היה פעם דיבור על

מצב
הנושא נעול.

vegi force 1980

New member
היה פעם דיבור על

היה פעם דיבור על
שבכל הארץ יהיו אוטובוסים 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע לא? מה נסגר עם זה? הדוסים הרסו כרגיל?...
 

oren*

New member
מה הקשר בין דוסים ובין אוטובוס ביום

היה פעם דיבור על
שבכל הארץ יהיו אוטובוסים 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע לא? מה נסגר עם זה? הדוסים הרסו כרגיל?...
מה הקשר בין דוסים ובין אוטובוס ביום
שלישי בשתיים בלילה? בתקופות מסויימות יש קווים שמתחילים לפעול בשעות מוקדמות (הקו מתל אביב לאילת למשל בחודשים יולי-אוגוסט, כמו גם קווים לישובי השומרון). בכל העולם יש שעות פעילות קבועות למערכת התחבורה הציבורית. ובנוגע לתחבורה ציבורית ביום שבת - זו באמת בעיה, מאחל שיגיע היום וגם בתחום הזה יפסיקו להיכנע לדתיים.
 

nitsansh

New member
מי נוסע ב-2 בלילה?

מה הקשר בין דוסים ובין אוטובוס ביום
שלישי בשתיים בלילה? בתקופות מסויימות יש קווים שמתחילים לפעול בשעות מוקדמות (הקו מתל אביב לאילת למשל בחודשים יולי-אוגוסט, כמו גם קווים לישובי השומרון). בכל העולם יש שעות פעילות קבועות למערכת התחבורה הציבורית. ובנוגע לתחבורה ציבורית ביום שבת - זו באמת בעיה, מאחל שיגיע היום וגם בתחום הזה יפסיקו להיכנע לדתיים.
מי נוסע ב-2 בלילה?
מקובל בעולם שהתחבורה הציבורית העירונית הסדירה נפסקת בסביבות חצות, ומתחדשת בסביבות 5 בבוקר. יש ערים שבשעות הלילה ממשיכים לפעול קוים מסוימים, או קוי לילה מיוחדים שמחליפים את הקוים הרגילים, בתדירות נמוכה של פעם בחצי-שעה - שעה. תחבורה בין-עירונית גם נפסקת בשעות הלילה, למעט נסיעות לילה למרחקים ארוכים. נדמה לי שיש בארץ קוי לילה לאילת מת"א, חיפה וי-ם. פעם היה נסיון של קו לילה ת"א - קרית-שמונה אבל הוא לא האריך ימים. כדי שקו יתאים לנסיעת לילה הוא צריך להיות מספיק ארוך כדי שלא יגיע ליעד באמצע הלילה כשאין מה לעשות. המדינה שלנו לא מספיק גדולה בשביל נסיעות לילה ברוב הקוים הבין-עירוניים, למעט למקומות בקצות המדינה כמו אילת וק"ש. אם יהיה קו רכבת לאילת, יש להניח שיהיו בו רכבות לילה שיסעו מנהריה לאילת, ואולי יהיו להן קישורים מירושלים ואשקלון. הבעיה היא שהפעלת רכבות בלילה מחייבת להעסיק עובדים בתחנות במשמרת נוספת, דבר שמגדיל מאד את ההוצאות. זה לא כדאי לשלם לעובדים שכר כשאין להם כמעט עבודה, כי הם מטפלים רק ב-2 רכבות במשך 5 שעות (אם תהיה רכבת לילה אחת בכל כוון). כמו כן יגדלו הוצאות תפעול התחנות. וזה בנוסף לעובדים על הרכבות. לכן רכבות לילה בד"כ עוצרות רק במספר מצומצם של תחנות, ולעתים עוברות מאות ק"מ בלי לעצור. לדוגמה: רכבת מילאנו - פריז עוצרת רק בטורינו ובדיז´ון. לפעמים, כדי להאריך את הנסיעה לזמן המינימלי הרצוי, הרכבת נוסעת הרבה פחות מהמהירות הרגילה שלה. נניח שרכבת מהירה יכולה לנסוע מנהריה לאילת ב-5 שעות, אבל רכבת הלילה תסע 7 שעות, וזה כדי שהנוסעים לא יסעו מאוחר מדי או יגיעו מוקדם מדי. נניח שהרכבת תצא מנהריה ב-10.30 בלילה, מחיפה ב-11.00, מת"א ב-12.00 ומלוד ב-12.30, אחרי שיתחברו אליה קרונות שיגיעו מירושלים ואשקלון. תהיה לה עוד עצירה בב"ש ב-1.30, ומשם היא תמשיך ללא עצירה לאילת ותגיע ב-6 בבוקר (אם היא היתה נוסעת בשיא המהירות היא היתה מגיעה ב-4, אבל מי רוצה לרדת מהרכבת בשעה כזו?). רכבת מאילת תצא בחצות, ותעצור בבאר-שבע ב-4.30, לוד 5.30 (והקרונות לירושלים ואשקלון יפרדו ממנה), ת"א 6.00, חיפה 7.00 ונהריה 7.30.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה