החיסון המשולש גורם לאוטיזם? מחקר חדש מראה בדי

doron s

New member
רועי צזנה

המחבר של הבלוג זה שמפורסם גם באתר הידען וגם ב YNET פרסם לפחות עוד שתי כתבות שמלגלגות על הקשר בין חיסונים ואוטיזם. http://www.hayadan.org.il/wp/vaccine-autism-and-charletanity-0802091/ http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3813996,00.html בעיניו האמונה שחיסונים גורמים לאוטיזם היא הדוגמה האולטימטיבית לבורות המדעית בקרב הקהל הרחב. אני יכול להסכים שחיסונים הם בטוחים ב 99.5% אבל כנראה ש 0.5% שהם חלק מהילדים האוטיסטים מהווים קבוצת סיכון למניפולציה של מערכת החיסון. ויש צורך לאתר מראש קבוצה זאת ו/או ליצור חיסונים בטוחים יותר. הגבתי לכתבות שלו עם ציטוטים ממחקרים מדעיים על השונות במערכת החיסון ועל הרגישות למתכות כבדות בקרב הילדים האוטיסטים אבל לא זכיתי לתגובה. כנראה שנושא האוטיזם בשבילו הוא סוג של "דחקא" שהוא לא היה רוצה לקלקל אפילו חלקית עם עובדות שמצביעות שהקשר אוטיזם - חיסונים הוא ויכוח מדעי לגיטימי שעדיין לא הוכרע.
 

מיכאל174

New member
דורון, קראתי את הכתבה ואת התגובות שלך

ישר כוח! רועי צזנה כותב דברים "תמוהים" רבים לגבי חיסונים. הוספתי כמה תגובות לכתבה הנ"ל וגם שלחתי לו אימייל. אני מחכה לראות אם יענה לי. אני מתכוון לכתוב עליו בבלוג שלי (בעצם כבר הזכרתי אותו). מיכאל
 

razgalili

New member
הנה עוד דוגמה

להודעה של מישהו שיש לו דגל לנפנף בו. המאמר של רועי צזנה כשלעצמו לא מספיק כדי שאפשר יהיה להבין מה באמת עשו במחקרים שהוא מתייחס אליהם. המחקר שהוא מפנה אליו מצא את התוצאה האבסורדית שקבוצה של ילדים שקיבלה חיסון משולש הראתה פחות מקרים של אוטיזם בצורה שהיא מובהקת סטטיסטית. לפני שאקרא את המאמר המקורי קשה לי להגיב ברצינות לטענה הזו אבל על פניו זו טענה מגוחכת, או חדשות נפלאות. אם המחקר הזה נכון הרי נמצאה תרופה לאוטיזם!!! כבר באבסטרקט של המחקר מצויין שהחוקרים סילקו מתוך המידגם שלהם כל ילד שהראה סימנים של אוטיזם לפני הזריקה הראשונה של החיסון המשולש. בחירה כזו עלולה בתנאים מסוימים לעוות את תנאי המחקר, כאמור בלי לקרוא את המאמר המקורי אי אפשר באמת להגיב. אישית כיוון שיש לי ילדים לא מחוסנים בבית יש לי אינטרס שכמה שאפשר יותר ילדים שם בחוץ יחוסנו. אני שמח לדעת שהילדים של מר צנזה יחוסנו.
 
למעלה