הגירה לאוסטרליה

נוקי30

New member
הגירה לאוסטרליה

טוב אז הגענו לנקודה בחיינו שצריכים להחליט אם להגר ולאן...
כרגע מתלבטים לגבי 2 אופציות (אוסטרליה מול קנדה) ואשמח מאוד לעזרה מהמנוסים.
קצת רקע עלינו:
אני, בת 32.5 בעלת דוקטורט במדעי החיים מהטכניון, עובדת שנתיים בטכניון במחקר.
בעלי, בן 31.5 סיים עכשיו תואר ראשון בהנדסת חשמל מהטכניון ויש לו ניסיון של 3 שנים בבדיקות חומרה כסטודנט.
ויש גם תינוק קטן בתמונה... כך שהמעבר אינו פשוט...
אז לשאלות הקריטיות:
1. מה הסיכויים שלנו בכלל? (נראה שהמקצועות של שנינו נדרשים... אבל קיימת בעיית הניסיון)
2. כמה זמן לוקח תהליך ההגירה, אם אנחנו מתחילים מהארץ?
3. אם אני מוצאת פוסט-דוקטוראט באוסטרליה- זה ויזת סטודנט או הגירה? מה המשכורת של פוסט באוסטרליה?
4. האם בכלל ניתן להתחיל תהליך לפני שיש ציון ב-IELTS?
5. מה העלויות של התהליך? האם ניתן לעשות את התהליך לבד והאם יש המלצות לסוכנים מורשים?
6. האם משכורת אחת תספיק בתור התחלה (נגיד בסידני, שהיא יקרה מאוד יחסית)?
7. מה הסיכוי אם בכלל קיים כזה למצוא עבודה (לבעלי) מהארץ או לחילופין מה זמן החיפוש הממוצע של עבודה באוסטרליה למישהו שאין לו נסיון בתחום, קל וחומר נסיון אוסטרלי...
טוב... יש עוד מליון שאלות...אבל צריך להתחיל איפהשהו...
תודה רבה מראש לעונים
 
תשובות של איש אחד:

1. לדעתי לא רעים.
2. מאד תלוי בכמה גורמים. כהערכה כללית: בין שמונה חודשים לשנתיים.
3. זו תהיה כנראה ויזת עבודה זמנית. צורה טובה מאד להגיע לכאן אם המגמה היא להישאר. משכורת של פוסט היא לא הכי גבוהה אבל היא לא הבדיחה שמשלמים בארה"ב...
4. בהחלט.
5. ניתן לעשות את התהליך לבד, ואפשר גם להיעזר בסוכן. קיראו את ההודעה שבאדום בראש הפורום (שני החלקים) כדי ללמוד עוד בנושא.
6. כן.
7. למצוא עבודה מהארץ לא קל בכלל. לפעמים קורים ניסים, אבל אל תבנו על זה. לגבי מציאת עבודה ראשונה: תלוי ותלוי ותלוי, מזל ומקצוע ותזמון וגמישות כו', אבל כל זמן שבין חודשיים לשנה מתקבל על הדעת.
 

arieltr

New member
שבלול, האם הימרתי נכון על ה-10 שנים שם למטה בהודעה?

הרצת 10 כוסות וודקה וג'ימייט?
הורדת 10 סוסג' סיזלז?
ניסית להצית את פלינדרס סטיישן היום בבוקר?
מה נהיה?
 

נוקי30

New member
תודה רבה ועוד קצת חפירה :)

בהנחה שהיה שהפוסט נותן זו ויזת עבודה זמנית, כמה זמן לוקח להוציא ויזה כזאת? האם כדאי להתחיל במקביל תהליך לקבלת ויזה 190 אינדפנדנט או להגר עם הזמנית ולהתחיל תהליך כבר באוסטרליה לפני או אחרי שבעלי ימצא עבודה... האם יש איזשהם הטבות עם ויזה כזאת? הבנתי שעם האינדפנדנט מקבלים pr ואז יש הטבות בגן ובשירות. .. האם יש עוד דרך לקבל את ההטבות הנ"ל או אחרות?
 

arieltr

New member
תשובות של איש נוסף

אחח אוי אחח... השלב הזה בחיים שבו מגיעים לצומת ההחלטות אחח... המשבצת הזו הכל כך לא ברורה, לא וודאית, די קשה, לוטה בערפל. וואחד נקודה הגעתם.
העניין הזה מאוד אישי והאופציות שלכם סך הכל יעדי הגירה מאוד נחשקים ולכל אחד יש יתרונות וחסרונות מול השני. אנחנו (וגם המנהל השבלול שלנו) חצינו לא מזמן את קו 10 השנים באוסטרליה, אישית, אני לא יכול לומר שלא הייתי מעדיף את קנדה אבל כנראה כבר לא אדע בברור. סך הכל אוסטרליה מקום נחמד לחיות בו. ניו זילנד מאוד קרובה. אבל הכל כמובן שאלה של מה הציפיות ואת מה משווים למה. מן הסתם די קשה לדעת מה את חושבת ומצפה ממעבר לאוסטרליה או בעצם מה את רואה בדמיונך שאת חושבת הגירה.
הרקע המועט שנתת בהחלט מצייר תמונה חיובית באופן מסוים אבל מן הסתם היא מאוד כללית ו'די יבשה'. ישנם המון פרמטרים 'לא טכנים' שיכולים להשפיע על הגירה של בנאדם או זוג או משפחה כך שהכל בעירבון מוגבל, אם כי טוב שאת מודעת שמעבר אינו פשוט - לא טכנית אלא הרבה מעבר לזה.

לשאלותיך:
1. עושה רושם שהסיכויים לא רעים. אני מכיר אנשים עם 'סיכוי על הנייר' הרבה פחות טובים ממה שאת מציגה כאן. במקומך מייד הייתר רץ לחפש 'סוכן הגירה מוסמך' בלבד. שינו אחד כזה בפורום שלנו ולאורך השנים המון אנשים נעזרו בשירותיו וממליצים עליו בחום. הוא כותב כאן תחת השם 'מונאש' תעשי עליו חיפוש.
2. ממה שאני שמעתי וראיתי לאורך תקופה ארוכה זה יכול לנוע בין שנה לשתיים פלוס. סוכן ידע להעריך קצת יותר במדויק.
3. וואלה אין לי מושג. אני חושב שזה יהי ויזת סטודנט או ויזת עבודה. לא בטוח. סוכן מוסמך ידע לומר בוודאות...

4. כן. מנסיון אישי. אבל החוקים השתנו מאז שאני עשיתי זאת אז כדאי לוודא עם סוכן
. אבל לדעתי אפשר במקביל.
5. בהתחשב בעלויות הנרחבות של ההגירה אני חושב שהעלות של סוכן הגירה מאוד זניחה. מה גם (1) שאפשר לצמצם משמעותית את כמות הטעויות ואי הוודאויות עם סוכן. מה גם (2) שאוסטרליה מקום לא זול בכלל, כך שאם אתם מהגרים לכאן עם 10K$ לא הייתי טורח בכלל כי המציאות הכלכלית תהיה מאוד קשה. לגבי סוכנים מורשים תעשי חיפוש על 'מונאש' כאן בפורום.
6. בניגוד לשבלול, אני אומר לא. אוקי מתקן: לא רצוי. וגם מוסיף: לא רצוי בסידני. עכשיו קצת נרחיב, משיחות עם חברים להבנתי המשכורות באקדמיה ומחקר לא רעות, אבל אין לי מושג למה את מתכוונת שאת אומרת 'מספיק'? אין לי מושג איזו מציאות את רואה בדמיונך. יש פה המון פרמטרים משתנים שנכללים במילה 'מספיק'. הקיצור הבנת אותי, אם תרצי להרחיב אולי אנשים יוכלו לומר את דעתם. מעבר לזה, אנחנו, אחרי מספר שנים בסידני הגענו לנקודה שבה היינו צריכים להחליט אם להישאר בה או לעבור לעיר גדולה אחרת באוסטרליה. אחד השיקולים שהנחו אותנו היה בהחלט (אם כי לא רק) השיקול הכלכלי. אני לא חושב שאנשים באמת יודעים עד כמה סידני יקרה אקסטרא ולא בהכרח מקבלים 'וליו פור מאני'. אין לי ספק שבריסבן/מלבורן/אדלייד משכורת אחת תספיק. את יודעת מה, בשביל רוח טובה אני אומר: מספיק רק בתור התחלה. את הבום תקבלו (או שלא) אחר כך.
6(א). בגדול ובכללי, מאוד תלוי מה רוצים להשיג.
7. הסיכוי בטח מתרומם קצת מעל על האפס. אני מכיר בחורה שמצאה עבודה מהארץ ואפילו הטיסו אותה לכאן במיוחד בשביל ראיון שני. היא אחד למליון (או ל-549,823). אם כך אפשרי אבל לא הייתי בונה על זה.
 

נוקי30

New member
תודה רבה ועוד שאלות...

כתבתי בתגובה לשבלול, אז מעתיקה גם כאן :) בהנחה שהפוסט נותן ויזת עבודה זמנית, כמה זמן לוקח להוציא ויזה כזאת? האם כדאי להתחיל במקביל תהליך לקבלת ויזה 190 אינדפנדנט או להגר עם הזמנית ולהתחיל תהליך כבר באוסטרליה לפני או אחרי שבעלי ימצא עבודה... האם יש איזשהם הטבות עם ויזה כזאת? הבנתי שעם האינדפנדנט מקבלים pr ואז יש הטבות בגן ובשירות. .. האם יש עוד דרך לקבל את ההטבות הנ"ל או אחרות?
 

ANZ1

New member
תשובה אחרת שלישית

אנשים שכותבים שהם מתלבטים בן אוסטרליה (במיוחד סידני כמו שכתבת) לקנדה, נראה שהם לא ממש נכנסו לעומק ההבדלים
-אוסטרליה מדינה חמה, במיוחד סידני, קנדה מדינה קפואה, לחיות בפלוס 30 מעלות צלזיוס או במינוס 30 צלזיוס, זה צורת חיים מאד שונה.
- אותו הדבר עם האנשים והתרבות, בן כל המדינות האנגליות לשעבר, האוסטרלים הכי חמים והקנדים הכי קרים ומנומסים, יותר מהאמרקאים אפילו
- נוסעים הפוך בכביש
- בצד השני של כדור הארץ
- יחסית לישראל , צריך טיסה אחת להגיע לטורנטו ו2 לאוסטרליה, למרחק יש יתרונות וחסרונות, אבל זה בטוח אחרת.
- אוסטרליה כמעט כולה עם תושבים לבנים עם תרבות בריטית, בקנדה יש אזורים עם יותר מחצי תושבים מהמזרח הרחוק

אלו מקומות שונים, זה כמו להגיד : אני מתלבט אם לאכול גלידה או צולנט.
ולמה פסלתם את ארבעת המדינות האחרות דוברות האנגלית ?
 

arieltr

New member
לא יודע אם אני מסכים לגבי ה'חמימות'


כלומר לא חושב שהאוסטרלים הכי חמים. אולי האוסטרליות, אבל לא ניסיתי. לא חושב שהאמריקאים קרים ולא מסכים שהקנדים הכי מנומסים או קרים. ולא חושב שהישראלים הכי חוצפנים. זה הכל עניין מנטלי אישי, לא קבוצתי.

תכלס לא דיברת על מדינות אנגליות לשעבר אלא על אינגליש ג'יבריש ספיקינג קאנטריז. סינגפור בין ארבעת האחרות אצלך?
 

ANZ1

New member
הכל יחסי

האוסטרלי הממוצע הרבה יותר פתוח וחברותי מהקנדי הממוצע, זה לא אומר שאם הוא נחמד אליך הוא יהיה חבר שלך או יזמין אותך לבית שלו,
אבל יחסי האוסטרלים הרבה יותר חברותיים ופתוחים, במיוחד אלו שפוגשים בניו זילנד, כי גם הוא חצי מהגר.

בסינגפור מדברים אנגלית, סוג של אנגלית, אם פגשת אנשים מסינגפור, בטח גילית שקשה מאד לתקשר איתם עם האנגלית שלך, וזה גם המחשבה הרווחת, מעסיקים יתיחסו לסינגפורים כמו אל סינים ולא כאל דוברי אנגלית.
אותו הדבר עם הודים רבים ועוד כמה מדינות.
גם בישראל אפשר להסתדר עם אנגלית, זה לא הופך את ישראל לדוברת אנגלית.
 
אולי זה בגלל שאני לא מכיר מספיק את קנדה,

אבל המשפט "אוסטרליה כמעט כולה עם תושבים לבנים עם תרבות בריטית" לא הכי מסתדר לי עם מה שאני חווה מסביבי ביום-יום. אני חי במלבורן הקוסמופוליטית יחסית (בדומה לסידני), ובאיזורי הספר המצב דומה יותר למה שתיארת, אבל אני לא חושב שזה גורם מבדיל כזה מאסיבי בין אוסטרליה לקנדה.
 

ANZ1

New member
תחושות מול עובדות

לפי וויקיפדיה
במלבורן 68.1 אחוז מדברים רק אנגלית, השפה השניה היא סינית עם 3.6 אחוז (בלבד)
בוונקובר 52 אחוז מהתושבים השפה העיקרית והראשונה שלהם היא לא אנגלית, עם 30 אחוז דוברי סינית, 6 אחוז הודית, 6 אחוז פיליפינים, 1.5 יפנים, 1.5 קוריאנים.

זה הבדל עצום, בן לגור במקום ש90 אחוז מהתושבים הם לבנים ו10 אחוז צבעונים מרגישים לך מאד קוסמופוליטן, לבן לגור בעיר שיותר מחצי מהתושבים הם סינים (בעיקר) והשאר הם פיליפינים ,קוריאנים וכו
 
אכן הבדל עצום


ובכל זאת, רק 10% 'צבעונים' במלבורן? ושלא לדבר על זה שהאיטלקים והיוונים הם לא בדיוק 'בריטים'....
&nbsp
הנתונים כאן מציירים תמונה אחרת, קצת יותר צבעונית, כולל איזורים בהם השפה השלטת איננה אנגלית:
http://www.theage.com.au/victoria/m...-a-cacophony-of-diversity-20140711-zt4b4.html
 

ANZ1

New member
גוונים

אם תגדיר שהאיטלקים והיוונים לא לבנים, תצטרך לפרק את הסינים ל50 קבוצות שונות.
ויסתבר שבישראל אין בכלל לבנים.

יש שכונות עם רוב מיעוטים, אבל כשמסתכלים על עיר שלמה, המספרים מדברים,
ההבדל בן לגור בעיר עם 3 אחוז סינים לעיר עם 30 אחוז סינים,
זה ההבדל בן זה שהסינים מגמגמים באנגלית לבן זה שאתה צריך ללמוד סינית.
הכינוי של וונקובר זה Hongcouver
ובסוף, בן כל המדינות יוצאות בריטניה, אוסטרליה היא הכי לבנה בריטית, זאת אולי הסיבה שאוסטרליה המדינה האחרונה מתוך שלושים ומשהו מדינות שבעבר הדגל שלהם היה דגל בריטניה על רקע כחול עם עוד משהו שלא החליפה או לא רוצה להחליף את הדגל, קנדה מזמן החליפה וניו זילנד רוצה עכשיו.
 

Caput femoris

New member
לגבי פוסטדוק

בהנחה שתמצאי משרה (ואם רמת ההישגים שלך עד כה היתה לפחות סבירה אז אני די בטוח שתמצאי), התרחיש הגרוע ביותר הוא שתקבלו ויזה 457, שהיא ויזת ספונסרשיפ זמנית שבעצם לא מקנה כלום מעבר לזכות של שניכם לעבוד, והשכר יהיה בסביבות 80 אלף ברוטו, שהם כ 60-65 נטו. זה לא הרבה אבל אפשר להסתדר עם זה אפילו בסידני. בהמשך התרחיש תוכלי להגיש בקשה ל PR מסוג 189 או 190 (השני עדיף כי זמן בטיפול בו מהיר יותר) על בסיס המקצוע שלך. יש כמה קטגוריות שאת עשויה להתאים אליהם, תלוי בסוג העבודה הספציפית שאת עושה, או אם זה לא ילך סביר שהאוניברסיטה או מוסד המחקר שתעבדי בו יסכים לעשות לך ספונסרשיפ ל PR מסוג 186 אחרי כשנתיים.
בין השורות אני מניח שהבנת שהתרחיש הגרוע אינו רע כלל וכלל, ולא מן הנמנע שמצבכם יהיה אפילו טוב יותר.
 

נוקי30

New member
שאלת זכויות

אוקיי באמת משתמע שהמצב לא אידאלי, אך גם לא נורא... לפי מה שקראתי באתר של ההגירה, יש ויזה 402 למחקר שמאפשרת לבעלי זכויות עבודה לא מוגבלות, מה ההבדל ל 457 שציינת? מה עדיף והאם בכלל ניתן לבחור? כמה זמן אורך תהליך כזה ומה עדיף להתחיל במקביל מהארץ בקשה ל 190 אינדפנדנט? או לנסוע עם הזמנית ולהתעסק עם הגשה ל אינדפנדנט אח"כ? הבנתי שאם יש ויזה 189 או 190, אז מקבלים למעשה pr ואז זכאים לזכויות והחזרים על הגן ועזרה בשכירות, האם יש איזושהי עזרה אם מגיעים עם ויזה 457 או 402?
 

Caput femoris

New member
402 ממש לא מתאים לכם (זה יותר למבקרים זמניים)

וחוץ מזה תחת 402 בן הזוג יכול לעבוד רק 40 שעות כל שבועיים (סעיף 8104). 457 לא נותן לכם הרבה חוץ מזה שבן הזוג יכול לעבוד כמה שהוא רוצה. אין החזרים על כלום ואין מדיקייר (אלא אתם אזרחים של אחת המדינות המצויינות בלינק הזה)
ברור שעדיף להגיע מראש 190/189, אבל מדובר בתהליך יקר שאורך הרבה יותר זמן, וראשית צריך לבדוק האם המקצוע שלך בכלל נמצא תחת רשימת המקצועות המועדפים (רשימה שאגב משתנה בין מדינות ומעת לעת). לכן הייתי עובד במקביל: מצד אחד מתחיל לעשות בירורים וצעדים ראשונים בכיוון של PR (הצעד הראשון הוא לעשות הערכת סיכויים אצל סוכן שבקיא מאוד בחומר), ומצד שני מתחיל לחפש עבודה במוסדות מחקר. אם העבודה מגיעה לפני ה PR מוציאים 457 ופשוט באים, ואת התהליך עד כמה שאני יודע אין בעיה להמשיך מכאן.
 
למעלה