החל מה.11.1 קו 821 מקוצר לצומת רעננה מרכז, ומה יהיה בשבת?

  • פותח הנושא olli3
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
בשמחה.

מיכאל. אשמח לדעת בהמשך
בשמחה.
 
יש להדגיש שהתכנון הוא לקו מעין קו ירוק מקדים דרך תל אביב

לא דרך הפורום שמעתי על זה
בגלל זה הייתי שמח לדעת, האם יש תכנון אמיתי של זה או שאלה סתם דיבורים.
יש להדגיש שהתכנון הוא לקו מעין קו ירוק מקדים דרך תל אביב
ולא לקו BRT דרך כבישים 5 ו 4.
התוכניות של נת"ע, למעשה, לא כוללות שום תכנון לגבי כביש 4 דרומית למחלף גהה. הציר הזה נשאר מחוץ לתוכניות של נת"ע, למעט הקווים שחוצים אותו (האדום, הסגול, הכחול והחום).
וכך גם לגבי כביש 5, אבל בכביש 5 יש תכנון לנתיב מהיר שיתן בין השאר גם עדיפות לתחבורה ציבורית. כביש 4 נשאר גם מחוץ לתוכנית הנתיבים המהירים.
[URL]http://www.ayalonhw.co.il/pages/50.aspx[/URL]
 

אורי404

New member
ג'קי, במקרה הספציפי הזה כנראה יש הצדקה לקיצור 821

אתה רוצה לקצר את כל המאספים
אבל אתה מתעלם מכל הנוסעים שמשתמשים בקווים הנ"ל.
רוב הנוסעים שמשתמשים בהם מעדיפים לסוע במאספים עד ליעדם ולא במהירים יותר ולהחליף לאוטובוס נוסף.
רק אנחנו חובבי האוטובוסים נהנים להחליף אוטובוסים כל הזמן.
ג'קי, במקרה הספציפי הזה כנראה יש הצדקה לקיצור 821
סיבות נוספות, למה שפירט "עמוד השדרה":
* ייעול הקו.
אתה מכיר טוב ממני את הקטע תל אביב-צומת רעננה. בקטע הזה יש לעתים שיבושים. על אחת כמה וכמה, כשיש עבודות תשתית של הרכבת הקלה. תחנת הקצה בצומת רעננה צפויה לגרום לכך, שיווצרו פחות שיבושים ולוח-זמנים יותר אמין (ככל הניתן) בקטעי הביניים.
גם ל"אגד" יהיה יעיל יותר ליצור סידורי עבודה. פחות איחורים, שיאלצו לגרום לשינויים לא מתוכננים של הסידורים.

* כמות נוסעים - אני לא ספרתי את כמות הנוסעים. אך אני לא בטוח, שהיא גבוהה בקטע המבוטל. לרבות תל אביב-פתח תקווה. ממה שאני רואה בחלק מהנסיעות באזור מחלף גהה לכיוון צפון, רואים מספר קטן של נוסעים. עם זאת אני מודה, שלא בדקתי את כל השעות.

* שינוי עבודה ב"אגד" - התכניות הן יותר סידורים לסניף כפר סבא-הרצליה המאוחד (או השרון הדרומי או שם אחר שלו). אולי גם של האוטובוסים בחניון נתניה (סניף השרון הצפוני או שם אחר שלו). כך יש יותר היקף עבודה של הנהגים בסניפים, אחרי שבוטלו סידורים שונים מאז אפריל האחרון, שבו נעשו השינויים בקווים לגליל. גם הנסיעות הריקות הצטמצו. במקום נסיעות ריקות לתל אביב, נסיעה של כעשר דקות מכפר סבא או של כעשרים דקות מנתניה ואף אי-צורך בנסיעה ריקה, לאלה שחונים בצומת רעננה.
 

אורי404

New member
סיבה אפשרית לאי-סימטריה של 627 ו-642 ויתר הדברים

צמצום הקווים הבינעירוניים בז'בוטינסקי זה צעד מתבקש ומחוייב
המציאות.
לגבי שבת - אני לא יודע אם יעשו את זה, אבל אין מניעה שבשבת הקו יסע מתל אביב ועד אליה. בעיית השבת לא צריכה למנוע את קיצור הקו בימי חול ובימי שישי.
גם את 921, 871 (נסיעה בודדת), 819 (אחת מתוך שלוש נסיעות מגיעה לת"א, השאר עד צומת רעננה) צריך לקצר לצומת רעננה.
צריך גם לקצר את הנסיעות של 561 ו 571, שמגיעות לת"א או יוצאות ממנה, לפתח תקוה ולהוסיף לקו 567 נסיעות מוקדמות ומאוחרות וכן להוסיף נסיעות לקווים 565 ו 570.
ולאור העובדה שקווים שונים צפויים לעבור מדרך בגין לרחוב המסגר, צריך לקצר גם את 641, 627, 642 לפתח תקוה (אגב אני לא מבין את אי הסימטריה בין 627 ל 642 ומדוע לא מאחדים אותם לקו אחד). אולי בכלל עדיף לבטל את 627 ו 642 ולהעביר את הנסיעות שלהם ל-625. מצורן וקדימה להוד השרון, פ"ת וציר ז'בוטינסקי ולהיפך אפשר ליסוע עם החלפה בצומת דרור או בצומת רעננה. מה שצריך בעתיד זה קו תדיר שיסע בין צורן וקדימה לבין צומת רעננה.
סיבה אפשרית לאי-סימטריה של 627 ו-642 ויתר הדברים
מכיוון תל אביב לכיוון גוש תל מונד, ניתן לנסוע בקו 642; פונים מכביש 4 ל"דרך הלורד". עם זאת אין גישה מ"דרך הלורד" לכיוון כביש 4 דרום. כך, שהמסלול של 627 שונה; מבצע סיבוב בתוך גוש תל מונד. לאחר מכן חזרה למחלף דרור, כדי לנסוע בכביש 4.
בקווים אלה אולי אין צורך, שהם ימשיכו לתל אביב. אבל אולי הם טובים בהגעה לכיוון פתח תקווה. למשל לאזור בית החולים בלינסון או קרית אריה. עד כמה, שזכור לי לפי המכרז של קווי 6XX, שמפעילים "קווים", כאשר תפעל הרכבת הקלה, הקווים יקוצרו לתחנה המרכזית של פתח תקווה. לצערינו יהיו עוד שנים רבות, עד שזו תפעל.
 
נדרש קיצור של 821, 921, 641 לצומת רעננה או לתחנה מרכזית פ"ת

החל מה.11.1 קו 821 מקוצר לצומת רעננה מרכז, ומה יהיה בשבת?
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd...._=1429482582_d50c5ca1635623d78136302f5767ff90

מדובר כמובן בסימן לבאות, צמצום הקווים הנוסעים בציר ז'בוטינסקי, השירות להוד השרון בעיקר נפגע אם כי גם השירות בשבתות.
נדרש קיצור של 821, 921, 641 לצומת רעננה או לתחנה מרכזית פ"ת
וביטול חלופות הבוקר והלילה של 561,571 שמגיעות לתחמ"ת
 
268 זה פיצול מ 68, כך שחלק מהנסיעות של 68 יעברו אליו

נדרש קיצור של 821, 921, 641 לצומת רעננה או לתחנה מרכזית פ"ת
וביטול חלופות הבוקר והלילה של 561,571 שמגיעות לתחמ"ת
268 זה פיצול מ 68, כך שחלק מהנסיעות של 68 יעברו אליו
268 הוא פשוט חלופה מהירה יותר של 68.
הארכת 69 לתמח"ת לא תוסיף קו בציר ז'בוטינסקי, כי 69 גם היום נוסע בז'בוטינסקי. היא תוסיף אוטובוסים בחלק הצפוני של דרך בגין וברחוב המסגר. אבל מצד שני רוב הנסיעות של 169 יבוטלו וישארו רק הנסיעות שמתחילות בגני תקוה. גם 251 יבוטל ויוריד 5 נסיעות בבוקר מז'בוטינסקי ומדרך בגין.
וצריך לזכור שללא קשר למכרזים, צפויים להיות שינויים בקווי דן בציר. קו 1 יתוגבר וקווים אחרים יצומצמו או אף יבוטלו.
 
הספקתי לענות לפני שערכת...

268 זה פיצול מ 68, כך שחלק מהנסיעות של 68 יעברו אליו
268 הוא פשוט חלופה מהירה יותר של 68.
הארכת 69 לתמח"ת לא תוסיף קו בציר ז'בוטינסקי, כי 69 גם היום נוסע בז'בוטינסקי. היא תוסיף אוטובוסים בחלק הצפוני של דרך בגין וברחוב המסגר. אבל מצד שני רוב הנסיעות של 169 יבוטלו וישארו רק הנסיעות שמתחילות בגני תקוה. גם 251 יבוטל ויוריד 5 נסיעות בבוקר מז'בוטינסקי ומדרך בגין.
וצריך לזכור שללא קשר למכרזים, צפויים להיות שינויים בקווי דן בציר. קו 1 יתוגבר וקווים אחרים יצומצמו או אף יבוטלו.
הספקתי לענות לפני שערכת...
 
כן הבנתי, וערכתי מהסיבה שהבנתי כבר שכנראה

הספקתי לענות לפני שערכת...
כן הבנתי, וערכתי מהסיבה שהבנתי כבר שכנראה
יירדו נסיעות מ-68 לטובת 268 (למרות שהתכנית המקורית היתה לקצר אותו לצומת גהה בגלל קו 1, אבל זה לדעתי גרוע, וגם אני לא רואה שיעשו את זה כי קו 1 לא יוכל לקלוט את כל נוסעי 68)
מה שלא ברור לי זה ההארכה של 169 לתחמ"ת
 
דווקא 68 כל הזמן נחשב לקו שלא ישתנה בעקבות קו 1

כן הבנתי, וערכתי מהסיבה שהבנתי כבר שכנראה
יירדו נסיעות מ-68 לטובת 268 (למרות שהתכנית המקורית היתה לקצר אותו לצומת גהה בגלל קו 1, אבל זה לדעתי גרוע, וגם אני לא רואה שיעשו את זה כי קו 1 לא יוכל לקלוט את כל נוסעי 68)
מה שלא ברור לי זה ההארכה של 169 לתחמ"ת
דווקא 68 כל הזמן נחשב לקו שלא ישתנה בעקבות קו 1
ההארכה של 69 לתמח"ת דווקא טובה. היא מאפשרת להפוך את 169 לקו של גני תקווה ולהוציא אותו מגבעת שמואל ומתל השומר. 69 יסע כנראה דרך המסגר, כמו שנוסע 169, וכך יהווה בתל אביב תחליף ל-51 במקרה (הסביר) שיבוטל.
השינויים בעקבות ההפעלה של קו 1 צפויים בקווי דן ולא בקווים של "קווים" וטוב ש-68 ו 69, שיגיעו לתוך התחנה המרכזית, יפעלו במקביל לקו 1.
68 ו 69 אפילו לא נכללו בסקר הנוסעים שנערך בנובמבר-דצמבר האחרונים. נכללו בו רק קווים של דן.
 
כן, אבל תחבורה בדרך שלנו אמרו שמקימים מסוף בצומת גהה

דווקא 68 כל הזמן נחשב לקו שלא ישתנה בעקבות קו 1
ההארכה של 69 לתמח"ת דווקא טובה. היא מאפשרת להפוך את 169 לקו של גני תקווה ולהוציא אותו מגבעת שמואל ומתל השומר. 69 יסע כנראה דרך המסגר, כמו שנוסע 169, וכך יהווה בתל אביב תחליף ל-51 במקרה (הסביר) שיבוטל.
השינויים בעקבות ההפעלה של קו 1 צפויים בקווי דן ולא בקווים של "קווים" וטוב ש-68 ו 69, שיגיעו לתוך התחנה המרכזית, יפעלו במקביל לקו 1.
68 ו 69 אפילו לא נכללו בסקר הנוסעים שנערך בנובמבר-דצמבר האחרונים. נכללו בו רק קווים של דן.
כן, אבל תחבורה בדרך שלנו אמרו שמקימים מסוף בצומת גהה
לא הבנתי איפה יש שם מקום בכלל... וששם יסתיימו 68 ו-69
 
היו דיבורים על הקמת מסוף וחניון חנה וסע אבל זה לא יצא לפועל

כן, אבל תחבורה בדרך שלנו אמרו שמקימים מסוף בצומת גהה
לא הבנתי איפה יש שם מקום בכלל... וששם יסתיימו 68 ו-69
היו דיבורים על הקמת מסוף וחניון חנה וסע אבל זה לא יצא לפועל
עם סיום העבודות על פורטל שנקר, בעוד 3 שנים, יהיו משני צידי הפורטל בז'בוטינסקי רציפים לאוטובוסים, אבל זה כנראה לא רלוונטי ל-68 ול-69.
הסיכויים היותר גבוהים הם שקווים של אפיקים ו-250 יקוצרו עד אזור מחלף גהה ושחלק מקווי פ"ת-ת"א ואולי גם קו 40 יבוטלו.
הנה רשימת הקווים שבוצעו בהם סקרי הנוסעים (זה יכול לרמוז משהו על הכוונות):
1, 18 (של בת ים), 25, 40, 42, 50, 51, 66, 70, 82, 125, 142, 166, 240.
 
איפה רואים את תוצאות סקירת הנוסעים?

היו דיבורים על הקמת מסוף וחניון חנה וסע אבל זה לא יצא לפועל
עם סיום העבודות על פורטל שנקר, בעוד 3 שנים, יהיו משני צידי הפורטל בז'בוטינסקי רציפים לאוטובוסים, אבל זה כנראה לא רלוונטי ל-68 ול-69.
הסיכויים היותר גבוהים הם שקווים של אפיקים ו-250 יקוצרו עד אזור מחלף גהה ושחלק מקווי פ"ת-ת"א ואולי גם קו 40 יבוטלו.
הנה רשימת הקווים שבוצעו בהם סקרי הנוסעים (זה יכול לרמוז משהו על הכוונות):
1, 18 (של בת ים), 25, 40, 42, 50, 51, 66, 70, 82, 125, 142, 166, 240.
איפה רואים את תוצאות סקירת הנוסעים?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה