המתנקש המאוים
New member
היהדות
כדי לא למשוך אלי את חצי הביקורת אני רוצה לפתוח הודעה זו בהצהרה כי אני לא מתיימרת להבין ביהדות יותר מכל אחד אחר. אבל בתור אדם שהתקיפות של חלק ממשתתפי הפורום על היהדות פוגעות בו אני חשה צורך לכתוב את ההודעה הזאת. לדת היהודית נעשה כאן עוול גדול מאוד. ביהדות ישנם רעיונות הומנים נפלאים. אם תבדקו חלק מהמצוות בספר ויקרא תראו כמה שהספר הזה שנכתב לפני שנים רבות עדיין רלבנטי לימינו. נכון, בספר הזה יש הרבה בעיות (הזכרתי שובניזם לדוגמא?), אבל תחשבו שהספר הזה נכתב לפני אלפי שנים. תנסו לשפוט אותו לפי התקופה שהוא נכתב ואז תבינו כמה הוא הומני ורפורמי. ועוד סוגיה שאישית מציקה לי עוד יותר היא הרצוןהעז של מערכת החינוך להרחיק אותנו מהתנ"ך. התנ"ך הוא בראש ובראשונה ספר פילוסופי. ומה מכל הפילוסופיה מלמדים אותנו בביה"ס (ויסלחו לי כל לומדי מחשבת ישראל המאושרחם שהמשפט הזה לא חל עליהם), פירושים של כמה פסוקים שלא מעניינים אף אחד וממילא נשכח אותם כשנגדל. בסה"כ דת היא עניין של פרשנות. אני לא חושבת שאפשר להגיד על דת שלמה שאבד עליה הקלח עד שמכירים אותה היטב. דת היא רעיון. דת היא דבר אישי. אפשר לא להסכים אותו, אבל אי אפשר להגיד שאבד עליו הקלח. והבהרה: כואב לי לראות את כל המתקפות האלה על הדת, אבל אין זה אומר שאני משתייכת לדת היהודית. מצד שני אין זה גם אומר שלא.
כדי לא למשוך אלי את חצי הביקורת אני רוצה לפתוח הודעה זו בהצהרה כי אני לא מתיימרת להבין ביהדות יותר מכל אחד אחר. אבל בתור אדם שהתקיפות של חלק ממשתתפי הפורום על היהדות פוגעות בו אני חשה צורך לכתוב את ההודעה הזאת. לדת היהודית נעשה כאן עוול גדול מאוד. ביהדות ישנם רעיונות הומנים נפלאים. אם תבדקו חלק מהמצוות בספר ויקרא תראו כמה שהספר הזה שנכתב לפני שנים רבות עדיין רלבנטי לימינו. נכון, בספר הזה יש הרבה בעיות (הזכרתי שובניזם לדוגמא?), אבל תחשבו שהספר הזה נכתב לפני אלפי שנים. תנסו לשפוט אותו לפי התקופה שהוא נכתב ואז תבינו כמה הוא הומני ורפורמי. ועוד סוגיה שאישית מציקה לי עוד יותר היא הרצוןהעז של מערכת החינוך להרחיק אותנו מהתנ"ך. התנ"ך הוא בראש ובראשונה ספר פילוסופי. ומה מכל הפילוסופיה מלמדים אותנו בביה"ס (ויסלחו לי כל לומדי מחשבת ישראל המאושרחם שהמשפט הזה לא חל עליהם), פירושים של כמה פסוקים שלא מעניינים אף אחד וממילא נשכח אותם כשנגדל. בסה"כ דת היא עניין של פרשנות. אני לא חושבת שאפשר להגיד על דת שלמה שאבד עליה הקלח עד שמכירים אותה היטב. דת היא רעיון. דת היא דבר אישי. אפשר לא להסכים אותו, אבל אי אפשר להגיד שאבד עליו הקלח. והבהרה: כואב לי לראות את כל המתקפות האלה על הדת, אבל אין זה אומר שאני משתייכת לדת היהודית. מצד שני אין זה גם אומר שלא.