החמה שחייבת לדעת הכל

אנילה1

New member
מזית, מהר ללכת ללמוד מרוקאית

פרימיטיבית. תמצאי מורה מרוקאית שמבינה על מה בדיוק חמותך כועסת. תבקשי ממנה ללמד אותך מה לענות לה ולבנות שלה. תדעי לך שככל שתביני יותר מהר את ההתנהגות שלה כך תהיינה התשובות שלך יותר מדוייקות. המתחים בינך ובין חמותך הם בגלל שאתן לא מבינות אחת את השניה. לצערי אני מבינה רק פולנית גבוהה, ורק פה אני מסוגלת לעזור לך. לא מבינה כלום במרוקאית. אני כמובן מתכוונת לשפה שבין המילים. לא למילים עצמן.
 

saritoosh22

New member
מה זה קשור מרוקאית פולניה?

אנילה, כרגיל שטויות עדתיות. מזית, בפעם הבאה שהיא תאמר לך, שהבנות שלה עושות משהו שאת לא (כמו איחור במחזור), תגידי לה, שאת לא הבת שלה וזה לא תפקידך לספר לה, זה התפקיד של הבן שלה, תפקידך הוא מול אמא שלך, שהרי את הבת שלה. ואם לא בא לך ללכת אליה, אל תלכי. אם היא תבוא אלייך ותצעק, תפתחי לה את הדלת ותגידי לה אצלנו בבית לא צועקים, את מוזמנת לשתוק או ללכת. אני אישית, לא מכבדת את מי שלא מכבד אותי! ושלום לכולם, חזרתי! עברנו תקופה קשה אחרי הניתוח של בן, אבל זה מאחורינו - תודה לאל!
 
התגעגעתי../images/Emo24.gif

קראתי לך ב
ולא ענית לי. מקווה שהכל בסדר. מתי אתם באים לארץ?
 

אנילה1

New member
שריתוש, אם הייתה לי חמות מרוקאית

אני בטוחה שלא הייתי מבינה אותה, אם לא הייתי לומדת על מנהגי העידה. וזאת לא עדתיות. לכל עם יש את הניואנסים שלו. למה אתם תמיד תוקעים לי את עניין הגיזענות. אני פשוט אומרת כל הזמן שיש הבדלים עצומים בין העדות, וצריך ללמוד מה ההבדלים בכדי לחיות ביחד ללא מוקשים. אני למשל הייתי צריכה ללמוד את השפה הייקית אצל חמותי. ובהתחלה זה לא היה קל לי. היא כל הזמן התנכלה לי. אבל כעבור מספר שנים הדברים השתפרו. אז אולי בגלל שחמותי הייתה ייקית ואני פולניה, זה גם נחשב לגזענות? לא חושבת זה פשוט שוני בין תרבויות. כלתי ואני כבר ממש בסדר, היא כבר קוראת לי בשמי. היא למדה אותי ואני אותה בשנה האחרונה. ואתם עזרתן לי המון בזמן שהכל כל כך כאב לי.
 

saritoosh22

New member
כי זה לא קשור לעדתיות

אני מכירה חמות אחת פולניה ואחת מרוקאית ועוד אחת עירקית ותאמיני לי ששלושתן האמא של הפולניות.
 
שריתוש, ברוכה החוזרת. איך עבר

הניתוח של הבן ומתי אתם מגיעים ארצה? גם אני נעדרתי כשבוע מהפורום.לא היה לי הרבה זמן,וגם אני עוברת סדרת בדיקות וגם המחשב שלי איטי מאד וזה מעלה לי את הסעיף. הזמנתי טכנאי שיבדוק ויתקן אותו. היום היה יום יפה מאד וטיילנו בשוק הפשפשים ביפו. קניתי וילון (כותרת) לחלון בסלון מבד יפהפה של ורדים אדומים מקטיפה. מחר אחרי הצהרים אנו הולכים להצגה בהבימה ' הקומיקאים'עם מושונוב ובראבא. מקווה לא להתאכזב. שבת שלום לכולם.
 
מזית - ברוכה הבאה לפורום. את נמצאת

עכשיו בתקופה הרצה עם חמותך, וכל דבר נראה לא טוב - גם בעיניך וגם בעיניה של חמותך. תהיי קצת סבלנית ובמשך הזמן, כל דבר יבוא על מקומו בשלום. ואני מדברת משני צידי המתרס.כשהתחתנתי הייתי מאד ביישנית ועברתי דברים יותר גרועים ממה שתיארת פה. חמותי אשה מאד עוקצנית וגרתי אצלה חצי שנה בתחילת הנישואין עד שעברנו לדירה משלנו. אני הבלגתי ולא עשיתי עניין מכל דבר. עכשיו עם הכלות שלי. - בלי שום כוונה רעה, הסתבר שכלתי נעלבה ממשהו שאמרתי בתחילת הנישואין שלהם. לא אמרתי זאת בכוונה לעקוץ או לפגוע, אבל היא נעלבה. היא לא אמרה לי כלום, אבל הבן שלי אמר לי . לקחתי את זה לתשומת ליבי ויותר אני לא נוגעת בענין. בקשר לחמותך, יתכן שהיא לא מודעת לזה שאת נפגעת מההערות שלה. אם את מסוגלת - תדברי איתה ברוגע ותסבירי לה שאת נפגעת, או שתאמרי לבעלך לדבר איתה.
 

