החלפת נוזל בלם וכן בלמים. האם העבודה בוצעה כנדרש?

danieli90

Member
שלום

הייתי היום במוסך (לא של טויוטה) לטיפול תקופתי לרכב, טויוטה אוריס בנזין 2013
בטיפול זה לפי לוח אחזקת הרכב נדרש היה להחליף שמן מנוע, פילטר שמן, נוזל בלמים.
כ"כ החלפתי צלחות ורפידות אחורי.
את כל החלקים קניתי בעצמי מחנות חלפים, של פירמות גדולות וטובות, וסיכמתי מראש עם המוסך על תשלום על עבודה בלבד.

סיכמתי מראש על החלפה מלאה של נוזל בלם, והבאתי 2 בקבוקים של חצי ליטר נוזל בלם של מוטול.

בזמן ההחלפה ראיתי שמי שטיפל ברכב לא השתמש בשום מכשיר שאיבה, עשה את העבודה לבד, ובלי להיכנס לרכב בכלל. ממה שהצלחתי לראות הוא שפך את נוזל הבלם למיכל למעלה, ולמטה ראיתי שנוזל מאזור ארבעת הגלגלים על הרצפה נוזל. (לפי שנתיים בטיפול מישהו אחר עשה לי החלפת נוזל בלם, וזכור לי שהשתמש במשאבה שחיבר ליד כל גלגל, וכן ביקש ממני להיכנס לרכב וללחוץ על הדוושות לפי ההוראות שלו).

האם השיטה הזו מוכרת ותקינה? האם בשיטה זו אכן בוצעה החלפה מלאה של הנוזל? (אני מקווה שאכן עשה שימוש ב -2 הבקבוקים שהבאתי לו).

כאמור, החלפתי גם צלחות וגם רפידות אחורי (ברמבו), הוא לא השתמש בשום משחה ואו גריז, פשוט פירק את הישן והרכיב את החדש. גם זה זכור לי כשההחלפתי בעבר השתמשו במשחה ו/או בגריז. האם העבודה נעשתה כנדרש? מה המשמעות של אי שימוש במשחה וגריז בהחלפת צלחות ורפידות?

תודה רבה
 

meirov

Member
לא מכונאי לכן עונה רק מנסיון אישי,החלפת נוזל בלמים מלאה מתבצעת כאשר מנקזים החוצה את הנוזל מאזור 4 הגלגלם - יש לבצע פימפום דוושת הבלם באוטו . בנוסף יש לשאוב את מה שנותר ממיכל נוזל הבלמים .בדרך כלל מוסכים מסתפקים בניקוז מהגלגלים ויש כאלו שמבקשים מבעל הרכב ללחוץ על דוושת הבלם . במקרה זה כשליש מהנוזל נשאר במערכת . אגב אני טיפלתי בטויוטה קורולה שלי רק במוסך מורשה יבואן .אבל גם אצלם עובדים בשיטת החפיף ...הישראלי הידוע ..
 
נערך לאחרונה ב:

boriska1

Member
לא מכונאי לכן עונה רק מנסיון אישי,החלפת נוזל בלמים מלאה מתבצעת כאשר מנקזים החוצה את הנוזל מאזור 4 הגלגלם - יש לבצע פימפום דוושת הבלם באוטו . בנוסף יש לשאוב את מה שנותר ממיכל נוזל הבלמים .בדרך כלל מוסכים מסתפקים בניקוז מהגלגלים ויש כאלו שמבקשים מבעל הרכב ללחוץ על דוושת הבלם . במקרה זה כשליש מהנוזל נשאר במערכת . אגב אני טיפלתי בטויוטה קורולה שלי רק במוסך מורשה יבואן .אבל גם אצלם עובדים בשיטת החפיף ...הישראלי הידוע ..
הוראות יצרן(לפחות במכוניות שהיו לי), מדברות בדיוק על זה שעשו לדניאל, לא על החלפת כל נוזל הבלמים מלאה. לכן לדעתי הצנועה, אין פה שום חפיף. באוטו שלי, לזכרוני,
נעשה שימוש בכשני ליטר נוזל בלמים. אני מניח במכוניות קטנות יותר, גם הכמות קטנה יותר.
גם אני לא ראיתי שימוש בגריז, בהחלפת צלחות. זה היה אולי פעם, לפני הרבה הרבה זמן.
 

danieli90

Member
הוראות יצרן(לפחות במכוניות שהיו לי), מדברות בדיוק על זה שעשו לדניאל, לא על החלפת כל נוזל הבלמים מלאה. לכן לדעתי הצנועה, אין פה שום חפיף. באוטו שלי, לזכרוני,
נעשה שימוש בכשני ליטר נוזל בלמים. אני מניח במכוניות קטנות יותר, גם הכמות קטנה יותר.
גם אני לא ראיתי שימוש בגריז, בהחלפת צלחות. זה היה אולי פעם, לפני הרבה הרבה זמן.

היי

היכן ניתן לראות את הוראות היצרן בקשר לשיטת החלפת נוזל בלם? בלוח אחזקה אצלי כשמופיע נוזל הבלם כתוב איזה סוג צריך ולגבי הכמות כתוב "לפי הצורך", השאלה מה כלול בלפי הצורך.

אני לא בקי בזה, אבל המשחות והגריזים נועדו לשמור על המערכת לאורך זמן וכן על פעולה שקטה. אני לא יודע אם במוסכים מורשים עושים את זה, אבל בפעמים קודמות שהחלפתי (במוסך רגיל) עשו את זה.

תודה
 

danieli90

Member
לא מכונאי לכן עונה רק מנסיון אישי,החלפת נוזל בלמים מלאה מתבצעת כאשר מנקזים החוצה את הנוזל מאזור 4 הגלגלם - יש לבצע פימפום דוושת הבלם באוטו . בנוסף יש לשאוב את מה שנותר ממיכל נוזל הבלמים .בדרך כלל מוסכים מסתפקים בניקוז מהגלגלים ויש כאלו שמבקשים מבעל הרכב ללחוץ על דוושת הבלם . במקרה זה כשליש מהנוזל נשאר במערכת . אגב אני טיפלתי בטויוטה קורולה שלי רק במוסך מורשה יבואן .אבל גם אצלם עובדים בשיטת החפיף ...הישראלי הידוע ..

זה גם מה שהיה ידוע לי, שהחלפה מלאה מצריכה ניקוז בצורה מסודרת, עם פמפום וכו'.

מוסך מורשה יבואן של טויוטה? איך הם עושים שם? ובכמה נוזל הוא משתמשים בהחלפה?

תודה
 

חן 1111

Active member
להחלפת נוזל בלמים צריך שני אנשים, אחד לוחץ על דוושת הבלם, והשני פותח את בורגי הניקוז, אחד בכל פעם, לפי סדר מסוים. לחילופין אפשר להשתמש במכשיר שמתקינים על המיכל, ואז לא צריך אדם בתוך הרכב. לא מכיר החלפה כמו שאתה מתאר. אני מנחש שהוא החליף את הנוזל במיכל, פתח את כל הברגים ונתן לנוזל לדלוף בכוח הכובד. זה לא נורא, אבל זה לא החלפה מלאה.
בהחלפת צלחות ורפידות בדרך כלל לא צריך שום גריז ושום משחה. לא יודע מה ראית בעבר.
 

boriska1

Member
לזה התכוון היצרן, לא להחלפה מלאה. לפחות באוטו שלי זה בדוק בחברה. לכן לדעתי,ההמלצה להחליף לעתים קרובות, כל 30.000 ק"מ.
 

danieli90

Member
להחלפת נוזל בלמים צריך שני אנשים, אחד לוחץ על דוושת הבלם, והשני פותח את בורגי הניקוז, אחד בכל פעם, לפי סדר מסוים. לחילופין אפשר להשתמש במכשיר שמתקינים על המיכל, ואז לא צריך אדם בתוך הרכב. לא מכיר החלפה כמו שאתה מתאר. אני מנחש שהוא החליף את הנוזל במיכל, פתח את כל הברגים ונתן לנוזל לדלוף בכוח הכובד. זה לא נורא, אבל זה לא החלפה מלאה.
בהחלפת צלחות ורפידות בדרך כלל לא צריך שום גריז ושום משחה. לא יודע מה ראית בעבר.

היי חן

זה גם מה שהיה ידוע לי, כ"כ בפעם הקודמת מי שהחליף לי את נוזל הבלמים ביקש את עזרתי בפמפום תוך כדי שהוא עובד, וגם השתמש במשאבה עם מיכל.
כשמדברים על החלפת נוזל במיכל לזה הכוונה? ששופכים נוזל חדש למיכל תוך כדי שנותנים לנוזל לדלוף מארבעת הפתחים שליד הגלגלים?

כפי שכתבתי, באתי על דעת לעשות החלפה מלאה, זה גם מה שביקשתי וסיכמתי מראש. אני מקווה שהוא בכלל השתמש בשני הבקבוקים שהבאתי לו ולא עשה קיצור דרך גם בזה ומבלי שאדע.

תודה
 
היי חן

זה גם מה שהיה ידוע לי, כ"כ בפעם הקודמת מי שהחליף לי את נוזל הבלמים ביקש את עזרתי בפמפום תוך כדי שהוא עובד, וגם השתמש במשאבה עם מיכל.
כשמדברים על החלפת נוזל במיכל לזה הכוונה? ששופכים נוזל חדש למיכל תוך כדי שנותנים לנוזל לדלוף מארבעת הפתחים שליד הגלגלים?

כפי שכתבתי, באתי על דעת לעשות החלפה מלאה, זה גם מה שביקשתי וסיכמתי מראש. אני מקווה שהוא בכלל השתמש בשני הבקבוקים שהבאתי לו ולא עשה קיצור דרך גם בזה ומבלי שאדע.

תודה
לא נשמע לי שיש לך ממה לדאוג. אצלי החלפתי ככה את כל הנוזל הישן. הכל. בפיקנטו שלי ועוד רכבים במשפחה.

זה לוקח יותר זמן, אבל, זאת שיטה שאדם בודד יכול להחליף (בלי שבן הזוג לעבודה לוחץ על הברקס כשכל פעם מנקזים מקליפר אחד...כל פעם הוא סוגר את אום ניקוז האויר ורק אח"כ אתה שיושב ברכב המורם, מרפה מדוושת הברקס... וחוזר חלילה.)

על כל פנים בשיטה שבוצעה אצלך לא לוחצים על דוושת הברקס בכלל אלא ממלאים נוזל ברקס חדש בתוך כוסית הרזרבואר (לאחר ששואבים את הישן מלמעלה, מחליפים לחדש רק בתוך הרזרבואר מבלי לרוקן את כוסית הרזרבואר לגמרי.
מילאו חדש למעלה עד הטופ של הכוסית.
הרכב מורם. לאחר פירוק הגלגלים, פותחים ברגי הניקוז בקליפרים ונוזל מתחיל לנזול. אפשר לשים קעריות על הרצפה כדי לדעת כמה יצא מכל קליפר וגם כדי לא ללכלך יותר מדי.
לשיטה זאת יש יתרון שאתה יכול להשוות בין הקליפרים הסמוכים הן בקצב הזליגה והן בנפח שזלג עד שמתחיל לצאת נוזל חדש (זה פרופורציוני לאורך הצינור לגלגל הנבדק) . זה מאד חשוב כדי לשלול איזה חלקיק לכלוך בצנרת או בקליפר שעלולים להפריע לניקוז.
יתרון נוסף שאתה מזליג בכל הגלגלים במקביל ורק צריך לדאוג שכוסית הרזרבואר לא תתרוקן אחרת יתחיל אויר להיכנס לצינורות מלמעלה תוך כדי ירידת הנוזל מטה.
יתרון נוסף לא צריך ציוד מיוחד, משאבות וכד'.

חסרון הוא הלכלוך. הכל נוטף מהקליפר ועלול ליטוף על הרצפה... החומר הזה מקלקל צבע אם בדרכו לעבר הרצפה פגע בפלסטיק צבוע של הרכב...וכו' ככה שצריך לשטוף טוב את זה...
אפשר לחבר צינור פלסטיק גמיש מפתח הניקוז בקליפר ועד לבקבוק שמוצב בקרקע וככה זה לא ילכלך יותר מדי...
 
נערך לאחרונה ב:

danieli90

Member
לא נשמע לי שיש לך ממה לדאוג. אצלי החלפתי ככה את כל הנוזל הישן. הכל. בפיקנטו שלי ועוד רכבים במשפחה.

זה לוקח יותר זמן, אבל, זאת שיטה שאדם בודד יכול להחליף (בלי שבן הזוג לעבודה לוחץ על הברקס כשכל פעם מנקזים מקליפר אחד...כל פעם הוא סוגר את אום ניקוז האויר ורק אח"כ אתה שיושב ברכב המורם, מרפה מדוושת הברקס... וחוזר חלילה.)

על כל פנים בשיטה שבוצעה אצלך לא לוחצים על דוושת הברקס בכלל אלא ממלאים נוזל ברקס חדש בתוך כוסית הרזרבואר (לאחר ששואבים את הישן מלמעלה, מחליפים לחדש רק בתוך הרזרבואר מבלי לרוקן את כוסית הרזרבואר לגמרי.
מילאו חדש למעלה עד הטופ של הכוסית.
הרכב מורם. לאחר פירוק הגלגלים, פותחים ברגי הניקוז בקליפרים ונוזל מתחיל לנזול. אפשר לשים קעריות על הרצפה כדי לדעת כמה יצא מכל קליפר וגם כדי לא ללכלך יותר מדי.
לשיטה זאת יש יתרון שאתה יכול להשוות בין הקליפרים הסמוכים הן בקצב הזליגה והן בנפח שזלג עד שמתחיל לצאת נוזל חדש (זה פרופורציוני לאורך הצינור לגלגל הנבדק) . זה מאד חשוב כדי לשלול איזה חלקיק לכלוך בצנרת או בקליפר שעלולים להפריע לניקוז.
יתרון נוסף שאתה מזליג בכל הגלגלים במקביל ורק צריך לדאוג שכוסית הרזרבואר לא תתרוקן אחרת יתחיל אויר להיכנס לצינורות מלמעלה תוך כדי ירידת הנוזל מטה.
יתרון נוסף לא צריך ציוד מיוחד, משאבות וכד'.

חסרון הוא הלכלוך. הכל נוטף מהקליפר ועלול ליטוף על הרצפה... החומר הזה מקלקל צבע אם בדרכו לעבר הרצפה פגע בפלסטיק צבוע של הרכב...וכו' ככה שצריך לשטוף טוב את זה...
אפשר לחבר צינור פלסטיק גמיש מפתח הניקוז בקליפר ועד לבקבוק שמוצב בקרקע וככה זה לא ילכלך יותר מדי...

היי

תודה על התגובה המפורטת

הבנתי את הרעיון בשיטה הזו, אך נראה לי שהוא חיפף גם בזה.
למיטב הבנתי הוא הרים את הרכב, פרק את הגלגלים, פתח את הניקוזים ומילא נוזל.
לא שמתי לב שהוא שאב מהכוסית את הנוזל הישן, סביר שהוא לא עשה את זה כי לא ראיתי בשום שלב שואב או בקבוק כלשהו שהשתמש בו.
אני לא יודע לומר אם הוא עקב מה נוזל וכמה נוזל מכל גלגל ואם נקי או לא.
הכל נשפך על הריצפה המלוכלכת ממילא, ואולי גם השפריץ על חלקים ברכב (לא נראה שזה עניין אותו במיוחד), בסיום ראיתי שהוא לקח איזה מיכל מים ושפך על הבלמים כנראה בכדי לשטוף מה שהשפריץ מהנוזל, גם מה ששפך היה סתמי כזה, לשטוף היטב בוודאי הוא לא שטף.
ואני מבין שתהליך של החלפה בשיטה הזו לוקח הרבה זמן, אני לא בטוח שהוא מילא את 2 הבקבוקים שהבאתי, כי זה כפול בזמן, ואם הוא החליט לחפף אז אולי גם דילג על בקבוק אחד.
 

חן 1111

Active member
היי

תודה על התגובה המפורטת

הבנתי את הרעיון בשיטה הזו, אך נראה לי שהוא חיפף גם בזה.
למיטב הבנתי הוא הרים את הרכב, פרק את הגלגלים, פתח את הניקוזים ומילא נוזל.
לא שמתי לב שהוא שאב מהכוסית את הנוזל הישן, סביר שהוא לא עשה את זה כי לא ראיתי בשום שלב שואב או בקבוק כלשהו שהשתמש בו.
אני לא יודע לומר אם הוא עקב מה נוזל וכמה נוזל מכל גלגל ואם נקי או לא.
הכל נשפך על הריצפה המלוכלכת ממילא, ואולי גם השפריץ על חלקים ברכב (לא נראה שזה עניין אותו במיוחד), בסיום ראיתי שהוא לקח איזה מיכל מים ושפך על הבלמים כנראה בכדי לשטוף מה שהשפריץ מהנוזל, גם מה ששפך היה סתמי כזה, לשטוף היטב בוודאי הוא לא שטף.
ואני מבין שתהליך של החלפה בשיטה הזו לוקח הרבה זמן, אני לא בטוח שהוא מילא את 2 הבקבוקים שהבאתי, כי זה כפול בזמן, ואם הוא החליט לחפף אז אולי גם דילג על בקבוק אחד.
לפי התיאור שלך הוא באמת חיפף. הוראות היצרנים הן כמו שאני כתבתי, וזו הדרך הנכונה לעשות את זה. גם לא פותחים את כל בורגי הניקוז, אלא אחד בכל פעם, לפי סדר מסוים - הסדר הוא לפי אורך הצינור עד למשאבה הראשית. הצינורות הם דקים וארוכים, ולכן בכוח הכובד לא בטוח שכל הנוזל יצא, ומה שיותר גרוע, עלול להיכנס אוויר. למעשה צריך להשתמש במשאבה ייעודית או לפמפם בדוושה עד שרואים שיוצא נוזל חדש ובלי בועות אוויר, וכאמור, בכל קליפר לחוד.
לגבי כמות הנוזל, ברכב קטן, גם אם מחליפים הכל, זה בערך חצי ליטר, אפילו פחות. אז בשיטה שאתה מתאר לא סביר שהוא היה צריך את שני הבקבוקים.
 

danieli90

Member
לפי התיאור שלך הוא באמת חיפף. הוראות היצרנים הן כמו שאני כתבתי, וזו הדרך הנכונה לעשות את זה. גם לא פותחים את כל בורגי הניקוז, אלא אחד בכל פעם, לפי סדר מסוים - הסדר הוא לפי אורך הצינור עד למשאבה הראשית. הצינורות הם דקים וארוכים, ולכן בכוח הכובד לא בטוח שכל הנוזל יצא, ומה שיותר גרוע, עלול להיכנס אוויר. למעשה צריך להשתמש במשאבה ייעודית או לפמפם בדוושה עד שרואים שיוצא נוזל חדש ובלי בועות אוויר, וכאמור, בכל קליפר לחוד.
לגבי כמות הנוזל, ברכב קטן, גם אם מחליפים הכל, זה בערך חצי ליטר, אפילו פחות. אז בשיטה שאתה מתאר לא סביר שהוא היה צריך את שני הבקבוקים.

כך נראה
ראיתי בוודאות את ארבעתם נוזלים חופשי על הרצפה כשהוא מחזיק את הבקבוק החדש הפוך בפתח המיכל העליון.
לא אתפלא אם הוא החליט להשתמש רק בבקבוק אחד (כשאת השני שהבאתי כמובן השאיר לעצמו).

תודה
 
היי

תודה על התגובה המפורטת

הבנתי את הרעיון בשיטה הזו, אך נראה לי שהוא חיפף גם בזה.
למיטב הבנתי הוא הרים את הרכב, פרק את הגלגלים, פתח את הניקוזים ומילא נוזל.
לא שמתי לב שהוא שאב מהכוסית את הנוזל הישן, סביר שהוא לא עשה את זה כי לא ראיתי בשום שלב שואב או בקבוק כלשהו שהשתמש בו.
אני לא יודע לומר אם הוא עקב מה נוזל וכמה נוזל מכל גלגל ואם נקי או לא.
הכל נשפך על הריצפה המלוכלכת ממילא, ואולי גם השפריץ על חלקים ברכב (לא נראה שזה עניין אותו במיוחד), בסיום ראיתי שהוא לקח איזה מיכל מים ושפך על הבלמים כנראה בכדי לשטוף מה שהשפריץ מהנוזל, גם מה ששפך היה סתמי כזה, לשטוף היטב בוודאי הוא לא שטף.
ואני מבין שתהליך של החלפה בשיטה הזו לוקח הרבה זמן, אני לא בטוח שהוא מילא את 2 הבקבוקים שהבאתי, כי זה כפול בזמן, ואם הוא החליט לחפף אז אולי גם דילג על בקבוק אחד.
קשה להאמין שלא החליף תחילה מלמעלה. למה אתה חושש שלא? האם עמדת לידו? או שישבת בחדר ההמתנה "ביציע הקפה"?
האם אתה לא ראית אותו ממלא כלום מלמעלה? או שרק לא ראית אותו שואב כלום מלמעלה?
לשאיבת הישן משתמשים במזרק או פיפטה ענקיים.
ואח"כ מוזגים לתוך זה את החדש. זה לוקח כמה שניות בלבד. לדעתי פיספסת את זה.

ו...כשפותחים את בורג הניקוז זה מטפטף על הרצפה. עובדה שראית שטיפטף על הרצפה ולכלך וטינף בכל 4 הגלגלים...
הנפח בצינורות שמגיעים לקליפר הוא קטן כי שטח החתך שלהם מאד קטן. לא צריך להזרים המון נוזל כדי להחליף הנוזל בצנרת.

הצינורות בעלי שטח חתך קטן מאד וגם אורך הצינור לא קטן ואלה כמובן מגדילים ההתנגדות לזרימה אבל פער הגובה בין הכוסית רזרבואר לקליפר הוא מקנה את הפרש הפוטנציאלים הדרוש כדי שיהיה זרם נוזל.
זרם הנוזל גדול ככל שהגלגל קרוב אל הכוסית כי ההתנגדות קטנה ככל שהגלגל קרוב לכוסית.

לסיכום: נראה לי שניות וניקז מכל 4 הגלגלים אין מצב שלא החליף לפני כן רק את תכולת הכוסית. יש רבים שרק מחליפים תכולת הכוסית ולא מנקזים את הישן מהגלגלים.

סתכל את המכונאית הזאת שמבצעת מאד יפה את התהליך לבדה בעצמה ותגלה באיזה שיטה היא מגבירה את הפרש הפוטנציאלים עליו דיברתי כדי לזרז קצב הזרימה.
אבל גם אתה ראית כבר שהנוזל זורם גם "בלי לזרז", עם מספיק סבלנות...ואפילו לא הרבה סבלנות.
 

danieli90

Member
קשה להאמין שלא החליף תחילה מלמעלה. למה אתה חושש שלא? האם עמדת לידו? או שישבת בחדר ההמתנה "ביציע הקפה"?
האם אתה לא ראית אותו ממלא כלום מלמעלה? או שרק לא ראית אותו שואב כלום מלמעלה?
לשאיבת הישן משתמשים במזרק או פיפטה ענקיים.
ואח"כ מוזגים לתוך זה את החדש. זה לוקח כמה שניות בלבד. לדעתי פיספסת את זה.

ו...כשפותחים את בורג הניקוז זה מטפטף על הרצפה. עובדה שראית שטיפטף על הרצפה ולכלך וטינף בכל 4 הגלגלים...
הנפח בצינורות שמגיעים לקליפר הוא קטן כי שטח החתך שלהם מאד קטן. לא צריך להזרים המון נוזל כדי להחליף הנוזל בצנרת.

הצינורות בעלי שטח חתך קטן מאד וגם אורך הצינור לא קטן ואלה כמובן מגדילים ההתנגדות לזרימה אבל פער הגובה בין הכוסית רזרבואר לקליפר הוא מקנה את הפרש הפוטנציאלים הדרוש כדי שיהיה זרם נוזל.
זרם הנוזל גדול ככל שהגלגל קרוב אל הכוסית כי ההתנגדות קטנה ככל שהגלגל קרוב לכוסית.

לסיכום: נראה לי שניות וניקז מכל 4 הגלגלים אין מצב שלא החליף לפני כן רק את תכולת הכוסית. יש רבים שרק מחליפים תכולת הכוסית ולא מנקזים את הישן מהגלגלים.

סתכל את המכונאית הזאת שמבצעת מאד יפה את התהליך לבדה בעצמה ותגלה באיזה שיטה היא מגבירה את הפרש הפוטנציאלים עליו דיברתי כדי לזרז קצב הזרימה.
אבל גם אתה ראית כבר שהנוזל זורם גם "בלי לזרז", עם מספיק סבלנות...ואפילו לא הרבה סבלנות.

היי

סרטון מעניין (כל כך הפוך מכל מה שראיתי אצלי, כולל מבחינת עבודה נקיה)

אני לא יכול לומר בוודאות כי לא עקבתי בכל רגע נתון מה הוא עושה.
זה מוסך קטן ויש לו 2 ליפטים בפנים שהיו תפוסים, והרכב שלי טופל על ליפט בחוץ, ובעל המוסך ביקש ממני לשבת בפנים, אך מדי פעם יצאתי להציץ בחוץ.
99 אחוז שהוא לא השתמש בשום כלי שאיבה, ראיתי את הכלים בהם הוא השתמש (משאבה כלשהי לא היה שם), קשה לי להאמין שפספסתי את זה.
בזמן אמת ראיתי את צורת העבודה וזה לא מצא חן בעיני, אבל הם לא אוהבים שמסתכלים על העבודה, ובטח שלא שואלים שאלות קשות או מעירים.
אני חושש שמה שהוא עשה זה דבר ראשון פתח את הניקוזים בגלגלים ותוך כדי מילא מלמעלה, בלי כל בקרה על מה יוצא מאיפה וכמה, וכמובן מבלי לשאוב את הנוזל מהמיכל עצמו בהתחלה.
אם אכן הוא לא שאב תחילה מהמיכל יש לזה משמעות?
מבחינתי כיום אין מה לעשות, זה מה שנעשה וזה המצב, אך איך אני יכול לדעת אם הכל תקין ובטוח? מבחינת אוויר, מבחינת לכלוך, מבחינת נוזל ישן (הרי המטרה היתה להחליף את הנוזל הישן) וכו'?

תודה
 
אני לא יכול לומר בוודאות כי לא עקבתי בכל רגע נתון מה הוא עושה.
זה מוסך קטן ויש לו 2 ליפטים בפנים שהיו תפוסים, והרכב שלי טופל על ליפט בחוץ, ובעל המוסך ביקש ממני לשבת בפנים, אך מדי פעם יצאתי להציץ בחוץ.
כשקוראים מה שרשמת מבינים שיכולת לפספס בנקל.
 

danieli90

Member
י
כשקוראים מה שרשמת מבינים שיכולת לפספס בנקל.
יתכן שפספסתי, אך יש לי רושם שלא.
כל כלי העבודה נמצאים רק בפנים, כל פעם כשהיה צריך משהו הכי קטן נכנס בפנים להביא.
בכל מקרה מה שהיה היה, כנראה רובנו בכלל לא מודעים למה שקורה עם הרכב שלנו במוסך אז גם לא תוהים ולא מתאכזבים.

תודה
 
י

יתכן שפספסתי, אך יש לי רושם שלא.
כל כלי העבודה נמצאים רק בפנים, כל פעם כשהיה צריך משהו הכי קטן נכנס בפנים להביא.
בכל מקרה מה שהיה היה, כנראה רובנו בכלל לא מודעים למה שקורה עם הרכב שלנו במוסך אז גם לא תוהים ולא מתאכזבים.

תודה
זה כל כך לא הגיוני מה שאתה חושש ממנו. אנסה להסביר לך:
מרבית אלה שמחפפים וראיתי כאלה, מרוקנים רק מהכוסית העליונה וממלאים אותה מחדש ובזה מסיימים כל ההליך שאורך אצלם רק דקה אחת. אף אחד מהמחפפים לא משקיע, מפרק הגלגלים ומנקז מכולם כפי שראית שביצעו אצלך.
זאת הסיבה שנראה לי כל כך לא הגיוני לקבל את התרחיש ממנו אתה חושש.
כדי לבצע מה שאתה מייחס לו, צריך להיות אידיוט ברמה קיצונית (ואין כאלה בקרב המכונאים) ו/או אחד שהוא חרוץ ונהנה להשקיע ולעשות עבודה מלאה ובו בעת להרוס אותה...
אולי כדאי שתיגש אליו ותשאל אותו איך ביצע בדיוק במקום להכניס עצמך לסרטים...
 
למעלה