ההתנשאות הבלתי נסבלת של הדתיים

moazin 1

New member
בק גק למה שלא תיקרא ריקוד תימני

משמע צעד קדימה ושנים אחורה. שום ביטוי לא נגנב מדוברמן וללא שום ספק. תשאל את פי האתון שהרי הציטוט היחידי של ה"נל הוא :שאין ניסוי ואפילו בתאוריה שיכול לאשש את מה שאתה מפיץ כאן .ואל תאמין לי תבדוק בעצמך.
 

Governor

New member
../images/Emo6.gif לענין "אכסיומה":

קים הבדל מהותי בין מלים עבריות לבין לועזיות, ולא יעלה על הדעת לדון בהן על פי אמות מדה זהות למלה עברית יש ד"כ מקור בשפה שמית קדומה יותר, או שהמקור מקראי, או תלמודי, והמקור כבר מחיב, או למצער, אינו בטל למלה לועזית אשר ס"ה מבוטאת פונטית כמו במקור הלועזי, אלא שנכתבת באותיות עבריות, אין מקור מחיב, ולפיכך מדובר בהכרח בהחלטה שרירותית חסרת הנמקה בלשנית, ונתן בקלות למצא הנמקות טובות לא פחות להחלטה שונה
 

e5353rw

New member
אין זו בושה לדלי-לשון עלגים לאמץ

בטויים והתנסחויות של שנונים מהם. הרגש חפשי.
 
כן, טרול מטומטם, הלוקה בשלשול

מלים, אולם בעצירות רעיונות
 
אכן כך

ולא רק זאת, אלא שלא רק גוי אינו רשאי לשתות יין עם יהודי. אלא שישנם דיונים האם מותר להשתמש ביין שהגוי אפילו רק הסתכל עליו. והאם הסתכל עליו כשהיה פקוק או אם פתוח... ולא רק זאת, שלא מדובר רק בגוי, אלא גם ביהודי שאינו שומר מצווייס. זה מן יצור שכזה שנקרא בפי הדתיים "כלל ישראל". הרי היין, יש בו סגולה שמביא לקירוב לבבות, אבל הרי מה פתאום שנרצה להתקרב לשרצין ולשקצים שאינם שומרין שבייס? ויש עוד כאלו שטוענים שיין נסך אינו מביא לריחוק... תאר לך מר אקהרט, האין גבול לעיוורון האזניים...?
 

dafnaleh

New member
האיסור, למיטב ידיעתי,

הוא שכל גוי יפתח בקבוק יין. בטיול מאורגן דתי שהשתתפתי בו בצרפת הביאו מישהו מיוחד מהארץ כדי שיפתח את בקבוקי היין. למיטב זכרוני, למדתי בבית הספר שאין לפתוח את בקבוק היין בחברת גויים, כי אסור לשמוח בקרבתם מחשש להתבוללות. ואז, אוי ואבוי.
 

dafnaleh

New member
מילה נוספת לסער(?)

בחנות בה אני עובדת יש טירה של ימי הביניים לילדים למכירה. בכל פעם שעובר חרדי בחנות הוא מתלונן על המצאותו של צלב על הטירה. אם היו סממנים דתיים יהודים בחנויות בחו"ל, ואנשים היו מתלוננים על זה ודורשים שיסירו אותם, איך תקרא לאנשים האלה?
 

saar7650

New member
מילה נוספת לדפנה(?)

לא הבנתי כ"כ מה הקשר לנושא או לדברים שאמרתי בשרשור הנוכחי... אם כבר שאלת, אז אני חושב שצריך לאפשר למכור גם סממנים של דתות אחרות בארץ שלנו וכל אדם יבחר לעצמו אם לקנות או לא....
 

dafnaleh

New member
אם אני לא טועה,

איתך התווכחתי בקשר להתנשאות העם היהודי על שאר העמים, וזו היתה דוגמה נוספת, בערך.
 
השוואה מקוממת

כמה יהודים נהרגו בשם הנצרות ? וכמה גויים מתו בשם היהדות ב-2000 השנה האחרונות ? צריך ללמד אותך על עלילות דם, פוגרומים, אינקויזיציה, גירושים, בזיזות ? אם תראי צלב קרס בחנות את לא תתלונני ? למה הסלידה הזו לגיטימית וסלידת היהודים מהצלב הנוצרי אינה לגיטימית מבחינתך ?
 

dafnaleh

New member
אתה משווה צלב לצלב קרס?

הצלב מסמל את הדת, לא את הרציחות שעשו בשמה.
 
למעלה