היום בתפוז אנשים

היום בתפוז אנשים ../images/Emo87.gif

הערב ב-20:00 במסגרת רצועת הספורט של Blog TV ואתר ספורט 5 נארח את פרשן הכדורסל שימי ריגר, שיענה לשאלותיכם בנושא ליגת ה-NBA ועוד. ניתן להשאיר לו שאלות כבר עכשיו בפורום כדורסל.
ב-21:00 תגיע לכאן שרית וינו אלעד, כוכבת הטלוויזיה שבימים אלו מנחה את התוכנית "בעל בעל בית". שרית תענה לשאלותיכם live ב- Blogtv, אולם רצוי להכין שאלות מראש ולהשאירן בפורום שיפוץ ובניה. לבלוג TV: http://www.tapuz.co.il/blogtv/
בסוף השבוע הקרוב יתקיים ב- BlogTV סופשבוע עברי לידר: שידור מחזורי רציף של קטעי וידאו של עברי לידר מארכיון תפוז אנשים. לרגל סוף השבוע, וסיבוב ההופעות החדש והמדהים של עברי, נצלם ראיון מיוחד, שבו נשאל את השאלות שלכם. ניתן להכנס כבר עכשיו לפורום עברי לידר כדי לשאול שאלה ולהשתתף בחידונים נושאי פרסים (כרטיסים להופעה וסינגלים)
מחר, יום שלישי בשעה 9:00 יתארח בפורום הורים לתינוקות יהודה מלול, מורה לפלדנקרייז ומדריך בכיר בשיטת Child´Space , אשר יענה על שאלות בנושאי מוטוריקה והתפתחות. שרשור השאלות כבר נפתח ואתם מוזמנים לצרף אליו את שאלותיכם.
 
נצל"ש

שמתי לב שכל אחד פה שפותח הודעה, מכריז על עצמו כ"חולה" צליאק. זאת לא מחלה. אנחנו פשוט אנשים מיוחדים שרגישים לגלוטן
אנחנו לא אנשים חולים! אנחנו בריאים לחלוטין (לפחות אלו ששומרים). מגיל שנה מחנכים אותי בבית שאני ילדה רגילה ושמה שיש לה זה לא מחלה. אלרגיה אנחנו מכנים את זה :) נורא מטריד אותי כאן שמכניסים את הצליאק תחת הקטגוריה של מחלה. זה לא נכון.
 
תרצי או לא

רפואית זה מוגדר כמחלה. מי שמפריע לו להתיחס לעצמו כחולה, מתיחס לעצמו ברגיש לגלוטן או באיזו דרך שבא לו. לי למשל ממש לא מפריע לחשוב שיש לי מחלה, אבל אני יכולה להבין שאנשים אחרים מעדיף להתיחס לזה כאל רגישות או משהו כזה...
 
כמו שאלפקה אמרה

רפואית צליאק מוגדר כמחלה, וכבר ניהלנו ויכוח על זה כאן בפורום (את מוזמנת לקרוא באחד הדפים הקודמים). אני לא זוכרת מי אמר את זה, אבל מאוד אהבתי את ההגדרה - להגיד על חולה בצליאק שהוא רגיש לגלוטן זה כמו להגיד על חולה אסטמה שהוא רגיש לאבק. אמנם הידע שלי בתחום לא כזה גדול (רק לאחרונה התחלתי לקרוא חומר על המחלה, אחרי ששנים האמנתי שאין לי צליאק אלא בעיות אחרות), אבל מספיק בשביל לדעת שמה לעשות, צליאק זאת מחלה.
 

סביוני

New member
מתכבד בקרדיט כמובן ומוסיף ש...

