החלפת גלגל שיניים לגיר (הילוך 2)

החלפת גלגל שיניים לגיר (הילוך 2)

כמו שסיפרתי לפני מספר ימים הסייח שלי (600F) עשה בעיות בהעברת כוח בזמן האצה בהילוך 2. לאחר תקופת דיכאון לה קטנה, הכנסתי אותו למוסך ושם נמסר לי שצריך לפתוח חצי מנוע וכנראה להחליף את גלגל השיניים של ההילוך ה-2 ושהתכונן להיפרד מכ-1200 ש"ח. האם המחיר סביר ? ובכלל האופנוע ישאר שם לפחות יומיים שלושה ככה שאני מפסיד את הטיול הקרוב של המועדון.
 

® Road Runner

New member
אז אם ככה ההשערה הגרועה יותר

שלי היא הנכונה בסופו של דבר....
לא נורא...יש דברים גרועים יותר.............. החלמה מהירה ל 600F
 

tygger

New member
זה מחיר תואם.

אין הרבה מה לעשות שם. באופן כללי מחיר הגלגל שיניים הוא כ700 ש"ח. השאר הוא תמחור של העבודה. בכל זאת הם צריכים להוריד מנוע... רק תוודה שזאת אכן הבעיה. באופן כללי כל אחד יש לו חוות דעת משלו לנושא. אצלי ב-F החליפו גג"ש של ההילוך שלוש פעמים עד שהגיעו למסקנה כי זה ה"מזלג" שדוחף את הגג"ש ולא הגג"ש עצמו. הדעות חלוקות גם היום בנושא. שיבדקו את זה טוב טוב אם כבר המנוע מורד.
 
קודם כל תודה

אבל יש לי שאלה נוספת האם נזק בגלגל של ההילוך ה-2 מחייב נזק גם בראשון או שכל אחד בפני עצמו ?
 

® Road Runner

New member
לא מחייב..

אבל לפי מה שזכור לי אתה סיפרת על הרגשב של קפיצה גם בהילוך הראשון - ברגע שהגיר יהיה פתוח הדברים יתבהרו טוב יותר.
 

Yoni 20

New member
TYGGER- אם זה היה המזלג

אז הבעיה תמיד מורגשת בהילוך גם העוקב (למשל שני וראשון או שלישי ורביעי) כי כל מזלג אחראי על שני הילוכים עוקבים. לחבר שלי היה WARRIOR (זה טרקטורון, תירגעו..) וההילוכים היו קופצים בצורה נוראית, אבל לא קפיצת רגילה אלא רק בהחלפה (כלומר הוא היה מעלה הילוכים וההילוך היה או נתקע בין ההילוכים או חוזר להילוך הקודם. פתחנו את הגיר ומה שקרה זה בעיה די שכיחה בגלגלי שיניים שכבר יש עליהם קילומטראז': ה"קוביות" או ה"שיניים" שמשני צידי הגג"ש כבר נשחקו ונהיו מעוגלות. מה שעושים זה לפני שמוציאים 1,200 ש"ח במוסך, פשוט משייפים את הפינות של הקוביות ומיישרים אותן. WORK LIKE MAGIC.
 

tygger

New member
הבעיה היא

שכאשר אתה עושה את זה אז הגג"שים האחרים נדפקים מזה. (מרווח לא טוב...)
 

nuzzz

New member
בגיר הזה הילוך שני מקושר עם..

הילוך חמישי. הגיר לא כ"כ מסובך לתיקון, יש המון רישומים גרפיים באינטרנט.
 

Ofirdt

New member
בקשר לבעיה בגיר

אצלי ההילוכים לא קופצים אבל כשאני מעביר הילוך אז לפעמים אם אני לא מעלה את הרגלית עד הסוף אז זה כאילו קופץ לניוטרל יעני בין שני ההילוכים אבל אם אני מקפיד להעלות את הרגלית עד הסוף אז זה לא קורה. הגיר לא בסדר או משהו? זה קורה לי לא כל הזמן אלא פעם ב...


גם אני אפגוש את החברים שלי מפורום אופנועים במסיבת העצמאות של תפוז אנשים!
 
למעלה