ההתנשאות הבלתי נסבלת של הדתיים

צהוב 2005

New member
המשך

לא הסברתי למה דוקא משקה אלכוהולי. אבל הדבר פשוט משום שמסיבה אמיתית וטובה היא דוקא עם אלכוהול. ולכן מותר מיץ, שוקו וכו´
 

Governor

New member
אולם, אם יהודי פתח בקבוק יין חתום

שבוקבק בידי יהודים, ומזג היין לכוסות מסובים, ובמסובים מצויים גם לא-יהודים - הרי זה מותר, ולא מנעת התרועעות, התידדות, ואולי נשואי תערובת משמע, אין כאן דבר, זולת רצון להשפיל לא-יהודים, בתרוץ הקלוש שמא הקדיש מי מהם את היין לעבודה זרה
 

יוגב1111

New member
"זולת רצון להשפיל לא-יהודים"

הדברים אינם תלושים מן המציאות וכבר קרה שגוי השקה יהודי ביין שהוקדש לע"ז. אין שום קשר לרצון להשפיל גויים והעלאת הרעיון הזה שהבאת אינו אלא דמגוגיה זולה!
 

Governor

New member
אולי תסכמו ביניכם מהי הגרסא הנכונה

ותבאו אלינו עם תשובה קוהרנטית? צהוב2005 טוען שהסבה היא מניעת התרועעות והתבוללות. אתה טוען שהסבה היא חשש להקדשה לעבודה זרה אם יין שהוקדש כביכול, ע"י גוי, בלבו פנימה, לעבודה זרה, טרם הוגש ליהודי, אינו נבדל בשום צורה נתנת להבחנה שבעולם, מיין `כשר`, אזי מדובר בטיעון מעולם הלימבו הצומח על רקע הפרעה נפשית קשה
 

יוגב1111

New member
ישנן שתי סיבות

האחת הסיבה שהבאתי, השניה הסיבה שצהוב2005 הביא ואיתה אני לא כ"כ מסכים, משום שבירה ומשקאות אלכוהוליים שאינם יין(היכולים לגרום להתבוללות), מותר לשתות עם גויים. הבחנות הניתנות למדידה באמצעים מדעיים אינם אמורים לשנות כהוא זה את הענין האמוני. אתה יכול לקשקש לנו על הפרעות נפשיות קשות, אך ההפרעה הנפשית הקשה מצויה אצלך, בשעה שאינך מסוגל להבין שאמונה לא ניתנת למדידה במבחנים מדעיים.
 

Governor

New member
>ההפרעה הנפשית הקשה מצויה אצלך,

בשעה שאינך מסוגל להבין שאמונה לא ניתנת למדידה במבחנים מדעיים< הבט מטרותי אינן כה מרחיקות לכת. ס"ה רציתי לודא שגם אתה מסכים כי למרות שאין שום דרך בעולם להבדיל בין שתי כוסות יין שנמזגו מבקבוק חתום אחד, ואשר גוי נגע באחת מהן, אפילו מבלי משים - אתה ובני מינך עדין טוענים כי אחת מותרת, והאחרת אסורה, אלא שאפילו אתם אינכם מסוגלים, כמובן, להבדיל ביניהן, וגם אם נעקב אחר הקורה אתכם לאחר השתיה מבלי דעת של הכוס האסורה, לא נבחין בהשפעה כלשהי עליכם. כלומר, גם אם נשתמש בכם כ`ניר ליטמוס` אנושי לבחינת ההבדלים (שהרי אתם טוענים שיש הבדלים) עדין לא אפשר יהיה להכריע מי היתה הכוס הכשרה ומי הכוס הטמאה !Case rested
 

Governor

New member
על אמונה שמעתי, אולם מי אומר

שמושאי האמונה קימים גם מחוץ לתבן שביו אזני המאמין?
 

יוגב1111

New member
זה הענין, אין דבר רוחני או אמוני

היכול להיות מוכח באמצעים מדעיים. ברגע שאמונה הפכה למוכחת, היא יוצאת מהגדרתה כמושג אמוני. אין כמובן גם אפשרות לשלול את האמונה. רוצה? תאמין. לא רוצה? הדרך פתוחה בפניך...
 

Governor

New member
>אין דבר רוחני או אמוני היכול להיות

מוכח באמצעים מדעיים< ההסתיגות `באמצעים מדעיים` היא מיותרת. כבר הנסח `אין דבר רוחני או אמוני היכול להיות מוכח` הוא נכון מושאי האמונה הם אימטריאליים, ואירציונליים, ולא קים מבחן, או נסוי, ואפילו תאורטיים, ולו במחשבה בלבד, היכולים להכריע האם הם מצויים אך בתבן אשר בין אזני המאמינים, או גם מחוצה לו זכר זאת כאשר אתה מנסה להוכיח קיום אל, או שמימיות המיתולוגיה האיזראליטית
 

יוגב1111

New member
ישנן שתי סיבות

האחת הסיבה שהבאתי, השניה הסיבה שצהוב2005 הביא ואיתה אני לא כ"כ מסכים, משום שבירה ומשקאות אלכוהוליים שאינם יין(היכולים לגרום להתבוללות), מותר לשתות עם גויים. הסיבה עצמה, לא כ"כ חשובה, מה שמענין כעת זו ההלכה. הבחנות הניתנות למדידה באמצעים מדעיים אינם אמורים לשנות כהוא זה את הענין האמוני. אתה יכול לקשקש לנו על הפרעות נפשיות קשות, אך ההפרעה הנפשית הקשה מצויה אצלך, בשעה שאינך מסוגל להבין שאמונה לא ניתנת למדידה במבחנים מדעיים.
 

צהוב 2005

New member
יפה

כל השטויות שכתבת למשל על העברת לו מעל הבקבוק מצוצות מהאצבע. עוד מעט אמשיך
 

צהוב 2005

New member
המשך

סליחה על האיחור הדברים. קרה לי מקרה בלתי צפוי. ועתה להמשך דברינו, אין איסור בגידול גפנים ע"י גויים. האיסור הוא לא לשתות יין יחד עם גויים כי שתייה מעורבת יכולה לגרום להיכרויות וסופן תגרום לנישואין מעורבים האסורים ע"פ ההלכה. איסור נוסף בדבר לשתות יין מבקבוק פתוח שהחזיקו גוי ביד שמא הקדישו לעבודה זרה לה הוא עובד. כי דרכם בזמן חז"ל היה להקריב יינות לאלילים שלהם.
 

saar7650

New member
תגובה-

"יין נסך נוצר אף כשגוי פותח את בקבוק היין, מעביר עליו יד, מוזג אותו וכו'" האם טענתי שלא?
 

saar7650

New member
המשך-

לגבי מעביר עליו יד- למה הכוונה? האיסור הוא- כבר בתהליך ייצור היין, והוא מתחיל מהכרם עצמו, דרך טיפוח הקרקע, גידול הגפנים, טיפול בענבים, בציר, תסיסה, בקבוק, יישון ואף בהגשת היין. מדובר מרגע שהיין מגולה.
 

Back bencher

New member
טרוף. בהנתן שתי דגימות יין, אחת

שהוכנה בהשגחה רציפה של יהודים שומרי תורה ומצוות, מנטיעה ועד בקבוק, והאחרת לא, ובהעדר אפשרות עקרונית בכלל להבדיל בין השתים, בטכנולוגיות של כימיה של המזון (כיוון שלא קים שום הבדל מטריאלי ביניהן, גם לא ברמה מולקולרית, אטומית, או תת-אטומית) - הטענה שבכל זאת קים הבדל ביניהן היא ראיה להתמוססות קליפת המח אצל יהודים שומרי תורה ומצוות, ומה הפלא? זה אך צפוי אצל מי שנכון לקבל שיורו לו על הימין שהוא שמאל, ועל השמאל שהוא ימין
 
למעלה