הדרכה- אם אתה לא שם...

EsM19

New member
הדרכה- אם אתה לא שם...

שבוע טוב ומבורך לכל בית ישראל והתפוצות. אני רוצה להודות לכולכם על התגובות שקיבלתי להודעה הקודמת ("לאן?האומנם?"). קראתי רק חלק מהם ושמעתי דברים חשובים מאוד. החלטתי להמשיך ולגרור את הנושא למקום יותר ממוקד. כמה מהקוראים/מגיבים העלו את הנושא של הדרכה בסניפים. לא נפל בחלקי הכבוד להיות מדריך בתנועה, למרות שאני חג'דמט מושבע, וברצוני לפנות לכל אלה שכמוני אינם מדריכים אבל איכפת להם מהתנועה. ישנם דרכים נוספות להשפיע בסניף ואחת מהם היא להיות נוכח ולהוות דוגמא אישית לחניכים הצעירים יותר. נכון אינני טלית שכולה תכלת (למעשה אני טלית מלאה חורים) אך כאשר אני בסניף אני משתדל להראות לחניכים את הדברים הטובים שהכניסה בי התנועה- למשל תפילה, לימוד תורה ועזרה לזולת. וזה מביא אותי לדרך השניה שבה אפשר לתרום- עזרה למדריכים. נכון, לכולנו יש סיבות טובות מאוד למה אנחנו לא מדריכים אך דעו לכם שהמדריכים לא בהכרח צריכים שתעבירו פעולה, למשל- מדריך פנה אלי לא מזמן ואמר שחסר לו שחקן להצגה שהוא רוצה להעביר בפעולה, או למשל טיפול בחניך שנחבל (או "טיפול" בחניך שחוֹבל) וכו'... (שחנ"ש ותמיכה נפשית עם חניך/מדריך/קומונרית זאת עזרה גדולה מאוד) ובאותו עניין, אני מעוניין לפנות למדריכים שביניינו. חבר'ה, אתם עושים עבודת קודש, אבל אל תשכחו שיש עוד אנשים בעולם. אני אומר את זה בגלל שלפעמים כשאני מעוניין לתת עצה/סיוע לצוות ההדרכה הם נאטמים בפני ובפני אחרים ואינם מוכנים לקבל עזרה מ"בחוץ". רק הערה קצרה בפרקי אבות כתוב:"איזה הוא חכם? -הלומד מכל אדם" ציבור החניכים/מדריכים/קומונרים/ושאר החברים והפעילים בתנועה מתבקשים ליישם את הנ"ל. בב"ח לתו"ע -אלעד- שבט עֹז (תודה רבה ל"סליפ גלופ" שלימד אותי לעשות חֹלם)
 
פשש.. מקסים../images/Emo70.gif

אולי תצטרף לפורום וזהו? ותמשיך להחכים אותנו במחשבותיך וידיעותיך?
 
שלום אלעד

אתה צודק בחלק מהדברים אבל לדעתי יש שלב שבו הבנאדם צריך להחליט אם הוא באמת תורם או שהוא רק מושפע מהאווירה בסניף לפני כמה חודשים היה לנו מפגש דתיים חילוניים המפגש הזה נערך בין האולפנא שלנו לבין בי"ס חילוני במשך כמה שנים. לפני המפדש ממש התלבטנו האם זה טוב בשבילנו או לא- האם זה לא יכול לערער את התפיסה הדתית שלנו (אחרי המפגש התברר שלא היינו צריכות לחשוש כי הן תמיד אמרו שאם היו מנחים אותם הן בטח גם היו דתיות) ואז העלנו שאלות ששאלו את הבנות שנה שעברה אחת השאלות היתה כזאת- את לומדת בבי"ס נפרד ואת חושבת שזה הדבר הכי טוב אז למה את בתנועת נוער מעורבת? ואז התחלנו לדבר על זה קצת בינינו לבין עצמנו- לא בתור מגננה בפני אדם שמעביר עלינו ביקורת והתחלנו לחשוב האם זה באמת טוב בשבילנו ללכת לתנועת נוער מעורבת כשתכלס אנחנו לא מדריכות בה האם אנחנו יכולות להשפיע או רק להיות מושפעות? ואני אישית החלטתי שאם אני לא מדריכה אין לי מה לעשות בסניף- אין לי איך לתרום ואני אתרום לעצמי הרבה יותר אם אני לא אהיה באווירה שכזו. השבת באתי לסניף והיתה לי שיחה עם מישהי שהיתה ממש חשובה אבל תכלס הרגשתי שלא עזרתי לה- אולי אני סתם מסיקה מסקנות אבל אני באמת חושבת שלא תמיד זה שווה את זה! מקווה שהסברתי את עצמי טוב ולא הייתי בוטה מדי!
 

שירה0ב

New member
בני עקיבא= מפעל לייצור מדריכים

חברים תצאו מהתפיסה המשוגעת וחסרת ההגיון הזו!!! בני עקיבא לצערי ולצער הרבה אנשים טובים הפכה לייצור מדריכים זאת אומרת שאם אתה לא שם-אתה לא קיים!! בעז"ה בעוד כמה חודשים (אני מקווה סוף חופש גדול או תחילת שנה הבאה) אני מסיימת שנתיים הדרכה.. ולא-- תפקידי בסניף רק מתחיל!! אז יופי.. חינכתי איזה 15 ילדים בכיתה ד'... (לפחות השתדלתי לעשות כן..) אבל זה לא הסוף בני עקיבא לצערנו נופלת ונשענת על חברי'א א' תנועה היא לא ילדים בכיתה ג' וד' גם לא ה' ו- ו'!!! בהחלט שלא! חברים- יצאתם מההדרכה??... לא הכניסו אתכם להדרכה? קדימה- להרים את חבר'יא ב' אל תתנו לחברים כאלה שלא בהדרכה להשליך את הסניף אתם גדלתם שם- חיכנו אתכם שם.. אנחנו חייבים כ"כ הרבה למוסד הזה..!! באיזור שלי מכניסים אצלנו להדרכה בד"כ רק בכיתה י"א.. ואני נכנסתי בי'.. (נדיר..) וחברה שלי שבסניף שלה גם מכניסים ככה אמרה שלא שווה לה להדריך רק שנה אחת לכן היא הלכה להדריך חוץ שנה והשנה בי"א חזרה לסניף המקורי והיא מדריכה עם חברותיה... היום היא נוראאאאאאאאאאאאאא מצטערת על זה!! שהיא לא השקיעה בסניף!! שהיא לא פיתחה אותו!! בתחום ההווי סניפי, ההתנדבות הסניפית, יש כ"כ הרבה עבודה צריכים אותנו!! ולא את החניכים הקטנים חניכים קטנים הם רק כלי למטרה הסופית הדרכה היא כלי כדי לחנך את החבר'ה להפוך את חברי'א ב'!! חברים!! בוא נהפוך את התנועה!! ניצור אותה כמו שהיא צריכה להיות1! תקימו חברי'א ב'!! תקימו את הסניף!! סניף לא אמור להיות רק גן ילדים!! תחשבו על זה הרבה שמחה!! (אני לא ממש הרבה בפורום זה.. וגם לא מסתכלת כאן הרבה.. אבל אנשים הזועמים עליי או כאלה שרוצים רעיונות ועזרה... אפשר לפנות אליי בכל דרך שהיא.. כי מן הסתם השרשור מתישהוא ייפול ולא אוכל להגיב לכם הרבה שמחה!! שירה:)
 
שירה יקרה אולי לא תקראי אז חבל

תראי את באה ואומרת מה כדאי לעשות ואני באה ואומרת מה אפשר לעשות- תכלס כלום! תראי את יכולה לבוא לנסות לעזור לנסות לשנות והיו אצלנו אנשים שעשו את זה ובאמת הצליחו גם מחוץ להדרכה אבל אני דיברתי על אנשים שהם לא מובילים ויש כאלו מה לעשות אנשים שמעדיפים לשבת בצד לא מתוך בטלנות אלא מתוך ענווה אנשים שיודעים שהם לא יכולים לשנות ואלוי הם רק יכולים להשתנות תראי המצב איתי אישית הוא כזה שאני באה לבית רק פעם בשבועיים ואז אין לי מה לעשות בסניףאין לי איך לשנות! מקווה שאני קצת מובנת...
 

tamarhp

New member
יש מספיק אנשים

שכן יכולים לשנות! הם רק צריכים דחיפה קלה של עידוד!
 

מוצארט

New member
אולי זה לא בדיוק בכיוון

אבל דבר אחד תפס את עיניי: השאלה: את לומדת בבי"ס נפרד ואת חושבת שזה הדבר הכי טוב אז למה את בתנועת נוער מעורבת? מעניין אותי מאוד איך עניתם על זה...
 
אין לי מושג איך היא ענתה...

אם נרצה תשובה מתחמקת זה לא בעיה- ביסודי לא כולם נפרדים ואם תפריד אותם אתה תפספס את המטרה כי אפאחד לא יבוא אבל תכלס אף חילוני לא ישאל למה אם ככה חבריה ב' מעורב?!?!? ועל זה אין לי תשובה!
 

שוליק1

New member
מה הקשר ?????

בלמידה בבצפר נפרד יש עוד כמה צדדים כמו למשל ,שבנות מתנהגות אחרת ליד בנים ,וכו.......
 

E טי

New member
לא רק להיות מדריך זה משפיע!

עצם זה שאת בסניף זה כבר משפיע על האווירה בסניף ועל החניכים גם אם את לא מדריכה! אם את לא מדריכה אז אין לך מה לעשות בסניף??? למה רק מדריכים צריכים ללכת להתרמות וכו'? רק מדריכים יכולים להעביר פעולות? מי אמר שלתרום לעצמך יותר חשוב מלתרום לסניף? (ההשוואה היא בין בן אדם אחד לסניף שלם) משיחה אחת אי אפשר "להרגיש" משהו, שיחה אחת לא משפיע הרבה אבל מי אמר שצריכה להיות רק אחת?
 

שירה0ב

New member
למה כל השמות תפ..--בהחלט לא מסכימה!

אחות! תראי... להרים סניף ולשנות ולעשות.. אם נהיה כולנו ענווים- כדברייך אז לא נחולל מהפך בשום מקום!! תחשבי.. יש לכם סניף שמונה בין שניים למאה חבר'יא ב' (צר לי שאיני מכירה את סניפך..) אבל אם עכשיו בחופש (אין תירוצים וכו'..) תקחי נגיד בבמוצע את 50 חבר'יא ב'... ----> זה 50 שעות התנדבות!! את יודעת כמה שעות עבודה זה??!?!?!?!?!?!????? יש המון דברים בהם אפשר לשנות.. אני אישית.. לא טובה ברעיונות מקוריים.. למרות שיש לי כמה מטובים ממני אבל סניפים פוט יושבים וחושבים איך אפשר לשנות את הסניף יש סניפים שרוצים לעשות נגיד עבודה עם כסף כמו שטיפת מכוניות או לבקש לעבוד במסעדה.. וכל הכסף הולך לסבסודי חניכים... כל מיני כאלה למה שלא תעזרו לספריית הדרכה שלכם להשתקם?? להכניס גם ספרים תורניים (אני מכירה ידיד טוב שלא מדריך.. אז הוא אחראי לפעמים להעביר שיעורים תורניים וכן למלא ולהשיג ספרים עבור ספרי'ה זו..) לעשות נגיד מבצעי גיוס.. להתגבש כקבוצה בהתנדבויות קבועות אז גם אם לא להכל תוכלי להגיע אבל את תהיי זו שתקחי על עצמך לפעול.. ולהפעיל עמך.. תשני את העולם!! זהו, כבר מספיק לדבר בקטנות תמיד אנחנו אומרים את זה.. שנתחיל בקטן אבל אנחנו כבר 20 שנה פועלים בקטן בנ"ע איבדה לגמריי את צביונה של תיקון עולם במלכות שדיי ותיקון עולם בסדר גודל כזה שישנה. ולא רק פעם בשנה ללכת לחלק סופגניות בחנוכה..
 
למעלה