הדרקון אפריים

שחרור1

New member
הדרקון אפריים

שלום לכולם!!! ההודעה מיועדת בעיקר למדריכי טיולים אם יש כאלה בפורום. יש סיפור חביב שקוראים במערות על הדרקון אפרים ועל הנסיך האמיץ שיצא להלחם בו. אם יש למישהו את המקור ואת שם המחבר אני אשמח לקבל. ואל תייבשו אותי, חברים. עשו טובה. שבת שלום!!!!!
 
וואו

אכן, מצאת קישור מעניין... ולאחר שיגעתי וקראתי את כל סיפור המסגרת הגעתי גם לסיפור המיוחל על הדרקון אפרים, שהתחבא שם היכנשהו באמצע. יחד עם זאת, אני מכיר נוסח אחר, מוצלח יותר, ואנסה להביא אותו בשבוע הבא.
 

navd

New member
לא מכיר את הסיפור

מצאתי דרך גוגל (דרך הדפים שב"מטמון של גוגל", שבהם המילים שמחפשים מודגשות, וקל למצוא אותם בדף ארוך כמו זה שמצאתי), ושכחתי לציין כי הסיפור קבור אי שם בתוך הדף :) אני אשמח לקרוא גירסה יותר מוצלחת.
 
נדמה לי שאני יודע למה כוונתך

אתה מתכוון לסיפור חביב בחרוזים, על דרקון בעל שבעה ראשים, עם סוף משעשע ומצחיק... אני שמעתי אותו בטיול מודרך במערה בעין כרם (בשטחי הבר לצד השכונה הירושלמית). אם תתאזר בסבלנות, אוכל להציג לך אותו כאן בתחילת השבוע הבא. זאת, אם איש מבאי הפורום החרוצים לא יקדים אותי.
 

סטוקו

New member
הדרקון אפרים

אם לא מצליחים לקרוא את הקובץ אז סימן שצריך להתקין 5 Acrobat Reader אפשר להתקין את התוכנה גם דרך הקישור- http://www.nite.org.il/progrm/ar500enu.exe
 
השורה האחרונה

אני מצטער, אבל אתם ממשיכים לפספס את הבדיחה שבסיפור... משום שבשתי האפשרויות שהצעתם לא קיימת התשובה לשאלה שבסוף. המספר שואל: "כוס אחת לאביר, וכמה לדרקון? לא קשה לנחש, די פשוט החשבון. כי כמה ספלים כבר דרושים לדרקון בעל שבעה ראשים?" שומעי הסיפור עונים בהתלהבות: "שבעה ספלים"! והמספר מתקן, ומשליםאת החרוז: "ספל אחד, עם שבעה קשים." וזהו הסיפור המלא על הדרקון אפרים.
 
איזה עצלנים

הדרקון אפרים בארץ אחת רחוקה רחוקה בתוך מערה עמוקה עמוקה חי לו דרקון איום ונורא קראו לו אפרים היו לאפרים שריון קשקשים כנפים גדולות כמו מפרשים זנב ענקי ובטן גדולה שאפרים צחק-האדמה רעדה ומה שהיה הכי מרשים זה שהיו לו שבעה ראשים כן כן שבעה ראשים בבוקר אחד בינות להרים הופיע אביר על סוס אבירים שלף את חרבו ובכל רם קרא צא החוצה אפרים -צא מתוך המערה כי אני האביר יששכר לב זהב מזמין אותך הדרקון לדו קרב צחקו אז שבעת הראשים של אפרים צחקו וצחוקם היתגלגל עד שמים הו אביר בן בלי דמות הו אביר בן בלי שם האתה בדרקון הנורא תילחם? בדרקון האיום שאבירים כבר שבע שנחיריו פולטים אש וראשים לו שבעה ברח האביר ולחזור אל תעז ברח לפני שאפרים יתרגז האביר יששכר אמיץ לב וגיבור לא נבהל לא נרתע ולא נסוג לאחור "צא הדרקון" - כך קרא "צא החוצה מוג לב צא מיתוך המערה " כי אם תסתתר נחבא אל כליך לא תעבור עוד דקה ואני בא אליך וכיוון שאביר את דבריו מקיים וכיוון שאפרים לצאת לא יצא לא ראה יששכר לפניו שום ברירה נפרד מסוסו וניכנס למערה המערה חשוכה וקרה אין שביל אין נתיב הכל חשוך מסביב האביר יששכר באיטו צעד לא פעם נחבל ולעיתים אף מעד אך מיד התאושש והמשיך בדרכו כמנהג אבירים הנלחמים בדרקון לבסוף הגיע קצת עייף וקצת מזיע הניף את חרבו ואמר בלי לחשוש קום הילחם אני סופר עד שלוש 1......2..... רק רגע הפסיקו אפרים וליבו של האביר נפל למיכנסיים (האביר יששכר חשש אך מעט) לא תאכל לא תשתה לא תנוח מעט? עכשיו תשע בבוקר עדיין מוקדם כבר חרבות כבר לשפוך דם? בהחלט לא נאה האביר בהחלט לא יפה אולי במקום תשתה כוס קפה הציץ האביר בדרקון הענק בשבעת הראשים בשריון המוצק בחן את הבטן הגב הזנב ובשקט שאל:"אפשר עם חלב?" אז הגיש לו אפרים קפה בחלב עם שניים סוכר כמו שאהב הוסיף עוגיות ודברי מאפה והצטרף גם הוא לשתית הקפה כוס אחת לאביר וכמה לדרקון ? לא קשה לנחש די פשוט החשבון וכי כמה ספלי קפה לו דרושים אם יש לו שבעה ראשים ואם תשאלו ובצדק אגב מה בדבר לחימה ואיה הדו קרב נרכין את ראשינו בעצב גדול וכאן נתוודה לפניכם ללא קול כי כן כך רבותי נהרסו אגדות על אביר אמיץ לב המציל ילדות נעזבו נסיכות לשיני מספר אין מושיע להן אין מציל ועוזר שכן בגדול הם כולם גיבורים אבל אם יש קפה - לך תסמוך על גברים
 

Rebeccan

New member
אמנם הדרקון הלא נכון ../images/Emo58.gif

הדרקון הלא נכון/ יהונתן גפן היה היה פעם דרקון זאת לא אשמתו שהוא מצוייד בארץ של אגדות בשלושה ראשים, ורק אלוהים יודע דרקון ענק וירוק שריון שהוא היה מסתפק בראש קטן אחד מחייך וחושף זר שיניים חדות. ובכתף אחת רכה להניח אותו עליה. היו לו רגליים של אריה והוא מצטער שאש הוא נוחר ועור חלק ומבריק, כמו לנחשים, וגופו נחשי, ופניו מאוסות ודם כנפיים של ציפור הוא היה רוצה להיות משהו אחר ואם זה לא מספיק- גם שלושה ראשים. אבל ככה הוא ואין מה לעשות. יושב לבדו על סלע רותח, דרקון מחפש אהבה וחולם מאפו יורק אש וזפת, הדרקונים הרעים התחילו ממנו לברוח ובכל פעם שהוא מנסה לקנח הוא הוציא שם טוב לעם הרשע שלהם עוד מטפחת נשרפת. ועל זאת הם לא יכלו בשום אופן לסלוח. דרקון שמקפיא אותך במבט אילו ידע לדבר לפחות, של שלושה ראשים, שש עיניים סגולות להסביר להם שהוא רק מחפש ידידים אם יראה אותו ילד רק פעם אחת ואין לו עניין לאכול נסיכות לא יישן חמישים לילות. והוא מעדיף קצת גבינה וזיתים. ואין בית בו אין שיחה דרקון חביב, רגיש, בודד על דרקון אכזרי שאוכל נסיכות שחיפש חברים להושיט להם כף, וארוחה בלי נסיכה אבל קשה מאוד להתיידד היא לא ארוחה לרוחו. עם אחד שנושם עליך אש מהאף. ציידים נחמדים רדפו אחריו, בוקר אחד הם הגיעו אליו, מלכודות חיכו לו בכל הפינות, בא אביר ותקע בו חרב מקרוב אבירים גיבורים יצאו אל הקרב וכולם חגגו כשהוא מת מפצעיו, כדי להרשים נערות עדינות. ואיש לא חשב שאולי הוא טוב. אמרו שבעין שלו יהלום, עשרים נסיכות מחאו כפיים, ומי שמוציא אותו- עשיר שמש אביב בשמיים זרחה, שודדים חיפשו אותו לילה ויום ושלושה ראשים עצומי עיניים לגנוב אוצר מאחד הראשים. שכבו בשורה על הסלע החם. כולם רק נגדו, זאת ידע הדרקון, השודדים שהגיעו מהר למקום ולכן הקפיד להיזהר- שלחו יד אל העין הסגולה כששני ראשים הלכו לישון, אבל מה שנצץ בתוכה לא היה יהלום ראש אחד נשאר ער. אלא דמעה גדולה. שנאו אותו מגדול ועד קטן, ואיש שם לא היה עצוב בגללו בלילות לא חצו את הרחוב כשהוא התמוטט ונפל על גחון ואיש לא חשב שהוא לא מסוכן וככה הם הרגו שם שוב ואולי הוא בעצם דרקון טוב. את הדרקון לא הנכון...
 

שחרור1

New member
תודה לכולכם!!!

נכון, הסיכויים שמישהו יקרא הודעת מלפני שבוע קלוש ביותר, אבל אין מה לעשות. אני בשירות לאומי ואין לי גישה לאינטרנט. אז ככה: גם אני חיפשתי בספריה היישובית, וכך מצאתי הרבה ספרי דרקונים (כולל זה הפוליטי והמדכא משהו של יהונתן גפן אבל סלחו לי זאת פליטת פה של ימנית שאינה סובלת את דעותיו הפוליטיות המשתרבבות איכשהו לכל חריץ), וחיפשתי גם אני בגוגל ושם היה כתוב שיעקב לזר כתב על הדרקון אפרים אבל בספרייה הספר היחידי שלו שעלה בחיפוש הוא "אצבע משולשת" (לא חינוכי בעליל). אז חזרתי לפורום והחלטתי להכתיר את מדריכת טיולים בתור המנצחת כי היא הביאה את הנוסח הכי מושקע. ועכשיו אני הולכת לשנן את הסיפור וללמוד אותו בעל- פה וגם לכתוב אותו על הקחרות של החדר שלי בדירת שירות. שבת שלום
 

Avitaleno

New member
עם כל הכבוד לכל התגובות כאן, וב-17 שנים איחור- לסופר קוראים יעקב לזר, השיר פורסם בספר שירים שזה גם שמו ("הדרקון אפרים"), והשיר מסתיים בשאלה- "וכי כמה ספלים של קפה דרושים לדרקון שהוא בעל שבעה ראשים".
אני חושבת שמגיע למשורר קרדיט על יצירה באמת מוצלחת, ורצוי לציין שהתוספות הן תוספות מאוחרות. נתקלתי בתוספות שונות ומשונות גם במקומות אחרים. רובן לא משתוות ברמתן למקור.
 
למעלה