הגישה הדתית מול הגישה החילונית

  • פותח הנושא yr4u
  • פורסם בתאריך

בבון35

New member
לשניכם לדעתי יש חוסר הבנה.

איסור הקיים בתורה,שנרשם בעוורון,אומר שהיתה פה טעות או הרחבת האנושות בדרג של ה´. זה קיים ואין לחלוק על קיומו!דברי ה´ .
 
אינך מורגל בקריאה בתלמוד

ובפוסקים, ואינך מבין את הלך החשיבה המקובל אצל תופסי התורה. כאשר דבר נאסר בתלמוד במפורש, אזי אין צורך לחזור על כך. דבריהם נאמרו לגבי היחס של הקהילה, לאנשים שאינם מקיימים את איסור "לא תקרבו". אף אחד אינו מתכווין לחלוק על התלמוד. מכל מקום, כל הויכוח הזה אינו ברור. הרב רונן לוביץ עונה לטלפונים ומסביר בדיוק למה התכווין.
 

dkey

New member
הציטוט של דברי הרב חד משמעיים

זה שזה לא מוצא חן בעיניך באמת לא מעניין
 
חד משמעי ???

אף אחד מהם לא כתב את המלה "מותר". הרב רון לוביץ כתב (צטוט מהזכרון) "מעיקר הדין נאסר רק האקט המיני", בלא להבהיר האם מה שהוא לא "מעיקר הדין" מותר לכתחילה, או אסור באיסור קל. כמו כן לא הבהיר האם "אקט מיני" זה רק חדירות. דברי הרב גורן עוסקים ב"איסור תורה מפורש", ולא בדינים שנלמדו מהתלמוד. כדאי לעיין באיזה ספר נכתבו הדברים, כי ציטוט מעתונות זה דבר בעייתי.
 

dkey

New member
מישהו לא יודע לקרוא וזה לא אני

"ואין איסור "לא תקרב" המחייב הימנעות מכל מגע גופני בין גברים" ציטוט מילה במילה ממאמר של הרב לוביץ בנאמני תורה ועבודה.
 
זו שוב הוכחה שאינך בקיא בתלמוד.....

יש 3 סוגים של לא תקרבו: 1-הרחקה בין איש לאשתן נדה- אסור אפילו לשבת על ספה אחת, להעביר דבר מייד ליד ( בלא כל נגיעה). האיסור הזה אינו מהתורה. 2-אסור לא תקרבו רגיל: אסור נגיעה, אבל אין מקפידים כל כך אם יש נגיעה קלה כאשר מעבירים כסף עודף, מיד ליד. גם זה אינו מהתורה. 3-אסור לא תקרבו מהתורה- אסור על מגע אירוטי על כל עריות שבתורה. בין זכרים אסור רק מגע אירוטי, אבל אין אסור על חבוק חברי או לחיצת יד, ומותר אפילו לרחוץ ביחד. הרב לוביץ כמובן אינו חולק על התלמוד, ולכן לא התייחס לאיסור דאורייתא של לא תקרבו. כל דבריו היו על אסורי דרבנן (או מנהגים), שלדעתו אינם נוהגים בין זכרים. לכן מותר לכתחילה לשני הומואים ללחוץ יד או להתייחד, כאשר אינם עוברים על איסור לא תקרבו האמור בתורה "משכבי אשה". חבל מאד שאינך מבין שאין לפרש מאמר הלכתי העוסק ביחס הקהילה להומואים, לעניין איסורי הלכה המוטלים על ההומואים. תתקשר לרב לוביץ ותשאל אותו למה התכווין.
 

dkey

New member
חח, אתה משעשע

"במקרה של משכב זכר, האיסור חל על אקט מיני מלא ואין איסור "לא תקרב" המחייב הימנעות מכל מגע גופני בין גברים כפי שיש בשאר העריות." הרב לוביץ דיבר מאוד ברור יקירי. לא צריך שום טלפון אליו. הוא יודע טוב מה כתוב במאמר. וכאמור הוא לא לבד.
 
את הצטוט הזה הרב לוביץ לא זכר.

פרסתי כמה מאמרים בימי חלדי. פעמים רבות העורך מוסיף כמה הערות משלו בתוך המאמר.
 

almog4

New member
תמיהה למחמירים

קראתי בעיון, ואני תמֵהַ. בעניין משכב זכור - להזכירך - מדובר בעניין שהעונש עליו מדאורייתא הוא כרת. מקביל לענישה בעניין עירוב בשר וחלב. (במילים אחרות: הדבר אמנם חמוּר, אך במידה והאדם חוטא בכך - דינו כרת. כלומר מיתה בידי שמיים, בזמנו החופשי של הקב"ה. לא האדם יקבע מתי ואיך.) וכידוע, מדובר במיעוט שבמיעוט. להזכירך- מדברים על משהו בין חמישה לעשרה אחוזים מהאוכלוסיה בלבד. לעומת זאת, יש עבירות אחרות , חמורות יותר באופן דראסטי. בוא ניקח את חילול השבת למשל. להזכירך, האוכלוסיה בארץ מורכבת מרוב חילוני, שמדליק אור בשבת, ואף נוסע ברכב בשבת. עבירות חמורות לפי כל קני מידה הלכתי, שדינן מוות בסקילה, כלומר בידי אדם (דרגת העונש החמורה ביותר). כידוע, מדובר ברוב אוכלוסיית הארץ. בין 70 ל- 75 אחוזים. עכשיו בוא ותשמע את התמיהה שלי: האם אותם מטיפים (הומופובים) כלפי המיעוט שבמיעוט, האם הם יוצאים חוצץ גם כנגד הרוב מחלל השבת, אותו רוב שעבירתו חמורה יותר באופן מכריע? ובאותה עוצמה ואינטנסיביות ? כי אם כן, לא שמעתי על כך. נקודה למחשבה.
דני
 
תשובה

1-העונש על משכב זכר הוא סקילה. 2-העונש על בשר בחלב הוא מלקות. 3-איני הומופוב. אני חוזר על דברי התורה, ומדגיש שיש בעיה של ממש להומו לקיים את כל הדינים. 4-איני מתיר חלול שבת, ומי שיתיר זאת בפרהסיא, יקבל ממני את אותה התייחסות- נבהיר לו שמה שהוא מתיר לעצמו, זה על דעתו ובאחריותו, ואינו אמור להטיף כך לרבים.
 
למעלה