אני מוצא שקשה לי להציג עצמי כ"חולה". כאדם כבד שמיעה (אפשר להגיד חרש, אני שומע כמעט 60% פחות מאדם שומע), תמיד סירבתי ועדיין אני מסרב לקחת חלק במסגרות תומכות חרשים. מכשיר שמיעה יש לי רק מספר שנים. את כל לימודיי התיכוניים והאקדמים מימשתי כמו אדם שומע, ואף התפתחתי בתחום של שפות ועיסוקים תקשורתיים, דבר שהיה לי קשה באופן מיוחד. יש משהו בהגדרת עצמנו כ"חולים" שעלול להשפיע על הוויתנו, שעלול למנוע מאיתנו למשוך עצמנו מעלה, לאתגר עצמנו כדי לתפקד כמו אדם רגיל. כביכול - "הנחה" שאל לנו מלעשות לעצמנו. למעשה, לכל אי סבילות רפואית יש תסמינים פתו-פיסיולוגיים, והרפואה רואה זאת כ"מחלה". מכיוון שאין עולמנו מוגדר רק על פי קנה מידה רפואי נכון הוא לחלוק על ההגדרה הרפואית, ולהיצמד להגדרה המנטלית או האנושית של הנושא. בהשוואה לכבדות שמיעתי - אתם חושבים שאני רואה את עצמי, בעולמי הפנימי והחוויתי קודם כל, כאדם חרש? ממש לא. לא משנה לי העובדה שיש לי מכשיר שמיעה ושאני קורא שפתיים. אין משמעות הדבר חיים בהכחשה, לטעמי הצנוע, המנוע והכנוע.
 
רפואית ,אכן זו מחלה, אבל מאחר ו

אפשר לנהל אורח חיים רגיל לכל דבר עם אילוצים שונים, אני אומרת צליאקיסט או צליאקיסטית. כשלבן שלי גילו, נמנענו כמה שיותר מלקרוא לו 'חולה' אלא 'יש לו צליאק'.
 

תניניה

New member
אני לא יודעת מה איתכם

אבל אני רואה את הצל שלי שממש ממש לא חיי חיים רגילים עם אילוצים אני ראיתי אותו שבוע שעבר מתפתל מכאבי בטן בגלל שלא ניתן היה להשיג איזה תרופה שהוא שותה שמסדירה לו את פעילות הקיבה ראיתי את הצל שלי מקלל ששום רופא גסטרו לא הסכים לדבר איתו בשביל לתת לו שם של תרופה חילופית ראיתי את הצל שלי רוקד אורה שהוא הצליח למצוא תור לרופא גסטרו שכוללת המתנה של רק שבוע וחצי ראיתי את הצל שלי נרגש עד דמעות שמצאתי 20 שקיות של התרופה שלו בבית מרקחת נידח (דבר שמקנה לו עוד 20 יום של קיבה רגועה וידידותית) מישהו אמר חיים נורמלים???? (ועוד דבר, הוא שומר על דיאטה קפדנית כבר שלוש וחצי שנים מאז שגילו לו את "הרגישות" והבדיקות שלו מראות שהגוף שלו נקי מגלוטן....וכן הוא גם עבר בדיקות לרגשיות שונות חוץ מהגלוטן שחזרו תקינות)
 
תניניה, צר לי לשמוע על המצב. ועוד

יותר צר לי לשמוע על הבירוקרטיה שאתם צריכים להתמודד איתה. זה באמת נשמע לא טוב. זה שהבדיקות חזרו תקינות, עדיין לא אומר שאי-אפשר לעזור. רק צריך לנדנד יותר לקופת החולים שלה אתם שייכים. ניסיתם גם בתחום של רפואה אלטרנטיבית?
 

תניניה

New member
הוא משום מה משוכנע שאין לו צליאק

הוא אומר שלא יכול להיות שככה הוא מרגיש למרות הדיאטה שהוא שומר ביום ראשון יש לו תור לרופא גסטרו אחר (הקבועה שלו מזעזעת לוקח לקבוע אצלה תור רק חצי שנה וגם אז 90 אחוז היא מבטלת את התור שבוע לפני המועד) נראה אולי רופא חדש יביא איתו רוח חדשה
 
הביופסיה נעשתה? אם כן זה חד

משמעי, אבל לגבי ההרגשה הוא בהחלט צודק.נראה לי פה הזנחה רצינית. שבו על הוריד של קופת חולים שלכם.
 
למעלה