הודעה משמחת לקורא יוסף!

  • פותח הנושא cwen
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

טנק2

New member
אפשר לרכוש מחוץ לאוטובוס במזומן. מה הבעיה?

אבל הנהג לא צריך להתעסק בכסף !!!
הנהג צריך להיות מרוכז בנהיגה בלבד !!!

את כרטיסי הנסיעה צריך לרכוש מחוץ לאוטובוס.

עצם העובדה שהתחבורה הציבורית צריכה להיות זמינה גם למי שאין לו כרטיס אשראי וחיבור לאינטרנט, לא אומרת שהתשלום עבור הנסיעה בתחבורה הציבורית צריך להתבצע אצל נהגי האוטובוסים בלבד ובמזומן בלבד, וזהו המצב האבסורדי כיום.
אפשר לרכוש מחוץ לאוטובוס במזומן. מה הבעיה?
 

טנק2

New member
אפשר לשלב, ולהוסיף מכונות כרטוס מחוץ לאוטובוס

הבעיה שאני רוצה לשלם בכרטיס אשראי
והדבר אינו אפשרי באוטובוסים.
אפשר לשלב, ולהוסיף מכונות כרטוס מחוץ לאוטובוס
או לכל הפחות לאפשר עלייה מדלת אחורית!
 

25306yosef

New member
אז בדיוק מהסיבה הזו יש לאפשר הטענת כרטיסי

רק שאין לך מצב כזה.
וגם כשיהיה, אם יהיה, הוא ידרוש שימוש בטכנולוגיה שאינה זמינה לכולם מסיבות שונות.
אז בדיוק מהסיבה הזו יש לאפשר הטענת כרטיסי
רב-קו (בערך צבור אחיד לכל הארץ כמובן) ברשתות השיווק השונות ובסניפי הדואר, ומי שמתקשה בשימוש בטכנולוגיה יוכל ללכת לסניף הדואר או לרשת השיווק ולהטעין שם את הכרטיס.

רק תראה איזה אתר תשלומים בכרטיסי אשראי יש למשרד התחבורה שניתן להוסיף לו את האפשרות להטענת כרטיסי רב-קו:

https://ecom.gov.il/Voucher/InputPage.aspx?vid=260&lng=

אתר 2:

http://ecom.gov.il/Voucher/InputPage.aspx?vid=209

וזהו אתר אינטרנט שמאפשר תשלומים בכרטיסי אשראי עבור רכבת ישראל:

http://ecom.gov.il/Counter/general/...tegory=TrainMichrazim_1_Michrazim&language=he


כך שאין שום בעיה טכנית או טכנולוגית לאפשר הטענת כרטיסי רב-קו דרך האינטרנט ו/או דרך סניפי הדואר / רשתות השיווק.

ואם רק תבקש אתן לך עוד מיליוני אתרים באינטרנט שמאפשרים לבצע דברים שונים ורבים כולל תשלומים בכרטיסי אשראי.
 

kobiz99

New member
ברכבת ישראל עדיין אין אפשרות קנית כרטיס

אז בדיוק מהסיבה הזו יש לאפשר הטענת כרטיסי
רב-קו (בערך צבור אחיד לכל הארץ כמובן) ברשתות השיווק השונות ובסניפי הדואר, ומי שמתקשה בשימוש בטכנולוגיה יוכל ללכת לסניף הדואר או לרשת השיווק ולהטעין שם את הכרטיס.

רק תראה איזה אתר תשלומים בכרטיסי אשראי יש למשרד התחבורה שניתן להוסיף לו את האפשרות להטענת כרטיסי רב-קו:

https://ecom.gov.il/Voucher/InputPage.aspx?vid=260&lng=

אתר 2:

http://ecom.gov.il/Voucher/InputPage.aspx?vid=209

וזהו אתר אינטרנט שמאפשר תשלומים בכרטיסי אשראי עבור רכבת ישראל:

http://ecom.gov.il/Counter/general/...tegory=TrainMichrazim_1_Michrazim&language=he


כך שאין שום בעיה טכנית או טכנולוגית לאפשר הטענת כרטיסי רב-קו דרך האינטרנט ו/או דרך סניפי הדואר / רשתות השיווק.

ואם רק תבקש אתן לך עוד מיליוני אתרים באינטרנט שמאפשרים לבצע דברים שונים ורבים כולל תשלומים בכרטיסי אשראי.
ברכבת ישראל עדיין אין אפשרות קנית כרטיס
נסיעה דרך האינטרנט
 

25306yosef

New member
אבל אין בכך כל צורך !!!!

ברכבת ישראל עדיין אין אפשרות קנית כרטיס
נסיעה דרך האינטרנט
אבל אין בכך כל צורך !!!!
ברכבת ישראל יש קופות מאוישות וגם מכונות אוטומטיות למכירת כרטיסי נסיעה שבהם ניתן לשלם גם באמצעות כרטיסי אשראי.

יתירה מכך, להבדיל מהכרמלית / מטרונית / רק"ל, ברכבת ישראל ניתן לרכוש כרטיסי נסיעה לצורך שימוש עתידי, וגם כרטיסי נסיעה מהמוצא אל היעד בתחנות שאינן המוצא ואינן היעד (בקופה המאוישת בלבד), וכך ניתן לעקוף בצורה חוקית למהדרין את המגבלות של תקלות טכניות שעלולות לקרות, או תחנת דימונה / עתלית שאין שם מכונה אוטומטית או קופה מאוישת הפועלת בכל שעות הפעילות.

באוטובוסים המצב שונה לחלוטין, מכיוון שבאוטובוסים (למעט קואופרטיב אגד ולא כולל המטרונית) אין שום אפשרות לרכישת כרטיסי נסיעה בקופות או במכונות, והרכישה אפשרית אצל נהגי האוטובוסים בלבד ובמזומן בלבד !!! ולכן במקרה של האוטובוסים בישראל להבדיל מרכבת ישראל, יש צורך באתר אינטרנט שיאפשר רכישת כרטיסי נסיעה לצורך שימוש עתידי.

ולגבי אתר התשלומים של רכבת ישראל, מדובר בדוגמה בלבד לאתר אינטרנט ממשלתי (חברה ממשלתית) שמאפשר ביצוע תשלומים באמצעות כרטיסי אשראי. ואם אפשר לשלם בכרטיסי אשראי עבור רכישת מסמכי מכרזים, אין כל בעיה טכנולוגית בתשלום עבור רכישת כרטיסי נסיעה לצורך שימוש עתידי באוטובוסים (או לחילופין בהטענת ערך צבור אחיד בכרטיס הרב-קו).
 

kobiz99

New member
אין לכך תקדים בכל העולם..............

תאר לעצמך מצב שבו יש לך רב-קו עם ערך צבור
שתקף לכל קווי וחברות התח"צ בישראל ואותו אתה יכול לטעון באינטרנט באמצעות המחשב שלך.
אז אפשר להוציא לפועל תוכנית שמייתרת את השימוש בקופה אצל הנהג.
אין לכך תקדים בכל העולם..............
בשביל שזה יקרה אתה חייב סולק אחד ומערכת קודים אחת אחרת בלתי אפשרי לחייב/לזכות המסיע בפועל מול גובה הכסף.
ועד שזה יקרה יצמחו לך הרכה שערות בכף היד.
אולי אתה יודע משהוא שאני לא יודע גלה לי.
באיזה מדינה בעולם החופשי נוסעים עם כרטיס חכם מדינתי
 

25306yosef

New member
מה בדיוק הבעיה שיהיה בישראל סולק אחד בלבד?

אין לכך תקדים בכל העולם..............
בשביל שזה יקרה אתה חייב סולק אחד ומערכת קודים אחת אחרת בלתי אפשרי לחייב/לזכות המסיע בפועל מול גובה הכסף.
ועד שזה יקרה יצמחו לך הרכה שערות בכף היד.
אולי אתה יודע משהוא שאני לא יודע גלה לי.
באיזה מדינה בעולם החופשי נוסעים עם כרטיס חכם מדינתי
מה בדיוק הבעיה שיהיה בישראל סולק אחד בלבד?
מכיוון שמשרד התחבורה הוא הסמכות העליונה במדינת ישראל לגבי הכירטוס באוטובוסים, הוא יכול אם רק ירצה להפעיל מסלקה ארצית שאליה יגיעו כל הכספים מהנוסעים בתח"צ, והיא זו שתקבל את כל קבצי ה-DATA היומיים מהמפעילים השונים ותבצע את עיבוד הנתונים ואת כל ההתחשבנויות הרבות והשונות (יש היום תוכנות שמבצעות את כל העבודות החישוביות האלה, ואין כל צורך לעשות את העבודה ביד), ולאחר מכן (בסיום החודש ולאחר העיבוד הסופי של כל קבצי ה-DATA),תעביר לכל מפעיל תח"צ את הסכום המגיע לו.

זה בהחלט אפשרי וזה ממש לא משנה מה קורה במקומות אחרים. בישראל כל מפעילי התח"צ כפופים למשרד התחבורה, שיכול אם רק ירצה לכפות על הקמת מסלקה משותפת שכזו.
 

kobiz99

New member
הוא רוצה כבר הרבה שנים ולא מצליח

מה בדיוק הבעיה שיהיה בישראל סולק אחד בלבד?
מכיוון שמשרד התחבורה הוא הסמכות העליונה במדינת ישראל לגבי הכירטוס באוטובוסים, הוא יכול אם רק ירצה להפעיל מסלקה ארצית שאליה יגיעו כל הכספים מהנוסעים בתח"צ, והיא זו שתקבל את כל קבצי ה-DATA היומיים מהמפעילים השונים ותבצע את עיבוד הנתונים ואת כל ההתחשבנויות הרבות והשונות (יש היום תוכנות שמבצעות את כל העבודות החישוביות האלה, ואין כל צורך לעשות את העבודה ביד), ולאחר מכן (בסיום החודש ולאחר העיבוד הסופי של כל קבצי ה-DATA),תעביר לכל מפעיל תח"צ את הסכום המגיע לו.

זה בהחלט אפשרי וזה ממש לא משנה מה קורה במקומות אחרים. בישראל כל מפעילי התח"צ כפופים למשרד התחבורה, שיכול אם רק ירצה לכפות על הקמת מסלקה משותפת שכזו.
הוא רוצה כבר הרבה שנים ולא מצליח
כנראה לא פשוט, הרבה יותר קשה ממה שהיועצים בפורום חושבים
 

25306yosef

New member
זה פשוט ביותר !!!

הוא רוצה כבר הרבה שנים ולא מצליח
כנראה לא פשוט, הרבה יותר קשה ממה שהיועצים בפורום חושבים
זה פשוט ביותר !!!
פשוט מאוד לאף אחד במשרד התחבורה לא אכפת מכיוון שאנשי המשרד מקבלים רכב בחינם מהמדינה והם לא נוסעים בכלל בתח"צ, ובנוסף גם יש להם פנסיה מטורפת לכל החיים, אז למה בכלל לחשוב קצת אם אפשר לשחק אותה ראש קטן ??? הרי במילא משתמשי התח"צ הם לקוחות שבויים שנוסעים בה בלית ברירה...
 

raminec

New member
ישראל מספיק קטנה בשביל שזה יהיה אפשרי

אין לכך תקדים בכל העולם..............
בשביל שזה יקרה אתה חייב סולק אחד ומערכת קודים אחת אחרת בלתי אפשרי לחייב/לזכות המסיע בפועל מול גובה הכסף.
ועד שזה יקרה יצמחו לך הרכה שערות בכף היד.
אולי אתה יודע משהוא שאני לא יודע גלה לי.
באיזה מדינה בעולם החופשי נוסעים עם כרטיס חכם מדינתי
ישראל מספיק קטנה בשביל שזה יהיה אפשרי
והטכנולוגיה בהחלט בשלה לכך.
אני לא מכיר תחבורה ציבורית בעולם, אבל אני בטוח שיש בפורום מספיק אנשים שכן מכירים.
 
הונג קונג, די דומה למדינה

אין לכך תקדים בכל העולם..............
בשביל שזה יקרה אתה חייב סולק אחד ומערכת קודים אחת אחרת בלתי אפשרי לחייב/לזכות המסיע בפועל מול גובה הכסף.
ועד שזה יקרה יצמחו לך הרכה שערות בכף היד.
אולי אתה יודע משהוא שאני לא יודע גלה לי.
באיזה מדינה בעולם החופשי נוסעים עם כרטיס חכם מדינתי
הונג קונג, די דומה למדינה
 

Rubim88

New member
יש מספיק רשויות תחבורה

אין לכך תקדים בכל העולם..............
בשביל שזה יקרה אתה חייב סולק אחד ומערכת קודים אחת אחרת בלתי אפשרי לחייב/לזכות המסיע בפועל מול גובה הכסף.
ועד שזה יקרה יצמחו לך הרכה שערות בכף היד.
אולי אתה יודע משהוא שאני לא יודע גלה לי.
באיזה מדינה בעולם החופשי נוסעים עם כרטיס חכם מדינתי
יש מספיק רשויות תחבורה
גדולות מישראל שאפשר לנסוע עם כרטיס אחד בכל מפעילי התחבורה באזור שהיא אחראית עליו.
המפעיל מקבל את הכסף לכל ק"מ נסועה ולכן אין קשר בין ההכנסות שלו לנוסעים בקו - זה נקרא חוזה ברוטו.
כרטיס חכם, זה בסה"כ תחליף לתשלום במזומן וכרטיסי נייר ולא הבדל עקרוני.
 

kobiz99

New member
כפי שאמרתי עיר גדולה ופרבריה....לא מדינה שלמה

יש מספיק רשויות תחבורה
גדולות מישראל שאפשר לנסוע עם כרטיס אחד בכל מפעילי התחבורה באזור שהיא אחראית עליו.
המפעיל מקבל את הכסף לכל ק"מ נסועה ולכן אין קשר בין ההכנסות שלו לנוסעים בקו - זה נקרא חוזה ברוטו.
כרטיס חכם, זה בסה"כ תחליף לתשלום במזומן וכרטיסי נייר ולא הבדל עקרוני.
כפי שאמרתי עיר גדולה ופרבריה....לא מדינה שלמה
 

kobiz99

New member
אתה מתחכם - בראנדנבורג אינה מדינה לעיניננו

ואם אתה ממש מתעקש
מצאתי לך אפילו "מדינה" עם כרטיס חכם - ברנדרבורג בגרמניה.
אתה מתחכם - בראנדנבורג אינה מדינה לעיניננו
גרמניה היא המדינה לעינייננו

אם תבדוק (אני לא בדקתי) בטח אין שם 614 חברות תח"ץ
הכל אפשרי אם יש הסכם גלובלי ואו מערכת סליקה אחידה.
 

Rubim88

New member
אתה המתחכם...

אתה מתחכם - בראנדנבורג אינה מדינה לעיניננו
גרמניה היא המדינה לעינייננו

אם תבדוק (אני לא בדקתי) בטח אין שם 614 חברות תח"ץ
הכל אפשרי אם יש הסכם גלובלי ואו מערכת סליקה אחידה.
אתה המתחכם...
בזה שאתה נצמד למושג מדינה למרות שהוא לא רלוונטי בעניין.
אגב, יש שם 40 חברות תח"צ.
 

yblumann

New member
two model of clearing houses

אתה מתחכם - בראנדנבורג אינה מדינה לעיניננו
גרמניה היא המדינה לעינייננו

אם תבדוק (אני לא בדקתי) בטח אין שם 614 חברות תח"ץ
הכל אפשרי אם יש הסכם גלובלי ואו מערכת סליקה אחידה.
two model of clearing houses

I raised Hong Kong as an example, because it has the same number of residents as the whole of Israel.
the Hong Kong card can be used not only for transport but also for paying at supermarkets, for parking, small items at many shops, cinemas, food etc.
In Hong Kong the smart card system is run by a consortium called Octopus [same as the card], which is owned by its members. when you present your card against a reader, it deducts a charge from your card.
at the end of the day, those details are sent to a central processing unit, which then credits those amounts to the participants in the scheme. very simple.
As a user , over the years, the Octopus evolved from something used only for transport to an alternative payment system - mainly for small scale purchases.
The company that runs and owns the scheme is privately owned, and has to generate enough cash to cover its costs and pay for upgrades etc. This model has been running successfully since 1996.

The London model is different- and there are 10,000,000 residents, so it is larger than Israel.
The oyster card is owned by TfL- the regulatory transport authority in London. It can be used only for transport.
In London, TfL owns the transport network [but not the suburban and long distance rail services], so as far as buses tubes and trams are concerned, TfL contract the operation of the services to various companies, and the revenue collected belongs to TfL- i.e. operators are obliged to collect fares and transfer them to TfL.
The fare structure is different as well- there are season tickets [1 day to 1 year day passes- i.e. you can travel with no limit placed for the duration of your season ticket validity within the zones specified], off-peak discounts, single tickets and free passes for those under 18 and over 60.
So the London system is far more complicated than the Hong Kong system.

I think you can see from that what I am about to say- In Israel, for years, the govn't has been dragging its feet, and has done nothing to encourage the creation of a central clearing house, so you can use the smart ticket 'Rav Kav' everywhere, and this would encourage better integration between transport modes.
In Hong Kong, where everything is private and there is no general subsidies payable to operators by the govn't, the transport companies are delighted with Octupus, because they do not need to handle cash any more, and the smart card system does it all for them.

regards

Yoram
 

yblumann

New member
Try Hong Kong

אין לכך תקדים בכל העולם..............
בשביל שזה יקרה אתה חייב סולק אחד ומערכת קודים אחת אחרת בלתי אפשרי לחייב/לזכות המסיע בפועל מול גובה הכסף.
ועד שזה יקרה יצמחו לך הרכה שערות בכף היד.
אולי אתה יודע משהוא שאני לא יודע גלה לי.
באיזה מדינה בעולם החופשי נוסעים עם כרטיס חכם מדינתי
Try Hong Kong


Hong Kong Octopus card - not only used for paying fares on buses, trains, boats, ferry, taxis, but also for meals, at the supermarket, convenience shop, parking....

The company that runs the scheme actually operates a clearing system, crediting each participant with the credit due to them.

Hong Kong has 8m people...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה