הורדת ברך לאספלט - למה זה טוב?

holy crap man

New member
הורדת ברך לאספלט - למה זה טוב?

דיון שהתפתח בין חברים. חלק אמרו שזה במקום הגשש, חלק אמרו שזה עוזר להיגוי, חלק אמרו שזה למנוע עקיפות. למה זה טוב במסלול (ובכלל איך זה התחיל) ובתכלס, בכביש הציבורי, למה זה טוב?
 

Quitty

New member
במקום גלגלי עזר, כמובן.

הורדת התחת ממושב האופנוע משנה את מרכז הכובד של הכלי. אם מרכז הכובד קרוב יותר לציר הפניה שאתה לוקח, רדיוס הסיבוב שלך קטן. בעברית, זה עוזר לקחת סיבובים חדים יותר. הברך היא באמת במקום גשש במובן שהיא באה להודיע לך איפה הקרקע כשאתה עושה את זה. בכביש ציבורי? אני עם קנגל שם למעלה. מיותר לחלוטין - אלא אם כן מגרד לך נורא.
 

TShavit

New member
לא מדוייק.

קודם כל, השאלה היתה לגבי הברך, לא לגבי הזזת הגוף. שנית, אם כבר מדברי םעל זה, המטרה של הזזת משקל פנימה/למטה אינה להקטין את רדיוס הפניה, מהסיבה הפשוטה שרדיוס הפניה בדרך כלל מוכתב לנו - כי ככה סלול הכביש או המסלול, מה לעשות... ולכן, היעוד הוא לקחת פניה נתונה מהר יותר. במקור זה נולד - אי שם בתחילת שנות ה-70 - כדי לפתור בעיות של מרווח הטיה. אי אפשר היה להטות את האופנוע יותר, ולכן הרוכב נתלה הצידה ובכך הזיז את מרכז הכובד המשולב, כך שזווית ההטיה האפקטיבית היה גדולה יותר. היום כבר עושים את זה כולם גם כשאין בעיה של מרווח הטיה. יש עוד משמעויות משניות להתלות הצידה, כמו השפעה על החלק של הצמיג שבא במגע עם הכביש, אבל נעזוב. למגע הברך, כמו שהסבירו, יש עוד סיבות "אמיתיות" - שימוש כגשש היא סיבה עיקרית, ובמקרים קיצוניים מאד זה יכול לעזור לרוכבים על-אנושיים לתמוך באופנוע במקרה של החלקה (ע"ע מקרה קולין אדוארדס, חרז 2008). אבל רוב אלו שעושים את זה בכביש או מצטלמים כך למגזינים (כן, כולל הח"מ) עושים את זה כי זה נראה ומרגיש טוב, ללא שום הצדקה פיזיקלית אמיתית. טל
 

iec

New member
כל מי שאומר לך שזה עוזר לו מחרטט אותך...פשוט

הוא איבד צרור מפתחות בסיבוב והוא רוכב עם הפרצוף קרוב לכביש כדי לראות טוב יותר.
 
לא שופוני ולא נעליים

בזמנו התחילה הורדת הברך כדי לשפר את מרווח ההטיה של האופנוע. בגדול, צמיגים הצליחו לספק אחיזה שלא נוצלה, היות והרוכבים ניצלו את כל מרווח ההטיה של האופנוע. כשמורידים את הברך החוצה, משפרים הלכה למעשה את מרווח ההטיה של האופנוע מצד אחד, ומאפשרים מצד שני מהירות פניה גבוהה יותר, יחסית לזוית ההטיה של האופנוע. כלומר. אם בתנוחת רכיבה רגילה היית לוקח פניה מסויימת ב-100 קמ"ש ובזווית של 40 מע' הטיה, הרי שעם הוצאה של הברך אתה תיקח את אותה הפניה או ב-100 קמ"ש אבל בזוית של 30 מע', או בזוית של 40 מע', אבל במהירות של 120 קמ"ש. כל המספרים כמובן נועדו להמחשה בלבד. אם יתחשק לטל"ש או להבנת הנקרא, הרי שהם יכולים להסביר את הדבר בצורה הפיסיקלית הכולל "אנך", "ניצב" ושאר מריעין בישין.
 

iec

New member
חכה שיצליח להניע...עד היום הוא מחפש את

הקיק -סטארט
 

ב ו Z י

New member
מה אתה מסתלבט, ראיתי אותך מחפש את

הסטרטר ב XT ואז גילית שאין... איזה מין אופנוע קנית?
 
למעלה