הדרכה...

ShakeSpearE

New member
../images/Emo45.gifכנ"ל אני--בדיוק אותו דבר

דווקא מעניין, זה היה בראשית הזמן שהתחלתי לשאול שאלות-- עדיין הייתי דוסית. בערך בשבוע שאמרו לי שרוצים שאכנס-- התחלתי לתהות על כל העסק. אבל אצלה זה שונה, נראה לי שאולי היא תתחרט על זה. (אני לא כ"כ רציתי להדריך, בכ"ז--בסניף מרוחק וכל זה) אבל אני נשארתי עם החבר'ה שלי (אמנם לא אלה לא מ"עזרא") אבל דתיים בכ"ז הרבה זמן אחרי שכבר יצאתי. זה עניין של תקופות. יכול להיות שזה מה שאת נורא נורא רוצה, ואז -- תעשי את זה אם בא לך. פשוט תהיי פתוחה איתם כמו שכתבו כאן.
 

Mr Majar

New member
מדריך לשעבר

אני דוקא הייתי מדריך גם של שבט של בוגרים (אחר לפני הרא"ה- לא זוכר מה השם.) ופשוט העברתי לשבט פעולות על מה שאני מאמין- כלומר בפעולה שלי בנושא נגיעות המסר הגלוי היה שצריך לחשוב טוב טוב לפני שמחליטים שלא נוגעים והמסר הנסתר היה עזבו שטויות תגעו אם בא לכם. יש כאלה שיחשבו שזה לא רציני מצידי אבל אחרי שהקומונרית התייאשה ממני. (כל הזמן היא ניסתה לשכנע אותי לומר לחניכות שלי שאני לא נוגע בבנות ואני סרבתי.) היא העיפה אותי מההדרכה. כתגובה השבט שלי הפסיק להגיע עד שהחזירו אותי (חצי שנה לא הגיעו
) בשורה התחתונה למדתי המון מההדרכה, במיוחד למדתי שלא משנה מה אני אגיד או איזו דעה אני אביע- אם אני באמת מאמין בה יעריכו אותה, אפילו אם אני מעביר פעולה בחבריה ב' שהמסר שלה היה למה לא צריך ללכת עם כיסוי ראש- העובדה היא שהשם לי עד היום מופיע במחברת החפיפה של הקומונריות כמישהו מומלץ להעביר פעולות לחבריה ב'. אני ממליץ לך בחום להיות מדכירה אבל לא כמו שאת חושבת שמצפים ממך, אל תדברי כמו שנראה לך שאת אמורה, תדברי כמו שאת כותבת בפורום. ממה שאני מכיר אותך צורת הניסוח שלך תמיד זהירה ושנונה- זה מספיק. בהצלחה בכל מקרה.
 

BatHell

New member
ת'אמת,

על תגובה כזאת לא חשבתי. ואני שמחה שמישו מהפורום אמר לי אותה. בעיקר שזה מישו שיש לו ניסיון בהדרכה, ק"ו מישו שהדריך חניכים גדולים. אז אתה אומר שאני צריכה להיות מדריכה... ולהעביר רק פעולות שאני מאמינה בהם? אל תשכח שאני לא מדריכה לבד. יש איתי עוד מדריכה ומדריך. ואם 'יכפו' עליי להעביר פעולה מסויימת? <הם לא יחשבו שזאת כפייה, אבל אני אחשוב...>. אין לי בעיה לדבר כמו שאני מדברת בפורום <'זהירה ושנונה... אהבתי :)>, אבל חניכים שלי יקלטו מסרים שלא נראה לי שתנועת בנ"ע תהיה גאה בהם...
!
 

Mr Majar

New member
אל תפחדי

אף אחד לא יכפה עלייך כלום, איך בדיוק הם יעשו את זה. ישבו בפעולות שלך יחד איתך? יצנזרו את הפעולות שלך לפני? המדריך שאיתך יכול להיות בעיה זה מאוד תלוי, המדריכה שאיתי אהבה גם היא את הפעולות שלי אז לי לא היתה בעיה כזו. והכי חשוב, אז מה אם הם יקלטו מסרים שתנועת ב"ע לא תהיה גאה בהם, הכי חשוב זה שאת תהיה גאה בהם- ותחשבי על זה
 

damtiela

New member
וואלה - מסכימה איתך..

בתאל.. אם יש איתך עוד שני מדריכים - יותר טוב. הפעולות שהעברתי לחניכים שלי אף פעם לא היו בנושאי דת, בשביל זה היו להם עוד מדריך ומדריכה. אם בא לך על הדרכה - לכי על זה!
 

BatHell

New member
וואלה, נכון!

התחלתי לחשוב על הרעיון של עוד שני מדריכים בפן חיובי, תודות לשניכם!
 

עובבי

New member
תתחברי ל-אני הפנימי.

השאלה המוסרית (והיחידה) שצריכה לעמוד מול עיניך היא: האם אפשר להרוויח מזה כסף. בברכה, ככה אומר האני הפנימי שלי, עומר. נ.ב. פעם הדרכתי ילד אחד בבנין אצלנו (אימו איננה מדברת איתי מאז)
 
וואלה, את מזכירה לי את עצמי

רק שבמצב שלי כל ענין היציאה בשאלה התחיל כשהייתי באמצע ההדרכה. למזלי ולמזלך, למרות שהסמל הוא "תורה ועבודה", בני עקיבא היא תנועה שלא מתמקדת בערך אחד. גם לפני שיצאתי בשאלה סיננתי טוב טוב כל פעולה שלא הסכמתי איתה (הטפות פוליטיות לדוגמא). אחרי היציאה, התמקדתי יותר בפעולות על ערכים חברתיים וארציים. את הפעולות על החשיבות של הדת לחיינו היה מעביר הפרטנר שלי, שהיה מודע למצב שלי. לגבי שמירת הנגיעה, זאת בהחלט לא מצווה מהתורה! הדעות לגבי האיסור הזה הן חלוקות ובהחלט לא חד משמעותיות. בבנ"ע אין מסר אחיד של איסור נגיעה. את יכולה בהחלט להגיד לחניכים שלך שאת לא מקיימת איסור זה מהטעמים שלך. אני לא שמרתי נגיעה, והפרטנר שלי דווקא כן. אני לא חושבת שזה יצר איזשהו בלבול אצל החניכים, והם אף פעם לא שאלו אותנו על זה, אלא קיבלו בהבנה אותי ואותו. אבל, אני לא יודעת אם זה באמת יהיה אצלך כל כך פשוט לספר שאת לא מקיימת את האיסור הזה. אצלינו בכלל לא מקובל לשמור נגיעה. זה תלוי בנורמות אצלכם. לגבי התפילה. אני מבינה אותך וכמה שזה בעייתי. אני הייתי נכנסת לתפילה עם החניכות שלי, וחושבת לעצמי "וואלה, בדיוק שבוע לא הייתי פה". במשך התפילה הייתי מעמידה פנים, כן. פשוט כי על התפילה לא יכולתי לותר, בעיקר בגלל שזה חלק כל כך מהותי מבני עקיבא, התנועה שאני רשומה תחתיה. מה שרשמת, שאתם סניף קטן וכו', אנחנו (קיבוץ) גם כן כמוכם, וגם בחודש ארגון אנחנו מגיעים הכי הרבה ל60 חניכים. בשבת רגילה יש 25-30. אני ממליצה לך כן להרשם להדרכה. זה מאוד מעשיר ומאוד מאוד מספק. למרות כל הבעיתיות שהייתה לי סביב זה, אני חושבת שהייתי מדריכה טובה, בעיקר בגלל הפידבק הענקי שקיבלתי מכל החניכים שלי. אם את מחליטה שכן להדריך, את מוזמנת לפנות אלי בכל בעיה עם החניכים או סתם כי אין לך רעיונות לפעולה או לצ'ופר. שיהיה בהצלחה!
 

BatHell

New member
../images/Emo51.gif!

קודם כל, תודה על ההצעה של העזרה שלך... :) ובכלל- על התגובה. דבר שני, הזכרתי בכוונה את האיסור נגיעה. לפני חודש בערך מדריך עף מההדרכה. יש שמועות שהוא לא עף, אלא הועף... ולמה?... כי הוא לא שמר נגיעה. אני יודעת שזה נשמע ממש מופרך, אבל זאת השמועה. אין מצב בעולם שאני אומרת לחניכים אני לא שומרת... במיוחד שבט הרוא"ה. אם אני נכנסת להדרכה, אני בהחלט מתכוונת לסנן פעולות. מבחינה פוליטית, כמובן. וגם מבחינת דברים שאני לא מסכימה איתם... <החלטתי את זה אחרי קריאה של חלק מהתגובות פה>. שוב, רוב תודות! יברך ה'
 

spag

New member
../images/Emo5.gif

הועף - בגלל ש*הוא* לא שומר נגיעה עם חברה שלו?! או בגלל שהוא מזמז חניכה בת 12 שלו?! ...אז בני עקיבא התדרדרו כמו שמספרים עליהם, אה?
 

rigoletto111

New member
אילו רב היה מסתפק במיזמוז חניכה

בת 10 היו יותר נוטים לסלוח לו מאשר למדריך שנתפס כשהוא מתנשק עם חברה שלו. לא ידעת?
 

rigoletto111

New member
דעה קצת |ש|ונה משל האחרים

יש לי רעיון: אולי תהיי מדריכה שלא משכנעת את החניכים שלה לשמור מצוות ואיסור נגיעה (שהוא הדיבר הראשון מעשרת הדיברות, כידוע)? אולי פשוט תעבירי להם פעולות נפלאות, תשוחחי איתם ולא תשכנעי אותם? (אני עד עכשיו זוכר את הסיפור "ההתערבות" של צ'כוב שהוקרא לי בפעולה). ותביאי אותם לפעמים ל"טיש" שלנו (סתם, סתם). מה דעתך? (אגב, המדריך שלי חזר בשאלה, הפך לדוגמן מפורסם, חזר בתשובה ועכשיו הוא חסיד פנאט עם 4 ילדים. בעעעעעע)
 

BatHell

New member
חזבתי על כיוון כשה...

נכון, לא כל מדריכה צריכה להיות חסודה יראת שמיים! לא כל מדריך חייב להיות צדיק! הלוווו?... מדובר פה בבני עקיבא! לא בעזרא, לא באריאל, לא בבתיה... אבל פעולות נפלאות... אני צריכה לחשוב עליהן. ושני דברים: א. אהבתי את הכותרת! ב. חחח... הסיפור על המדריך שלך... איזה שוס!
 

rigoletto111

New member
גם כשהיה דוגמן לא הערכתי

אותו בגרוש בגלל כל ה"ראיתי את האור בחילוניות". היה די צפוי שיעוף מייד לצד השני ויהפוך למחב"ת מן המניין.
 

Le Fay

New member
לעניות דעתי

שאלת ההשקפות הפרטיות שלך חשובה מאד לעצמך אבל משנית לעניין ההדרכה. זה שאת מתעכבת עליה אומר, בין השאר, שאת יותר ישרה מרוב המועמדים האחרים. כל מדריך (ומורה, ומפקד) אמור להעביר לאחרים גם דברים שהוא מסתייג מהם או לא מאמין בהם במאה אחוזים. השאלה היא אם הוא עושה את זה היטב, ואם האישיות שלו מביאה לתפקיד איזה ערך מוסף שמצדיק את שיבוצו בו. אם את קשובה לצרכים של אחרים, יודעת איך להיענות להם בלי לשכוח את עצמך, כריזמטית, בעלת כושר מנהיגות, ומסוגלת לעניין קבוצה של בני נוער במשך שעה וחצי לפחות - את מתאימה לתפקיד, והדרכה תתרום גם לך וגם לחניכים שלך. זה שאת סקרנית ופתוחה לשאול שאלות - רק יוסיף לזה. את מוזמנת לחשוב על זה כעל סוג של מסע, שיש בו כמה אבני נגף צפויות מראש - אלה שאת רואה עכשיו - ועוד רבות שאת עדיין לא מזהה; ואת אולי דוקא יותר מוכנה לקראתו מהטיילים האחרים.
 

spag

New member
אבל, אני חושב שיש פה עוד אספקט.

אני חושב שכולם מסכימים שהאישיות שלה (כפי שהיא מציגה אותה בפורום...
) ראויה להדריך. אבל יש פה גם שאלה של אמון בינה לבין אלה שהיא "עובדת תחתיהם" - כאשר היא מקבלת על עצמה את התפקיד, ברור שהיא מאמינה בדרך. ויש פה מין שקר שהם אפילו לא מעלים בדעתם. בתגובה שלך, התייחסת רק להתאמתה לתפקיד. אבל מה עם אמון בסיסי בינה לבין הממונים עליה?
 

Le Fay

New member
מבחינתי הלקוח קודם

וכאן הלקוח הוא החניכ/ה. אם המעסיקים תוהים בקשר לדרך, אני מבררת אם יש להם טענות ביחס לתוצאות. המטרה הראשונית של תנועת נוער היא להביא חניכים לפעילויות, ליצור תחושת סולידריות ולכידות שבטית, ולהשאיר אותם פעילים ומעורבים. מדריכים (ומורים ומפקדים) שמעבירים מסרים "חינוכיים" יש די והותר, כאלה שיכולים ליצור עניין, לכידות ומעורבות הם תמיד נדירים. ומנסיוני - מכל מיני סיבות, הדרכים שלהם תמיד שנויות במחלוקת. בעצמי העדפתי מדריכים שמעלים שאלות על אלה שמנפקים תשובות ביצפר, וגם להיות כזו.
 
למעלה