gipsi

New member
זה לא קשור"בלעשות ענין," זו חוצפה,

זו חדירה ברגל גסה לפרטיות שלא לאמר לתחתונים שלה, אני רב הזמן לא מצדדת בנאמר כאן, אך דרישה כזו.... באמת.....
 

saritoosh22

New member
עברה עלינו תקופה לא קלה

עבר קשה הפעם, הנחמה היחידה היא שהגידול שפיר וזה מאחורינו. אנחנו בארץ ביום חמישי הבא עלינו לטובה.
 

sovlanit

New member
SARITOOSH,אהלן,

שמחה שהכל מאחוריכם כעת. תעשו חיים!!!!!!! שבת שלום ומבורכת...
 

אוסה

New member
מזל טוב

ראשית מזל טוב שנית היא ממש חצופה , אני לא יודעת איך אני הייתי מגיבה , בטוח שהייתי בוכה אבל הייתי גם דואגת להבהיר לה שאם היא לא תסתום בהריון הבא היא תדע זאת בחודש שמיני !!!! באמת מזל טוב מכל הלב
 
זה מה שאני עשיתי אוסה.............

אני אמרתי למשפחה של בעלי שאני בהריון בחודש שמיני הם פשוט היו בהלם............. וכשילדתי התקשרתי רק לחמותי וזהו.........
שהקדוש ברוך הוא ישמור עלינו מפגע רע ועין הרע
לילונית5
 
תקנו אותי עם אני טועה שישה שבועות

הם לא עדין בתחום האיחור ? ולא משנה באיזה עדה יש בין מחזור למחזור חודש + שבועים של איחור בעבר לפני הבדיקות של יום של איחור היו רק אז יודעים שיש הריון מזית יקירה ברוכה הבאה והרבה מזל טוב על הריונך שהיה לך הריון קל ותקין יקירתי הדבר היחידי שעליו עליך לדאוג ברגע זה הוא רק לשלוותך נפשית שכן עליך לחשוב גם על התינוק שגודל בבתנך שכל זעזועה נפשי יכול להשפיע גם עליו תשאירי בצד את כל הבעיות ואת כל העלבונות ותדאגי כרגע רק לעצמך , הרי דעתה של חמותך לא חשובה אין לה שם ערך ושום משמעות. תהני מההריון כמה שיותר ופעם הבאה שהיא מרימה את קולה פשוט תקומי ותלכי מהצעקה הראשונה כך גם לא תשמעי מה שיש לה לומר . עם יש לך מועקה לכי ותגידי לה מה את חושבת פנים מול פנים ואל תשמרי כלום בבטן זה לא בריא בכלל ותמיד את יכולה לכתוב פה מה כואב זה גם סוג של פריקת מטען וכשאת מרגישה עצובה כנסי לכן נויה מספקת תמיד בדיחות שיוציאו אותך מהעצבות וירוממו את רוחך ושוב המון מזל טוב
 
כמו שכתבת בהתחלה:פרימיטיבית!

ואין מילים אחרות להביע את התדהמה!!!!!!!!!!! אצל אימא שלי זה היה כך (להבדיל מחמותי שלא העזה לפצות פה) כל שבוע וכל חודש אותה שאלה טיפשית ומעצבנת ומלחיצה: נו, יש משהו בדרך?. ומה אגיד? זלגו להן הדמעות מעצמן. הגיסות התעברו אחת אחרי השניה כמו שפנות. ואני? מתחילה טיפולים כואבים ומפרכים. היום ברוך ה' אחרי הריון קשה ולידה לא קלה אני נחה לי על זרי הדפנה. חשבתם שבזה תם העניין? נעעעעעעעעעעעעעעעעעעע בעין. אמא שלי כבר שואלת :"מתי יבוא הבא?". אבל אני להבדיל מימך סתמתי לכולם את הפה עד כדי דום שתיקה מוחלט. וביקשתי לא לשאול אותי כלום על טיפולים וכו'.
 

Galit29

New member
מי כמוני יודעת על שאלות של אנשים

שנכנסים לי לתחתונים. אז קודם כל - יכול להיות שזה התחיל מזה שנתתם להם את ההזדמנות להכנס לכם לתוך המיטה אז היא צרחה עלייך? אולי. בכל מקרה תגידי לבעלך שזה שהוא ישב שם ונתן לה לצרוח עלייך זה מראה רק דבר אחד שהוא עוד לא התנתק ממנה. תדרשי התנצלות ממנה! וזה לא קשור לעדות (אל תקשיבי לאנילה בעינייני עדות היא חושבת שרק פולנים הם אנשים נאורים בכל השאר היא די בסדר). תשמשרי על עצמך ועל הילד שבתוכך והמון מזל-טוב. ושריתוש החלמה מהירה לפשוש הקטן
 
למעלה