, מה שכתבתי לא חל על מי שגר בסמוך לתחנת רכבת
זו סטיגמה
אני עובד בהייטק ונוסע ברכבת בכיף, למרות שהייתה לי אופציה לקבל רכב מהעבודה. על פי הלמ״ס אני בעשירון העליון מבחינת שכר, מה שסותר כליל את הטענות שלך. כמו כן אני מכיר עשרות אנשים במעמדי שנוסעים ברכבת.
 

חייםש1

New member
שוב - דיברתי ככלל, לא ברמת הפרט

זו סטיגמה
אני עובד בהייטק ונוסע ברכבת בכיף, למרות שהייתה לי אופציה לקבל רכב מהעבודה. על פי הלמ״ס אני בעשירון העליון מבחינת שכר, מה שסותר כליל את הטענות שלך. כמו כן אני מכיר עשרות אנשים במעמדי שנוסעים ברכבת.
שוב - דיברתי ככלל, לא ברמת הפרט
אם מה שכתבת לי בתגובה היה משקף את הרוב, הרי שלא היו נשברים מידי שנה בשנה שיאים בכמות המכוניות החדשות שעולות על הכבישים, כשחלקן הגדול לציי רכב. הרשה לי להמר (ואולי אני טועה), שמקום עבודתך בהייטק נגיש לתחנת רכבת , לצערנו זה לא המצב אצל הרוב. וזה מה שמבדיל ביננו למקומות בעולם עם תחבורה ציבורית יעילה - שם האמצעי הראשון שנלקח בחשבון להגעה ממקום למקום הוא התחבורה הציבורית ורכב הוא ברירת מחדל, אצלנו זה ההיפך.
 

liorschwimmer

New member
אין שום קשר בין כמות המכוניות לנסיעה בתח״צ

שוב - דיברתי ככלל, לא ברמת הפרט
אם מה שכתבת לי בתגובה היה משקף את הרוב, הרי שלא היו נשברים מידי שנה בשנה שיאים בכמות המכוניות החדשות שעולות על הכבישים, כשחלקן הגדול לציי רכב. הרשה לי להמר (ואולי אני טועה), שמקום עבודתך בהייטק נגיש לתחנת רכבת , לצערנו זה לא המצב אצל הרוב. וזה מה שמבדיל ביננו למקומות בעולם עם תחבורה ציבורית יעילה - שם האמצעי הראשון שנלקח בחשבון להגעה ממקום למקום הוא התחבורה הציבורית ורכב הוא ברירת מחדל, אצלנו זה ההיפך.
אין שום קשר בין כמות המכוניות לנסיעה בתח״צ
על פי מה שאתה טוען, התח״צ בלונדון גרוע מבארץ מאחר וכמות הבעלויות על רכבים לנפש שם כפולה מאשר בארץ. לאנשים שם יש 3 מכוניות והם משתמשים בהם רק בסופ״ש ונוסעים ברכבת או תחתית או אוטובוס במהלך השבוע
 

amit1270

New member
גם לחיילים היה יותר נוח...

מבחינתך כל מי שתומך בהסעות הוא "צדיק נסתר"
גם אם זה מישהו שאומר שצריך לארגן לחיילים הסעות בשביל שלו יהיה נוח ברכבת .
גם לחיילים היה יותר נוח...
 

amit1270

New member
גם להם וגם לחיילים ה"עניים" שנסעו באוטובוסים

התכוונת לחיילים העשירים שיכלו ליסוע ברכבת
גם להם וגם לחיילים ה"עניים" שנסעו באוטובוסים
שהיה בהם לכולם מקום ישיבה וגם מקום בתא המטען לתיקים שלהם, שלא חסמו את המעברים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה