אותי מעניינת המתמטיקה
כפי שכתבתי בפוסט שלי: 2.5 מיליון רכבים פרטיים, לפי חישוב של 1500 ש"ח פוליסה ממוצעת (זה כנראה יותר מזה אבל אני עושה הנחה), ועל זה 2% (6 לעומת 4 המקוריים). זה אומר כ- 75 מיליון ש"ח תוספת לפול. 75 מיליון ש"ח. מצד שני, כ- 100,000 דו-גלגליים (יש הנוקבים במספרים נמוכים יותר - כ- 80,000), שנניח שכולם עושים ביטוח חובה (אם כי האוצר עצמו מדבר על כ- 20% שכלל לא עושים ביטוח), לפי פוליסה ממוצעת של 3500 ש"ח. קח 75 מיליון וחלק ל- 100,000, אתה מקבל 750 ש"ח שיכולים, על פי חישוב זה, לרדת מהתעריף של כל אחד ואחד ואחד מאותם 100,000 מבוטחים. אם המספר הוא באמת נמוך יותר, אז אנחנו כבר מדברים על כ- 950 ש"ח שיכולים לרדת מהתעריף של כל אחד ואחד מאיתנו, ואם באמת כ- 20% כלל לא מבטחים את עצמם, אז המספר יכול להגיע עד לכ- 1100 ש"ח הנחה לכל אחד ואחד מאיתנו. לא דיפרנסיאציה ולא נעליים. ואתם יודעים מה, אני זורם. נניח דיפרסיאציה, נניח שרק הרוכבים עד גיל 30 יהנו מההנחה, ואפילו אתם יודעים מה, רק אלה עד גיל 30 ורק עם קטנועים בנפח עד 250 סמ"ק. כמה מתוך ה- 100,000 דו-גלגליים הם כלים בנפח עד 250 סמ"ק? אם אני מסתכל על נתוני מסירות הכלים ומשליך מזה על סך השוק הדו-גלגלי אז מדובר בכ- 75%-70% מסך השוק. ז"א, שאותם 75 מיליון ש"ח שמוזרמים החל מהחלת החוק לקופת הפול אמורים להתפרס ולתת הנחה "רק" ל- 70% מסך הכלים המבוטחים, כלומר הנחה עוד יותר גדולה עבור כל אחד ואחד מאותם ברי מזל עד גיל 30 ועם קטנועים בנפח עד 250 סמ"ק: כ- 1100 ש"ח הנחה לפי תסריט של 100,000 דו"גים שכולם מבוטחים, דרך כ- 1300-1400 ש"ח הנחה לפי תסריט של כ- 80,000 דו"גים כשכולם מבוטחים, ועד למקסימום של כ- 1700 ש"ח הנחה לפי תסריט שבו לא כולם מבטחים את הכלים שלהם. אז? גם אם אנחנו מסכימים לדיפרסיאציה ונניח שרק הרוכבים עד גיל 30 ורק עם קטנועים בנפח עד 250 סמ"ק אז איפה ההנחה היפה הזו שהם אמורים לקבל? איך זה בדיוק מסתדר עם המספרים שכרמל שאמה הכהן העלה בפוסט הפייסבוק שלו, וש- YNET ומאקו פירסמו? איך? איפה הכסף? לאן הוא הולך?