הורדת פסי רכבת אל מתחת לאדמה

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member
הורדת פסי רכבת אל מתחת לאדמה

הורדת פסי רכבת אל מתחת לאדמה
מה דעתכם על הרעיון הבא? באחת ההרצאות שהייתי (בטכניון) אמר המרצה - אדריכל במקצועו - כי אם היו מורידים את מסילות הרכבת שעוברות בחיפה באיזור בת-גלים אל מתחת לפני האדמה אך באותו התוואי, כלומר הרכבת תעבור במנהרה. ערך האדמה שתתפנה מן הפעולה יכסה את העלויות. יתרה על כך ניתן יהיה לחדש את הרצף האורבני שמנותק כיום עקב מסילות הרכבת, דבר שיעלה את ערך הנדל"ן באיזור בת-גלים ואף יעלה את איכות החיים בשכונה שכרגע אינה נחשבת לשכונה מבוססת. הייתי שמח לשמוע את דעתכם לו רק באופן תיאורטי.
 

צחקן

New member
רעיון לא רע!

הורדת פסי רכבת אל מתחת לאדמה
מה דעתכם על הרעיון הבא? באחת ההרצאות שהייתי (בטכניון) אמר המרצה - אדריכל במקצועו - כי אם היו מורידים את מסילות הרכבת שעוברות בחיפה באיזור בת-גלים אל מתחת לפני האדמה אך באותו התוואי, כלומר הרכבת תעבור במנהרה. ערך האדמה שתתפנה מן הפעולה יכסה את העלויות. יתרה על כך ניתן יהיה לחדש את הרצף האורבני שמנותק כיום עקב מסילות הרכבת, דבר שיעלה את ערך הנדל"ן באיזור בת-גלים ואף יעלה את איכות החיים בשכונה שכרגע אינה נחשבת לשכונה מבוססת. הייתי שמח לשמוע את דעתכם לו רק באופן תיאורטי.
רעיון לא רע!
 

seffic

New member
מתחת לאדמה

הורדת פסי רכבת אל מתחת לאדמה
מה דעתכם על הרעיון הבא? באחת ההרצאות שהייתי (בטכניון) אמר המרצה - אדריכל במקצועו - כי אם היו מורידים את מסילות הרכבת שעוברות בחיפה באיזור בת-גלים אל מתחת לפני האדמה אך באותו התוואי, כלומר הרכבת תעבור במנהרה. ערך האדמה שתתפנה מן הפעולה יכסה את העלויות. יתרה על כך ניתן יהיה לחדש את הרצף האורבני שמנותק כיום עקב מסילות הרכבת, דבר שיעלה את ערך הנדל"ן באיזור בת-גלים ואף יעלה את איכות החיים בשכונה שכרגע אינה נחשבת לשכונה מבוססת. הייתי שמח לשמוע את דעתכם לו רק באופן תיאורטי.
מתחת לאדמה
לדעתי באיזור זה ישנה בעייה בגלל הקרבה לים, מי הום והנגר העילי של הגשמים היורדים מרכס הכרמל. ללא קשר, אם היו מעבירים את ביה"ח רמבם לאיזור בו נמצאת כיום תחנת אגד בת-גלים, כל בעיות הנגישות החמורות של ביה"ח זה היו ניפתרות. גם כך רוצים להרוס את המבנה המכוער בו שוכנת התחנה כיום.
 

david80

Member
אם מתחת לאדמה? אז, שיסיטו את...

הורדת פסי רכבת אל מתחת לאדמה
מה דעתכם על הרעיון הבא? באחת ההרצאות שהייתי (בטכניון) אמר המרצה - אדריכל במקצועו - כי אם היו מורידים את מסילות הרכבת שעוברות בחיפה באיזור בת-גלים אל מתחת לפני האדמה אך באותו התוואי, כלומר הרכבת תעבור במנהרה. ערך האדמה שתתפנה מן הפעולה יכסה את העלויות. יתרה על כך ניתן יהיה לחדש את הרצף האורבני שמנותק כיום עקב מסילות הרכבת, דבר שיעלה את ערך הנדל"ן באיזור בת-גלים ואף יעלה את איכות החיים בשכונה שכרגע אינה נחשבת לשכונה מבוססת. הייתי שמח לשמוע את דעתכם לו רק באופן תיאורטי.
אם מתחת לאדמה? אז, שיסיטו את...
המסילה דרומית ותעבור מתחת לתחנת ´כיכר פריז´ של הכרמלית. זהו לדעתי תיקון לטעות כשתכננו את תוואי הכרמלית ולא המשיכו את הקו עד למסילת הרכבת!!!
 
רכבת תחתית בעיר התחתית

הורדת פסי רכבת אל מתחת לאדמה
מה דעתכם על הרעיון הבא? באחת ההרצאות שהייתי (בטכניון) אמר המרצה - אדריכל במקצועו - כי אם היו מורידים את מסילות הרכבת שעוברות בחיפה באיזור בת-גלים אל מתחת לפני האדמה אך באותו התוואי, כלומר הרכבת תעבור במנהרה. ערך האדמה שתתפנה מן הפעולה יכסה את העלויות. יתרה על כך ניתן יהיה לחדש את הרצף האורבני שמנותק כיום עקב מסילות הרכבת, דבר שיעלה את ערך הנדל"ן באיזור בת-גלים ואף יעלה את איכות החיים בשכונה שכרגע אינה נחשבת לשכונה מבוססת. הייתי שמח לשמוע את דעתכם לו רק באופן תיאורטי.
רכבת תחתית בעיר התחתית
כנראה שהאדריכל שהרצה בטכניון לא מבין כל-כך גדול בתחבוהר ובהנדסה אזרחית. העלויות של הקמת קו ראשי (שלוש מסילות!) תת-קרקעי, עם הכנה לחשמול ותחנות ראשיות (כולל הקמת אתרים תפעוליים חלופיים לאלו הקיימים כיום בחיפה) הן הרבה יותר מרשימות מאשר, לדוגמה, הקמת קו חדש לכרמיאל. ויסלח גם אותו אדריכל מדופלם, אבל איך שאני רואה את זה היום, מה שחונק את העיר התחתית בחיםה זה לא הרכבת, ואפילו לא הנמל - אלו המכוניות הפרטיות והכבישים שצריך להחזיק ולתחזק בשבילן. ומי שלא מסיכם איתי, שיקרא בבקשה את המאמר ´המפורסם´ בנושא רכבות קלות באתר ´חדשות הרכבת´, אחרי שכמובן ביקר בשטח וראה במה דברים אמורים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה