הוכחת חפות - נהג חדש

taltully

New member
הוכחת חפות - נהג חדש

שלום רב, נתפסתי אתמול על ידי משטרת תנועה בדרך בינעירונית ירידה שבה מותר לנסוע עד 80 קמ"ש במהירות של 130 (50 מעל המותר). השוטר לקח לי את הרישיון, רשם לי רישיון זמני וזימון לקצין משטרה ביום ראשון (כמו כן גם זימון לדין עוד שלושה חודשים). העניין הוא שאין שום סיכוי בשום פנים ואופן שאכן נהגתי במהירות האמורה, אני נהג חדש, כל הזמן מסתכל במד וזה היה גם באמצע סיבוב, אין שום סיכוי שהגעתי ל130 בכביש הזה גם לא ל120 אפילו 110 זה ממש מהירות גבוהה בשבילי. בסיבוב ההוא עם 130 הייתי עף הצידה לתהום באופן ודאי. בכל מקרה כשהתחילה הניידת לנסוע אחרי עוד ממול ובנתיב השני נסעו מכוניות שטסו לידי כלומר היו ממש הרבה יותר מהירות ממני אם באמת אני הייתי 130 זאת אומרת שהן היו 160-190 נראה לי ממש לא הגיוני. ניסיתי להסביר את זה לשוטר שלא היה מוכן לשמוע (הוא גם זיהה את הרכב שלי מעברה שאבא שלי ביצע ואבא שלי רב איתו בזמנו). מבדיקה בטופס ההזמנה לדין הבנתי שנתפסתי על ידי ממא"ל BEE III IL , מס' B-227 . רציתי לדעת מה אני יכול לעשות מול קצין המשטרה או מול השופט במשפט כדי להוכיח שלא נהגתי במהירות הזו ושישנה טעות, מן הרגע ההראשון טענתי בפני השוטר שאין שום סיכוי שנהגתי במהירות זו ואני מקווה שהוא רשם את זה. אני יודע שהעונשים לנהגים חדשים מחמירים מאוד ודורשים שלילה וטסט מחדש אבל אני בטוח שיש כאן טעות. השאלה שלי היא באילו טיעונים אני יכול להשתמש? האם זכותי לדרוש שיבצעו בדיקת תקינות למכשיר עצמו שבניידת? האם קיים סיכוי שהמכשיר "תפס" מהירות של רכב שנהג לצידי/מולי (זו הייתה שעת צהריים עם הרבה מכוניות בכביש ואני זוכר מרצדס שחורה שעלתה מולי ליד הניידת). אשמח לכל תשובה או פיסת מידע. בתודה מראש - טל.
 

taltully

New member
תוספת

שכחתי לציין שבזמן שהשוטר עצר אותי היה איתי ברכב בן דודי בן 16 שמוכן גם להעיד שלא נהגתי במהירות מופרזת אף על פי שהוא אינו נהג בעצמו (אך הוא בלימודי תאוריה). יש באפשרותי גם להביא עדים למסור עדות אופי מבוגרים רבים חברי המשפחה שהיו איתי בזמן נהיגתי ויכולים להעיד שאני רחוק מלנהוג מהר או פרוע - נכשלתי בטסט הראשון על הססנות.. עברתי שני.
 

taltully

New member
עוד עובדה

בזמן התפיסה הניידת הייתה מאויישת על ידי שוטר אחד בלבד, אם זה משפיע בדרך כלשהי על אופן שמירת קשר העין הדרוש לוודאות הלכידה על ידי הדבורה (בעיקול).
 

be_roo

New member
"דבורה"

המכמונת הזו מותקנת בניידת ומאפשרת מדידת מהירות רכבים תוך כדי נסיעה. זו מכמונת חדשה יחסית אבל יש לה כבר נקודות תורפה, חלק מהן כבר ציינת בצעמך, הצורך לשמור על קשר עין עם הרכב הנמדד עד לעצירתו. אבל הסיכוי שתצליח להעלות את הטיעונים האלה בצורה נכומה בלי עזרתו של עורך דין המתמחה בתעבורה הוא קלוש. צריך לבחון את המקרה לפרטיו כדי להביע חוות דעת. כמו מיקום הרכב שלך והניידת, המרחק בינהם, סוג הכביש וכיווני נסיעה, מספר נתיבים, הזמן שעבר עד לעצירתך, האם מדובר בשעות לילה, ועוד ועוד גורמים שיכולים לתת תמונה שלמה. בנתיים אתה יכול לקרוא חומר על ה"דבורה" באתרים הבאים: speedtraps.co.il topspeed.co.il
 
למעלה