החלו ההכנות לשיגור לעמוס-5 (סתיו 2011)

Agent Saimon

New member
החלו ההכנות לשיגור לעמוס-5 (סתיו 2011)

ע"פ הודעה לעיתונות באתר סוכנות החלל הרוסית, במתקני המשטח 92А-50 החלו העבודות להרכבת משגר פרוטון-M. השיגור יכלול את עמוס-5 ולוויין Luch-5A. שני הלוויינים מבוססים אגב על אותה הפלטפורמה - אקספרס-1000N של חברת רשטניוב. ע"פ הפרסום השיגור מתוכנן לחצי הראשון של סתיו 2011.
 
זה לא לוויין ישראלי .

ולא ישדר לכיוון ישראל אלה יכסה את אפריקה . וגם בתחום הC BAND . וגם לא יעמוד ליד הלווינים עמוס 1 2 3 אלה עמדה 17 מעלות מזרח כאשר עמוס זה 4 מעלות מערב מגריניץ
 

amni

New member
הכותרת שלך לא מוצלחת. זה לווין ישראלי

זה לווין ישראלי מכיוון שהוא ניבנה על ידי חברה ישראלית (מן הסתם החלקים המשמעותיים ניבנו בישראל). נכון שזה לא לוויין שישוט מעל ישראל. לא חשוב איפה בשמיים הוא משייט לצורך זיהויו כישראלי, כמו שמטוסי בוינג הם אמריקאים גם אם הם בקווי תעופה הודים (למשל). חשוב מי משגר את הלוויין (כי לישראל אין יכולת שיגור משמעותית, לפחות שיגור בעל אופי מסחרי, לרוסים יש יכולת שיגור כזו).
 

subatoi

New member
אגב, למה לא משגרים לוויינים מסחריים

בארץ כמו שעושים לאלה הצבאיים? כלומר, ברור שצריך להשתמש במתקנים של הצבא, אבל לא יכול להיות איזה שת"פ אזרחי-צבאי בשביל זה? או שזה יקר מדי בהשוואה לאופציה הרוסית?
 

amni

New member
לפחות שתי סיבות: עלות שיגור ומיקום המסלול

לרוסיה יש נסיון עצום בשיגור "טילים כבדים" מכל מיני סוגים. היא גם משגרת למען הרבה ארצות שאינן מרוסיה כך שכוח האדם שלה מועסק כל הזמן, כוח אדם ישראלי שמשגר מישראל הוא מן הסתם מובטל בחלקו בין שיגור לשיגור (שהרי איננו משגרים הרבה לווינים). דבר שני הוא שכל שיגור צריך להיות ב"מסלול מבוא" שיביא אותו מהקרקע למסלול ההקפה הקבוע. מסלול המבוא הזה לא תמיד יכול להתחיל מישראל (או אפילו אם זה אפשרי זה עלול להיות מסלול מבוא מסובך יותר). רוסיה היא ארץ ענקית ויש לה כנראה מספר שדות שיגור, ממקומות שונים על פני הגלובוס, לכן בעיית מיקום "מסלול המבוא" קלה יותר משטחה. המומחים מוזמנים לתקן את דברי או להוסיף עליהם.
 
מר AMMI אני קאראתי בפורןם אחר שמי שבנה את

הלוויין הזה זה הרוסים באמת אין מה לבנות על עמוס 5 לאיזור ישראל ...זה לויין שמיועד לשרת לקוחות באפריקה , קראו פה עוד דיברנו בעבר - http://www.sat-israel.com/Forums/index.php...c=32983&hl=עמוס 5&st=0 QUOTE כל לווין ישראלי תורם לטכנולוגיה של מדינת ישראל צר לי לאכזב אותך ...עמוס 5 הוא לא לויין ישראלי . זה לויין מתוצרת רוסיה מסדרת אקספרס 1000 חברת חלל- ספייסקום קנתה אותו מהמפעל הרוסי כי חברת מבט של תעשיה אוירית לא מתמחה בלוייני C בנד גדולים כפי שנדרש לאפריקה , אין כאן שום תרומה לתחום האזרחי הישראלי או לתחום הצבאי הישראלי ...יש אולי תרומה קטנה לחברת חלל הישראלית ולמחזור המכירות שלה וכך אולי בעקיפין גם לכלכלת ישראל וליצוא , שיגור הלויין הזה נדחה מס פעמים וכרגע נקבע לנובמבר 2011 וזה לא סופי ... זה מה שכתב גולד שמבין בענייני לווינים . כך שאני מאמין לו יותר מאשר לך נכון חברת בואינג יש לה מטוסים בכול העולם .
 

ElPelado

New member
בקיצור

זה לוויין שנבנה ברוסיה ונקנה ע"י חברה ישראלית
 

ElPelado

New member
לגבי מסלול מבוא

לווייני תקשורת או GEO בכלל צריכים להיות במסלול מעל קו המשווה. לכן, המיקום האופטימאלי למתקן שיגור לווייני GEO הוא על הקו המשווה או מאד קרוב. למשל, מתקן השיגורים של האירופאים בדרום אמריקה, בקורו. לרוסיה אין מתקן שיגור בקו המשווה (למעט המתקן שהם בונים בקורו) לכן בנושא של מסלול המבוא, אין כל כך הרבה הבדל בין ישראל לבין הרוסים למעט העובדה שישראל משגרת מערבה ולא מזרחה, וזה כן מקשה על כל סיפור השיגור. בנוסף, הלוויינים הצבאיים שישראל משגרת מאד קלים ביחס ללווייני תקשורת ששוקלים לפחות פי 3, ואפילו הרבה יותר. כיום לישראל יש רק את משגר השביט שלא יכול להרים לוויין תקשורת כה כבד....
 

Agent Saimon

New member
אכן נבנה וישוגר ע"י רוסיה

לא טענתי שהוא ישראלי, אם כי הוא שייך לחברה הישראלית ויתופעל על ידה. מכאן שכל אחד יכנה אותו כראות עיניו.
 
למעלה