הידעתם? כיום הביקוש למכוניות חדשות גדול מההיצע?

boriska1

Member
עם ישראל השתגע. בזמן הקורונה ההכנסות נפגעו פחות, מצימצום הוצאות. כמובן בממוצע, סטטיסטיקה. (לפי הסטטיסטיקה יש אנשים שטבעו בנחל שגובה הממוצע
שלו , הוא 5 סנטימטר). יש סעיפים גדולים בהוצאות משפחה, שנמחקו, כגון הוצאות תרבות ונופש.
לא רק שהמחירים עלו, אין להם מלאי ולמכוניות מבוקשות צריך לחכות חודשים רבים.ואני מדבר על מכוניות יקרות מהמוצע
 

em28

Well-known member
בזמן שכולם רצים לרשימת ההמתנה של הטסלה - מי שיש לו שכל קונה רכב משומש המתאים לצרכיו בן שנתיים-שלוש.
 
בזמן שכולם רצים לרשימת ההמתנה של הטסלה - מי שיש לו שכל קונה רכב משומש המתאים לצרכיו בן שנתיים-שלוש.
גם בשוק המשומשות יש מחסור.
ראיתי לא מזמן כתבה באתר אמריקאי עם רשימה של מכוניות שמחירן כמשומשות גבוה יותר ממחירן כחדשות...
 
אבל בארץ המגרשים עמוסים לעייפה.
את עיקר המלאי אתה בכלל לא רואה. ב"מגרשים" שהם אתרי המכירה של חברות הליסינג והטרייד הגדולות נמצא רק חלק קטן מהמכוניות. בגלל זה כמעט תמיד צריך "להזמין" את המכונית אליך.
מעבר לדברים שדיווחו כאן חברים בפורום לאחרונה, על אנשים שדורשים מחירון ומחירון פלוס על דגמים שפעם היו נמכרים הרבה מתחת למחירון, אני מתבסס גם על מכרים שעובדים בשוק הרכב המשומש, ומדווחים על ביקוש (ומחירים) שמרקיעים שחקים.
הסיבה היא לא רק חשש של אנשים מתחבורה ציבורית בגלל הקורונה (אם בגלל חשש ממחלות, ואם בגלל חשש ששוב יסגרו/יגבילו אותה, והם ישארו בלי דרך להגיע לעבודה), אלא גם מחסור במכוניות חדשות, מה שכמובן גורר מחסור במכוניות משומשות.
 

boriska1

Member
EM הצביע על עוד בעיה מסוג אחר - מכוניות חשמליות. "סיפור מהסרטים", מכוניות אלה נמצאות בשלב שכולנו זוכרים מהטלפונים הסלולארים. פעם שהייתה לנו נוקיה, שהיום נראית פרימיטיבית לגמרי, חשבנו שאנחנו מחזיקים בכיס את שיא הטכנולוגיה. לא יכולנו לשער לאן זה יוביל, לפחות אני לא. לדעתי הצנועה, אנחנו בשלב "הנוקיה" במכוניות חשמליות אחרי שעברנו את שלב המוטורולה הפרימיטיבי, אחר כך אריקסון. זה מבחינה טכנוליגית. מבחינת המחיר, לא נתקדם כמו בסלולארי, בכל זאת הרבה
ברזל ומכניקה.
בדיוק אתמול עמדתי בפקק בכביש 4, חשבתי כמה הפקק היה קצר יותר, לו כל המכוניות היו אוטונומיות. היו מסתדרים אחלה. וזה יבוא מהר ממה שאנחנו משערים.
 
למעלה