איזור דרום הוא האיזור היחיד שבו אין מחסור בנהגים
כיום נהגים רבים מאזור דרום עובדים במרכז, כך שאולי אזור המרכז יסבלו ממחסור, אבל אזור דרום די מסודר
איזור דרום הוא האיזור היחיד שבו אין מחסור בנהגיםגם השירות של מטרופולין ושל קווים מזעזע.
כמו שאמרתי, הכל אותו חרא.
 
ובהינתן זה, אני מעדיף שהחברה שתזכה תביא אוטובוסים איכותיים, ולא עגלות. דן בדרום תביא בוודאות עגלות, והרבה.
באשר לשאר, קווים תביא ככל הנראה וולוו. מטרופולין קשורה איכשהו (אני לא זוכר איך, או שכבר לא?) ל-MAN, אבל למעשה לאחרונה הם מביאים גם וולוו וגם סיניים, כך שזה כנראה לא מעיד על כלום.
נדמה לי שתעבורה, אחת מחברות האם של אגד תעבורה, היא יבואנית אוטובוסים vdl (קשור איכשהו ל-DAF, הבנתי שהם אוטובוסים טובים), אבל מצד שני, באשכול שפירים של אגד תעבורה הם הביאו סיניים, אז אולי אי אפשר לדעת.
 
לגבי רמת השירות, אני לא יודע של מי רמת השירות גרועה יותר - של מטרודן או של אגד תעבורה, באשכולות הדרומיים. אבל אני חושב שאם אגד תעבורה תזכה במכרז (מה שלמיטב ידיעתי לא קרה בשום מכרז מהמכרזים החדשים), אז ייתכן שהיא תשתפר.
 
 
אבל יש משהו אחד שכמעט בטוח; בספטמבר הקרוב יהיה כאן בלגן רציני. כבר בפברואר הקרוב יתחיל הבלגן, כשתחל תוספת השירות המשמעותית מאוד באשכול מערב הנגב שאליו נכנסת דן בדרום, וכשייכנס לתוקפו המכרז של ב"ש, זה בכלל יהיה נורא. כמות הנהגים באזור בכלל לא מתקרבת לכמות הנהגים שתהיה דרושה על מנת להפעיל את כמות האוטובוסים הגדולה הזו.
אני לא יודע איך משרד התחבורה בודק שהחברה שתיכנס בכלל יכולה להפעיל את כמות האוטובוסים הדרושה, אבל נראה למשל מאשכול אשדוד-יבנה של אפיקים, שזה בכלל לא בטוח...
כיום נהגים רבים מאזור דרום עובדים במרכז, כך שאולי אזור המרכז יסבלו ממחסור, אבל אזור דרום די מסודר