ומה עם בקשתו של ראש עיריית בני ברק שהייתה וקוימה?
אני מדבר על הבקשה שלו לגבי קו 1 שלא יחרוג בכלל לכיוון השבת או יפעל לפני צאת השבת, דבר שגרם לכך ש51 פעל במרץ לפינ צאת השבת בתקופת הפעלתו בחודשי הקיץ ואילו קו 1 החל לפעול רק אחרי צאת השבת. אז מה יהיה כש51 יבוטל?
 
ואם נשים זאת לרגע בצד, התדירות בשעות השפל יורדת ללא היכר. לבצע החלפות בשעות השפל - לא פרקטי, אפילו במרכז ת"א זה כבר הופך להיות פחות פרקטי מהסיבה הפשוטה שמעבר לתדירות שיורדת, יש גם קווים רבים שמפסיקים את פעילותם מוקדם יחסית. אני אומר את זה כאחד שמחליף בלי סוף, בלילה זה הרבה יותר קשה לביצוע ואני מדבר על החל מ21:30 פלוס מינוס (תלוי באיזור).
 
עכשיו, אם אנחנו אומרים בוא נעשה מערכת באמת טובה כפי שאתה מציע ואני בעד לחלוטין ולא ניישר חלקית מערכת קיימת במקביל - אהלן וסהלן. רק שגם אם המערכת תהיה יעילה ביום, מה יהיה איתה בלילה? עד חצות נדרשת תדירות של כל 10 דקות כדי שההחלפות תהיינה יעילות, אחרת זה פשוט להיתקע בתחנות. אבל מכיוון שזה לא הולך לקרות, מכיוון שהתדירות בשעות הלילה גם אם היא נופלת לפעם ברבע שעה, אתה כבר יכול למצוא את עצמך מבזבז 20-25 דקות רק בהמתנות, פעם אחת לאוטובוס הראשון ופעם שניה לאוטובוס ההמשך... וזה לא יעיל, מאד לא יעיל.
 
עכשיו, אתה אומר שגם בשעות היותר מאוחרות יש צורך בקווים ישירים בעצם או מהירים אבל המציאות מראה אחרת. בפועל, בשעות השפל קווי אקספרס ומאסף מפצים על שירות לא קיים בישיר כי הישיר לא כדאי להפעלה. זה בדיוק מה ש561 עושה, אין מספר רב של נוסעים להוד השרון וכפר סבא בשעות האלו משום מה, גם 149 לא מלא בנסיעות האחרונות שלו וגם לא 567. אז מפעילים שירות מאסף במקום להפעיל גם קווים מפתח תקווה להוד השרון וכפר סבא שברור שלא יהיו מלאים שלא לדבר על חצי מלאים... אז מפעילים שירות מאסף כללי מת"א עד כפר סבא שמשרת גם את אלו שרוצים להגיע מת"א לכפר סבא וגם את אלו שרוצים להגיע מפתח תקווה והוד השרון לכפר סבא ולהיפך.
 
אם יהיה שירות ישיר, אתה תצטרך לצידו לתת שירות נוסף בקו אחר בין פתח תקווה לכפר סבא (כנ"ל בכל מקום ששירות מבתטל) ואז אתה בעצם מוציא עוד תשומות וזה כבר לא הופך להיות כדאי כלכלית כל כך ולזה יש משקל לא קטן.
ומה עם בקשתו של ראש עיריית בני ברק שהייתה וקוימה?דווקא יש כוונה להוסיף נסיעות לקו 1
וקו 1, בניגוד ל-561, משתמש רק באוטובוסים מפרקיים ולכן הקיבולת שלו גבוהה יותר.
כשמדברים על מערכת שצריכה לתת פתרון, השינויים צריכים להיות לכוון הפתרון הנכון ולא לפתור חלקית ונקודתית.
אם לעשות שינויים, אז לא נכון להוסיף ל-561 תחנות הורדה בין ת"א לפ"ת ולהפוך אותו למאסף כללי בין ת"א לפ"ת, אלא לבצע את השינויים בקווים שתפקידם המוגדר לשרת את הקטע שבין ת"א לפ"ת וליעל את הקישור בין ת"א להוד השרון ולכפר סבא.
אתה הרבה פעמים מציע הצעות שהן יישור חלקי של מערכת קיימת עקומה. אני מציע לבנות מערכת חדשה וטובה יותר.
להמשיך עד אין קץ להתבסס על מערכת שבבסיסה לא טובה לא יתן באמת פתרון.
אני מסכים שצריכה להיות הדרגתיות ושלביות, אבל אם למשל יעשו את מה אתה מציע וימשיכו להתבסס על 561 כקו שנוסע מתל אביב ועד אליה, אז אף פעם לא יתקדמו לכיוון הנכון. שינויים צריכים להיות לכיוון מערכת חדשה ולא לקיבוע המערכת הישנה.
הולכים בזמן הקרוב לבצע שינויים בעקבות הפעלת קו 1 והעבודות בציר ז'בוטינסקי ובדרך בגין - השינויים צריכים להיות נכונים ועם המבט לעתיד ולא עם המבט לעבר.
אני מדבר על הבקשה שלו לגבי קו 1 שלא יחרוג בכלל לכיוון השבת או יפעל לפני צאת השבת, דבר שגרם לכך ש51 פעל במרץ לפינ צאת השבת בתקופת הפעלתו בחודשי הקיץ ואילו קו 1 החל לפעול רק אחרי צאת השבת. אז מה יהיה כש51 יבוטל?
 
ואם נשים זאת לרגע בצד, התדירות בשעות השפל יורדת ללא היכר. לבצע החלפות בשעות השפל - לא פרקטי, אפילו במרכז ת"א זה כבר הופך להיות פחות פרקטי מהסיבה הפשוטה שמעבר לתדירות שיורדת, יש גם קווים רבים שמפסיקים את פעילותם מוקדם יחסית. אני אומר את זה כאחד שמחליף בלי סוף, בלילה זה הרבה יותר קשה לביצוע ואני מדבר על החל מ21:30 פלוס מינוס (תלוי באיזור).
 
עכשיו, אם אנחנו אומרים בוא נעשה מערכת באמת טובה כפי שאתה מציע ואני בעד לחלוטין ולא ניישר חלקית מערכת קיימת במקביל - אהלן וסהלן. רק שגם אם המערכת תהיה יעילה ביום, מה יהיה איתה בלילה? עד חצות נדרשת תדירות של כל 10 דקות כדי שההחלפות תהיינה יעילות, אחרת זה פשוט להיתקע בתחנות. אבל מכיוון שזה לא הולך לקרות, מכיוון שהתדירות בשעות הלילה גם אם היא נופלת לפעם ברבע שעה, אתה כבר יכול למצוא את עצמך מבזבז 20-25 דקות רק בהמתנות, פעם אחת לאוטובוס הראשון ופעם שניה לאוטובוס ההמשך... וזה לא יעיל, מאד לא יעיל.
 
עכשיו, אתה אומר שגם בשעות היותר מאוחרות יש צורך בקווים ישירים בעצם או מהירים אבל המציאות מראה אחרת. בפועל, בשעות השפל קווי אקספרס ומאסף מפצים על שירות לא קיים בישיר כי הישיר לא כדאי להפעלה. זה בדיוק מה ש561 עושה, אין מספר רב של נוסעים להוד השרון וכפר סבא בשעות האלו משום מה, גם 149 לא מלא בנסיעות האחרונות שלו וגם לא 567. אז מפעילים שירות מאסף במקום להפעיל גם קווים מפתח תקווה להוד השרון וכפר סבא שברור שלא יהיו מלאים שלא לדבר על חצי מלאים... אז מפעילים שירות מאסף כללי מת"א עד כפר סבא שמשרת גם את אלו שרוצים להגיע מת"א לכפר סבא וגם את אלו שרוצים להגיע מפתח תקווה והוד השרון לכפר סבא ולהיפך.
 
אם יהיה שירות ישיר, אתה תצטרך לצידו לתת שירות נוסף בקו אחר בין פתח תקווה לכפר סבא (כנ"ל בכל מקום ששירות מבתטל) ואז אתה בעצם מוציא עוד תשומות וזה כבר לא הופך להיות כדאי כלכלית כל כך ולזה יש משקל לא קטן.