אני הייתי מגביל את הצפיה בנאומי קצב זה מפחיד ומאיים, אפילו עלי, לא כל שכן על ילדים ../images/Emo8.gif וברצינות - יש די והותר תכנים שאינם ראוים, גם לדעתי, שילדים נחשפים להם בימינו. ההצמדות למצעד הגאווה דווקא נובעת מדיעות קדומות ללא ספק - אני אמנם לא נוהג להשתתף במצעדים האלו בדיוק מפני שאינם מדברים אלי ולדעתי המצעד התל אביבי עושה שירות דוב לקהילה ולמטרות אותן הוא כביכול אמור לקדם, אבל המצעדים בירושלים ובחיפה לא קשורים בכלל לתדמית שאת מתארת. בפרט, התקשורת שכביכול כל כך אוהדת את הקהילה (../images/Emo41.gif) דווקא עושה מאמצים כבירים לגחך את המצעד ולהדגיש את הצד הפרובוקטיבי השולי שבו. בפרט ראיתי זאת בהפגנה בירושלים לפני שנתיים, שנערכה בכלל בנובמבר, שום חשוף חזה לובש חוטיני לא נצפה באופק, בחור אחד החליף חולצה לרגע בצד מפני שנעשה לו קר - תמונתו התנוססה בכל העיתונים. בענין "חצי ערומים ומתנשקים בפרהסיה" אני מציע לך לא לקחת את ילדייך לים בקיץ, אפילו ברחובות הראשיים בערים הגדולות תמצאי מראות מזעזעים שכאלו. השאלה אם זה ראוי או לא (לגיטימית כשלעצמה) כלל אינה נוגעת לענין מצעד הגאווה בפרט וקהילת הלהט"ב בכלל. לגבי הקשר בין הומופוביה לבין אנטישמיות - ראשית יש קשר לשוני ברור ששניהם מונחים מוטעים ומטעים שמקורם בשיבוש. שנית, בשני המקרים מדובר בשנאת הזר והשונה, כל אחד מסיבות אחרות. השואה הפגישה בין שני המיעוטים האלו באופן שממחיש כיצד שתי השנאות האלו מחוברות. ממליץ לך לצפות במחזה "
עקומים" שנוגע בין השאר בקו התפר הזה (יש הפקות לעתים קרובות ובאחרונה אף זכינו לביקורו של המחזאי
מרטין שרמן, אני דווקא העדפתי את ההפקות המוקדמות שהיו מאופקות יותר ולכן דווקא חזקות יותר). לגבי הקונפליקט בין ההורים לבין מערכת החינוך במקרה המדובר - לדעתי הכתבה מאוד חלקית ולא לגמרי ברורה, יש הרבה "לטענת" ו"לכאורה" בטקסט. בהחלט יש מקום לשאלות כמו מטרות התוכנית (לא באופן אבסטרקטי - כולנו בעד לחימה באפליה - אלא הבחירה לעשות זאת בגיל הזה דווקא, בחירת התכנים, הפיקוח על התוכנית וכו') וערוב ההורים בהחלטות לפחות עד כדי ידוע מראש על מנת שיוכלו לבטא את התנגדותם, אלא שהכתבה לא באמת מספקת די מידע על מנת לקבוע עמדה. (../images/Emo41.gif)התקשורת לא אוהדת את הקהילה, היא אוהדת את הרווחים שהקהילה יכולה להכניס - כי צהוב מוכר.